Ja. Opvoeden. Dat gaat hem niet worden.malinois schreef:geen haar op mn hoofd... ze krijgen hier hun kvv en dat is ook met een sec. op... en op is op.. geen tussendoortjes en al helemaal geen gebedel...*Ellen* schreef:Eerlijk ? Dan lopen ze de hele dag te bedelen en daar heb ik geen zin in.
Gemakzucht dus. Ik vroeg/vraag me alleen af hoe ongezond het is als honden bijna alleen menseneten krijgen en of er meer mensen zijn die hun honden zo te eten geven.bedelen is opsouten... opvoeden dus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eten wat de pot schaft.
Moderator: moderatorteam
-
*Ellen*
Re: Eten wat de pot schaft.
-
*Ellen*
Zonder groene plekjes niet hoor.Simonne schreef:Rauwe aardappelen zijn giftig voor honden!*Ellen* schreef:.
en ze hebben rauwe aardappels gekregen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
in kvv stikken ze niet hoor. maar je wil daar steeds niets over horen. want waarom je honden eten geven dat goed voor ze is en waar ze een moord voor doen? ik heb werkelijk géén idee.....*Ellen* schreef:Klopt. Rauw vlees wordt als een gek naar binnen geschrokt. Hap slik weg.Hutsje schreef:nee, dat weet ik, maar je schreef dit:*Ellen* schreef:Ik gebied ze niet om erop te kauwen hoor, dat doen ze helemaal zelf.Hutsje schreef:maar waarom moeten ze brok kauwen? dat valt uit elkaar zodra het in de maag komt. en als ze dan toch versleten gebitten hebben kun je al helemaaaal beter kvv geven
.
*Ellen* schreef: Rauw spul wordt als een gek naar binnen geschrokt zonder te kauwen
Ze kauwen niet !
En dan er bijna in stikken.
Ander eten, boterhammen, eieren, yoghurt, kwark, crackers, maakt niet uit, maar rauw vlees dat wordt stikken.
Net even gekeken hoeveel er in zo'n zak brokken zit, is 10 kilo.
Daar doen ze met zijn drietjes 2 weken van. Woeps.
trouwens, je kunt best rauw voeren hoor, dan biedt je gewoon stukken aan die te groot zijn om in 1 keer door te slikken. een halve kip bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 22 mei 2012 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

- Paddle
- Zeer actief
Hier eentje die alle restjes krijgt (echt alle
). Daarnaast een portie brokken (of kvv) omdat ik wel wil dat ze alles binnenkrijgt kwa vitaminen enzo.
Dat vind ik wel belangrijk, daarom dat ik de kvv voorstelde TS.
Ijzersterk maag-darm gestelte heeft ze in ieder geval. Bedelen doet ze ook al trouwens.
Dat vind ik wel belangrijk, daarom dat ik de kvv voorstelde TS.
Ijzersterk maag-darm gestelte heeft ze in ieder geval. Bedelen doet ze ook al trouwens.

