Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over baarmoederontsteking
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: vraag over baarmoederontsteking
Pebbles is nu 10, is een paar jaar geleden gesteriliseerd omdat ze iedere 3 maanden loops en schijnzwanger werd en daar veel last van had. Omdat ze ook een klein (onschuldig) knobbeltje had bij haar tepel is het gecombineerd, sterilisatie en knobbeltje verwijderen.
Oets kreeg vorig jaar op 10 jarige leeftijd een bmontsteking dus geopereerd.
En ik heb een kat gehad die op 6 jarige leeftijd een bmonsteking kreeg, zij werd toen ook gesteriliseerd.
Mijn eerste hond kwam bij me toen ze 6 jaar was en als fokteefje was gebruikt, ook zij kreeg een bmontsteking, ook gesteriliseerd.
Oets kreeg vorig jaar op 10 jarige leeftijd een bmontsteking dus geopereerd.
En ik heb een kat gehad die op 6 jarige leeftijd een bmonsteking kreeg, zij werd toen ook gesteriliseerd.
Mijn eerste hond kwam bij me toen ze 6 jaar was en als fokteefje was gebruikt, ook zij kreeg een bmontsteking, ook gesteriliseerd.

-
Marion.
Miep? Nee hoor. Maar die was wel al 9. En bij teefjes die je jong castreert is incontentie geen uitzondering. Alsmede een castratenvacht. Miep gaat nu wel lelijk worden qua vacht, maar daar doen we het maar mee. Beter dan als ze vanaf haar 1e jaar al lelijk was qua vachtmim schreef:Is ze incontinent dan?
Sam is nu 11 jaar en heeft geen plofvacht en is ook niet incontinent. Het is echt niet standaard dat ze dat ervan overhouden. De andere twee dames hebben zo wie zo (nog) nergens last van, geen incontinentie en geen rare vachten ( gelukkig)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sjefke (ruwharige plukvacht) heeft na haar sterilisatie op 11-jarige leeftijd ook een rampenvacht gekregen.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Ze zijn trouwens ook niet dikker geworden, dat staat ook vaak op het lijstje van gecastreerde teven.
-
Melanie 74
Ik ben het hier met Marion eens, ik moest wel mijn oudste laten castreren, geen baarmoederontsteking maar door dracht en afgestorven pups.Marion. schreef:Maar ook al die late "hals-over-de-kop" operaties leveren amper problemen op. Ook niet bij teven die 9, 10 of 11 zijnZeeuwse labjes schreef:Maar de recente berichten hier op het HF en in mijn omgeving over teven met een baarmoederontsteking die halsoverdekop geopereerd moesten worden laten mij toch weer twijfelen.![]()
Ik heb er geen centje spijt van dat ik Miep niet vroeg heb laten castreren. Ik zat namelijk niet te wachten op een incontinente teef, of een hond die zijn hele leven lang een rampenvacht heeft. Dat ze die nu op haar 10e heeft, vind ik vroeg zat. En ze heeft zelf denk ik niet meer last gehad van de operatie, dan wanneer hij op jonge leeftijd had plaatsgevonden.
En ik heb nu een hond die licht incontinent is en een rampenvacht heeft
Dus als er geen medische noodzaak is dan doe ik het niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
er zijn hier anders diverse mensen die hun hond zijn kwijtgraakt bij een halsoverkop operatie, dus ik denk dat die zin je niet door iedereen in dank zal worden afgenomen.Marion. schreef: Maar ook al die late "hals-over-de-kop" operaties leveren amper problemen op. Ook niet bij teven die 9, 10 of 11 zijn![]()
het is natuurlijk niet zo dat het bij iedereen goed gaat omdat het bij miep gelukkig goed gegaan is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben blij dat het bij andere teven goed gaat, maar ik had Jeda liever achteraf toch maar beter met 1 jaar oud laten castreren. Ik heb daar incontinentie en een plofvacht voor over.renee-uk schreef:er zijn hier anders diverse mensen die hun hond zijn kwijtgraakt bij een halsoverkop operatie, dus ik denk dat die zin je niet door iedereen in dank zal worden afgenomen.Marion. schreef: Maar ook al die late "hals-over-de-kop" operaties leveren amper problemen op. Ook niet bij teven die 9, 10 of 11 zijn![]()
het is natuurlijk niet zo dat het bij iedereen goed gaat omdat het bij miep gelukkig goed gegaan is.
Bij Akira wil ik wel maar durf ik niet, ben eigenlijk voor beide bang.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- renee-uk
- Zeer actief
incontinentie hoeft niet natuurlijk, kan wel
gina is mijn eerste incontinente gecastreerde teef en ik heb er best een stel gehad zo vanaf mijn 11e
gina is mijn eerste incontinente gecastreerde teef en ik heb er best een stel gehad zo vanaf mijn 11e

