Dan maar wat minder lang leven zonder pijn en met medicijnen dan zonder medicijnen. Dat was eigenlijk wat mij over de streep. Ik heb mijn vrolijke Kenzo weer terug. Hij krijgt dit overigens al 6 jaar. De hond van een van mijn DA's krijgt dit ook al heel wat jaren. Zodra ze stopt gaat het mis
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
update 15/7 terug braken :-( en in Oostenrijk
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: braken-kijkoperatie gehad-veel medicatie
Wat sneu zeg dat ze zich zo voelt
Even over de medicijnen. Kenzo heeft al jaren last van zijn oa maag. Na heel veel behandelingen en onderzoeken uiteindelijk aan de medicijnen gegaan. Hij krijgt Metacloperamide, Ulcogant, Zitac en 2,5 mg prednoral en daar gaat het beter mee, veel beter, dan zonder
Dan maar wat minder lang leven zonder pijn en met medicijnen dan zonder medicijnen. Dat was eigenlijk wat mij over de streep. Ik heb mijn vrolijke Kenzo weer terug. Hij krijgt dit overigens al 6 jaar. De hond van een van mijn DA's krijgt dit ook al heel wat jaren. Zodra ze stopt gaat het mis
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Ik slik ook een maagbeschermer,maagzuurremmer,een ontstekingsremmer,
en omdat ik morfine heb ook nog eens metoclopramide.
Mijn maag was gestopt met werken vanwege de morfine,door de metoclopramide doet ie het weer een beetje
Mensen krigen ook vanalles aan medicijnen hoor
En het is echt wel nodig,
pak ik er 1 niet,dan gaat het mis.
Die maagwandbeschermer zal ze krijgen om een laagje te leggen om de maag,
zodat de rest van de medicijnen niet voor problemen kunnen zorgen voor haar nu zwake maag.
en de rest is duidelijk,lijkt me
en omdat ik morfine heb ook nog eens metoclopramide.
Mijn maag was gestopt met werken vanwege de morfine,door de metoclopramide doet ie het weer een beetje
Mensen krigen ook vanalles aan medicijnen hoor
En het is echt wel nodig,
pak ik er 1 niet,dan gaat het mis.
Die maagwandbeschermer zal ze krijgen om een laagje te leggen om de maag,
zodat de rest van de medicijnen niet voor problemen kunnen zorgen voor haar nu zwake maag.
en de rest is duidelijk,lijkt me

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ach..arme Vivi...
Ik denk dat ze nu zo veel medicijnen krijgt om haar maag zoveel mogelijk tot rust te laten komen. Bij een mens kan je nog zeggen: "Hou je een paar dagen rustig , en je voelt vanzelf wel wat je wel en niet kan verdragen qua eten", maar bij een hond natuurlijk niet. En het is misschien maar voor korte tijd. Als ze straks weer wat beter is kan ze misschien alleen af met een maagwandbeschermer. Ik zou haar de medicijnen eerst wel geven.
Hebben ze, behave de licht ontstoken alvleesklier niets kunnen vinden met de kijkoperatie? Op de foto was toch een soort onregelmatig ei-vorm te zien?
Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Beterschap met je meisje
Ik denk dat ze nu zo veel medicijnen krijgt om haar maag zoveel mogelijk tot rust te laten komen. Bij een mens kan je nog zeggen: "Hou je een paar dagen rustig , en je voelt vanzelf wel wat je wel en niet kan verdragen qua eten", maar bij een hond natuurlijk niet. En het is misschien maar voor korte tijd. Als ze straks weer wat beter is kan ze misschien alleen af met een maagwandbeschermer. Ik zou haar de medicijnen eerst wel geven.
Hebben ze, behave de licht ontstoken alvleesklier niets kunnen vinden met de kijkoperatie? Op de foto was toch een soort onregelmatig ei-vorm te zien?
Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Beterschap met je meisje
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb zelf al jaren maagklachten, ik maak teveel zuur aan en er is eigenlijk geen medische reden voor te vinden. Heb ook een maagscopie gehad, geen afwijkingen te zien en geen heliobacter bacterie. Ik heb het eens opgezocht en het wordt een syndroom genoemd, maw ze weten niet wat het is of weten geen verklaring ervoor. Ik gebruik al jaren maagwandbeschermers en veel maagzuurremmers en nog heb ik wel eens last van een verbrande slokdarm achterin mijn keel waardoor slikken pijn doet. Ik heb al vaak maagzweren gehad. Wat ook nog overeenkomt, ik heb ook elke keer dat ik bloed laat testen teveel eosinofielen. Weet niet waarom, heb geen wormen en ik heb nauwelijks last van allergische klachten.
Ik ben natuurlijk een mens, geen idee hoe een hond zich zou voelen, maar ik kan vaak niks eten vanwege mijn maag. Ik moet dan echt thee met melk drinken en verder niks een tijdje. Zuivel gaat dan wel soms of rijstpap. Iets wat zacht in de maag voelt ofzo. Naturel eten zoals een droge boterham of gekookte aardappels. Maar goed, bij een hond zou ik dan gekookte kip met rijst proberen ofzo. En ja, die medicijnen zorgen ervoor dat mijn maag het nog een beetje houdt. Ik heb zo een maagzweer te pakken, zelfs als ik bv een gewone paracetamol slik. Ik gebruik dus altijd zuigtabletten als ik pijn heb, zo gevoelig is mijn maag.
Veel beterschap toegewenst. Is het niet mogelijk haar water in een pipet/spuit zonder naald in de bek te spuiten? Met een grote spuit ofzo. Het is niet fijn maar om met dit weer vervoerd te worden en weer een infuus ook niet natuurlijk.
Ik ben natuurlijk een mens, geen idee hoe een hond zich zou voelen, maar ik kan vaak niks eten vanwege mijn maag. Ik moet dan echt thee met melk drinken en verder niks een tijdje. Zuivel gaat dan wel soms of rijstpap. Iets wat zacht in de maag voelt ofzo. Naturel eten zoals een droge boterham of gekookte aardappels. Maar goed, bij een hond zou ik dan gekookte kip met rijst proberen ofzo. En ja, die medicijnen zorgen ervoor dat mijn maag het nog een beetje houdt. Ik heb zo een maagzweer te pakken, zelfs als ik bv een gewone paracetamol slik. Ik gebruik dus altijd zuigtabletten als ik pijn heb, zo gevoelig is mijn maag.
Veel beterschap toegewenst. Is het niet mogelijk haar water in een pipet/spuit zonder naald in de bek te spuiten? Met een grote spuit ofzo. Het is niet fijn maar om met dit weer vervoerd te worden en weer een infuus ook niet natuurlijk.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb er verder niet veel verstand van, maar hebben ze ook in haar maag gekeken? Bij Kenzo dus 2 keer en we zagen 2 keer een zwaar ontstoken maag, knal en knal rood en overal ontstekingsbulten.
Zijn alvleesklier is wel wat over gezegd toen, maar wat weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Sinds Kenzo een hele lage dosis prednison krijgt is de ontsteking zo goed als weg. Dan bouwen we de prednison weer af, gaat het en tijd zonder goed en dan komt de ontsteking weer terug dus beginnen we weer met de prednison en gaat het weer een heel stuk beter
Zijn alvleesklier is wel wat over gezegd toen, maar wat weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Sinds Kenzo een hele lage dosis prednison krijgt is de ontsteking zo goed als weg. Dan bouwen we de prednison weer af, gaat het en tijd zonder goed en dan komt de ontsteking weer terug dus beginnen we weer met de prednison en gaat het weer een heel stuk beter
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Lillith
- Zeer actief
Och arme, heel veel sterkte 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte, hoop dat ze snel opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- CKS
- Zeer actief
het enige vreemde wat ik zie is die interpretatie van de eosinofielen: soms heeft dat idd met parasieten te maken maar ze kunnen ook verhoogd zijn wegens weefselafbraak en in dit geval is dat veel waarschijnlijker.