-
safari
Hier krijgen ze ook bijna geen tussendoortjes. Alleen iets na het laatste rondje en dan niet eens zo heel veel. Ik geef wel extra's bij de brokken, dus rauw ei of yoghurt gaan erover. Regelmatig een groente (5 soorten)met rijst en gekookt ei erdoor, dat maak ik speciaal voor ze zodat er geen zout inzit. Een eetlepel blikvoer voor het lekker en voor de smaak erbij. Op deze manier vinden ze hun brokken heerlijk en het kan ook geen kwaad als ze een dagje overslaan. Ook krijgen ze beide om de dag kippennekken of die witte een kippenkarkas. De Mops stikt in het karkas omdat ze nog maar drie tanden en 1 kies heeft. Een enkele keer staat er pens oid op het menu.Ze eten twee keer per dag en ik laat niet de hele dag eten staan. Wat ik ook nog wel eens doe is als ik een pan soep ga maken wat van de bouillon over hun eten doen maar dan wel zonder het bouillonblokje.
Fruit mogen ze altijd met me mee eten en bedelen is meteen naar de mand.
Fruit mogen ze altijd met me mee eten en bedelen is meteen naar de mand.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Diesel krijgt hier helemaal niks tussendoor. Soms mag hij een bord uitlikken, en dat gebeurd misschien een keer per maand. Verder krijgt hij wel altijd het laatste pannenkoekje, er blijft altijd een klein beetje beslag over en daar bak ik dan een mini pannenkoek van. Maar ik eet ook niet alle weken pannenkoeken.
Als hij komt zeuren om lekkers krijgt hij een kong met vlees, brood of gesmolten kaas. Verder krijgt hij twee keer per dag eten, 's ochtends brokken en 's avonds iets van vis of kvv.
Oh en een koekje voor het slapen gaan.
Als hij komt zeuren om lekkers krijgt hij een kong met vlees, brood of gesmolten kaas. Verder krijgt hij twee keer per dag eten, 's ochtends brokken en 's avonds iets van vis of kvv.
Oh en een koekje voor het slapen gaan.
-
*Ellen*
Meid, je hebt geen idee hoe erg die van mij kunnen schrokken. Ik heb het geprobeerd hoor, er zit hier vlakbij een slachthuis.Hutsje schreef:in kvv stikken ze niet hoor. maar je wil daar steeds niets over horen. want waarom je honden eten geven dat goed voor ze is en waar ze een moord voor doen? ik heb werkelijk géén idee.....*Ellen* schreef:Klopt. Rauw vlees wordt als een gek naar binnen geschrokt. Hap slik weg.Hutsje schreef:nee, dat weet ik, maar je schreef dit:*Ellen* schreef: Ik gebied ze niet om erop te kauwen hoor, dat doen ze helemaal zelf.
*Ellen* schreef: Rauw spul wordt als een gek naar binnen geschrokt zonder te kauwen
Ze kauwen niet !
Ander eten, boterhammen, eieren, yoghurt, kwark, crackers, maakt niet uit, maar rauw vlees dat wordt stikken.
trouwens, je kunt best rauw voeren hoor, dan biedt je gewoon stukken aan die te groot zijn om in 1 keer door te slikken. een halve kip bijvoorbeeld.
Grote lappen vlees mee, en eens kijken wat ze gaan doen met zo'n grote lap.
Ik schrok ! Want ze willen het in 1 keer doorslikken.
Dus dan lig je in de gang met aan 1 kant een hond die kokhalzend de boel naar binnen wil werken en ik aan de andere kant van het stuk vlees om de boel eruit te touwtrekken.
Getverdemme, nee, ze krijgen van mij geen vers vlees.
Kleine stukjes wel hoor, maar dat kan ik geen BARF noemen.
- Hutsje
- Zeer actief
als je het niet durft houdt dat op. (ik heb nog nooit een hond meegemaakt die in een hele of halve kip is gestikt, dat kan echt niet namelijk).
maar ze kunnen alsnog niet in kvv stikken hoor.
maar ze kunnen alsnog niet in kvv stikken hoor.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Je kunt ook smuldier in zo'n ding doen met met allerlei gangetjes, (voerbak met dus allerlei opstaande randjes erin) kom echt niet op de naam, maar dan moeten ze met de tong daar tussendoor hun vlees opsmikkelen. Sam doet er dan bijv. een kwartier over.... Gezonder eten en niet erin stikken zoals jij beschrijft of wat dan ook.........

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
bij ons krijgen ze alleen het laatste restje avond eten als er wat over is, maar wij eten maar 2 x in de week thuis en voor de rest is een plakje droog brood tussen door maar ook niet elke dag.
toska van mijn ouders krijgt lidl brokken en eet met de pot mee dat gaat goed hoor! ze is al 12
toska van mijn ouders krijgt lidl brokken en eet met de pot mee dat gaat goed hoor! ze is al 12
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
*Ellen*
Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Maar dan mogen ze de rest van de dag niks meer anders worden ze te vet.
Dat is zielig !
Dat is zielig !
- Hutsje
- Zeer actief
ja. gezond eten én eten waar ze dol op zijn is héél erg zielig*Ellen* schreef:Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Dat is zielig !

- Paddle
- Zeer actief
Dan doe je een beetje minder kvv en dan kun je ernaast ze toch nog wat lekkers voeren. Misschien beetje minderen in hoeveelheden? Bv maar 1 crackertje en een half broodje.

