Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand nog leuk een nestje kittens fokken?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Iemand nog leuk een nestje kittens fokken?
Wil er nog iemand een nestje kittens fokken bij haar kat, omdat ze dat zo leuk vindt?
Zou ze dat nog steeds leuk vinden als ze dit gelezen heeft?
http://www.tctubantia.nl/regio/11064657 ... katten.ece
ENSCHEDE De Dierenbescherming Twente bereidt een najaarsoffensief voor om in de regio honderden verwilderde katten te vangen, te steriliseren of te castreren en in de natuur terug te zetten. Op die manier wordt voorkomen dat de dieren weer zwanger raken en zich kunnen voortplanten tot onbeheersbare populaties.
Huiskatten worden niet zelden in veld en bos losgelaten waarna ze op zichzelf zijn aangewezen en verwilderen. Ze houden zich in leven met vogeltjes en kleine zoogdieren. Volgens een landelijke schatting verorberen loslopende katten jaarlijks 90 miljoen kikkers, muizen, vogels en jonge konijnen.
De jacht op prooien kan volgens ecoloog Dennis Lammertsma van Alterra Wageningen lokaal tot problemen leiden als katten hun tanden zetten in zeldzame dieren zoals bijvoorbeeld een korenwolf. Ook worden bedreigde weidevogels opgepeuzeld.
Toeristen laten na hun vakantie massaal hun huiskatten achter, die vervolgens verwilderen. Op de Waddeneilanden gaat het om honderden katten per jaar. In de regio kampt vakantiepark Twenhaarsveld in Holten met dit probleem.
Ook worden in de regio kittens uit onwelkome nestjes in bossen gedumpt omdat niemand ze wil hebben. De Dierenbescherming schat dat er vele tienduizenden verwilderde katten rondlopen waarvan een deel ziek is, honger heeft, verwondingen heeft opgelopen of naar het leven wordt gestaan omdat ze overlast veroorzaken.
Door ze te vangen en onvruchtbaar te maken blijven populaties volgens de Dierenbescherming binnen de perken en zullen deze op den duur uitsterven Volgens ecoloog Lammertsma kunnen de aantallen wilde katten oplopen van tientallen tot honderden katten per vierkante kilometer. Ook worden groepen katten door burgers bijgevoerd.
Door bijvoeren te staken, dieren te vangen en onvruchtbaar te maken en door afschot wordt geprobeerd de kattenbevolking binnen de perken te houden. Jaarlijks worden in zes provincies 14.000 verwilderde katten afgeschoten. In Overijssel gebeurt dat niet omdat hier geen wettelijk verplichte ontheffingen zijn aangevraagd. De Dierenbescherming Twente voelt niks voor afschot. ,,Voor elke gedode kat komt een nieuwe terug”, zegt woordvoerder Nadine Stehouwer.
Het klopt trouwens dat door afschieten van zwerfdieren je het probleem in stand houdt en verergert, omdat hun plaats weer opgevuld wordt door andere katten. Dit probleem speelt ook met zwerfhonden in oost europese landen, en ook daar hebben castratieprojecten aangetoond efficienter te werken. Maar mensen geven altijd weer voorkeur aan doden. Dat zegt iets over de mensheid.
ENSCHEDE De Dierenbescherming Twente bereidt een najaarsoffensief voor om in de regio honderden verwilderde katten te vangen, te steriliseren of te castreren en in de natuur terug te zetten. Op die manier wordt voorkomen dat de dieren weer zwanger raken en zich kunnen voortplanten tot onbeheersbare populaties.
Huiskatten worden niet zelden in veld en bos losgelaten waarna ze op zichzelf zijn aangewezen en verwilderen. Ze houden zich in leven met vogeltjes en kleine zoogdieren. Volgens een landelijke schatting verorberen loslopende katten jaarlijks 90 miljoen kikkers, muizen, vogels en jonge konijnen.
De jacht op prooien kan volgens ecoloog Dennis Lammertsma van Alterra Wageningen lokaal tot problemen leiden als katten hun tanden zetten in zeldzame dieren zoals bijvoorbeeld een korenwolf. Ook worden bedreigde weidevogels opgepeuzeld.
Toeristen laten na hun vakantie massaal hun huiskatten achter, die vervolgens verwilderen. Op de Waddeneilanden gaat het om honderden katten per jaar. In de regio kampt vakantiepark Twenhaarsveld in Holten met dit probleem.
Ook worden in de regio kittens uit onwelkome nestjes in bossen gedumpt omdat niemand ze wil hebben. De Dierenbescherming schat dat er vele tienduizenden verwilderde katten rondlopen waarvan een deel ziek is, honger heeft, verwondingen heeft opgelopen of naar het leven wordt gestaan omdat ze overlast veroorzaken.
Door ze te vangen en onvruchtbaar te maken blijven populaties volgens de Dierenbescherming binnen de perken en zullen deze op den duur uitsterven Volgens ecoloog Lammertsma kunnen de aantallen wilde katten oplopen van tientallen tot honderden katten per vierkante kilometer. Ook worden groepen katten door burgers bijgevoerd.
Door bijvoeren te staken, dieren te vangen en onvruchtbaar te maken en door afschot wordt geprobeerd de kattenbevolking binnen de perken te houden. Jaarlijks worden in zes provincies 14.000 verwilderde katten afgeschoten. In Overijssel gebeurt dat niet omdat hier geen wettelijk verplichte ontheffingen zijn aangevraagd. De Dierenbescherming Twente voelt niks voor afschot. ,,Voor elke gedode kat komt een nieuwe terug”, zegt woordvoerder Nadine Stehouwer.
Het klopt trouwens dat door afschieten van zwerfdieren je het probleem in stand houdt en verergert, omdat hun plaats weer opgevuld wordt door andere katten. Dit probleem speelt ook met zwerfhonden in oost europese landen, en ook daar hebben castratieprojecten aangetoond efficienter te werken. Maar mensen geven altijd weer voorkeur aan doden. Dat zegt iets over de mensheid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Iemand nog leuk een nestje kittens fokken?
Nou die korenwolf en zeldzame weidevogels hebben we zelf al om zeep geholpen .
Geloof dat de wilde huiskat net zo'n onderdeeltje van de natuur geworden is als de fazant of uitheemse hertensoorten en wasbeertjes.
Het past zich namelijk best wel aan die natuur.
Geloof dat de wilde huiskat net zo'n onderdeeltje van de natuur geworden is als de fazant of uitheemse hertensoorten en wasbeertjes.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
ja ik ben een kattenliefhebber.
maar mijn katten blijven binnen en poepen niet in tuinen van een aander.
hier stikt het ook van de katten , straat katten maar ook van katten van mensen die de hele dag weg zijn en die katten zwerven dan op straat.
en dekken de een na de andere poes.
vind dat daar wel iets aan mag gebeuren.
maar mijn katten blijven binnen en poepen niet in tuinen van een aander.
hier stikt het ook van de katten , straat katten maar ook van katten van mensen die de hele dag weg zijn en die katten zwerven dan op straat.
en dekken de een na de andere poes.
vind dat daar wel iets aan mag gebeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ach die katten houden ook de ratten en muizen populatie iets in bedwang ,dus niet teveel afschieten anders krijg je daar zo weer gezeik over.
De korenwolf heeft ook in zo';n leuk terugfok projectje gezeten en die werden bij uitzetten gelijk opgevroten door de vossen.
Weg 1,tig miljoen dat het geloof ik was voor een tiental gefokte wolfjes.
r
De korenwolf heeft ook in zo';n leuk terugfok projectje gezeten en die werden bij uitzetten gelijk opgevroten door de vossen.
Weg 1,tig miljoen dat het geloof ik was voor een tiental gefokte wolfjes.
r

