Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan ik nog meer voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Wat kan ik nog meer voeren?

Ongelezen bericht door magnum »

Ik zit even met mijn handen in het haar.

Magnum is altijd mooi schraal geweest, al had hij ook wel zijn tijden dat hij tegen het magere aanzat.
Maar met meer voeren kreeg ik dat snel weer oppeil tot hij weer mooi schraal was.

Magnum is nu sinds ongeveer oktober verleder jaar huishond, en word er niet meer met hem getraind.
Zijn eten is hetzelfde gebleven ook kwa hoeveelheden, maar op het moment is hij gewoon mager je ziet zijn ribben en zijn heupbotten.

Ik geef hem naast NRV ook smuldier, en nu dan ook pasta en aardappelen in de hoop dat hij aankomt.
Hij krijgt gemiddeld 1 kilo per dag aan vlees, en daarbij krijgt hij nu dan ook pasta.
Hij is pas helemaal door de molen gehaald bij de DA om medische dingen uit te sluiten maar daar was allemaal in orde.

Hoop dat jullie misschien nog iets anders weten om te proberen om hem weer wat dikker te krijgen, zodat hij weer mooi schraal word en niet mager.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Wat kan ik nog meer voeren?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dan komt in mij op: is hij door een DA nagezien? Dat er niets medisch mis is waardoor hij niet aankomt / blijft afvallen? Bloedonderzoekje ertegenaan?

Suzanne
magnum
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Dan komt in mij op: is hij door een DA nagezien? Dat er niets medisch mis is waardoor hij niet aankomt / blijft afvallen? Bloedonderzoekje ertegenaan?

Suzanne
In mijn post staat ook dat hij pas compleet door de molen is geweest bij de DA, maar daar was alles in orde.
Ik ga met Magnum zo wie zo met dit soort dingen meteen naar de DA ivm het feit dat hij maar 1 nier heeft.
Maar gelukkig was er medische niks te vinden.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Geef je bij het NRV de vettere diersoorten? Dat in combi met de koolhydraten in grote hoeveelheden zou genoeg moeten zijn zou je bijna denken. En als KVV ook een vetter merk misschien? (weet niet of dat kan ivm het hebben van 1 nier hoor)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

magnum schreef:
Suzanne123 schreef:Dan komt in mij op: is hij door een DA nagezien? Dat er niets medisch mis is waardoor hij niet aankomt / blijft afvallen? Bloedonderzoekje ertegenaan?

Suzanne
In mijn post staat ook dat hij pas compleet door de molen is geweest bij de DA, maar daar was alles in orde.
Ik ga met Magnum zo wie zo met dit soort dingen meteen naar de DA ivm het feit dat hij maar 1 nier heeft.
excuus; volledig gemist :roos:

Suzanne
magnum
Zeer actief

Hij krijgt juist vette vis, lam enz....
Gewoonlijk bleef hij op deze hoeveelheid idem de wat vettere soorten mooi schraal (Magnum is nooit een dikke hond geweest). Maar nu blijft hij gewoon mager en krijg er gewoon echt niks aan, wat ik hem ook voer of geef.

Medische is er gelukkig ook niks aan de hand.

Maar zou hem zo graag ook voor hem zelf natuurlijk weer normaal schraal hebben ipv mager.
Laatst gewijzigd door magnum op 01 jun 2012 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Het is hier al vaker in dit soort topics genoemd, satin balls oid?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Je zou er cavom bij kunnen geven, daar zitten veel calorieën in.
Niko doet het heel goed op de combinatie vers en cavom, op alleen vers niet.
magnum
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
magnum schreef:

Suzanne
excuus; volledig gemist :roos:

Suzanne
Maakt niet uit kan gebeuren.
magnum
Zeer actief

Maar zijn satin balls vetter als Vis, lams vlees enz.....?

Cavom heeft Magnum al eens opgezeten, maar hij komt daar geen gram van aan.
Brokken doet hij het zo wie zo niet zo lekker op.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Satin balls is uitgevonden om whippets in korte tijd snel aan te laten komen voor wedstrijden, las ik, dat wordt vaak gebruikt bij honden die echt niet aan willen komen. Recept kun je vinden als je even googled. Zou ik zeker proberen.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Je zou Lotgering kunnen proberen, dat is een erg vette kvv.
Ik ben gestopt het aan mijn honden te geven omdat ze er juist teveel van aankwamen, terwijl ze er erg weinig van kregen.
Groetjes, Marjan
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nawosh schreef:Je zou Lotgering kunnen proberen, dat is een erg vette kvv.
Ik ben gestopt het aan mijn honden te geven omdat ze er juist teveel van aankwamen, terwijl ze er erg weinig van kregen.
Inderdaad, Lotgering zou ik zeker proberen. En anders misschien toch extra voeren verdeeld over een paar momenten op de dag.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

of inderdaad marcaroni voeren en dit door het vlees mengen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lotgering ipv smuldier... ik moest hier bijna het dubbele aan smuldier geven wat ze nu van lotgering krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Jaron was ok zo mager, maar dat kwam door de hormoontjes. :W: was er een loopse teef ergens in de wijde omtrek dan at meneer gewoon niets meer.
Na chemische castratie ging het stukken beter, dus toen maar definitief de knoop doorgehakt :19: (letterlijk en figuurlijk, haha)
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Carnibest heeft ook een variant voor actieve honden (volgens mij heet die gewoon Carnibest Actief, groene rol). Hier zit meer energie in dan de gewone natuurlijk.
De persbrok Farmfood is ook High Energy, hebben ze normaal maar een klein beetje van nodig vergeleken met andere brokken. Cavom is ongeveer hetzelfde, maar Farmfood net wat beter.
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Brokken is niet echt een optie, hij komt er geen gram van aan, en hij doet het er absoluut niet goed op.

Hij eet nu dagelijks ruim 1 kilo rauw vlees, en daarbij pasta. En voor de dagen dat we weg zijn enz.... krijgt hij altijd smuldier.
Ik zorg er nu al steeds voor dat hij veel vette vis en lams enz... krijgt, maar ook dat werkt bij hem gewoon niet.

Olie en schapenvet heb ik ook al eens geprobeerd, maar daarvan gaat hij aan de diarree.

Ik ga zo wie zo eens kijken voor die satin balls, proberen kan nooit kwaad.
En ik ga ook eens kijken en informeren voor de lotgering.

Ben al heel blij met al het meedenken, weet zelf aardig wat maar soms kom je op een punt dat je toch beter even kan vragen of je toch wat vergeten bent of iets toch over het hoofd ziet. Alvast bedankt.

En ter info voor de persoon die begon over hormonen, Magnum is gecastreerd, en heeft nog nooit gereageerd op loopse teven.
En hij eet als een bootwerker, als het aan hem ligt jat hij overal het eten vandaan, hij is gewoon onverzadigbaar maar op het moment toch mager.
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sam2011 »

ik kan je eigenlijk geen tips geven, wat je wel kunt doen is kvv van lotgering of bullspirit proberen, bullspirit bevalt mij heel goed, met van tijd tot tijd een vrachtje schapenvet.
a dog is a dog, it isn't a child
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”