Verder denk ik dat je je twijfels over medicijnen beter met je da kunt bespreken, of als je daar niet uitkomt om geen vertrouwen in hebt, met een andere da. Vraag anders aan je man hoe handig het is als zijn patiënten op eigen houtje hun medicatie aan gaan passen na hulpzame opmerkingen op een forum vol leken
Wel hoop ik echt dat er nu snel gevonden wordt wat er aan de hand is want dit lijkt me zo ook niets. Sterkte ermee.
Kees
Verder denk ik dat je je twijfels over medicijnen beter met je da kunt bespreken, of als je daar niet uitkomt om geen vertrouwen in hebt, met een andere da. Vraag anders aan je man hoe handig het is als zijn patiënten op eigen houtje hun medicatie aan gaan passen na hulpzame opmerkingen op een forum vol leken
Wel hoop ik echt dat er nu snel gevonden wordt wat er aan de hand is want dit lijkt me zo ook niets. Sterkte ermee.
Kees
- CKS
- Zeer actief
Gewoon spierafbraak, zelfs een dag flink sporten kan zoiets veroorzaken. Vasten uiteraard ook, en zelfs de inspanning van het braken. In jouw geval zeggen die eosinofielen dus eigenlijk gewoon niets, gewoon op basis van het braken en vasten zou je ze al verwachten.Boutje schreef:@ Casey: weefselafbraak, denk je dan aan gewoon spierafbraak door vasten of aan een necrotiserende enterocolitis of zo? Want dat zouden ze toch gezien moeten hebben?
Groetjes,
Kees
- CKS
- Zeer actief
Sterker nog, zelfs je twijfels over de medicatie waren tamelijk terechtBoutje schreef: Ok, bedankt voor de info! Toch handig zo'n forum.
Niet meer gebraakt en vanmorgen wat gegeten, nu slaapt ze terug maar ze gaat stilletjes vooruit.
Geen WK dit jaar, er waren nog 3 selectiewedstrijden die ze dus niet kan lopen en ze zal wel wegzakken, maar da's niet erg, er komen nog WK's genoeg.
Hopelijk is ze tegen eind juli terug klaar voor de European Open, zo niet is het ook niet erg, als ze maar terug gezond en vrolijk wordt zijn we blij!
Kees
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Re: braken-kijkoperatie gehad-update terug braken :-(
Misschien een rare vraag,maar rook het braaksel ergens na....kon je de geur thuis brengen?
Wat voor kleur had het?
Als het ongeveer ruikt naar ontlasting dan zit er een verstopping in de darm!!
Dat was bij Senna toen ook.
Sorry dat ik het zeg,misschien niet zo fris,
maar mijn braaksel ruikt niet anders omdat ik diverse medicijnen slik voor mijn maag.
Zowel op volle maag als op een nuchtere maag.
Wat voor kleur had het?
Als het ongeveer ruikt naar ontlasting dan zit er een verstopping in de darm!!
Dat was bij Senna toen ook.
Sorry dat ik het zeg,misschien niet zo fris,
maar mijn braaksel ruikt niet anders omdat ik diverse medicijnen slik voor mijn maag.
Zowel op volle maag als op een nuchtere maag.

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: braken-kijkoperatie gehad-update terug braken :-(
Dat is goed nieuws.
Laten we hopen dat het goed blijft gaan.
Laten we hopen dat het goed blijft gaan.
Elly

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: update 15/7 terug braken :-( en in Oostenrijk
Misschien is het een reactie op de reis? Ik duim dat het niets meer zal zijn dan dat, en dat ze snel weer opgeknapt is.