Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mishandeling? Ben geschrokken!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Mishandeling? Ben geschrokken!

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik fietste net vanaf mijn werk naar huis, dan fiets is door een soort park. Veel mensen lopen daar met hun honden (op het fietspad) langs het gras.

Zo ook een jongen met een Maltezer en een Hussel. Hij liep aan de andere kant van het fietspad en tijdens het passeren wilde het Maltezertje een stukje over het fietspad lopen. De jongen stond toen stil, het hondje keek al heel bang, met staart tussen de pootjes omhoog naar de jongen. Ik zag dat en keek de achterom (puur door de reactie van die jongen en van het hondje). Ik zie de jongen het hondje in de lucht hijsen en door de lucht naar de andere kant 'gooien'. In het gras. Ik ben meteen gestopt en riep: 'Wat doe JIJ nou, mafketel?!'. De jongen keek niet op of om en liep door. Ik was met stomheid geslagen en stond echt te trillen, uit woede en van de schrik.

Moet ik hier iets mee? Kan je hier überhaupt wat mee? Mijn idee is dat dit soort dingen vaak niet erg serieus genomen worden door politie o.i.d.

Ik zie de hondjes vaker lopen, nu weet ik niet of dat altijd met dezelfde jongen is. Ik let meestal op de hondjes ipv de baasjes. :oeps:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: Mishandeling? Ben geschrokken!

Ongelezen bericht door SannePP »

Toevallig van de week op het Animal Event zoiets zien gebeuren, maar dan door de gedragsdeskundige die een clinic gaf. Zij gaf aan dat ze op zo'n moment niet harder aan de riem trok dan de hond even daarvoor zelf had gedaan, dus dat de hond er geen last van heeft om even van de grond getild te worden.
Nu nam ik haar niet heel serieus hoor, ik ben in elk geval niet van plan Henk ook maar zo op te gaan tillen als hij te hard trekt.

Ik denk dat je in dit geval er weinig mee kunt...
RIP Cena :roos:
    semmyboy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Je kan misschien een melding maken bij de dierenbescherming. Maar als die jongen het busje van de dierenbescherming ziet rijden gedraagd hij zich natuurlijk
    Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
    Afbeelding
    [/URL]Afbeelding[/url]
    Lin-C
    Zeer actief

Nou sorry, belachelijk. Daar komt bij, dit hondje trok niet eens.
    Als iemand dit aan mij zou vertellen zou ik het trouwens niet schokkend vinden denk ik maar ik heb het nu gezien en (ook door de lichaamstaal van het hondje en jongen) ben er echt van geschrokken. Arm beest.
    dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Wat een vreemde clinic :scratch:
    'kzal eens met Bailey langsgaan en vragen of ze dat bij hem voor kan doen :piew:
    kooi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Was dat jochie oud genoeg om met een jong hondje te lopen?
    Misschien kun je zijn ouders waarschuwen?

Wij zagen zondag onderweg ook zoiets.
    Een jongen met down syndroom die een poepende hond achter zich aansleurde.
    niet leuk.... :ugh:
    Lin-C
    Zeer actief

kooi schreef:Was dat jochie oud genoeg om met een jong hondje te lopen?

Ja. Ik schat hem rond de 19 a 20 jaar.
    dicyvo

Lin-C schreef:

Je ziet het inderdaad wel vaker. Jongeren/kinderen die waarschijnlijk tegen hun zin de hond uit moeten laten :(
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

dicyvo schreef:
    Lin-C schreef:

Je ziet het inderdaad wel vaker. Jongeren/kinderen die waarschijnlijk tegen hun zin de hond uit moeten laten :(
    Nou ja, 19/20 jaar is imo geen jongere meer. Die is volwassen en moet dus op een normale manier om kunnen gaan met zijn honden.

Misschien dat je het zelf in elk geval in de gaten kan houden en mocht je nog meer rare dingen zien gebeuren, dan kan je alsnog melding maken, lijkt me. Als dat hondje al zo schuw reageerde op hem, is er vast nog meer wat hij uitspookt!
    RIP Cena :roos:
      dicyvo

Nou ja, 19/20 jaar is imo geen jongere meer
      Dat zou je denken
      Lin-C
      Zeer actief

Ik ga zal in ieder geval opletten of ze volgende keer weer met die jongen lopen. Ik kan er natuurlijk niets mee, maar het grijpt mij gewoon wel aan. Voor het hondje vind ik het zo sneu, die was duidelijk bang.
      bullebetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Als je zoiets buiten ziet hoe gaat het er thuis aan toe met dat hondje .
      Jeannettebo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

eigenlijk vind ik de reactie wat overtrokken. Voor het zelfde geld was het eenmalig en was het gewoon een hondje dat snel onder de indruk is. Hij had 2 hondjes, mss moet hij de andere vaker corrigeren en is die een stuk zwaarder. Je kan dan per ongeluk bij de andere hond te veel kracht gebruiken.

