Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Net terug van de spoeddierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Net terug van de spoeddierenarts

Ongelezen bericht door Lin-C »

Nou, ik heb mijn portie spanning wel weer gehad voor vandaag.

Ik ging met Sem naar een gebied waar hij lekker kan zwemmen. Dus, eenmaal daar, ging hij het water in. Tijdens het zwemmen kreeg hij blijkbaar wat water binnen en moest hoesten. Gebeurd vaker dus ik maakte er niets van. Hij zwom meteen naar de kant en eenmaal uit het water begon hij wit schuim te spugen. Het hield maar niet op. Op een gegeven moment dat ik dat hij erin zou blijven. :O:

Hij wilde niet meer lopen en stond een beetje krom constant te kokhalzen. Ik heb hem opgetild toen hij was gestopt met spugen en ondertussen mijn zwager gebeld of hij met ons naar de dierenarts wilde rijden. Sem ging toen overmatig kwijlen, heel dik kwijl. Er kwamen helemaal bellen uit zijn bek. :schrik: . Ook maakte hij een piepend geluid, kon komen doordat hij nog wat vol zat met water maar kon ook gewoon zijn dat hij last had en daarom piepte, was niet echt te plaatsen.

De dierenarts heeft goed geluisterd naar zijn longen etc. Viel allemaal mee. Wel hebben we (preventief) antibiotica gehad om een eventuele longontsteking te voorkomen.

Ben best geschrokken, had zoiets nog niet met hem meegemaakt. Gelukkig gaat het weer beter. Het kost wat maar dan heb je ook wat. :engel:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Net terug van de spoeddierenarts

Ongelezen bericht door Fizgig »

Pfff schrikken zeg! Dus hij heeft gewoon een gulp water binnen gekregen waarschijnlijk? Ik weet nog wel dat ik dat als kind wel eens had, dat is niet fijn. Nou beterschap, hopelijk houdt ie er niks aan over.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Jeetje dat kan ik me voorstellen dat je schrok. Zou hij zich ergens in verslikt hebben? Gaat het nu weer met hem? :roos:
Afbeelding
Neeltje
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dat is enorm schrikken zeg, sterkte.. :ok:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Oei, dat was schrikken. Inderdaad maar even in de gaten houden de komende dagen of er geen ontsteking volgt.
Lin-C
Zeer actief

Fizgig schreef:Pfff schrikken zeg! Dus hij heeft gewoon een gulp water binnen gekregen waarschijnlijk? Ik weet nog wel dat ik dat als kind wel eens had, dat is niet fijn. Nou beterschap, hopelijk houdt ie er niks aan over.
Ja, waarschijnlijk een slok water. Of meerdere slokken. Het is mij niet opgevallen eigenlijk.
Ik ken dat inderdaad ook nog van vroeger, en dat kan best zeer doen. Beetje een drukkend gevoel. Bedankt, hij heeft bij de dierenarts een prik antibiotica gehad en we beginnen vanavond met de kuur. Komt vast goed. :ok:
Shima schreef:Oei, dat was schrikken. Inderdaad maar even in de gaten houden de komende dagen of er geen ontsteking volgt.
Ja, dierenarts zei al dat de antibiotica het moet voorkomen maar het altijd kan gebeuren dat hij toch een longontsteking krijgt. We hopen op het beste.

Bedankt allemaal! Hij ligt nu te slapen. Hij wilde niet eten, wat niet echt wat voor hem is. Misschien als hij wakker is.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Oei, en was het ook vies water??
Als ik kijk in de waarderhout, daar is het stinkend smerig :kotz: De luna parken ziet er wel weer redelijk uit :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

He, das inderdaad schrikken, voor Semmie ook natuurlijk. Hopelijk krijgt hij geen longontsteking!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

zo dan schrik je je rot lijkt me! Hopelijk voelt hij zich straks weer wat lekkerder.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dat is inderdaad schrikken, zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat het water te koud was er werd namelijk gewaarschuwd voor koud water. Een flinke ''slok'' koud water kan ff verkeerd binnen komen en geeft dezelfde reacties.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

Reny schreef:Oei, en was het ook vies water??
Als ik kijk in de waarderhout, daar is het stinkend smerig :kotz: De luna parken ziet er wel weer redelijk uit :19:
Het was in het labyrint. In een van die 'badjes'. Ziet er best schoon uit maar de dierenarts zei ook al dat het er schoon uitziet maar ondertussen wel al die vogels erin poepen enz. :engel:
->Chanty<- schreef:Dat is inderdaad schrikken, zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat het water te koud was er werd namelijk gewaarschuwd voor koud water. Een flinke ''slok'' koud water kan ff verkeerd binnen komen en geeft dezelfde reacties.

Dat zou kunnen. Maar het is een soort badje, geen groot meer ofzo. Je zou denken dat dat wel wat eerder verwarmt is door de zon. Maar ik weet het echt niet. Ik heb zelf niet gezien dat hij een grote slok water heeft binnen gekregen, maar hij ging wel een stokje apporteren dus het is natuurlijk een mogelijkheid dat bij het open doen van zijn bek er een scheut water naar binnen in gekomen.
Lin-C
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de beterschapwensen!
Hij heeft eigenlijk de rest van de middag liggen slapen en was niet zichzelf. Knapte in de loop van de avond wat meer op.
We hebben net 1.5 uur gelopen en hij voelde zich weer prima. Heeft genoten van de wandeling en was verder ook niet kortademig ofzo.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ow gelukkig dan maar weer, wat kun je je dan naar schrikken.
Houd hem nog maar ff in de gaten maar naaar het schijnt loopt het gelukkig met een sisser
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”