Xavi gaat misschien weer terug naar 500 gr. per dag hoorSuske schreef:Oke, dus ook nog hetzelfde.malinois schreef:Xavi krijgt nu 750 gr. per dagSuske schreef:Even tussen het topic doormalinois schreef: dat maakt toch niet uit? Hier krijgen ze eens per week een penslap van 1 kg, terwijl ze dat ook niet aan kvv op een dag krijgen.![]()
Malinois, wat geef jij Xavi nu per dag aan Lotgering?
Suske zit nog steeds op zo'n 750 gram per dag, echt aankomen doet ze niet meer.
hij komt niet aan en valt niet af...
Had gedacht met Lotgering wat minder te kunnen geven maar dat valt tot nu toe nog steeds wat tegen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding voor onze toekomstige pup
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Voeding voor onze toekomstige pup

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
- Aantal honden: 1
Ik heb even de groeitabel van labradors erbij gehaald. Nu is Saar niet raszuiver, dus het zal wellicht afwijken, maar wat ik wel zie is dat een lab pup toch wel een kilo per week aankomt. Op 12 mei woog Saar 5,7 kilo en vandaag, 5 dagen later, weegt ze 5,9 kilo. Moeten we toch wat meer gaan geven qua voeding? Ze heeft haar eten altijd in een halve minuut op en wil altijd wel meer lijkt het. Zodra ze de deur van de koelkast hoort (die piept), zit ze alweer naast haar bak.
Ze krijgt dus nu zo'n 300 gram per dag. Wat denken jullie? Ik vind het lastig!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijken naar je hond... is ze te dik voer je minder, is ze te mager voer je meer.. is ze prima zo dan hou je het zo... heb je een foto van bovenaf en/of van de zijkant misschien?Saar2012 schreef:Ik heb even de groeitabel van labradors erbij gehaald. Nu is Saar niet raszuiver, dus het zal wellicht afwijken, maar wat ik wel zie is dat een lab pup toch wel een kilo per week aankomt. Op 12 mei woog Saar 5,7 kilo en vandaag, 5 dagen later, weegt ze 5,9 kilo. Moeten we toch wat meer gaan geven qua voeding? Ze heeft haar eten altijd in een halve minuut op en wil altijd wel meer lijkt het. Zodra ze de deur van de koelkast hoort (die piept), zit ze alweer naast haar bak.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Saar2012
- Zeer actief
Mja, te dik te dun is moeilijk te zien met een paar dagen vind ik. Ik zal even een foto proberen te maken zo!

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als ik een richtlijn mee geef aan pupkopers zeg ik tussen de 6&10% vt lichaamsgewicht voor een pup. Jouw pup zou dus tussen de 350&590 gram per dag mogen hebben.
Met eigen pups ben ik daar nog makkelijker in, kijk wat ze "op kunnen" & als dat omme nabij de kilo ligt vindt ik het prima...
Mijn huidige pup (kilo of 7 bij t ophalen) at slecht, die kreeg tot 2 dagen geleden 500 gram & was niets te mager. Nu gaat er vort een kilo in, z'n gewicht heb ik geen idee van.
Met eigen pups ben ik daar nog makkelijker in, kijk wat ze "op kunnen" & als dat omme nabij de kilo ligt vindt ik het prima...
Mijn huidige pup (kilo of 7 bij t ophalen) at slecht, die kreeg tot 2 dagen geleden 500 gram & was niets te mager. Nu gaat er vort een kilo in, z'n gewicht heb ik geen idee van.
- Saar2012
- Zeer actief
Foto's:
Aan de achterkant is ze wat smaller, maar is dat nu te dun of dat normaal? Haar ribben kun je niet zien, wel voelen.

Aan de achterkant is ze wat smaller, maar is dat nu te dun of dat normaal? Haar ribben kun je niet zien, wel voelen.

- Saar2012
- Zeer actief
Nu net had Saar weer diarree en dat heeft ze afgelopen week ook al een paar keer gehad. Meestal een combi van een drolletje met daarna wat diarree. Zou ze niet goed tegen het vlees kunnen ofzo?
Ze krijgt nu meestal 's ochtends en 's avonds kvv en 's middags iets van kippennek / eendennek.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Misschien even kijken of ze diarree na de pensvariant heeft?
Suske heeft van pensvarianten ook vaker dunnere ontlasting.
Suske heeft van pensvarianten ook vaker dunnere ontlasting.
- Saar2012
- Zeer actief
Ze heeft gister wel pens gehad (de niet-complete versie). Zal er eens op letten. Vandaag geen pens in het menu, dus eens kijken of ze morgen dan diarree heeft.

