Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urine opvangen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Urine opvangen

Ongelezen bericht door alm@ »

Heeft iemand nog een briljante ingeving om urine bij Reina (teef) op te vangen. Soeplepel e.d. gaat niet werken. Ze plast overdag met haar doos bijna op de grond dus dat gaat hem dan niet worden. De enige kans is denk ik bij het avondrondje. Dan markeert ze. Maar als ze gekletter in een soeplepel hoort, stopt ze acuut :roll: Help :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Urine opvangen

Ongelezen bericht door Pemba »

Bakblik meenemen en die eronder schuiven :mrgreen: Sorry, ik heb echt geen idee hoe ik het bij een teef zou doen :U:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

morgen een plastic/kunstof soeplepel halen?
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Plastic soeplepel, en dan even wachten tot ze echt zit en er een beste straal uit komt.
Dan kunnen ze niet abrupt stoppen en heb jij je piessie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

In de goot laten plassen en met een spuit opzuigen :19: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
alm@
moderator

Melanie 74 schreef:Plastic soeplepel, en dan even wachten tot ze echt zit en er een beste straal uit komt.
Dan kunnen ze niet abrupt stoppen en heb jij je piessie
Het punt is dat ze met haar doos zowat in de grond zit. Maar plastic is inderdaad beter, dat klettert minder. Maar goed ik heb de da al gezegd dat deze opdracht wel een week of 3 kan duren :ugh:
smoekie schreef:In de goot laten plassen en met een spuit opzuigen :19: :F:
Aan jou heb ik écht wat :tongue:
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ze hebben daar bij de dierenarts een heel handig plastic ding voor, echt ideaal.
alm@
moderator

gemini6 schreef:Ze hebben daar bij de dierenarts een heel handig plastic ding voor, echt ideaal.
Wat dan voor ding? Je brengt mij op een idee. Volgens mij heb je een kartonnen vrouwenplastuut voor onderweg. :idea: die kan ik er zó onderschuiven. Alleen waar koop je dat :mrgreen: *gaat googelen*
basil schreef:Je handjes eronder houden en zelf opvangen. Dat klettert niet :pffff: :F:
Dat loopt tussen mijn vingers door doos :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

alm@ schreef:
smoekie schreef:In de goot laten plassen en met een spuit opzuigen :19: :F:
Aan jou heb ik écht wat :tongue:

Geen goed idee dus :jank: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

wat mankeert haar? toch niets ernstigs??
plastic kinderstrandschepje?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

vriend mee morgenochtend en een spuitje, dan op de tegels laten plassen en de urine opzuigen. of er een kartonnentje onder schuiven dat je vouwt als een plastuit ;)
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Met mijn teef gaat het juist een stuk makkelijker. Ze draait al voordat ze gaat piesen, dus ik zie het aankomen. Hup plastic bakje eronder en ze piest er zo in. Deksel erop en klaar. :mrgreen: Mijn reu liet ik in een plastic zakje piesen, maar dat ging nog weleens mis :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik wel eens zie hoeveel Bluf soms plast in 1 keer dan denk ik dat ik voor het de grond in zakt of Finn het heeft opgelikt :ugh: ik best wel een behoorlijke hoeveelheid van de grond kan oplepelen.
Of zou die urine dan niet goed zijn voor de da en moet het echt zonder evt. aarde zijn? Oprechte vraag, want ik zou geen idee hebben hoe ik haar plas op vang. Denk dat zij ook acuut stopt als ik met iets aan kom zetten om onder de doos te schuiven.
alm@
moderator

blondie schreef:Denk dat zij ook acuut stopt als ik met iets aan kom zetten om onder de doos te schuiven.
Dat hoef je niet te denken dat is zo :ugh: ik ben daarnet in het donker maar met een plastic bakje achter haar aan gehold en ik heb zowaar een ieniminie beetje kunnen opvangen. Hopelijk is het voldoende.
Hutsje schreef:vriend mee morgenochtend en een spuitje, dan op de tegels laten plassen en de urine opzuigen. of er een kartonnentje onder schuiven dat je vouwt als een plastuit ;)
Ze piest alleen op gras de tut :wink:
tekkel schreef:wat mankeert haar? toch niets ernstigs??
plastic kinderstrandschepje?
Ze likt nogal veel aan haar vulva. Het zou kunnen dat ze licht incontinent is door haar castratie. Maar ze wil eerst uitsluiten of het geen blaasontsteking is :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