- iones
- Zeer actief
Het maaien en hooien is inderdaad de grootste oorzaak van teloorgang van weidevogels etc.bouvierpoedel schreef:Nou die korenwolf en zeldzame weidevogels hebben we zelf al om zeep geholpen .
Maar in veel onderwerpen lees je dat de vos de schuld krijgt, en ook de hond.
Maar in de natuur heb je niet zoveel vossen en honden rondlopen, maar verwilderde katten veel meer. En feit is dat zij schade aanrichten bij een kwetsbare groep zoals beschermde weidevogels, die ook bejaagd worden door roofvogels en vossen.
Roofvogels en vossen behoren tot de wildstand en kunnen niet veel concurrentie erbij gebruiken van dieren die door mensen in de natuur worden losgelaten.
En zoals je in het artikel leest, gaat het helemaal niet zo goed met die verwilderde katten, ze zijn vaak ziek en mager. Het waren immers oorspronkelijk huisdieren. En in hun slechte conditie krijgen ze dan ook nog jongen, die ze in die slechte conditie groot moeten brengen. Dat doet moederdier niet goed en de jongen krijgen er geen goede basis mee en worden dus ook kwetsbaar.
Jagers haten katten. Ze schieten ze af. Dit moet je gewoon niet willen. Geen katten in de natuur loslaten, om ze te laten roven, creperen en af te laten schieten.
De asiels zitten elk jaar overvol, volwassen katten zijn bijna kansloos op een goed adres en zelfs voor kittens is het moeilijk. Er zijn er gewoon veel te veel. Veel asiels nemen dan ook geen katten meer op. En dan worden ze vervolgens gedumpt ergens. Moeten ze maar zien dat ze zich redden.
Daarom geen nestjes fokken van dieren waar er al veel te veel van zijn, en je dieren laten helpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hier is er nu een aanlijnplicht voor honden in de wijk, ben ik het helemaal mee eens hoor, maar de redenen die ze daar voor hebben gelden natuurlijk ook voor katten en daar wordt niks tegen gedaan.
Een reden was namelijk dat als ze loslopen en de weg oversteken dat iemand zich dood kan rijden doordat hij de hond ontwijkt, maar ik vind dat dat dan ook voor katten geldt.
Hier is er ook iemand die de katten eendagskuikens voert. Nou ja, niet hier bij ons huis maar bij een bruggetje vlak bij het winkelcentrum.
Een reden was namelijk dat als ze loslopen en de weg oversteken dat iemand zich dood kan rijden doordat hij de hond ontwijkt, maar ik vind dat dat dan ook voor katten geldt.
Hier is er ook iemand die de katten eendagskuikens voert. Nou ja, niet hier bij ons huis maar bij een bruggetje vlak bij het winkelcentrum.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Mijn 2 katten lopen vrij in en uit. Komen altijd thuis eten en uitrusten. Ik heb ze wel alle twee laten "helpen" Ze hebben ook een poos mee gewandeld naar het parkje. Bij de buren ook 2 katten en niemand hier heeft er moeite mee. Althans ik hoor er niets over. 

