Daar duim ik voor!!!flamme schreef:Zoals vandaag blijft hij mooi nog een tijdje, mijn lieve man![]()
Met ouderdomskwaaltjes, soms een extra aanwijzing maar happy en maf. Ik hoop dat de angstige buien wegblijven. Dan kunnen we hier nog even van hem genieten, en, net zo belangrijk, Mika zelf ook!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeilijk onderwerp *filmpje na 2 dagen Onsior*
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Moeilijk onderwerp
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Komende week zal de beslissing vallen of het al over is voor mijn lieve man of dat het nog een tijdje gaat met hem.
Hij heeft geen echte demente buien meer gehad buiten wat incontinentie na. In de fotohoek kunnen jullie ook zien dat hij vrolijk is. Maarrrrr, hij blijft vreselijk mank lopen. Zijn voorpoot wil eenvoudig niet mee.
Hij loopt al langer wat slechter door artrose in de schouder. Maar vorige week heeft hij zich verstapt met in de kennel lopen. Toen piepte hij even heel hard en daarna was het meteen over. De dag erna heeft hij vreselijk slecht gelopen. Met extra metacam werd het wat beter. Toen kwam daar van de week zijn demente bui bij en sinds eergisteren loopt hij weer slecht en doet metacam niks.
Het rare is, ik merk niks aan hem, buiten vreselijk mank lopen. Met slecht bedoel ik bijna op 3 poten.
Hij eet, wil graag mee wandelen, speelt als er een balletje wegrolt enz.
Wel ligt hij wat meer in het binnenhok, maar hij is niet sjacherijnig. Ik mag ook overal aan zijn schouder en poot komen en in galop zie je niks aan zijn gangwerk.
Ik wil nu laten onderzoeken of het nog beter kan worden door bv cortisoneninjecties. Of er dus wat anders is bijgekomen dan alleen artrose. Ik voel me nu ook wel schuldig dat ik niet eerder naar de DA ben geweest maar alleen gebeld heb.
Hij heeft geen echte demente buien meer gehad buiten wat incontinentie na. In de fotohoek kunnen jullie ook zien dat hij vrolijk is. Maarrrrr, hij blijft vreselijk mank lopen. Zijn voorpoot wil eenvoudig niet mee.
Hij loopt al langer wat slechter door artrose in de schouder. Maar vorige week heeft hij zich verstapt met in de kennel lopen. Toen piepte hij even heel hard en daarna was het meteen over. De dag erna heeft hij vreselijk slecht gelopen. Met extra metacam werd het wat beter. Toen kwam daar van de week zijn demente bui bij en sinds eergisteren loopt hij weer slecht en doet metacam niks.
Het rare is, ik merk niks aan hem, buiten vreselijk mank lopen. Met slecht bedoel ik bijna op 3 poten.
Hij eet, wil graag mee wandelen, speelt als er een balletje wegrolt enz.
Wel ligt hij wat meer in het binnenhok, maar hij is niet sjacherijnig. Ik mag ook overal aan zijn schouder en poot komen en in galop zie je niks aan zijn gangwerk.
Ik wil nu laten onderzoeken of het nog beter kan worden door bv cortisoneninjecties. Of er dus wat anders is bijgekomen dan alleen artrose. Ik voel me nu ook wel schuldig dat ik niet eerder naar de DA ben geweest maar alleen gebeld heb.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet schuldig voelen!!
Ik heb het met mijn ouwe Lab bijna net zo gehad. Al tijden wat dementerig, maar ging nog leuk mee en alles, wel pijstilling onderhoudsdosis.
Op een gegeven moment kwam ze op zondag kreupel van het strand. Pijnstilling verhoogd, donderdag naar de dierenarts en vrijdag in laten slapen omdat de artrose zo erg was dat de poot kraakte bij bewegen.
DAn heb ik denk ik adequaat gereageerd en heeft ze niet lang last gehad...
Sterkte...
Ik heb het met mijn ouwe Lab bijna net zo gehad. Al tijden wat dementerig, maar ging nog leuk mee en alles, wel pijstilling onderhoudsdosis.
Op een gegeven moment kwam ze op zondag kreupel van het strand. Pijnstilling verhoogd, donderdag naar de dierenarts en vrijdag in laten slapen omdat de artrose zo erg was dat de poot kraakte bij bewegen.
Sterkte...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met Nika was dat ook zo.fes/lou schreef:Niet schuldig voelen!!
Sterkte...
Ze was af en toe wat "afwezig" maar speelde nog en liep nog mee met de boswandelingen.
Op een gegeven moment kwam ik thuis en kon ze nauwelijks lopen. 's Ochtends was er niets aan de hand, dus direct mijn pa gebeld die haar 's middags had uitgelaten. Toen bleek ze 's middags al mank te hebben gelopen. Extra metacam erin, het leek de dag erop beter te gaan maar een dag later was het weer mis. Ik heb haar nog een paar dagen de tijd gegeven om te kijken of ze zou herstellen, maar dat gebeurde niet. Zondags ben ik lekker met haar naar het water geweest waar ze nog gezwommen heeft en de maandagochtend daarop is de dierenarts gekomen. Ze was op.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Moeilijk onderwerp
Sterkte met deze moeilijke beslissing, ik begrijp dat hij nog even uitgesteld kan worden....