-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Neem aan dat je deze website kent : http://voerwijzer.com/ ?
http://voerwijzer.com/versvlees/beginnersinformatie-kvv :
Pup tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht
tot 3 maanden: 4 keer per dag,
3- 6 maanden : 3 keer per dag
6- 12 maanden: 2 keer per dag.
12+ maanden: 1 of 2 keer per dag
http://voerwijzer.com/versvlees/beginnersinformatie-kvv :
Pup tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht
tot 3 maanden: 4 keer per dag,
3- 6 maanden : 3 keer per dag
6- 12 maanden: 2 keer per dag.
12+ maanden: 1 of 2 keer per dag
- Saar2012
- Zeer actief
Ik ken de site niet, maar heb dat wel op het forum gelezen, ongeveer gelijk. We voeren ongeveer 50 gram per kilo nu inderdaad. Maar als je op het forum leest, zie je overal staan 50-70 gram per kilo lichaamsgewicht, dus vandaar dat ik twijfelde over de hoeveelheid.
Maar dat heeft weinig met diarree te maken lijkt me of kan de hoeveelheid daar ook invloed op hebben?
Maar dat heeft weinig met diarree te maken lijkt me of kan de hoeveelheid daar ook invloed op hebben?

-
Canidae
- Zeer actief
Lijkt me niet...misschien wat stress ?Saar2012 schreef:.........Maar dat heeft weinig met diarree te maken lijkt me of kan de hoeveelheid daar ook invloed op hebben?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Te veel voeding kan soms lijden tot diarree/slappe ontlasting.Canidae schreef:Lijkt me niet...misschien wat stress ?Saar2012 schreef:.........Maar dat heeft weinig met diarree te maken lijkt me of kan de hoeveelheid daar ook invloed op hebben?
Overigens pens ook, dat noem ik geen diarree, maar pens-poep/slappe ontlasting....dat is "normaal"
- Saar2012
- Zeer actief
Even uitgeprobeerd, paar dagen geen pens gegeven of iets met pens, maar nu heeft ze toch weer diarree... (op het parket ook nog
) En ik snap niet waarom ze het steeds heeft! Iemand nog tips?

-
Canidae
- Zeer actief
Gekookte kip met rijst ?Saar2012 schreef:.......Iemand nog tips?
- Saar2012
- Zeer actief
Ik zoek meer naar waarom ze elke keer diarree heeft, want ik ga niet elke avond kip met rijst maken voor haar. Er moet toch iets zijn waardoor ze het krijgt? We geven haar juist kvv en spul als kippennekjes, omdat dat zo goed moet zijn, maar ik weet het niet. Mja of het komt van alle blaadjes en takjes en slakken die ze opvreet. Ben wel bezig met de tuin, zodat ze straks niet meer overal bij kan, maar voor nu kan ik er dus even niks mee.
Ik lees trouwens dat mensen ook brood en aardappel en dus rijst geven, maar daar zitten toch ook iets van granen in (in ieder geval brood)? Of ben ik nou gek?
Ik lees trouwens dat mensen ook brood en aardappel en dus rijst geven, maar daar zitten toch ook iets van granen in (in ieder geval brood)? Of ben ik nou gek?

-
Canidae
- Zeer actief
-
Asta
Ik zou even langs de dierenarts hoor. Even een snaptest voor giardia laten doen.
- Saar2012
- Zeer actief
Nee, niks van slijm of bloed. Het is steeds een gewone drol en dan wat waterige poep erachteraan. Soms ook gewoon dunne sliertjes poep ipv een mooie drol zegmaar. Het is geen spuitpoep of iets dergelijks.
Dat lijkt me dus wat overdreven om maar meteen van het ergste uit te gaan. Ze heeft 2 dagen geen diarree en dan weer een beetje. En er zit dus niks van slijm of bloed bij.Langdurige diarree
Als een diarree chronisch is geworden, dit betekent dat de diarree meerdere weken tot zelfs maanden aanwezig is, denk dan aan Giardia! Denk vooral aan Giardia als u hond steeds terugkerende diarree heeft en u uw hond behandeld heeft met medicijnen en aangepast voer en er geen enkele verbetering optreedt.
Hoe ziet Giardia diarree eruit
Giardia geeft dunne ontlasting of brijachtige stinkende diarree. Er kan slijm en bloed bij zitten. Ook zie je vaak dat de honden misselijk zijn en makkelijk overgeven, maar vaak behouden ze wel hun eetlust.

-
Asta
Ik zou sowieso even langs de da, het is nog maar een pup he zoveel kunnen ze ook weer niet hebben. En een hond hoeft geen chronische diarree te hebben hoor als ze giardia hebben.
- Saar2012
- Zeer actief
Nou dan moet het nog wel wat langer aanhouden. Ze heeft niet de hele dag diarree (sowieso niet elke dag) en ze poept maar zo'n 2x per dag, dus het is niet dat ze leegloopt ofzo. Mocht ze nou over 2 weken nog vaak diarree hebben, dan moeten we toch naar de da voor 12-weken vaccinatie, dus kan ie meteen ff kijken. Ik ga zelf ook niet voor elk hoestje naar de ha. Ik heb ook wel eens een paar dagen diarree en dan gaan mensen ook zeggen dat je naar de ha moet, dat vind ik toch zo'n onzin, voor elk wissewasje daarheen gaan.
Ze is gewoon vrolijk en eet goed, ze wil volgens mij de hele dag wel eten, maar dat krijgt ze uiteraard niet. Misschien doet ze het gewoon niet zo goed op kvv, ik weet het niet?
Ze is gewoon vrolijk en eet goed, ze wil volgens mij de hele dag wel eten, maar dat krijgt ze uiteraard niet. Misschien doet ze het gewoon niet zo goed op kvv, ik weet het niet?