Neeltje
-
- Zeer actief
Als het dan zo slecht gaat met de verwilderde kat vraag ik mij af wat het probleem is dan.iones schreef:Het maaien en hooien is inderdaad de grootste oorzaak van teloorgang van weidevogels etc.bouvierpoedel schreef:Nou die korenwolf en zeldzame weidevogels hebben we zelf al om zeep geholpen .
Maar in veel onderwerpen lees je dat de vos de schuld krijgt, en ook de hond.
Maar in de natuur heb je niet zoveel vossen en honden rondlopen, maar verwilderde katten veel meer. En feit is dat zij schade aanrichten bij een kwetsbare groep zoals beschermde weidevogels, die ook bejaagd worden door roofvogels en vossen.
Roofvogels en vossen behoren tot de wildstand en kunnen niet veel concurrentie erbij gebruiken van dieren die door mensen in de natuur worden losgelaten.
En zoals je in het artikel leest, gaat het helemaal niet zo goed met die verwilderde katten, ze zijn vaak ziek en mager. Het waren immers oorspronkelijk huisdieren. En in hun slechte conditie krijgen ze dan ook nog jongen, die ze in die slechte conditie groot moeten brengen. Dat doet moederdier niet goed en de jongen krijgen er geen goede basis mee en worden dus ook kwetsbaar.
Jagers haten katten. Ze schieten ze af. Dit moet je gewoon niet willen. Geen katten in de natuur loslaten, om ze te laten roven, creperen en af te laten schieten.
De asiels zitten elk jaar overvol, volwassen katten zijn bijna kansloos op een goed adres en zelfs voor kittens is het moeilijk. Er zijn er gewoon veel te veel. Veel asiels nemen dan ook geen katten meer op. En dan worden ze vervolgens gedumpt ergens. Moeten ze maar zien dat ze zich redden.
Daarom geen nestjes fokken van dieren waar er al veel te veel van zijn, en je dieren laten helpen.
Als je verzwakt bent zul je jezelf niet goed voort kunnen planten of je jongen groot brengen.
Laat staan dat ze dan ook echt een gevaar voor de natuur zijn als je te beroerd bent om op je poten te staan.
Dan zou een kogel van de jager een betere uitkomst zijn dan de actie om allen te castreren en weer uit te zetten van ajuu je met je zwakke gestelletje
.