Wat ik gisteren ook tegen Inge zei, de eerst volgende die hier ingeslapen moet worden (je hoopt ze natuurlijk allemaal ooit eens sochtends te treffen dat ze in hun slaap gegaan zijn) gebeurd dat hoe bot & lomp ook gewoon met T61, dan is t tenminste direct over ipv zoals toen met Ace dat z'n hart nog10 minuten heeft geklopt (ondanks dat dat alles verder echt heel rustig is verlopen...) dan maar direct over & uit....
Wat ik gisteren ook tegen Inge zei, de eerst volgende die hier ingeslapen moet worden (je hoopt ze natuurlijk allemaal ooit eens sochtends te treffen dat ze in hun slaap gegaan zijn) gebeurd dat hoe bot & lomp ook gewoon met T61, dan is t tenminste direct over ipv zoals toen met Ace dat z'n hart nog10 minuten heeft geklopt (ondanks dat dat alles verder echt heel rustig is verlopen...) dan maar direct over & uit....
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb vrijdag de knoop door gehakt wat mijn oude manneke betreft en de da gebelt. charlie is 14,5 jaar en op. eet bijna niet, erg afwezig, lopen met de andere honden mee is ook bijna niet meer te doen.
echter vanavond had hij een opleving want hij heeft gegeten en "speelde" op zijn manier met teun van 8 maanden. echter dinsdagavond om kwart voor 7 gaan we naar de da voor de laatste spuit en dan is het over voor mijn ventje. met pijn in mijn hart maar wel zonder schuldgevoel. ik vind het egoistisch om hem te laten leven omdat ik hem nog zou kunnen missen terwijl het van hem niet meer hoeft.
succes
ellen
echter vanavond had hij een opleving want hij heeft gegeten en "speelde" op zijn manier met teun van 8 maanden. echter dinsdagavond om kwart voor 7 gaan we naar de da voor de laatste spuit en dan is het over voor mijn ventje. met pijn in mijn hart maar wel zonder schuldgevoel. ik vind het egoistisch om hem te laten leven omdat ik hem nog zou kunnen missen terwijl het van hem niet meer hoeft.
succes
ellen
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik bedoel het echt niet rot, maar ik denk dat dat het verschil is. Mika heeft soms demente buien, maar buiten afgelopen week die ene bui zijn ze goed te handelen en heeft hij echt lol in zijn leventje. Hij is er voor mijn gevoel niet klaar mee. Dat maakt het me zo moeilijk.
Het lopen gaat vreselijk slecht. Maar in galop zie ik niks aam hem. Hij is blij en wil iedere wandeling mee. Ondanks zijn slechte lopen.
Ik hoop dat de DA me in ieder geval duidelijkheid kan geven. Is er niks meer aan het lopen te doen, dan is het klaar. Hoe verdrietig ik dat ook vind, want ik zal hem vreselijk missen. Maar Mika gedraagt zich niet alsof hij pijn heeft buiten dat hij slecht loopt.
Het lopen gaat vreselijk slecht. Maar in galop zie ik niks aam hem. Hij is blij en wil iedere wandeling mee. Ondanks zijn slechte lopen.
Ik hoop dat de DA me in ieder geval duidelijkheid kan geven. Is er niks meer aan het lopen te doen, dan is het klaar. Hoe verdrietig ik dat ook vind, want ik zal hem vreselijk missen. Maar Mika gedraagt zich niet alsof hij pijn heeft buiten dat hij slecht loopt.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Festa wilde ook nog wel mee hoor, en ze at nog goed, en ze was nog blij...
Maar in mijn opinie heeft een hond die kreupel is, pijn. En daar gaan ze doorheen omdat ze willen.
Niet omdat het goed met ze gaat. Het is dan mijn taak om te zeggen, dat het genoeg is. En ws ben ik nog te laat geweest, want nadat ze in slaap gebracht was, kreeg ze de definitieve prik en was ze binnen 30 sec weg.
Dat bevestigde mijn gevoel, dat ondanks dat ze zich best heel goed voordeed, stomweg op was.
Maar in mijn opinie heeft een hond die kreupel is, pijn. En daar gaan ze doorheen omdat ze willen.
Niet omdat het goed met ze gaat. Het is dan mijn taak om te zeggen, dat het genoeg is. En ws ben ik nog te laat geweest, want nadat ze in slaap gebracht was, kreeg ze de definitieve prik en was ze binnen 30 sec weg.
Dat bevestigde mijn gevoel, dat ondanks dat ze zich best heel goed voordeed, stomweg op was.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Je bevestigd mijn gevoel wel een beetje inderdaad.
