Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nekken, zalmkoppen, kraakbeen vraagje
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nekken, zalmkoppen, kraakbeen vraagje
Kan iemand mij vertellen of ik zomaar een hond die op kvv staat de volgende dingen mag geven:
runderkraakbeen
zalmkoppen
eendennekken
kippennekken
kippenkarkars
Zo ja moet ik er dan nog iets mee doen (plat slaan ofzo?) en geef ik dit dan als extraatje of haal ik dat van het voer af? Ik las dat een zalmkop al snel zo rond de 500 gram weegt, dus lijkt me niet dat ik dan ook nog het hele portie voer moet geven.
Ik ben nog niet zo thuis in alles wat je buiten alleen het versvlees kan geven, dus hoor het graag.
Ik ben wel lid van Barfplaats maar zie daar soms door de bomen het bos niet meer als ik zoekwoorden intyp, vandaar dat ik liever mijn vraag hier stel. Hier zitten tenslotte ook genoeg kenners
runderkraakbeen
zalmkoppen
eendennekken
kippennekken
kippenkarkars
Zo ja moet ik er dan nog iets mee doen (plat slaan ofzo?) en geef ik dit dan als extraatje of haal ik dat van het voer af? Ik las dat een zalmkop al snel zo rond de 500 gram weegt, dus lijkt me niet dat ik dan ook nog het hele portie voer moet geven.
Ik ben nog niet zo thuis in alles wat je buiten alleen het versvlees kan geven, dus hoor het graag.
Ik ben wel lid van Barfplaats maar zie daar soms door de bomen het bos niet meer als ik zoekwoorden intyp, vandaar dat ik liever mijn vraag hier stel. Hier zitten tenslotte ook genoeg kenners
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: nekken, zalmkoppen, kraakbeen vraagje
gewoon lekker geven ipv de maaltijd. als ze erg schrokt kun je het eerst vasthouden.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik ben geen expert, maar weet wel wat. Je kunt beginnen met de kippennekken. Als dat goed gaat, de eendennekken en kippenkarkassen. Vervolgens de zalmkoppen en dan de runderkraakbeen. Dan loopt het op in 'moeilijkheidsgraad' om te verorberen en om te verteren. En er zit natuurlijk niet veel voedingswaarde in voornamelijk bot, dus het is geen maaltijd. Zalmkoppen is wat vleziger. Bij bot geven veel mensen ook orgaan of spiervlees omdat de ontlasting anders erg vast en wit kan worden, 'krijtjespoep'. Ik ben zelf niet zo heel voorzichtig geweest, want ik wist dat Shelly en Bruno heel goed konden kauwen op bullepezen enzo dus ik heb bijvoorbeeld de runderkraakbeen meteen gegeven. Ging goed, verteren ook. Soms geven eendennekken wat problemen met verteren, lees ik soms, dan kotsen ze wat bot uit. Dat kan geen kwaad. Maar je moet het per hond bekijken, erbij blijven de eerste keer en opletten of ze nog wat uitkotsen en daarop aanpassen. Nou succes, best lastig he!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
het enige dat "bottig"is is het runderkraakbeen. de rest is toch wel 50/50 hoor, dat moet geen problemen geven. gewoon even de ontlasting in de gaten houden.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Is hier trouwens favoriet, runderkraakbeen. De rillingen lopen over je rug als ze het eten, haha, maar het is een groot genot voor ze.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geef het runderkraakbeen gewoon bij een pakje kvv als extra...
anders poepen ze toch behoorlijk krijtjes de volgende dag.
Nekken geef ik als volledige maaltijd, daar geef ik niets bij.
Karkassen en zalmkoppen geef ik niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Met runderkraakbeen en die knoken moet ik ook uitkijken. Het wordt hier door beide honden rap weggevreten maar mijn oudere reu heeft dan de volgende dag best moeite die harde ontlasting eruit te krijgen. Bluf poept dan ook vaker en laatst zag ik ook wel het voordeel ervan dat de anaalklieren ook goed geleegd werdenmalinois schreef:Ik geef het runderkraakbeen gewoon bij een pakje kvv als extra...
Eendennekken geef ik ook als volledige maaltijd. Het gaat de laatste tijd alleen steeds sneller op
Pens gaat er hier ook rap doorheen. Zalmkop kon Finn goed verdragen, Bluf niet.
Ik weet overigens ook niet precies wat en hoeveel aan puur rauw eten ok is voor de honden. Daarom ben ik ook blij met de pakjes gemalen compleet voer.
Dus paar pakjes van dat, dan weer een dagje pens, dan weer eendennekken etc. Ze leven nog en glimmen, dus het zal wel goed zijn
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik geef vaak wat barfspul ter aanvulling op kvv. Ik heb nu lamsribben uit de vriezer gehaald, die geef ik ipv een kvv-maaltijd. Soms 1 of 2 kippennekjes voor na de maaltijd of een kippenpoot als maaltijd. Runderkraakbeen vond ik net wat te zwaar, zalmkop heb ik nog niet gegeven.