daarom ook in de ochtend, dan moet ze nodig ;). en dan niet naar gras gaan of het tuitje in het gras onder dr doos schuiven ;)
Afbeelding
alm@
moderator

Hutsje schreef:daarom ook in de ochtend, dan moet ze nodig ;). en dan niet naar gras gaan of het tuitje in het gras onder dr doos schuiven ;)
s'Morgens moet ze inderdaad nodig en veel plassen. Ik maak wel een tuitje ergens van. Vriendlief mee, aan de lijn houden en vangen maar. Ik ga het proberen morgen. Dat van daarnet is wel er weinig denk ik :wink: pff wat een gedoe en het schiet in je rug :ugh:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nou zo te lezen heb je dus een dagtaak om de pies op te proberen te vangen :flower:
En dit "zowaar een ieniminie beetje kunnen opvangen. Hopelijk is het voldoende." doet me denken aan mezelf. Na een auto ongeluk moest ik ook piesen in het ziekenhuis en eerder dan dat ik een plasje had gedaan dat ze konden nakijken mocht ik niet weg. Maar ik kan niet piesen op commando, en al helemaal mijn eigen plas niet opvangen als ik niet moet :(
Ben op de po in een kamer gezet omdat ik niet kon lopen met een gescheurde enkelband, maar zeiken op een po in een open ruimte met een gordijntje eromheen kon ik echt niet, en toen hij bijna kwam de plas.. kwam de verpleger om het gordijntje koekeloeren om te vragen of het lukte :boos: . Hoppa sluitspier weer in werking :roll:
Gerold naar een invalidetoilet, kraantje aan, af en toe even doortrekken om water te laten lopen... buiten mensen horen praten of het wel goed gaat want ik blijf zo lang weg blablabla... zucht. Drie druppels eruit geperst in het potje. En ook ik kwam naar buien met het is niet veel, maar hoop dat je er wat mee kunt! :engel: "
Die teven toch altijd weer :LOL: Ik snap jouw dame eigenlijk wel :wink:

Hopelijk niets ernstigs met Reina overigens Alm :ok: en succes en ik hoop dat het kleine drupje voldoende is om e.e.a. uit te sluiten.
alm@
moderator

blondie schreef:Nou zo te lezen heb je dus een dagtaak om de pies op te proberen te vangen :flower:
En dit "zowaar een ieniminie beetje kunnen opvangen. Hopelijk is het voldoende." doet me denken aan mezelf. Na een auto ongeluk moest ik ook piesen in het ziekenhuis en eerder dan dat ik een plasje had gedaan dat ze konden nakijken mocht ik niet weg. Maar ik kan niet piesen op commando, en al helemaal mijn eigen plas niet opvangen als ik niet moet :(
Ben op de po in een kamer gezet omdat ik niet kon lopen met een gescheurde enkelband, maar zeiken op een po in een open ruimte met een gordijntje eromheen kon ik echt niet, en toen hij bijna kwam de plas.. kwam de verpleger om het gordijntje koekeloeren om te vragen of het lukte :boos: . Hoppa sluitspier weer in werking :roll:
Gerold naar een invalidetoilet, kraantje aan, af en toe even doortrekken om water te laten lopen... buiten mensen horen praten of het wel goed gaat want ik blijf zo lang weg blablabla... zucht. Drie druppels eruit geperst in het potje. En ook ik kwam naar buien met het is niet veel, maar hoop dat je er wat mee kunt! :engel: "
Die teven toch altijd weer :LOL: Ik snap jouw dame eigenlijk wel :wink:

Hopelijk niets ernstigs met Reina overigens Alm :ok: en succes en ik hoop dat het kleine drupje voldoende is om e.e.a. uit te sluiten.
Wat een verhaal :LOL: ik heb daar gelukkig geen last van in een ziekenhuis. Ik pies lachend potten vol als het moet :mrgreen: Dankjewel :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik doe het altijd met zo'n bakje van de chinees, die zijn lekker plat en schuif je ook bij een laag bij de grondse plasser er zo onder.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

ja het klinkt gemeen maar wat later uitgaan dan normaal en idd dan een bakje of soeplepel eronder.
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Pollepel of een steelpannetje.

p.s. Misschien al geschreven maar ik heb de antwoorden niet gelezen voor m'n post.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

als je da blaasonsteking vermoedt waarom neemt hij het dan niet direct af? Dan is de urine steriel verkregen en kun je ook een kweekje en antibiogram doen, weet je meteen wat de beste AB is. En bespaart jou zo te horen een boel .... gezeik

Kees
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:als je da blaasonsteking vermoedt waarom neemt hij het dan niet direct af? Dan is de urine steriel verkregen en kun je ook een kweekje en antibiogram doen, weet je meteen wat de beste AB is. En bespaart jou zo te horen een boel .... gezeik

Kees
dat doen ze hier bijna nooit kees
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Een heel laag bakje vullen met watten en dat er onder schuiven, heb je geen gekletter. Bij thuiskomst de watten uitknijpen in een schoon bakje (ja, je moet er wel iets voor over hebben natuurlijk :wink: ).

Ik zou wel even overleggen met de DA of dit mag want wellicht blijft er iets van gruis of bacterieen in de watten hangen?

Overigens heeft de dierenarts ooit bij de reu van mijn ouders wat urine direkt uit de blaas genomen met een naald en ondanks dat dat best heftig klinkt was het een handeling van niets. Ik stond erbij en de hond had amper iets in de gaten.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik gebruik de dekseltjes van een voorraaddoosje, die zijn heel plat en schuif je er zo onder ook als ze heel laag bij de grond zitten en de plas blijft in de randjes zitten.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hutsje
Zeer actief

en?
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Google maar eens op uripet, echt ideaal!!
alm@
moderator

Het is gelukt vanmorgen. Wat later uitgelaten zodat ze heel nodig moest en met een gevouwen kartonnetje en een bakje daaronder heb ik een plens urine op kunnen vangen. Ze vloog wel als door een wesp gestoken omhoog maar ik had mijn plens :mrgreen: Geen blaasontsteking (wat ik ook wel verwachtte). Ik vind geen plasje als ze heeft liggen slapen dus incontinentie lijkt uitgesloten, vulva ziet er van binnen zo op het oog goed uit. Er is alleen een lichte irritatie aan de buitenkant. Advies is om dat een weekje met honingzalf te behandelen :wink: Als ze dan nog blijft likken gaan we verder kijken.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:Het is gelukt vanmorgen. Wat later uitgelaten zodat ze heel nodig moest en met een gevouwen kartonnetje en een bakje daaronder heb ik een plens urine op kunnen vangen. Ze vloog wel als door een wesp gestoken omhoog maar ik had mijn plens :mrgreen: Geen blaasontsteking (wat ik ook wel verwachtte). Ik vind geen plasje als ze heeft liggen slapen dus incontinentie lijkt uitgesloten, vulva ziet er van binnen zo op het oog goed uit. Er is alleen een lichte irritatie aan de buitenkant. Advies is om dat een weekje met honingzalf te behandelen :wink: Als ze dan nog blijft likken gaan we verder kijken.
Heb je er geen filmpje van? :mrgreen:
Misschien blijft ze likken omdat ze de honingzalf zo lekker vindt.....
Hoop dat het niets ernstigs is.
Misschien heeft ze wel wilde nachten met raffie :80:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
smoekie
Zeer actief

Ik had het gewoon met spuitje opgezogen :pffff:

Maar fijn dat ze iig geen blaasonsteking heeft en hopelijk helpt de zalf :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”