Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andere kant van de medaille

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Re: Andere kant van de medaille

Ongelezen bericht door Asterix »

Nanna schreef:
maart schreef: Mijn eigen pup dat ik moest laten inslapen, heb ik bij staan janken als een klein kind... De DA had het ook moeilijk trouwens. Maar voor mijn gevoel ligt dat anders. Een vreemde pup laten inslapen, zou ik dan weer niet huilen.
Ik denk ook niet dat het voor de DA op de foto (voor zover het idd niet in scène is gezet, maar de boodschap is duidelijk) de eerste hond is die hij afmaakt.
Maar als je jaar in jaar uit gezonde jonge honden moet afspuiten omdat ze 'ongewenst' zijn kan ik me voorstellen dat er een moment komt dat je breekt. De volgende dag herpak je je en ga je weer verder, maar je moet toch wel een onmens zijn om dit altijd maar langs je rug af te laten glijden.

Precies
Ik vind het een hele pakkende foto. Heb er ooit een documentaire over gezien. DA's kwamen er niet eens aan te pas. Het vreselijke werk werd gedaan door asielmedewerkers die huilend voor de camera stonden.
Ze konden het niet meer aan.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

maart schreef:en heel cru misschien: Ik heb er geen problemen mee, op dat vlak ben ik nogal egoïstisch... Ik moet de hond toch niet, dus of die nu leeft of niet maakt mij persoonlijk weinig uit.
:80: Dat klinkt inderdaad best heel bruut en egoistisch.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

DebbieZ schreef:
maart schreef:en heel cru misschien: Ik heb er geen problemen mee, op dat vlak ben ik nogal egoïstisch... Ik moet de hond toch niet, dus of die nu leeft of niet maakt mij persoonlijk weinig uit.
Ten eerste zou ik willen dat je zo'n gruweldaad zelf zou doen. Niet voor 1 dag. Graag voor 20 dagen. Gezonde lieve honden afspuiten.

Ten 2e weet ik ook geen oplossing.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kells schreef:Imo is het adopteren van honden dweilen met de kraan open. Nobel om te doen, maar het lost het probleem niet op. Ik heb na mijn kruising uit het asiel bewust gekozen voor een rashond.
:U: Ik heb tot nu toe alleen maar tweedehands kruisinkjes. Voor een aantal die uit nare omstandigheden zijn gekomen wel hún probleem opgelost, maar dat is helemaal niet mijn uitgangspunt.
Ik wil gewoon een leuke hond die bij me past; of die nu van een particulier, asiel, fokker of uit het buitenland komt zal me jeuken.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

DebbieZ schreef:
Het is toch ook zo?
op dit moment sterft er ook ergens ter wereld een kind, maar dat raakt me niet :19:

Toen Kasper overleed, heb ik dagen lopen janken.

Ik vind het wel erg hoor, het is zonde, ik weet niet of ik het op vlak van honden zou kunnen doen, het zelf doden.
Maar tenslotte neem je een job en dan heb je leuke en minder leuke kanten eraan.

Ik zal het wel te nuchter bekijken :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het sterven van een kind is geen opzet en dat vind ik toch anders. Het kind wordt niet "opgeruimd".
tenzij het in handen is gevallen van een ziek persoon. Kan dan toch moeilijk beweren dat mij zoiets niets doet. Zo hard ben ik helaas niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”