Ik begrijp er ook weinig vanrenee-uk schreef:ik denk dat ik het moet zien dan want zoals je het uitlegt denk ik steeds dat je wat anders bedoelt
maar dat zal heus aan mij liggen hoor

Moderator: moderatorteam
Ik begrijp er ook weinig vanrenee-uk schreef:ik denk dat ik het moet zien dan want zoals je het uitlegt denk ik steeds dat je wat anders bedoelt
Magic schreef:Ik begrijp er ook weinig vanrenee-uk schreef:ik denk dat ik het moet zien dan want zoals je het uitlegt denk ik steeds dat je wat anders bedoelt
hmmmm dan ligt het waarschijnlijk toch niet aan onsDee schreef:Nee, dat heb ik ook. Lees hier stil mee
dat klinkt erg als grote stappen snel thuisLoraine schreef:Op cursus mag je niet met je handen werken....de stem moet het doen. Dubbele commando.
Op riem staan leest zich misschien raar, maar nix mis mee. Heb het zo ook geleerd. Beter dan aantal keren de fout in gaan. 1x goed aanleren. Ben zelf van 1x commando, niet uitvoeren, dan duw ik omlaag (bij zit en af). zo heb ik het ook aangeleerd gekregen.
Hoe vaak gaan honden vanuit af, voordat de baas naam zegt al omhoog. Naam - even wachten- commando. Dat even wachten is juist van belang, honden doen soms toch al uit zichzelf al iets.
Als je (de hond in dit geval) een aantal keren de fout in gaat heb je het als baas niet goed aangeleerd en ben je te snel gegaan.Loraine schreef:Op cursus mag je niet met je handen werken....de stem moet het doen. Dubbele commando.
Op riem staan leest zich misschien raar, maar nix mis mee. Heb het zo ook geleerd. Beter dan aantal keren de fout in gaan. 1x goed aanleren. Ben zelf van 1x commando, niet uitvoeren, dan duw ik omlaag (bij zit en af). zo heb ik het ook aangeleerd gekregen.
Hoe vaak gaan honden vanuit af, voordat de baas naam zegt al omhoog. Naam - even wachten- commando. Dat even wachten is juist van belang, honden doen soms toch al uit zichzelf al iets.
nee dat vind ik niet.Loraine schreef:Ach ja, ieder doet het toch zoals hij/zij aangeleerd heeft. Wanneer we allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben.
Ik heb het 30 jaar geleden ook zo aangeleerd gekregen.Loraine schreef:Ach ja, ieder doet het toch zoals hij/zij aangeleerd heeft. Wanneer we allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben.
Wat goed zeg! Leuk om te lezen.Miezemuis schreef:Nou inmiddels ben ik ruim 2 maanden verder. we hebben geoefend, geoefend en goefend. Het af zit er nu prima in maar blijf?
nee hoor. Ik heb volgende maand examen en de cursusleidster begint me toch voorzichtig te adviseren niet mee te doen. Lizzie blijft gwoon niet. Nooit. Ze blijft bij mij. Als ik naar haar kijk lukt het soms nog enigzins, maar bij de verplichte blijf-hier oefening moet ik dus omdraaien en met mijn rug naar haar toe weglopen. En lizzie trippelt vrolijk achter mij aan. Met engelengeduld heb ik het geprobeerd, maar niets helpt. ik denk er nu aan om superlijm onder haar buik te smeren voor het examen, maar ja dan werkt het hier weer niet. Dus lizzie is nog steeds work in progress zullen we maar zeggen
Zo heb ik dat ook gedaan. Eerst nog Figo liggend en ik de riem vast, halve rondjes lopen voorlangs. Uiteindelijk kon ik de riem laten vallen en hele rondjes er om. Liep dan wel heel rustig.lieveheersbeestje83 schreef:Wat goed dat af nu zo goed gaat!
Wat bij Prana hielp bij blijf (Prana's idee was ook ik blijf bij mijn baas, zeker als er een trainer in de buurt was) was om niet van haar weg te stappen, maar eerst te oefenen dat ik een rondje om haar heen liep (gewoon heel kort bij haar). Het punt dat ik achter haar langs ging was het moeilijkst (dus eerst waren het halve rondjes via haar voorkant van links naar rechts). Daarna heb ik het rondje groter gemaakt. En daarna pas weggelopen in een rechte lijn.
Wat voor examen is het?Miezemuis schreef:Nee het is echt een verplicht onderdeel bij het examen. Maar ik ga gewoon verder met oefenen hoor.
En als je bij EG al je andere oefeningen goed doet, dan zak je als de hond niet blijft liggen?Miezemuis schreef:EG
Nog niets dus eigenlijk;-)