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tiny
- Zeer actief
Ik heb het wat raar opgeschreven zie ik, ik ben bij Akira bang voor een baarmoederontsteking en ik ben bang om haar te laten castreren bedoel ik. En Jeda had ik graag terug gehad met de mededeling dat kans ze incontinent zou worden groot was.renee-uk schreef:incontinentie hoeft niet natuurlijk, kan wel
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Mickey is jaren geleden jong gecastreerd, ze is niet incontinent geworden en heeft pas sinds ruim een jaar vachtproblemen en werd dikker maar dat komt door ziekte van cushing.
Mickey is mijn eerste teef en ik had eigenlijk nooit van BM ontstekingen gehoord tot ik het hier op het HF toch wel vaak in topics tegenkwam, gelukkig hoef ik mij daar in ieder geval, met haar als bejaarde hond, nu geen zorgen om te maken.
Mickey is mijn eerste teef en ik had eigenlijk nooit van BM ontstekingen gehoord tot ik het hier op het HF toch wel vaak in topics tegenkwam, gelukkig hoef ik mij daar in ieder geval, met haar als bejaarde hond, nu geen zorgen om te maken.
- renee-uk
- Zeer actief
ik had het wel begrepen hoor, dacht alleen zal toch even zeggen dat die incontinentie niet vanzelfsprekend isTiny schreef:Ik heb het wat raar opgeschreven zie ik, ik ben bij Akira bang voor een baarmoederontsteking en ik ben bang om haar te laten castreren bedoel ik. En Jeda had ik graag terug gehad met de mededeling dat kans ze incontinent zou worden groot was.renee-uk schreef:incontinentie hoeft niet natuurlijk, kan wel

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dusty kreeg dat idd. wel, werd incontinent, dr vacht was een ramp en ze werd dik van lucht....mim schreef:Is ze incontinent dan?Marion. schreef:Maar ook al die late "hals-over-de-kop" operaties leveren amper problemen op. Ook niet bij teven die 9, 10 of 11 zijnZeeuwse labjes schreef:Maar de recente berichten hier op het HF en in mijn omgeving over teven met een baarmoederontsteking die halsoverdekop geopereerd moesten worden laten mij toch weer twijfelen.![]()
Ik heb er geen centje spijt van dat ik Miep niet vroeg heb laten castreren. Ik zat namelijk niet te wachten op een incontinente teef, of een hond die zijn hele leven lang een rampenvacht heeft. Dat ze die nu op haar 10e heeft, vind ik vroeg zat. En ze heeft zelf denk ik niet meer last gehad van de operatie, dan wanneer hij op jonge leeftijd had plaatsgevonden.
Sam is nu 11 jaar en heeft geen plofvacht en is ook niet incontinent. Het is echt niet standaard dat ze dat ervan overhouden. De andere twee dames hebben zo wie zo (nog) nergens last van, geen incontinentie en geen rare vachten ( gelukkig)
Ze moest gecastreerd worden wegens medische redenen maar voor mij ook een reden om het niet meer te doen als het niet nodig is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Fizgig schreef:Hihi, ik heb gegoogled en snap nu waar baarmoederontsteking vandaan komt. Niet van het zitten met de muts op de grond. Maar toch, ze zitten wel met hun muts op de grond, kan nooit gezond zijn. Maar daar krijgen ze dan weer vaginitis van zeker.
Weet niemand een site waar je statistieken kunt vinden over huisdieren? Kan niks vinden eigenlijk, maar neem aan dat die er toch ook zijn, misschien weten DA's dat?
zoek ff op of de wolvinnetjes ook broekjes hebben

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
teckeltoos
- Zeer actief
Ik was tot nu toe ook nogal tegen het snijden in een gezond dier maar ben nu door de realiteit wel tot bezinning gekomen.
Als je toch niet van plan bent ooit een nestje te fokken kan je toch beter op een moment dat je zelf kiest; de hond jong en sterk
maar vooral gezond is de operatie plannen.
Ik weet zeker dat Sarah hiervan sneller genezen zal zijn dan ik.
Het afgelopen weekend ben ik een behoorlijk over mijn toeren geraakt van de schrik.
De kans dat de hond op latere maar toch te jonge leeftijd eraan overlijdt is groter dan de kans op complicaties bij
een preventieve operatie op jonge leeftijd.
Als je toch niet van plan bent ooit een nestje te fokken kan je toch beter op een moment dat je zelf kiest; de hond jong en sterk
maar vooral gezond is de operatie plannen.
Ik weet zeker dat Sarah hiervan sneller genezen zal zijn dan ik.
Het afgelopen weekend ben ik een behoorlijk over mijn toeren geraakt van de schrik.
De kans dat de hond op latere maar toch te jonge leeftijd eraan overlijdt is groter dan de kans op complicaties bij
een preventieve operatie op jonge leeftijd.