-
*Ellen*
Jamaar jamaar, hap slik weg dan proeven ze toch niks?
Iets proeven is toch leuker dan de maag vol hebben?
Of vermenselijk ik nou te veel.
- sTefaniA
- Zeer actief
Weet je wat zielig is? De hele dag achter je baas aanlopen in de hoop dat er nog wat te krijgen valt. Bij elk knisperend papiertje hopen op een hapje. Bij ieder bord dat word opgepakt hopen dat er wat afvalt. Dat vind ik zielig.*Ellen* schreef:Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Dat is zielig !
- Hutsje
- Zeer actief
waarom denk je dat ze het zo snel weg hebben? omdat ze het zo lekker vinden. dus maak je niet druk dat ze het niet proeven.*Ellen* schreef:Jamaar jamaar, hap slik weg dan proeven ze toch niks?

- sTefaniA
- Zeer actief
Honden proeven niet, die schrokken zoveel mogelijk naar binnen en gaan dan uitbuiken.*Ellen* schreef:Jamaar jamaar, hap slik weg dan proeven ze toch niks?
- StormenRoxy
- Zeer actief
dat is niet zielig dat is gewoon niet goed opgevoedsTefaniA schreef:Weet je wat zielig is? De hele dag achter je baas aanlopen in de hoop dat er nog wat te krijgen valt. Bij elk knisperend papiertje hopen op een hapje. Bij ieder bord dat word opgepakt hopen dat er wat afvalt. Dat vind ik zielig.*Ellen* schreef:Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Dat is zielig !

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Gelukkig eten ze die brokken niet ook nog eens op, anders zouden ze tonnetje rond zijn
Hier krijgen ze ook alle restjes als er restjes zijn. Dat is van vleeswaren wat over de datum is tot een kliek lasagna aan toe. Als er restjes zijn vul ik de rest aan met wat ik in de vriezer heb. Dit krijgen ze over het algemeen niet tussendoor, dit bewaar ik dan tot het etenstijd voor ze is.
Hier krijgen ze ook alle restjes als er restjes zijn. Dat is van vleeswaren wat over de datum is tot een kliek lasagna aan toe. Als er restjes zijn vul ik de rest aan met wat ik in de vriezer heb. Dit krijgen ze over het algemeen niet tussendoor, dit bewaar ik dan tot het etenstijd voor ze is.
- sTefaniA
- Zeer actief
Ook al ja maar voor de hond vind ik het wel zielig. Die ligt de hele dag maar te hopen op lekkers.StormenRoxy schreef:dat is niet zielig dat is gewoon niet goed opgevoedsTefaniA schreef:Weet je wat zielig is? De hele dag achter je baas aanlopen in de hoop dat er nog wat te krijgen valt. Bij elk knisperend papiertje hopen op een hapje. Bij ieder bord dat word opgepakt hopen dat er wat afvalt. Dat vind ik zielig.*Ellen* schreef:Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Dat is zielig !
- Hutsje
- Zeer actief
doe ik precies zo. ze krijgen alles mits niet té erg gekruid.Tamara. schreef:Gelukkig eten ze die brokken niet ook nog eens op, anders zouden ze tonnetje rond zijn![]()

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar dacht je nu dat jij de enige bent met schrokkende honden? kvv is hier binnen een halve seconde weg en een penslap met een minuut...*Ellen* schreef:Meid, je hebt geen idee hoe erg die van mij kunnen schrokken. Ik heb het geprobeerd hoor, er zit hier vlakbij een slachthuis.Hutsje schreef:in kvv stikken ze niet hoor. maar je wil daar steeds niets over horen. want waarom je honden eten geven dat goed voor ze is en waar ze een moord voor doen? ik heb werkelijk géén idee.....*Ellen* schreef:Klopt. Rauw vlees wordt als een gek naar binnen geschrokt. Hap slik weg.Hutsje schreef: nee, dat weet ik, maar je schreef dit:
Grote lappen vlees mee, en eens kijken wat ze gaan doen met zo'n grote lap.
Ik schrok ! Want ze willen het in 1 keer doorslikken.
Dus dan lig je in de gang met aan 1 kant een hond die kokhalzend de boel naar binnen wil werken en ik aan de andere kant van het stuk vlees om de boel eruit te touwtrekken.
Getverdemme, nee, ze krijgen van mij geen vers vlees.
Kleine stukjes wel hoor, maar dat kan ik geen BARF noemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- StormenRoxy
- Zeer actief
bij roxy heb ik een hele tijd een dikke steen in haar bakje gehad zodat ze erom heen moest eten, die schrokte ook zo erg

