Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik hier nu mee..
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat moet ik hier nu mee..
Sinds een paar dagen is het weer bija dagelijks bal bij mij in huis. Wat wil zeggen, Tycha klapt zonder duidelijke aanleiding op Shendor, die op dat moment alleen maar ogenschijnlijk voorbij loopt.
Jaren geleden gebeurde dit ook wel eens, ongeveer 2 x per jaar of zo. Nadat Tycha gesteriliseerd is, is dit eigenlijk helemaal over gegaan en hebben ze toch zeker al een jaar of 3 niet meer gevochten. Deze week dus al vier keer.
Ik vermoed ergens dat er bij Tycha iets niet lekker zit, maar merk verder helemaal niets aan haar.
Maandagmiddag heb ik een afspraak staan bij de DA. Vandaag had hij geen tijd, omdat hij haar helemaal na wil kijken er daar wel de tijd voor wil nemen.
Jullie kunnen er verder niets mee, maar misschien zijn er meer hier die zo'n gedragswijziging hebben meegemaakt. Bij oudere honden die al jaren bij elkaar lopen.
Wij zelf worden er ook lichtelijk nerveus van, zodra de honden door huis gaan lopen gaan we er op letten. Dat is natuurlijk ook niet goed. Ze bij elkaar laten als we niet thuis zijn voelt niet prettig. Ze nu weer gaan scheiden voelt eigenlijk ook niet prettig. Pfff best lastig dit...
Jaren geleden gebeurde dit ook wel eens, ongeveer 2 x per jaar of zo. Nadat Tycha gesteriliseerd is, is dit eigenlijk helemaal over gegaan en hebben ze toch zeker al een jaar of 3 niet meer gevochten. Deze week dus al vier keer.
Ik vermoed ergens dat er bij Tycha iets niet lekker zit, maar merk verder helemaal niets aan haar.
Maandagmiddag heb ik een afspraak staan bij de DA. Vandaag had hij geen tijd, omdat hij haar helemaal na wil kijken er daar wel de tijd voor wil nemen.
Jullie kunnen er verder niets mee, maar misschien zijn er meer hier die zo'n gedragswijziging hebben meegemaakt. Bij oudere honden die al jaren bij elkaar lopen.
Wij zelf worden er ook lichtelijk nerveus van, zodra de honden door huis gaan lopen gaan we er op letten. Dat is natuurlijk ook niet goed. Ze bij elkaar laten als we niet thuis zijn voelt niet prettig. Ze nu weer gaan scheiden voelt eigenlijk ook niet prettig. Pfff best lastig dit...

Groetjes Marja
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wat moet ik hier nu mee..
Hier merkte ik juist dat Marouck eerder geneigd was erop te klappen als de ander niet goed in zijn/haar vel zat. Dus vaak rondom de loopsheden van Biène bv, en de laatste keer toen Biène een baarmoederontsteking bleek te hebben.
Dus weet je zeker dat het niet Shendor is die niet goed in zijn vel zit?
Dus weet je zeker dat het niet Shendor is die niet goed in zijn vel zit?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik ook wel aangedacht maar juist Shendor lijkt heel goed in zijn vel te zitten. Waar hij eerder Tycha ontweek als ze ergens lag, loopt hij daar nu wel langs. Hierdoor vermoed ik dat het wel bij Tycha zit.
Maar goed als er maandag helemaal niets gevonden wordt kan ik altijd daarna Shendor na laten kijken.
Maar goed als er maandag helemaal niets gevonden wordt kan ik altijd daarna Shendor na laten kijken.

Groetjes Marja
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik herken dit wel.
mijn hond bleek dement te worden. dat was de oorzaak van haar uitvallen.
ze kon ineens uitvallen als een hond langsliep in huis.
ik hoop dat het allemaal meevalt en dat tycha ook gewoon gezond blijkt.
wat het dan kan zijn, moeilijk he. wat was 3 jaar geleden de reden denk je
dat ze ruzie hadden?
mijn hond bleek dement te worden. dat was de oorzaak van haar uitvallen.
ze kon ineens uitvallen als een hond langsliep in huis.
ik hoop dat het allemaal meevalt en dat tycha ook gewoon gezond blijkt.
wat het dan kan zijn, moeilijk he. wat was 3 jaar geleden de reden denk je
dat ze ruzie hadden?
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bij Tycha niet het idee dat ze dement aan het worden is. Bij Shendor wel trouwens.
Tycha is altijd al een bitch geweest. Toen ze jonger waren kon ik absoluut geen ballen, kluiven of ander leuks in huis laten liggen, want als Shendor daar dan niets vermoedend langsliep kon het zomaar raak zijn. Maar goed, dat was af en toe, een keer of 2 per jaar, en vaak voordat ze loops moest worden. Deze uitvallen lijken wel gewoon chagerijnigheid van mevrouw. Zoiets als "flikker op, ik lig hier en stoor me niet".

Tycha is altijd al een bitch geweest. Toen ze jonger waren kon ik absoluut geen ballen, kluiven of ander leuks in huis laten liggen, want als Shendor daar dan niets vermoedend langsliep kon het zomaar raak zijn. Maar goed, dat was af en toe, een keer of 2 per jaar, en vaak voordat ze loops moest worden. Deze uitvallen lijken wel gewoon chagerijnigheid van mevrouw. Zoiets als "flikker op, ik lig hier en stoor me niet".

