Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hupsje' weg en blij met chiropractie!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wiets
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wiets »

Dag allemaal, Jody had al een tijdje een vreemd hupsje bij het rennen in galop.
Er zijn foto's gemaakt en daar was niks op te zien. Onze DA kon er niet achter komen...dus ik ben verder gaan kijken. Ook waren er mensen die dat 'hupsje' niet zagen of wilden zien.
Ik ben toch verder gaan kijken/vragen en kwam bij een DA uit die ook chiropractor en nog meer is. We zijn gister geweest en zij kon voelen dat haar bekken behoorlijk scheef stonden.
Ook was het heiligbeen verschoven en stonden er wat wervels niet zoals dat zou moeten.
En nu, ze loopt zoals het hoort en ook niet meer scheef :D !
Ik ben zó blij dat ik verder ben gaan kijken dan alleen afgaan op de reguliere DA. Er zijn mensen in mijn omgeving die het maar gek vonden. Met je hond naar een andere arts?? Ha, ik maak een lange neus en weet dat ik dus zeker wel op mijn gevoel moet afgaan!
Groeten Wietske, Jody & Badu
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Re: 'Hupsje' weg en blij met chiropractie!

Ongelezen bericht door gemini6 »

Het resultaat telt lijkt mij
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

klinkt goed. Je mag de voor- en na rontgenfotos ook wel plaatsen, ik ben benieuwd het verschil te zien!

Kees
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Casey schreef:klinkt goed. Je mag de voor- en na rontgenfotos ook wel plaatsen, ik ben benieuwd het verschil te zien!

Kees

Kees, toen mijn enkel gewricht scheef stond na een blessure op de stormbaan (in mijn defensie tijd) was dat ook niet op de foto's te zien. De aanwezige Fysio die ook op manuele/chiropracter basis werkte voelde dat wel & toen (na t rechtzetten) was pas mijn pijn verholpen.
CKS
Zeer actief

Carmen bij een blessure op de stormbaan denk ik aan een probleem met spieren of pezen en dat is op RX uiteraard niet te zien. Maar TS heeft het letterlijk over een scheefstaand bekken en een verschoven heiligbeen. Dat moet toch per definitie op rontgenfotos te zien zijn?
En als je zoiets denkt te voelen dan neem je toch even rontgenfotos voor en na om je diagnose te bevestigen? Die zou ik dus best graag willen zien, dat is alles.

Kees
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Casey schreef:Carmen bij een blessure op de stormbaan denk ik aan een probleem met spieren of pezen en dat is op RX uiteraard niet te zien. Maar TS heeft het letterlijk over een scheefstaand bekken en een verschoven heiligbeen. Dat moet toch per definitie op rontgenfotos te zien zijn?
En als je zoiets denkt te voelen dan neem je toch even rontgenfotos voor en na om je diagnose te bevestigen? Die zou ik dus best graag willen zien, dat is alles.

Kees
Naast een scheur in een spier was er hier dus ook wat verschoven. De chiropracter kwam nl pas na de herstel periode vd spier in beeld omdat ik klachten bleef houden bij opbouwen vd belasting.
CKS
Zeer actief

Er was een bot verschoven? Zo ja, waarom zou je dat op een rontgenfoto niet kunnen zien? Of was het een heel klein onregelmatig botje in een ingewikkeld gewricht? Dan kan ik er nog inkomen. Maar een heel bekken dat scheef staat? Moet je kunnen zien, en daar ben ik dus benieuwd naar.

Kees
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”