Ik heb het ook wel eens gehad hoor bij onze herders. Een van de twee trok harder dan de andere, dus moest ik ook meer kracht gebruiken. En ja ik heb wel eens de kracht die ik voor haar nodig had per ongeluk gebruikt bij de andere, die vloog ook zowat door de lucht.
      Alsje nou had geschreven dat hij hem daarna nog even in zn nekvel pakte tegen de grond drukte of weet ik wat...
      Afbeelding
      gonnie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jeannettebo schreef:eigenlijk vind ik de reactie wat overtrokken. Voor het zelfde geld was het eenmalig en was het gewoon een hondje dat snel onder de indruk is. Hij had 2 hondjes, mss moet hij de andere vaker corrigeren en is die een stuk zwaarder. Je kan dan per ongeluk bij de andere hond te veel kracht gebruiken.

Ik heb het ook wel eens gehad hoor bij onze herders. Een van de twee trok harder dan de andere, dus moest ik ook meer kracht gebruiken. En ja ik heb wel eens de kracht die ik voor haar nodig had per ongeluk gebruikt bij de andere, die vloog ook zowat door de lucht.
      Alsje nou had geschreven dat hij hem daarna nog even in zn nekvel pakte tegen de grond drukte of weet ik wat...

Dit dus.
      Als Jarah voor de zoveelste keer voor mijn voeten loopt en niet luistert zwiep ik haar ook weleens naar de andere kant blijven nog wel de achterpoten op de grond, maar denk dat zo klein hondje al gauw door de lucht zwiept.
      En als Nikkie Jarah wil grijpen omdat ze weer eens uit haar dak gaat dan hijs ik Nikkie ook omhoog.
      Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
      Groetjes Gonnie.
      Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
      Lin-C
      Zeer actief

Zoals ik al zei; als een ander dit aan mij had verteld had ik het waarschijnlijk niet heel schokkend gevonden.
      Nu was ik er zelf bij en het gaat echt om wat ik gezien heb. En nee, dat andere hondje was niet zwaarder ofzo. Het Husseltje was duidelijk lichter en kleiner dan de Maltezer (die erg dik was trouwens).

Misschien was het inderdaad eenmalig en een 'ongelukje' maar als ik Semmy per ongeluk door de lucht zou trekken (en een slinger door de lucht zou geven) zou ik daar zelf ook van schrikken en niet doorlopen alsof er niets aan de hand is. En als een voorbijganger op mij zou reageren zou ik die persoon ook niet negeren, voor al niet als het echt per ongeluk gaat. Maar dat ben ik.... :19:
      Lin-C
      Zeer actief

gonnie schreef:
      Jeannettebo schreef:eigenlijk vind ik de reactie wat overtrokken. Voor het zelfde geld was het eenmalig en was het gewoon een hondje dat snel onder de indruk is. Hij had 2 hondjes, mss moet hij de andere vaker corrigeren en is die een stuk zwaarder. Je kan dan per ongeluk bij de andere hond te veel kracht gebruiken.

Dit dus.
      Als Jarah voor de zoveelste keer voor mijn voeten loopt en niet luistert zwiep ik haar ook weleens naar de andere kant blijven nog wel de achterpoten op de grond, maar denk dat zo klein hondje al gauw door de lucht zwiept.
      En als Nikkie Jarah wil grijpen omdat ze weer eens uit haar dak gaat dan hijs ik Nikkie ook omhoog.
      Als de ene de andere hond wil grijpen en je een hond dan omhoog hijst vind ik iets heel anders als wat ik heb gezien. En omdat je een klein hondje 'al gauw door de lucht zwiept' betekent dat het normaal is? Dat dat goed omgaan met je honden is? Dat het wel kan? Sorry maar zoiets heb ik nog nooit bij Sem hoeven (en willen) doen.
      Jeannettebo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

je kan er gewoon niet over oordelen
      Hussel kan mss kleiner zijn, hij kan dan nog wel sterker zijn en normaliter harder trekken.
      En mocht het eens gebeuren dat mij hond vliegles krijgt, nou ja jammer dan, van die ene keer krijgt hij niks hoor, ik ga niet zielig lopen doen. Signaal dat je zielig kan doen na een correctie en dat je dan weer aandacht krijgt lijkt me ook niet zo best. Hond begrijpt je intentie toch niet, dus gewoon doorlopen alsof er niets aan de hand is zou ik ook doen.
      Afbeelding
      Lin-C
      Zeer actief