Ik laat voor de zekerheid foto's maken. Mika is dan al onder zeil en zal er dan niks van meekrijgen. Maar ik denk dat ik de uitkomst wel weet ik hij niet meer mee naar huis gaat.
Ik laat voor de zekerheid foto's maken. Mika is dan al onder zeil en zal er dan niks van meekrijgen. Maar ik denk dat ik de uitkomst wel weet ik hij niet meer mee naar huis gaat.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Nika was dat ook zo. Ze zuchtte nog een paar keer en was toen weg.fes/lou schreef:Festa wilde ook nog wel mee hoor, en ze at nog goed, en ze was nog blij...
Groetjes Inge

-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. ik kies er ook voor om de dierenarts thuis te laten komen.
mijn ervaring is ook dat ze hem niet als dierenarts herkenden. ik hoop dat je nog lekker even mag
genieten samen!!!
mijn ervaring is ook dat ze hem niet als dierenarts herkenden. ik hoop dat je nog lekker even mag
genieten samen!!!
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
straks om 14.00 uur moet ik bij de DA zijn met Mika. Hij heeft dan van te voren slaapmedicatie gehad.
Reden dat ik naar de DA ga? Hij heeft 2 heel goede dagen gehad. Het lopen lijkt beter te worden en hij is supervrolijk.
Ik laat dus foto's maken van zijn poten en afhankelijk van de foto's neem ik een beslissing over hoe nu verder. Zou er iets definitief beschadigd zijn wat niet meer beter wordt, of zou er bv een kwaadaardig gezwel worden gezien, dan is het klaar. Dan wordt Mika ingeslapen. Wel bij de DA ipv thuis maar met de slaapmedicatie krijgt hij van de rit naar de DA niks meer mee. Die pilletjes krijgt hij in vanilleyoghurt
vindt hij lekker.
Ik hoop dat het wat is wat nog even "gerepareedr" kan worden. Boven alles staat een Mikawaardig leven voorop. Rond een uur of 3 weten we of dat er nog inzit.
Reden dat ik naar de DA ga? Hij heeft 2 heel goede dagen gehad. Het lopen lijkt beter te worden en hij is supervrolijk.
Ik laat dus foto's maken van zijn poten en afhankelijk van de foto's neem ik een beslissing over hoe nu verder. Zou er iets definitief beschadigd zijn wat niet meer beter wordt, of zou er bv een kwaadaardig gezwel worden gezien, dan is het klaar. Dan wordt Mika ingeslapen. Wel bij de DA ipv thuis maar met de slaapmedicatie krijgt hij van de rit naar de DA niks meer mee. Die pilletjes krijgt hij in vanilleyoghurt
Ik hoop dat het wat is wat nog even "gerepareedr" kan worden. Boven alles staat een Mikawaardig leven voorop. Rond een uur of 3 weten we of dat er nog inzit.
- CKS
- Zeer actief
Ik hoop dat het meevalt en Mika nog even waardig meekan.
Kees
Kees
-
monique1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Dit zijn wel moeilijke beslissingen, maar zou het niet anders doen.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik duim straks!
Groetjes Inge

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik duim voor je, sterkte!
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je klinkt en liefdevol en heel verstandig, knap! Heel veel sterkte straks! 
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Pfoe, een heftige dag vandaag voor jullie.
Heel veel sterkte!!
Heel veel sterkte!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Heel veel sterkte vandaag!
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga duimen dat er nog wat gedaan kan worden zodat hij nog even mee kan... mocht het toch niet het geval zijn heb je gedaan voor hem wat je kon... heel veel sterkte!
-
joline
- Zeer actief
Heel veel sterkte straks. Ik hoop dat hij nog even mee kan op een hondwaardige manier 
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
IK lees het nu pas allemaal
Ik duim ook voor je

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik heb na de nachtdienst 2,5 uur geslapen. Nu lig ik lekker bij Mika. Die is stoned en heeeeel relaxed, maar kwispeld nog steeds
Over een uur en een kwartier gaan we, maar de tranen rollen me nu al over mijn wangen. Zachtjes, zodat ik Mika niet stoor.
Ik hoop toch zo dat ik mijn ventje nog kwispelend mee naar huis kan nemen......
Over een uur en een kwartier gaan we, maar de tranen rollen me nu al over mijn wangen. Zachtjes, zodat ik Mika niet stoor.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik ga heel hard hopen dat je mannetje nog weer mee naar huis komt.
Sterkte straks bij de da!
Sterkte straks bij de da!
- kipo
- Zeer actief
flamme schreef:Ik heb na de nachtdienst 2,5 uur geslapen. Nu lig ik lekker bij Mika. Die is stoned en heeeeel relaxed, maar kwispeld nog steeds![]()
Heel veel sterkte straks, ik hoop en duim voor je dat hij nog mee naar huis kan.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
O, wat moeilijk, heel veel sterkte voor straks...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Angelique.
Pfff wat herken ik je tweestrijd enorm
Heel heel erg veel sterkte zometeen....
Heel heel erg veel sterkte zometeen....