-
- Zeer actief
Dat dus.Nanna schreef:Nou draaf ik toch heel wat af, ook op de waddeneilanden, maar ik ben werkelijk nog nooit een verwilderde kat tegengekomen.
In de woonwijken daarentegen miegelt het van de rondstruinende katten. Doe daar eerst eens wat aan. Ik zou zeggen: afschot.
Moet je zien hoe snel opeens iedereen zijn eigen kat bij zich kan houden. Of helemaal niet meer wil. Ik zou zeggen: goed zo. Hoe minder mensen katten willen wegens te lastig, hoe minder er verwildert
Als je ze nou toch vangt; schiet ze dan maar af.
Suzanne
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Zoek MP er maar op na, vast helemaal vol met 'nieuwe' kittens. Misschien kunnen er dan beter maatregelen worden getroffen qua verplicht laten helpen ofzo ipv alle wilde katten af te gaan schieten.
Het probleem begint bij het feit dat er meer katten geboren worden dan dat er huizen voor ze zijn......blijft lastig
Het probleem begint bij het feit dat er meer katten geboren worden dan dat er huizen voor ze zijn......blijft lastig

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Je kunt wel zien dat je veel van haar houdtlor1_1984 schreef: en de ander (mijn partner) krijgt van mij maandelijks een zak brokken.

Hier in het asiel valt het, tot nu toe, nog mee.
Er zitten maar 8 katten en geen kittens.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Waar jacht/ schadebestrijding plaatsvindt worden de katten ook gewoon afgeschoten hoor.
Zet de db katten weer uit?
Zet de db katten weer uit?

Echt die mensen bij de db zijn gestoord 

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Oh. Duidelijk.lor1_1984 schreef:Ja erg he.Ariane schreef:Je kunt wel zien dat je veel van haar houdtlor1_1984 schreef: en de ander (mijn partner) krijgt van mij maandelijks een zak brokken.![]()
Heb tegen haar gezegt dat ze van mij extra voer krijgt omdat katermans bij haar de boel opvreet en ze geen extra kosten moet hebben.
Maar haar eigen katermans heeft de situatie al opgelost door de mijne meerdere keren het hele huis door te meppen waardoor Tom er niet meer binnen komt.
Ik dacht dat ze dat van jou te eten kreeg

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- iones
- Zeer actief
De wet is in deze krom.Tara schreef: Wat de dierenbescherming doet mag trouwens ook helemaal niet: verwilderde katten vangen, steriliseren en weer uitzetten.
De dierenbescherming maakt zich schuldig aan het uitzetten van exoten, en dat is strafbaar.
Krom, krom, krom...
Want deze katten zaten er al, uitgezet door anderen.
De dierenbescherming zorgt er op deze wijze wél efficienter voor dat er geen katten bij komen. Met alleen maar afschieten gebeurt dat wél.
Mee eens, maar de maatschapij houdt kennelijk meer van katten dan van honden, want er heerst een dubbele moraal.gonnie schreef:Hier is er nu een aanlijnplicht voor honden in de wijk, ben ik het helemaal mee eens hoor, maar de redenen die ze daar voor hebben gelden natuurlijk ook voor katten en daar wordt niks tegen gedaan.
Laatst gewijzigd door iones op 20 mei 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik ben toch niet verantwoordelijk voor wat de rest van NL met z'n katten uitvreet?iones schreef:Wil er nog iemand een nestje kittens fokken bij haar kat, omdat ze dat zo leuk vindt?
4 jaar terug was het de bedoeling een leuk kruising nestje te fokken van onze kater en poes.
We hadden een 'wachtlijst' van vrienden die allemaal graag een kitten van ons zouden hebben, meer dan dat er kittens zouden zijn.
Allemaal mensen die op een verantwoordelijke manier met hun katten omgaan en graag een kitten met een goed begin wilden.
Daarbij is mijn kater prachtig en heeft een heerlijk karakter.
Helaas was er maar één kitten levensvatbaar en die is bij mij gebleven.