Jeannettebo schreef:je kan er gewoon niet over oordelen
      Hussel kan mss kleiner zijn, hij kan dan nog wel sterker zijn en normaliter harder trekken.
      En mocht het eens gebeuren dat mij hond vliegles krijgt, nou ja jammer dan, van die ene keer krijgt hij niks hoor, ik ga niet zielig lopen doen. Signaal dat je zielig kan doen na een correctie en dat je dan weer aandacht krijgt lijkt me ook niet zo best. Hond begrijpt je intentie toch niet, dus gewoon doorlopen alsof er niets aan de hand is zou ik ook doen.
      Klopt. Ik oordeel op wat ik gezien heb en dat was gewoon een naar gezicht. Het hele plaatje. En zoals ik al zei; het is nog nooit bij mij opgekomen (of gebeurd). Snap ook niet dat er blijkbaar zo hard gecorrigeerd moet worden, dan doe je in z'n algemeenheid iets niet helemaal goed, denk ik. Maargoed. Ik heb het gezien, jullie niet. Dat is denk ik toch anders.
      Chihuahua-paws
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. ik heb wel eens iets ergers gezien , en was toen verstijfd van schrik dat zoiets gebeurde.
      jij hebt er tenminste nog iets van gezecht , dat lukte mij niet eens.

ik denk alleen wel dat je het het beste uit je hoofd kunt zetten. er echt iets mee doen zal niet mogelijk zijn.
      It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
      Lin-C
      Zeer actief

toots schreef:ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. ik heb wel eens iets ergers gezien , en was toen verstijfd van schrik dat zoiets gebeurde.
      jij hebt er tenminste nog iets van gezecht , dat lukte mij niet eens.

ik denk alleen wel dat je het het beste uit je hoofd kunt zetten. er echt iets mee doen zal niet mogelijk zijn.
      Ja, wat jij zegt inderdaad; als je zoiets ziet schrik je er gewoon van. Ik moet en kan er ook niets mee. Toen ik dit topic opende had ik het net 10 minuten geleden gezien en had ik het idee dat ik er misschien iets mee moest. :oeps:
      Maargoed, al met al was het gewoon sneu.
      Chihuahua-paws
      Zeer actief

dat heb ik dus ook altijd. en dan plaats ik het, vervolgens krijg ik spijt dat ik het geplaatst heb, omdat ik eigenlijk zelf ook wel weet dat ik er toch niks aan kan doen :lol1:

en het is ook nog eens moeilijk uit te leggen wat je nou precies gezien hebt.

Lin-C
      Zeer actief

toots schreef:dat heb ik dus ook altijd. en dan plaats ik het, vervolgens krijg ik spijt dat ik het geplaatst heb, omdat ik eigenlijk zelf ook wel weet dat ik er toch niks aan kan doen :lol1:

en het is ook nog eens moeilijk uit te leggen wat je nou precies gezien hebt.
      Dit klopt helemaal, hahaha!
      MissZoef
      Actief
      Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

nou ja als die hond voordat die jongen hem door de lucht slingerde al zo angstig is doe je het toch verkeerd naar mijn mening. Wanneer je goed met je hond omgaat hoort hij zeker niet angstig voor jou te zijn, en ik betwijfel of zo iets echt nut heeft. Door de lucht slingeren.. maargoed. Zou het zelf zeker niet doen.

Nu kan het natuurlijk dat die hond om een andere reden zo angstig was, maargoed. Lijkt er op dat hij zijn hondjes niet helemaal juist behandeld naar mijn mening.
      [A]nneloes
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
      Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Jeetje wat sneu voor de hond. Zijn verstand zat blijkbaar ergens in zijn tenen in plaats van in zijn hoofd.
      Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
      xAmberx
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Dat soort dingen zijn ook niet leuk om te zien. Je kunt er alleen weinig aan doen helaas, ook omdat dat maar een heel klein moment is.
      mijke
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Precies, dit dus. We zijn toch allemaal mensen? Niemand is perfect in hoe die omgaat met zijn of haar hond. Ik heb me ook wel eens aan staan stellen in het park omdat ik helemaal gek werd van Oor, en dan 2 seconden later weet ik ook wel dat dat nergens op sloeg. Tsja, dat betekent echt niet direct dat ik mijn hond mishandel hoor. Wat je nu gezien hebt was misschien 20 seconde op een hondmensrelatie van weetikveel hoe lang. Dat is gewoon niet voldoende om conclusies uit te trekken. Bovendien valt het mij wel op dat dergelijke conclusies altijd direct heel erg het negatieve ingaan, terwijl je het natuurlijk zoals Jeanettebo hierboven beschrijft ook op een positievere manier in kunt vullen. Maar ik snap het wel hoor, ik zou er ook van schrikken. Toch zou ik er pas serieus iets van gaan denken als het iets is dat je bijvoorbeeld dagelijks ziet!
      Chihuahua-paws
      Zeer actief

als ik iemand een hondje op zie pakken en hem ermee zie gooien. dan wens ik die persoon iig niet nog een keer tegen te komen en hoef ik echt niet te weten hoe deze persoon met zijn hond om gaat , denk dat als ik het nog een keer zou zien dat er ook iemand door de lucht vliegt.. want mijke ik geloof niet dat jij in een gekke bui je hondje door de lucht werpt.
      als je een gekke bui hebt kun je best een hond wel eens een schop verkopen (maar dan ook niet bij de malthesers en de chihuahuas etc)
      Als je niet noormaal met zo'n hondje om kunt gaan . moet je er niet aan beginnen.