Groetjes Marja
-
Neeltje
Maar als jij vermoedt dat Shendor dement begint te worden, kan dat ook heel goed de oorzaak zijn, want dan wordt hij toch zwakker/anders.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zijn geen uitvallen, er wordt niet gewaarschuwd of zo. Tycha vliegt hem dan gelijk op zijn kop. Heeft dan echt zijn kop vast, met meestal ook een oor ertussen, en staat zelfs te schudden. Het levert altijd gaatjes op, meestal alleen in de oren, soms ook in zijn kop. Shendor vecht terug, maar wordt pas echt link als wij ze uit elkaar trekken. Shendor is raar, en kent de hondentaal niet zo goed. Hij onderwerpt zich ook niet dan, terwijl hij nadien sluipend door huis gaat. Altijd wel eigenlijk. Shendor is aan de ene kant heel onderdanig, maar kan soms opeens heel stoer en macho doen. Doet hij trouwens niet op het moment dat het weer vechten wordt.
Shendor moet je ook niet aanraken oid als er spanning is, want dan is hij degene die begint.
Shendor moet je ook niet aanraken oid als er spanning is, want dan is hij degene die begint.

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou kunnen, maar dat idee heb ik al zeker een jaar, maar mijn gevoel, en dat kan ik niet goed uitleggen, is echt het gevoel dat ik erbij heb, is dat het bij Tycha zit. Je kent het vast wel, niets aanwijsbaars maar je gevoel zegt gewoon dat er iets is.Maar als jij vermoedt dat Shendor dement begint te worden, kan dat ook heel goed de oorzaak zijn, want dan wordt hij toch zwakker/anders.
Ik ga het er maandag ook wel over hebben met de DA.misschien zou je, om pijn als oorzaak uit te sluiten, eens kunnen kijken of haar gedrag verandert als ze pijnstilling krijgt?
Het is natuurlijk ook nog zo dat Tycha nu al 2 jaar dagelijks op de prednison staat vanwege auto immuun, kan me niet aan het idee onttrekken dat dat ook niet heel gezond is voor een hond.

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Depressief, nee, eigenlijk juist niet. Tycha is eigenlijk altijd een blij vrolijk hondje. Komt blij naar je toe als je maar naar haar kijkt.
Ze is wat rustiger geworden de laatste tijd, maar goed ze is ook ouder geworden. Ze kan nu af en toe ook gewoon stappen, ipv alleen maar rennen
Grappig. Nu ik er over nadenk, zou ik vorige week gezegd kunnen hebben dat ze juist wat milder is geworden de laatste tijd (jaar) ze valt niet meer uit aan de lijn naar andere honden. Nu naar andere honden nog steeds niet.
Ze is wat rustiger geworden de laatste tijd, maar goed ze is ook ouder geworden. Ze kan nu af en toe ook gewoon stappen, ipv alleen maar rennen
Grappig. Nu ik er over nadenk, zou ik vorige week gezegd kunnen hebben dat ze juist wat milder is geworden de laatste tijd (jaar) ze valt niet meer uit aan de lijn naar andere honden. Nu naar andere honden nog steeds niet.

Groetjes Marja
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
dan zou het inderdaad bij shendor kunnen liggen. wat een moeilijk iets zeg.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou denk ik beide honden na laten kijken.
Shendor zou door wat dementeren of in zijn algemeenheid iets zwakker worden "aanleiding" kunnen geven.
Ook al snap ik dat je vanwege de behandelingen en medicatie van Tycha het probleem eerder bij haar zoekt.
Shendor zou door wat dementeren of in zijn algemeenheid iets zwakker worden "aanleiding" kunnen geven.
Ook al snap ik dat je vanwege de behandelingen en medicatie van Tycha het probleem eerder bij haar zoekt.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Terug van de DA. In het kort: Het enige wat bij Tycha nu aanleiding zou kunnen geven, was dat ze wat gevoelig was op haar rechterheup. Verder was alles goed. Voor de zekerheid wat pijnstilling meegekregen. Verder het ook over Shendor zijn zeer waarschijnlijk beginnende dementie gehad. Waar Shendor voorheen omliep om Tycha te ontwijken loopt hij er nu gewoon langs (dit is voor Tycha een aanleiding om er op te duiken) dit zou kunnen komen door de dementie. Hij is dan gewoon vergeten dat hij dat beter niet doet bij Tycha. Ook hiervoor een voedingssuplement gekregen wat iets zou kunnen helpen tegen zijn dementie. Hij heeft het helemaal uitgelegd wat dit supplement doet maar dat kan ik niet meer herhalen
Nu 14 dagen kijken hoe het gaat.

Groetjes Marja
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:oeitycha schreef:.....wat iets zou kunnen helpen tegen zijn dementie. Hij heeft het helemaal uitgelegd wat dit supplement doet maar dat kan ik niet meer herhalen![]()
![]()
@tycha, ...........Zelf ook dat supplement nemen?
Ik hoop dat het weer wat beter zal gaan met en tussen de hondjes
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:oeitycha schreef:.....wat iets zou kunnen helpen tegen zijn dementie. Hij heeft het helemaal uitgelegd wat dit supplement doet maar dat kan ik niet meer herhalen![]()
![]()
Als ik nu thuis gekomen was met een potje pillen, en me dan afvroeg waarvoor het ook al weer was? dan..... had ik ze zelf ook wel kunnen gebruiken

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
oh, geruststelling, je bent alleen maar te dom![]()

Groetjes Marja