- Tamara.
- Zeer actief
Dat is echt zieligStormenRoxy schreef:dat is niet zielig dat is gewoon niet goed opgevoedsTefaniA schreef:Weet je wat zielig is? De hele dag achter je baas aanlopen in de hoop dat er nog wat te krijgen valt. Bij elk knisperend papiertje hopen op een hapje. Bij ieder bord dat word opgepakt hopen dat er wat afvalt. Dat vind ik zielig.*Ellen* schreef:Over KVV: ik denk dat dat het beste is voor ze en het is ook hapslikweg.
Dat is zielig !
- Tamara.
- Zeer actief
Het restje nasi van Gert zijn bord krijgen ze hier ook maar niet met de hoeveelheden sambal die hij erin gooitHutsje schreef:doe ik precies zo. ze krijgen alles mits niet té erg gekruid.Tamara. schreef:Gelukkig eten ze die brokken niet ook nog eens op, anders zouden ze tonnetje rond zijn![]()
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Schrokken is juist normaal voor een hond is mij altijd verteld.
Een wolf gaat ook niet voorzichtig hapje voor hapje kauwen. Honden kunnen ook niet eens kauwen.
Gewoon of op brok laten staan , als je per se geen smuldier oid wilt geven, en dan 2x per dag aanbieden. En de tussendoortjes weg laten, zo gezond lijken mij die ook niet. En zielig? Wat is er zielig aan geen tussendoortjes? Jij kan toch ook prima zonder?
Kwestie van wennen. Hier krijgen ze eigenlijk nooit tussendoortjes. Een keer een plakje kaas of sperzieboontjes die over zijn van het avond eten.
Een wolf gaat ook niet voorzichtig hapje voor hapje kauwen. Honden kunnen ook niet eens kauwen.
Gewoon of op brok laten staan , als je per se geen smuldier oid wilt geven, en dan 2x per dag aanbieden. En de tussendoortjes weg laten, zo gezond lijken mij die ook niet. En zielig? Wat is er zielig aan geen tussendoortjes? Jij kan toch ook prima zonder?
Kwestie van wennen. Hier krijgen ze eigenlijk nooit tussendoortjes. Een keer een plakje kaas of sperzieboontjes die over zijn van het avond eten.

-
*Ellen*
@ Malinois, ik durf het gewoon niet meer aan, een lap vlees.
In stukjes krijgen ze het wel hoor, hapklaar.
Het zijn wel drie engelse bullen van bijna 8 jaar met afgesleten gebit.
Is denk ik niet te vergelijken met jouw honden.
In stukjes krijgen ze het wel hoor, hapklaar.
Het zijn wel drie engelse bullen van bijna 8 jaar met afgesleten gebit.
Is denk ik niet te vergelijken met jouw honden.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Hier krijgen ze na het avondeten, ieder een paar hapjes eten wat over is en s'morgen een beetje yogurt.

- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Er is ook rauw voer waar ze niet op hoeven te kauwen als je daar zo huiverig voor bent, ik weet niet of je het in de gaten hebt maar het is al verschillende keren genoemd, kvv: kant en klaar versvoer, smuldier bijv... blijft niks van in de strot hangen en als je het combineert met wat je nu als tussendoortjes geeft, (maar dan ongeveer de helft van wat je nu geeft) dan krijgen je honden een heel gevarieerd menuutje zonder die brokken, waarbij ze je aan staan te kijken of je wel van deze aarde bent...
-
*Ellen*
Smuldier en Rodi vliegt erin, twee seconden en het is weg.*Marina* schreef:Er is ook rauw voer waar ze niet op hoeven te kauwen als je daar zo huiverig voor bent, ik weet niet of je het in de gaten hebt maar het is al verschillende keren genoemd, kvv: kant en klaar versvoer, smuldier bijv... blijft niks van in de strot hangen en als je het combineert met wat je nu als tussendoortjes geeft, (maar dan ongeveer de helft van wat je nu geeft) dan krijgen je honden een heel gevarieerd menuutje zonder die brokken, waarbij ze je aan staan te kijken of je wel van deze aarde bent...
Dan kijken ze me aan van : was dit nou alles ?
Ze proeven er helemaal niks van.
De trek in lekkers blijft maar ze mogen dan niks meer anders worden ze te dik.
Onzintopic ook. Ik wilde weten of er nog meer mensen zijn die hun honden laten leven op mensenvoer met brokken als back-up.
Maar die zijn er niet