Lin-C
      Zeer actief

mijke schreef:

Precies, dit dus. We zijn toch allemaal mensen? Niemand is perfect in hoe die omgaat met zijn of haar hond. Ik heb me ook wel eens aan staan stellen in het park omdat ik helemaal gek werd van Oor, en dan 2 seconden later weet ik ook wel dat dat nergens op sloeg. Tsja, dat betekent echt niet direct dat ik mijn hond mishandel hoor. Wat je nu gezien hebt was misschien 20 seconde op een hondmensrelatie van weetikveel hoe lang. Dat is gewoon niet voldoende om conclusies uit te trekken. Bovendien valt het mij wel op dat dergelijke conclusies altijd direct heel erg het negatieve ingaan, terwijl je het natuurlijk zoals Jeanettebo hierboven beschrijft ook op een positievere manier in kunt vullen. Maar ik snap het wel hoor, ik zou er ook van schrikken. Toch zou ik er pas serieus iets van gaan denken als het iets is dat je bijvoorbeeld dagelijks ziet!
      Jouw reactie is een beetje overbodig omdat ik al meerdere malen heb geschreven wat ik ervan vind en ook erna heb geschreven dat ik weet dat je er niks mee moet maar ik er gewoon van ben geschrokken. Dus jouw reactie (en mijn reactie daarop) voegt weinig toe aan wat er al geschreven is. Weet niet of je alles hebt gelezen?
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lin-C schreef:Zoals ik al zei; als een ander dit aan mij had verteld had ik het waarschijnlijk niet heel schokkend gevonden.
      Nu was ik er zelf bij en het gaat echt om wat ik gezien heb. En nee, dat andere hondje was niet zwaarder ofzo. Het Husseltje was duidelijk lichter en kleiner dan de Maltezer (die erg dik was trouwens).

Misschien was het inderdaad eenmalig en een 'ongelukje' maar als ik Semmy per ongeluk door de lucht zou trekken (en een slinger door de lucht zou geven) zou ik daar zelf ook van schrikken en niet doorlopen alsof er niets aan de hand is. En als een voorbijganger op mij zou reageren zou ik die persoon ook niet negeren, voor al niet als het echt per ongeluk gaat. Maar dat ben ik.... :19:
      Tuurlijk ben jij gelukkig jij.
      Hier heeft er ook wel eens 1 vliegles gehad hoor.
      Je doet alsof dat beest vermoord werd.
      Beter een lkeer op je sodemieter dan met je pens onder de wagen of fiets moet je maar denken.
      Denk je nu echt dat de dierenpolitie/bescherming daar met loeiende sirenes voor uit karren.?
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      Lin-C
      Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
      Lin-C schreef:Zoals ik al zei; als een ander dit aan mij had verteld had ik het waarschijnlijk niet heel schokkend gevonden.

Tuurlijk ben jij gelukkig jij.
      Hier heeft er ook wel eens 1 vliegles gehad hoor.
      Je doet alsof dat beest vermoord werd.
      Beter een lkeer op je sodemieter dan met je pens onder de wagen of fiets moet je maar denken.
      Denk je nu echt dat de dierenpolitie/bescherming daar met loeiende sirenes voor uit karren.?

Kom jij er nou ook nog als een spuit 11 achteraan? Ik heb toch al gezegd dat ik zelf ook wel snap dat er niks mee gedaan moet en kan worden maar het gewoon een rot gezicht was. Ík heb het gezien. Het ging om de hele reactie van het hondje op die jongen, als die niet zo schijterig had gereageerd had ik niet eens omgekeken. Ik doe niet alsof dat beest vermoord werd, dat maak jij ervan. Blijkbaar heb jij mijn latere reacties niet meer gelezen. ik geef mijn hond ook wel eens op zijn sodemieter maar daarbij hoeft hij niet DOOR de lucht van de ene naar de andere kant geslingerd te worden hoor, dat kan prima op een andere manier. Voor de rest kan het me nog minder dan niks interesseren wat jullie ervan vinden en/of anders interpreteren. Sorry. Ik was erbij, jullie niet. En ik ben echt geen teer zieltje die allus maar sielug vindt.
      Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”