We zijn nog aan het twijfelen, of we een kitten van een fokker er bij gaan nemen of weer zelf een (getest!) kruising nestje gaan doen.
- iones
- Zeer actief
Als je écht van katten houdt, ga je niet iets erbij fokken waar al genoeg van te krijgen is.dagmar88 schreef:
We zijn nog aan het twijfelen, of we een kitten van een fokker er bij gaan nemen of weer zelf een (getest!) kruising nestje gaan doen.
Als het nu gaat om een bepaalde raskat waar je veel moeilijker aan kunt komen is het nog wat anders.
De kittens die jij bewust fokt, nemen de plek in van kittens die vanuit het asiel geplaatst hadden kunnen worden. Elke kat die erbij geboren wordt, maakt de albestaande populatie zonder goed adres kanslozer.
- iones
- Zeer actief
Katten vangen wel degelijk jonge weidevogels, en zelfs volwassen weidevogels zoals fazanten. Maar goed, niet alle katten die daar rondlopen zijn verwilderd. Er zijn ook katten bij die van iemand zijn.bouvierpoedel schreef: Als het dan zo slecht gaat met de verwilderde kat vraag ik mij af wat het probleem is dan.
Als je verzwakt bent zul je jezelf niet goed voort kunnen planten of je jongen groot brengen.
Laat staan dat ze dan ook echt een gevaar voor de natuur zijn als je te beroerd bent om op je poten te staan.
Dan zou een kogel van de jager een betere uitkomst zijn dan de actie om allen te castreren en weer uit te zetten van ajuu je met je zwakke gestelletje
.
Jagers kunnen dat echter niet zien. En schieten die evengoed af.
Als mensen te veel katten geboren laten worden, en ze dan vervolgens afschieten, dan zou je dat toch wel achteruitgang van beschaving kunnen noemen. Je laat dieren opdraaien voor de consequenties omdat je ZELF nalatig bent.
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Als je écht van katten houdt, ga je niet iets erbij fokken waar al genoeg van te krijgen is.dagmar88 schreef:
Als het nu gaat om een bepaalde raskat waar je veel moeilijker aan kunt komen is het nog wat anders.
De kittens die jij bewust fokt, nemen de plek in van kittens die vanuit het asiel geplaatst hadden kunnen worden. Elke kat die erbij geboren wordt, maakt de albestaande populatie zonder goed adres kanslozer.

Afkomstig van binnenkatten; ze komen hier niet verder dan de ren of buiten onder toezicht.
De mensen waar ik de kittens aan had gegeven waren ook allemaal op zoek naar een particulier nestje en niet naar een HTK asielkat.
Dat die 'de plaats van' in zouden nemen geloof ik dus niets van.
- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef:Om welke rassen gaat het?dagmar88 schreef: We zijn nog aan het twijfelen, of we een kitten van een fokker er bij gaan nemen of weer zelf een (getest!) kruising nestje gaan doen.
Moet heel eerlijk bekennen dat ik het stiekem best jammer vind dat mijn kat gecastreerd is.
Hij heeft een ontzettend leuk karakter en is gewoon erg mooi gebouwd.
Wél zou ik hem dan hebben laten testen, voor ik hem zou inzetten voor een leuk, zorgvuldig gefokt nestje.

Mijn kater

En zijn spruitje

Als ik zou besluiten nog een keer een nestje te doen, weet ik nog niet met wat. Poezeke is qua karakter erg leuk, net iets actiever en speelser dan een Brit.
Ben helaas met waterschade de stambomen van mijn beide raskatten kwijt geraakt en aangezien de fokkers van Pito maar één nestje gedaan hebben, niet lang daarna zijn verhuisd én mijn telefoon tegelijkertijd is gestolen

Via een oproepje op MP gaan we het nog proberen, weet zeker dat ze graag zouden horen hoe het met ze gaat.
Lukt dat dan wordt het een stamboom nestje en anders gewoon met een poes die ons aanspreekt

- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef:Moeders is de achterste?
Want de voorste op de 1e foto lijkt me ook een Brit, maar dan silvertabby ipv blauw.
Mooi spruitje heeft ze er uitgepoept.
Huisgenote van m'n vriendin heeft een xNoorse Boskat en ik weet dat de fokster nu een nestje heeft van Noorse Boskat x Maine Coon.
En mijn vorige kat was een xSiamees, uiterlijk een htk maar het karakter van de Siamees.

