Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LiaDoggy
Actief
Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford
Aantal honden: 1

Kennelhoest

Ongelezen bericht door LiaDoggy »

Ik maak mij heel erg zorgen. Zijn jullie er die evt mij kunnen geruststellen?
Logan moest voor zijn 3de enting die kwam een beetje te laat maar daar gaat het nu niet om.
Maar een mnd geleden zal hij de enting krijgen maar had kennelhoest symptomen dus kreeg pijnstillers en AB mee. Hij was er helemaal van af. Vandaag naar de DA. Ik zei;" voordat je hem ent kan je hem eerst ff onderzoeken want hij is helemaal niet lekker. En ja hoor weer kennelhoest weer aan de AB.
Kan weer geen laatste enting krijgen. Maar nu heeft hij er meer last van. Veel slikken,luider gesnot tijdens slapen(snurken met gesnotter geluid)meer slijm in zijn bek( mede oorzaak groeiende gebit en hangwangen)hoesten en vandaag overmatig veel gras gegeten waardoor hij 3x flink heeft gespuugd.
Hij is in het kort gezegt niet lekker. Ik kon evt hoestdrank geven voor de slijm dus ga morgen bellen over de overmatig gras eten en spugen.
Maar het zijn net je kinderen als ze ziek zijn. Je maakt je vreselijke zorgen.
Plus kreeg zalf mee omdat hij huidirritatie heeft.rode vlekjes etc.

Wat voor tips kunnen jullie mij geven?? Buiten om wat de DA al gedaan heeft.
Komt Logan er weer van af? Of blijft hij dit eeuwig houden? Zodra hij weer beter is als de zonemieter de enting geven. Maar moet hij dan nog een keer de neusdruppels krijgen van kennelhoest? Maar dit heeft hij al bij zijn 1 ste of 2de enting gekregen.
Ik las verder op het net: veel rusten, bij andere honden vandaan blijven en mag niet zwemmen van de dokter.
Tips ?!?!?!?!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Kennelhoest

Ongelezen bericht door Fizgig »

Da's niet fijn als je zo laat met een zieke hond zit. Je kunt tijmsiroop geven of bisolvon, als je die in huis hebt. Je kunt ook een teil neerzetten met een rhinocaps erin en kokend water erop, die je dan bij hem in de buurt zet. Dat dampt zo dat hij er wel wat van binnen krijgt, dat geeft wat lucht. En je zou zijn neus kunnen spoelen als hij erg verstopt zit, het liefst met fysiologisch zout, maar dat kun je ook zelf maken door een afgestreken theelepel zout aan een longdrink (het liefst gekookt en afgekoeld) water toe te voegen. Met een pipetje oid in de neus, koppie achterover. Beterschap!
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Kennelhoest enting zou ik niet meer geven , honden die hem wel krijgen , hebben vaak na een paar weken kennelhoest , puur omdat er zoveel soorten zijn .
En om die derde enting zou ik me niet zo zorgen maken .
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
LiaDoggy
Actief

Hij heeft een tuig.
Maar zout is toch gevaarlijk? Dat las ik als je je hond wilt laten braken. Zout mag dan niet gegeven worden. Zou ik evt met in de douche kunnen staan en laten stomen?
Moet ik voor mijzelf op dit moment ook doen.
Logan heeft al een hoesdrankje gekregen voor zijn keel en teveel slijm verlies. Het heet; bronchofort .
Rusten,is de enige wat nu nog kan volg mij.
Kenneldruppels had hij al gehad.
Vandaag zei de DA ook dat het niet meer hoeft. Ik kreeg tip van een vriendin; mocht hij in de toekomst weer beginnen met hoesten. Bilsolvon druppels geven(wat hier al vermeld staat)klein flesje op kinderdosering.
Fizgig
Zeer actief

Goed lezen he. Een afgestreken theelepel zout oplossen in ongeveer 300 ml water. Dat is een thuisrecept voor fysiologisch zout. Van mijn geneeskunde leraar geleerd bij HBO-v dus volgens mij klopt het wel. Heb het zelf ook vaak gebruikt.
LiaDoggy
Actief

Ik las het goed. Maar omdat ik ergens gelezen had dat zodra je je hond moet laten braken zout geven gevaarlijk kan zijn vandaar dat ik denk op welk manier je het aan je hond geeft gevaarlijk kan zijn.ook door de neus. Als ik ergens lees dat iets niet goed is ben ik voorzichtig met het op welk manier dan ook te geven. Begrijp je wat ik bedoel?
Maar het is bijna bed tijd,en ga ik zo douchen en stomen,mag Logan ook mee stomen?
Fizgig
Zeer actief

Ja ik zou het doen. Kan geen kwaad. Maar ik vraag me af of je hond het wel zo leuk gaat vinden. Dus zou het alleen doen als ie niet in paniek raakt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”