Groetjes,
Sandra
-
blondie
- Zeer actief
Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen. Van een ander forumlid kreeg ik de ribben en wat dijbot geloof ik omdat haar honden dat gewoon niet weg kregen. Ook te veel harde ontlasting, teveel gedoe om het weg te krijgen.[Sandra] schreef:Ik geef vaak wat barfspul ter aanvulling op kvv. Ik heb nu lamsribben uit de vriezer gehaald, die geef ik ipv een kvv-maaltijd. Soms 1 of 2 kippennekjes voor na de maaltijd of een kippenpoot als maaltijd. Runderkraakbeen vond ik net wat te zwaar, zalmkop heb ik nog niet gegeven.
Nou bij mij zijn die eendennekken binnen 2 minuten verorbert. Finn doet wat langer over zijn maaltijden. Maar dat is onafhankelijk van wat je hem geeft. Hij lijkt ook gewoon te genieten
Gisteren gaf ik ze flinke knoken. Gut zei de buuf die op visite was. Hij zit maar te knagen en zij te soffen op het bot. Yeah rigtht. Ik zeg kijk eens goed. Hij heeft het vlees ervanaf lopen knagen. Madam heeft die halve knook al in haar maag
Toen ze gingen "ruilen" zag de buuf het inderdaad. Finn had een klein lullig stukje nog en zij die bijna hele knook nog van Finn
Ik blijf het lastig vinden om de balans in het eten geven te vinden. Hij is echt wel schraal en zij kan wel wat eraf, Beiden niet te dik hoor. Maar nogmaals blijf het moeilijk om de balans te vinden in de hoeveelheid die voor beide honden goed is.
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Onze pup krijgt meestal als lunch kippennek, eendennek of kipkarkas ('s ochtends en 's avonds kvv - af en toe dlg brokken) Vandaag gaan we voor het eerst runderkraakbeen proberen, geen idee wat ze ermee gaat doen. Zalmkop hebben we er 1 van liggen, maar die is best groot, dus daar wacht ik nog eventjes mee.
Eten ze dat runderkraakbeen helemaal op trouwens, ook al dat bot?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
yepSaar2012 schreef:Onze pup krijgt meestal als lunch kippennek, eendennek of kipkarkas ('s ochtends en 's avonds kvv - af en toe dlg brokken) Vandaag gaan we voor het eerst runderkraakbeen proberen, geen idee wat ze ermee gaat doen. Zalmkop hebben we er 1 van liggen, maar die is best groot, dus daar wacht ik nog eventjes mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Nou, gister dus haar eerste kraakbeen geprobeerd, ze vond het wel lekker! Al issie nog steeds niet op hoor 

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Hier is bij Laika de eendennek favoriet. Maar ze slikt ze in eenkeer door als haar dat lukt. Dus maak ik het voor haar klein. De volgende dag echt wel kalk drolletjes hoor. dus hier moet er wel kvv bij.
Hier is runderstrot ook heel erg gewilt. Alleen krijgt Laika ook dit weer heel slecht klein. Ik laat haar dus ongeveer een half uur kluiven en dan snij ik het klein.
Hier is runderstrot ook heel erg gewilt. Alleen krijgt Laika ook dit weer heel slecht klein. Ik laat haar dus ongeveer een half uur kluiven en dan snij ik het klein.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Na de eendenekken hier ook kleine droge kalk keuteltjes. Met wat KVV erbij is dat ook geen probleem.
Het runderkraakbeen, zorgde ervoor dat ik met een van de dames naar de dierenarts kon. Bleef maar aandrang houden en kon niet meer poepen.
Met veel 5en en 6en en glijmiddel, de opluchting, ze kon haar keutel kwijt. Pff, was echt op 't randje anders had ze onder narcose geholpen moeten worden. Ik kreeg toen laxatract mee om gaar ontlasting soepeler te houden.
Die krijgt ze nu ook als ik eendenekken en dergelijk aan haar voer. Ze vind al dit spul zo heerlijk, dan maar wat hulp erbij.
Het runderkraakbeen, zorgde ervoor dat ik met een van de dames naar de dierenarts kon. Bleef maar aandrang houden en kon niet meer poepen.
Met veel 5en en 6en en glijmiddel, de opluchting, ze kon haar keutel kwijt. Pff, was echt op 't randje anders had ze onder narcose geholpen moeten worden. Ik kreeg toen laxatract mee om gaar ontlasting soepeler te houden.
Die krijgt ze nu ook als ik eendenekken en dergelijk aan haar voer. Ze vind al dit spul zo heerlijk, dan maar wat hulp erbij.