Een van die 'kittens' had haar eerste (en enigste, alle kittens en kleinkittens zijn gecastreerd) nestje een paar weken voor dat ma uitgerekend was.
Ze was op de foto net haar nestje kwijt en heeft een paar weken kleinzoon/buurkat Woody gezoogd.
Inderdaad waarschijnlijk een kruising britje. En destijds een heerlijk gezellige bende

- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef:Leuk groepje, al lijken er 2 iets minder blij te kijken naar de silvertabby.
Mocht ik tegen die tijd verhuist zijn en beide ouderdieren spreken me aan, dan heb ik wsl wel belangstelling voor een kitten.
Dan komt die Thai Siamees of Seychellois wat later.

Maar als, dan op zijn vroegst over een jaar of anderhalf, twee dat we op zoek gaan naar een geschikte dame.

- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef:Ja echt heel slecht.
Weet je, ik heb liever een kitten wat met veel zorg en liefde is gefokt, ongeacht ras/geen ras, dan een boerderijkatje oid.
Maar laat het me maar even weten tegen die tijd wat je besloten hebt.

- iones
- Zeer actief
"IK wil".....
Katten willen een tehuis.
-
- Zeer actief
Alsof Topsi katten vermoordNanna schreef:Ik klaag ook niet hoorIk heb een Topsi voor de korte metten. Maar niet iedereen beschikt daarover.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Weidevogels. Ze worden door van alles bedreigd, ik lees het overal. Hooien en maaien had ik nog niet gehoord maar wel: zwanen, ganzen, vossen, katten, honden. Ik kan er even niet op meer komen, maar er zijn er meer. Nederland is gewoon niet meer geschikt voor weidevogels. Misschien is het dan tijd dat ze uitsterven.
-
- Zeer actief
Klopt, die wet is inderdaad afgeschaft. Echter als je je whippet in het bos laat lopen gaat hij stropen in het gros van de gevallen. Zo ook Topsi en daar doelde ik op. Puur en alleen als reactie op het bericht van Nanna dat ze maar moeten beginnen met het afslachten van katten in de bebouwde kom. Ik vind dat soort ongenuanceerde uitspraken nl stuitend.Tara schreef:laeken schreef: Is immers strikt verboden in nl om je whippet waar dan ook los te laten.
Dat is niet waar hoor, het is verboden om met 'lange honden' te jagen.
Als 'jachtmiddel' inzetten is dus strafbaar.
Honden (ongeacht het ras) rücksichtslos laten stropen is ook verboden, en dus strafbaar.
Maar windhonden mogen bij wijze van uitlaten gewoon los lopen, tenzij ze dus gaan stropen, dán is het wel strafbaar.
Lijkt mij prima regelgeving, hond is hond, en stropen mogen ze gewoon allemaal niet.![]()
Maar dat terzijde.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, omdat die katten zo graag een baas willen zet de dierenbescherming ze weer uit.iones schreef:"IK wil".....
En inderdaad, ik heb ook wat te willen en wat er in huis komt moet passen

Wat verwilderd is en zich niet redt maken ze maar af.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid en niet die van een ander.
Anders begin ik er niet aan en wat katten betreft is er plek zat voor een terugkomertjelor1_1984 schreef:Dagmar zorgt er toch ook voor dat ze een huisje krijgen.

- iones
- Zeer actief
Ook voor die andere die daardoor geen thuis meer krijgen?lor1_1984 schreef:Dagmar zorgt er toch ook voor dat ze een huisje krijgen.
- iones
- Zeer actief
Maar katten stropen net zo goed. Het resultaat is hetzelfde.Tara schreef:laeken schreef: Is immers strikt verboden in nl om je whippet waar dan ook los te laten.
Dat is niet waar hoor, het is verboden om met 'lange honden' te jagen.
Als 'jachtmiddel' inzetten is dus strafbaar.
Honden (ongeacht het ras) rücksichtslos laten stropen is ook verboden, en dus strafbaar.
Maar windhonden mogen bij wijze van uitlaten gewoon los lopen, tenzij ze dus gaan stropen, dán is het wel strafbaar.
Lijkt mij prima regelgeving, hond is hond, en stropen mogen ze gewoon allemaal niet.![]()
Maar dat terzijde.