Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een dag vasten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

een dag vasten

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah is wat aan de dunne. Niet dat het eruit spuit maar het is wat drassig.
Ze heeft een tijdje smuldier compleet gehad en ik was weer over gegaan op brokjes.
Kan een dagje vasten voordat ik weer overga op smuldier kwaad ?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: een dag vasten

Ongelezen bericht door crutz »

natuurlijk niet, hier vasten ze zeer regelmatig, in elkgeval minimaal 1 dag in de week
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

teckeltoos schreef:Sarah is wat aan de dunne. Niet dat het eruit spuit maar het is wat drassig.
Ze heeft een tijdje smuldier compleet gehad en ik was weer over gegaan op brokjes.
Kan een dagje vasten voordat ik weer overga op smuldier kwaad ?
nee hoor, kan gewoon... of een paar boterhammetjes oud bruin brood dat zou ook kunnen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Wat is het nut van een dag vasten? Ik kan me er niets bij voorstellen dat dat goed is voor iets of iemand eigenlijk. Ben wel benieuwd waarom dat wordt gedaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saar2012 schreef:Wat is het nut van een dag vasten? Ik kan me er niets bij voorstellen dat dat goed is voor iets of iemand eigenlijk. Ben wel benieuwd waarom dat wordt gedaan.
waarom niet dan? Als ik aan de scheit ben eet ik ook niks... 9 van de 10 x is het de volgende dag dan ook gewoon over.
Bij mn honden net zo... zijn bijna nooit aan de scheit maar als ze het zijn, dan is vasten een prima oplossing. Mocht het met een dag niet over zijn dan geef ik ze finidiar.
dat dus ondanks wij een totaal ander spijsverteringsstelsel hebben...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saar2012
Zeer actief

Maar ik lees dat sommige mensen dit standaard 1x per week doen, daar zie ik het nut niet van...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saar2012 schreef:Maar ik lees dat sommige mensen dit standaard 1x per week doen, daar zie ik het nut niet van...
dat kan prima als je BARF voert bijvoorbeeld. In de natuur eet de wolf ook niet iedere dag... hij vreet zn buik vol en de volgende dag kan hij rustig helemaal niets vangen... hij gaat pas weer echt jagen met resultaat als hij echt honger heeft.
Met brok zou ik dit dus niet doen maar met vlees wel hoor... geen probleem. Is juist weleens goed. Ik doe het ook weleens nadat ze een dag penslap heb gehad, dan krijgen ze het dubbele aan voer wat ze normaal op een dag krijgen dus krijgen ze de volgende dag weleens niks of alleen een paar boterhammetjes...

Een hond mag weleens een dag wat minder hebben hoor, gaan ze niet dood aan :wink:
Met jonge pups ga ik al speuren bijvoorbeeld, hun eten ligt op en aan het eind van het spoor... dat wordt steeds verder uitgebreid en moeilijker gemaakt, maar komen ze niet aan het eind hebben ze dus geen eten... En dat krijgen ze dan ook echt niet op een andere manier hoor... :wink: Dan moeten ze hun neus wat beter gebruiken dan hadden ze het gevonden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Saar2012 schreef:Maar ik lees dat sommige mensen dit standaard 1x per week doen, daar zie ik het nut niet van...
Hier mogen ze zich 1 x per week volvreten aan een heel prooidier.
De dag daar na wordt er uitgebuikt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:
Saar2012 schreef:Wat is het nut van een dag vasten? Ik kan me er niets bij voorstellen dat dat goed is voor iets of iemand eigenlijk. Ben wel benieuwd waarom dat wordt gedaan.
waarom niet dan? Als ik aan de scheit ben eet ik ook niks... 9 van de 10 x is het de volgende dag dan ook gewoon over.
Bij mn honden net zo... zijn bijna nooit aan de scheit maar als ze het zijn, dan is vasten een prima oplossing. Mocht het met een dag niet over zijn dan geef ik ze finidiar.
Wat kan jij je ook heerlijk damesachtig uitdrukken :LOL:
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Aha, duidelijk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
malinois schreef:
Wat kan jij je ook heerlijk damesachtig uitdrukken :LOL:
ja he :F: :mann:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”