-
Canidae
- Zeer actief
Ik zou ook maar even de dierenarts bellen en vragen wat te doen.
- Saar2012
- Zeer actief
Rennen jullie allemaal meteen naar de da als je hond een keer diarree heeft? Jemig...!
Nouja, laat maar. We gaan hier wel kijken per soort voer wat het beste valt bij haar.
Nouja, laat maar. We gaan hier wel kijken per soort voer wat het beste valt bij haar.

-
Canidae
- Zeer actief
Nee, maar gewoon even bellen is weinig moeite....ik ren ook niet naar de dierenarts.Saar2012 schreef:Rennen jullie allemaal meteen naar de da als je hond een keer diarree heeft? Jemig...!.......
-
Asta
Labradors zijn harde honden hoor, die zien er pas ziek uit als ze echt hartstikke beroerd zijn. 2 weken lang diarree aanhouden voor je pas gaat, je pup is 9 weken, jeetje zeg.
Hopelijk voor je pup gaat het snel over maar ik vind dat je er wel nonchalant mee omgaat.
En ja ik ga naar de da, waarom zou mijn hond 2 weken aan de diarree moeten als het met 1 prik en paar tabletten is opgelost
Overigens is constant van voer veranderen vaak ook niet echt bevordelijk voor de darmen, het voer geven wat je geeft en dan in kleinere porties verdeeld over de dag was advies van mijn da.
Hopelijk voor je pup gaat het snel over maar ik vind dat je er wel nonchalant mee omgaat.
En ja ik ga naar de da, waarom zou mijn hond 2 weken aan de diarree moeten als het met 1 prik en paar tabletten is opgelost
Overigens is constant van voer veranderen vaak ook niet echt bevordelijk voor de darmen, het voer geven wat je geeft en dan in kleinere porties verdeeld over de dag was advies van mijn da.
-
Canidae
- Zeer actief
Zo'n advies kun je ook door de telefoon krijgen zonder langs te gaan bij een dierenarts. Misschien dat je hetzelfde advies gekregen zou hebben. Zou het in ieder geval proberen, kleinere porties.Asta schreef:.........het voer geven wat je geeft en dan in kleinere porties verdeeld over de dag was advies van mijn da.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik zou eens een paar dagen een ander merk vlees voeren. Toen ik hier Lotgering voerde, had vooral Ushi ook zo'n beetje constant diarree. Nu met andere merken niet meer. Lotgering is vrij vet en er zijn hondjes die daar niet tegen kunnen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Canidae
- Zeer actief
Was me ook al opgevallen.nathalie schreef:.....Lotgering is vrij vet...........
- Saar2012
- Zeer actief
Ik geef smuldier, lotgering en AH en daarnaast eendennek, kippennek en kippenkarkas.
Ik zeg nergens dat de pup 2 weken lang aan de diarree moet eerst. Ik geef aan dat ze nu 2 dagen geen diarree heeft gehad en nu weer 1 keertje. Sorry, maar dan ren ik dus niet naar de da!
En ik bedoelde met soorten voer dat ik een dagje paard kvv geef en dan kijken, en daarna iets met kip bijvoorbeeld, om te kijken waar ze het wel en niet van krijgt.
En ze krijgt nu 3x per dag 100-125 gram kvv of iets van barf dus.
Ik zeg nergens dat de pup 2 weken lang aan de diarree moet eerst. Ik geef aan dat ze nu 2 dagen geen diarree heeft gehad en nu weer 1 keertje. Sorry, maar dan ren ik dus niet naar de da!
En ik bedoelde met soorten voer dat ik een dagje paard kvv geef en dan kijken, en daarna iets met kip bijvoorbeeld, om te kijken waar ze het wel en niet van krijgt.
En ze krijgt nu 3x per dag 100-125 gram kvv of iets van barf dus.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is toch geen diarree... ze zegt dat het hard is alleen het laatste is wat papperig... dat is geen diarree en daar ga ik echt niet mee naar de DA hoor...Asta schreef:Labradors zijn harde honden hoor, die zien er pas ziek uit als ze echt hartstikke beroerd zijn. 2 weken lang diarree aanhouden voor je pas gaat, je pup is 9 weken, jeetje zeg.
En ja ik ga naar de da, waarom zou mijn hond 2 weken aan de diarree moeten als het met 1 prik en paar tabletten is opgelost![]()
Met deze bloedhitte hebben ze vaak na het trainen bij mij ook wat papperiger ontlasting... tja het zij zo... zolang het er niet uitspuit en ze er niet extra uit hoeven ga ik niet naar een DA.
Overigens heb ik voor spuitpoep zelf gewoon Finidiar op voorraad dus die DA is bij mij heel ver weg.