Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urine opvangen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Urine opvangen

Ongelezen bericht door tineke »

alm@ schreef:Het is gelukt vanmorgen. Wat later uitgelaten zodat ze heel nodig moest en met een gevouwen kartonnetje en een bakje daaronder heb ik een plens urine op kunnen vangen. Ze vloog wel als door een wesp gestoken omhoog maar ik had mijn plens :mrgreen: Geen blaasontsteking (wat ik ook wel verwachtte). Ik vind geen plasje als ze heeft liggen slapen dus incontinentie lijkt uitgesloten, vulva ziet er van binnen zo op het oog goed uit. Er is alleen een lichte irritatie aan de buitenkant. Advies is om dat een weekje met honingzalf te behandelen :wink: Als ze dan nog blijft likken gaan we verder kijken.
Gelukt dus :mrgreen:
Hopelijk heeft het weekje honingzalf effect en is het daarna weer over.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tekkel schreef:
alm@ schreef:Het is gelukt vanmorgen. Wat later uitgelaten zodat ze heel nodig moest en met een gevouwen kartonnetje en een bakje daaronder heb ik een plens urine op kunnen vangen. Ze vloog wel als door een wesp gestoken omhoog maar ik had mijn plens :mrgreen: Geen blaasontsteking (wat ik ook wel verwachtte). Ik vind geen plasje als ze heeft liggen slapen dus incontinentie lijkt uitgesloten, vulva ziet er van binnen zo op het oog goed uit. Er is alleen een lichte irritatie aan de buitenkant. Advies is om dat een weekje met honingzalf te behandelen :wink: Als ze dan nog blijft likken gaan we verder kijken.
Heb je er geen filmpje van? :mrgreen:
Misschien blijft ze likken omdat ze de honingzalf zo lekker vindt.....
Hoop dat het niets ernstigs is.
Misschien heeft ze wel wilde nachten met raffie :80:
Ik moet nog beginnen met honingzalf en ik denk niet dat Raffie het lef heeft een romance me Reina te beginnen :mrgreen: hij heeft heilig respect voor haar :schrik:
smoekie schreef:Ik had het gewoon met spuitje opgezogen :pffff:
Volgende keer ren ik er met een spuitje achteraan, oké? :mrgreen:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:
tekkel schreef:
Heb je er geen filmpje van? :mrgreen:
Misschien blijft ze likken omdat ze de honingzalf zo lekker vindt.....
Hoop dat het niets ernstigs is.
Misschien heeft ze wel wilde nachten met raffie :80:
Ik moet nog beginnen met honingzalf en ik denk niet dat Raffie het lef heeft een romance me Reina te beginnen :mrgreen: hij heeft heilig respect voor haar :schrik:
Ik bedoelde dat ze misschien blijft likken als je begint met die zalf ;-)
Ach, overdag doet ze hard to get, maar 's nachts is alles anders als die kleine charmeur op haar deurtje klopt :mann:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hier ook 2 weken ooit druk geweest met opvangen.
mijn hele bestekla gebruikt maar zodra ik er iets onderschoof hoe nodig ze ook moest,
ze rende gauw weg.
toen heeft de da het maar direct uit de plasbuis genomen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is al gelukt zag ik :ok:
Ik maak een cirkel met handvat van een ijzerdraadje en daar doe ik een plastic zakje omheen.
Is heel mooi plat en je kunt er ruim voldoende mee opvangen ..................... tenzij de hond wegstuift door het geritsel van het plastic zakje :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator

ranetje schreef:Het is al gelukt zag ik :ok:
Ik maak een cirkel met handvat van een ijzerdraadje en daar doe ik een plastic zakje omheen.
Is heel mooi plat en je kunt er ruim voldoende mee opvangen ..................... tenzij de hond wegstuift door het geritsel van het plastic zakje :mrgreen:
Dat is ook een idee :ok: ben alleen bang dat ze inderdaad geschrokken wegstuift :mrgreen:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Gelukkig al gelukt zie ik :ok: (ik had een urineopvangbakje in mijn auto dat je had kunnen meenemen :oeps:)
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
alm@
moderator

Tiny schreef:Gelukkig al gelukt zie ik :ok: (ik had een urineopvangbakje in mijn auto dat je had kunnen meenemen :oeps:)
Toen was ik nog niet bij de da geweest :wink: we hebben het wel over dat bakje gehad maar in welke context weet ik niet meer :denken:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

alm@ schreef:
Tiny schreef:Gelukkig al gelukt zie ik :ok: (ik had een urineopvangbakje in mijn auto dat je had kunnen meenemen :oeps:)
Toen was ik nog niet bij de da geweest :wink: we hebben het wel over dat bakje gehad maar in welke context weet ik niet meer :denken:
Ik ook niet meer, wel dat we het over het opvangen van urine hadden en dat ik daar een container voor had.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Ik gebruik bij de meiden, ook laagzeikers ... een dekseltje van de doosjes waar je chinees in krijgt.
Zit een mooi randje omheen en er blijft voldoende instaan .. het is heel dun dus makkelijk onder de pruim te frotten.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”