Gister vroeg in de avond toen het wat koeler begon te worden even met de honden het water en bos opgezocht. Zilla had haar gekke 5 minuten (meestal een gek halfuur, maar dit keer kwam ze niet verder dan 5 minuten). Luke uitdagen en laag over de grond rennen in speel buigingen, je kent het wel.

Maar gezien de begroeiing van gras en onkruid nogal hoog is geworden zag ze (en wij) een paaltje in het gras over het hoofd.

ze klapt er mega hard met haar linker achter kant tegen op... Met een jank (heb haar nog nooit horen janken of piepen) als gevolg. Even leek ze haar poot niet te kunnen gebruiken, maar ze stond snel weer op. Beetje geschrokken en gammel maar gelukkig liep ze alweer. spelen zat er niet meer in en met de galop zag ik dat ze wel die poot wou ontzien. Vanochtend was ze ook nogal stram, gebruikte wel de poot maar meer omdat het maar moest..
Om 14:00 vandaag gelijk afspraak bij de DA in putten. Misschien wat snel. Maar foto's kunnen toch ook nooit kwaad. Ik ben ook gelijk in de stress wanneer het om de achter poten gaat en lag al te dromen van gescheurde kruisbanden etc.

Mijn vriend is dan redelijk nuchter en zegt dan het zal wel loslopen.

Volgens hem zag het er ook minder erg uit dan wat ik allemaal dacht te zien
Maar eenmaal daar geweest.. Niks aan het handje, nouja niks, hij kon wel zien dat Zilla haar poot wat wou ontzien tijdens het lopen en rennen. Heeft haar dus onderzocht, kruisbanden goed, knieën goed, heupen goed. Eigenlijk zit alles helemaal goed

en heeft ze gewoon wat spierpijn bij het lopen, wat natuurlijk wel pijn is maar volgens de DA wel logisch na zo'n klap. Maar geen narig heden. Advies is rust en dat was het, en ohja mocht het nog eens gebeuren kan ik het best een paar dagen aan kijken als de klachten van deze aard zijn.

Gelukkig heeft mijn vriend zijn 'ik zei het toch' voor zich kunnen houden.
Hebben jullie dat nou ook? Dat wanneer je bijvoorbeeld een afwijkend loopje ziet je gelijk aan zware HD denkt of zoals nu een ongelukje en gescheurde kruisbanden?
Het slachtoffer ligt iig heerlijk te slapen, rustig houden is nou ook niet zo'n ramp met dit weer.

verder zal ik niet meer over kruisbanden dromen