Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boy terug op brokken
Moderator: moderatorteam
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
- Aantal honden: 2
Boy terug op brokken
Ben zo een half jaar bezig geweest om Boy vlees te laten eten.
Verschillende merken gehad maar haalde overal zijn neus voor op, totdat we Tammenga kochten dat ging er wel redelijk in.
Maar we moesten wel steeds meer truckjes bedenken om het lekkerde te maken. Van koken en bakken tot aan verkruimeld brood of pasta erdoor te mengen. En dan nog presteerde die het om het vlees naast de bak te gooien.
Maar wat ik nog erger vond dat ik Boy in een ouwe chagerijnige sok zag veranderen.
Hij daagde je niet meer uit om te spelen, sprong niet meer tegen ons op om te kijken of er mss een bal in je jas zat.
Gingen we groot rondje lopen en dan moeten ze laatste stuk aan de riem moesten we hem bijna vooruit trekken.
Gromde en snauwde altijd tegen Bency die wel altijd te opdringerig tegen hem bezig was om te willen spelen.
Flyballen ging ook niet meer op vol tempo hij ging van de 5,94 sec naar de hoge 6 sec.
Ook vond ik zijn tanden donkerde worden.
Dus ik ben toch weer op internet gaan zoeken en vond een brok waar geen graan inzit wel veel vlees bevat.
Heb nu dus de Taste of the Wild besteld en tot onze verbazing zien we in 3 dagen weer de oude Boy terug komen.
Gisteren sprong hij weer tegen me op om een bal te zoeken in mijn jas.
Hij daagde mijn zoon uit om een sjorspelletje en zelfs Bency werd uitgedaagd.
Waarop mijn zoon verbaasd zei wat mankeerd die hond dat heeft hij heel lang niet gedaan bij mij. Mijn zoon intreseert zich niet echt voor de beesten en weet dus ook eigenlijk niet wat ze eten ect.
Net met de wandeling liep hij ook het laatste stuk weer voorop.
Hij is weer veel in de woonkamer terwijl hij laatste maanden altijd boven bij de deur lag.
Vanmorgen toch wat kvv aan zijn brokken toegevoegd. Nou dat werd er mooi naast gegooit en brokken gingen lekker op.
Wel zijn kippennekjes eet hij nog wel en hij zal ook een pensdag houden. Ook om de tanden te poetsen.
Over 3 weken kijken of hij weer met een flyball wedstrijd snellere tijden scoort.
Bency blijft gewoon Barfen, want ik ben er wel van overtuigd dat het beter voor de hond is.
En ik vind het leuk om te zien hoe een hond hele stukken vlees/bot wegwerkt. Maar ik kan ook wel genieten van een hond die met veel smaak en gekauw een bak brokken wegwerkt en daarna na je toe komt om een boer te laten waarmee hij zegt dat het hem heeft gesmaakt.
En ik wil wel dat mijn hond zich prettig voelt en gelukkig is. Of hij nu korter zal leven kan je toch nooit zeggen.
En anders denk ik maar beter een gelukkig en korter leven dan een lang leven waar de hond zich ongelukkig in voelt.
En dat was Boy de laatste tijd niet en als ik dan binnen 3 dagen zoveel verschil ziet
Verschillende merken gehad maar haalde overal zijn neus voor op, totdat we Tammenga kochten dat ging er wel redelijk in.
Maar we moesten wel steeds meer truckjes bedenken om het lekkerde te maken. Van koken en bakken tot aan verkruimeld brood of pasta erdoor te mengen. En dan nog presteerde die het om het vlees naast de bak te gooien.
Maar wat ik nog erger vond dat ik Boy in een ouwe chagerijnige sok zag veranderen.
Hij daagde je niet meer uit om te spelen, sprong niet meer tegen ons op om te kijken of er mss een bal in je jas zat.
Gingen we groot rondje lopen en dan moeten ze laatste stuk aan de riem moesten we hem bijna vooruit trekken.
Gromde en snauwde altijd tegen Bency die wel altijd te opdringerig tegen hem bezig was om te willen spelen.
Flyballen ging ook niet meer op vol tempo hij ging van de 5,94 sec naar de hoge 6 sec.
Ook vond ik zijn tanden donkerde worden.
Dus ik ben toch weer op internet gaan zoeken en vond een brok waar geen graan inzit wel veel vlees bevat.
Heb nu dus de Taste of the Wild besteld en tot onze verbazing zien we in 3 dagen weer de oude Boy terug komen.
Gisteren sprong hij weer tegen me op om een bal te zoeken in mijn jas.
Hij daagde mijn zoon uit om een sjorspelletje en zelfs Bency werd uitgedaagd.
Waarop mijn zoon verbaasd zei wat mankeerd die hond dat heeft hij heel lang niet gedaan bij mij. Mijn zoon intreseert zich niet echt voor de beesten en weet dus ook eigenlijk niet wat ze eten ect.
Net met de wandeling liep hij ook het laatste stuk weer voorop.
Hij is weer veel in de woonkamer terwijl hij laatste maanden altijd boven bij de deur lag.
Vanmorgen toch wat kvv aan zijn brokken toegevoegd. Nou dat werd er mooi naast gegooit en brokken gingen lekker op.
Wel zijn kippennekjes eet hij nog wel en hij zal ook een pensdag houden. Ook om de tanden te poetsen.
Over 3 weken kijken of hij weer met een flyball wedstrijd snellere tijden scoort.
Bency blijft gewoon Barfen, want ik ben er wel van overtuigd dat het beter voor de hond is.
En ik vind het leuk om te zien hoe een hond hele stukken vlees/bot wegwerkt. Maar ik kan ook wel genieten van een hond die met veel smaak en gekauw een bak brokken wegwerkt en daarna na je toe komt om een boer te laten waarmee hij zegt dat het hem heeft gesmaakt.
En ik wil wel dat mijn hond zich prettig voelt en gelukkig is. Of hij nu korter zal leven kan je toch nooit zeggen.
En anders denk ik maar beter een gelukkig en korter leven dan een lang leven waar de hond zich ongelukkig in voelt.
En dat was Boy de laatste tijd niet en als ik dan binnen 3 dagen zoveel verschil ziet

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Re: Boy terug op brokken
Dan is de keuze makkelijk gemaakt en dat hoefde je zelf niet eens te doen
. Hier vinden ze kvv heerlijk, maar hun brokken eten ze ook met smaak!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
bij mijn honden heeft de ommezwaai naar vers wel goed uitgepakt, maar ik had ze zo weer terug gezet op de brokken als dat niet het geval was geweest.
kijken naar je hond is en blijft het allerbelangrijkste!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
renee-uk schreef:bij mijn honden heeft de ommezwaai naar vers wel goed uitgepakt, maar ik had ze zo weer terug gezet op de brokken als dat niet het geval was geweest.

- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
zo zie je maar dat iedere hond verschillend is..mijn ene hond hoeft ook geen vers vlees..maakt niet uit welk merk...dus waarom dan klooien als ie brok leker vind en het er goed op doet
fijn dat ie weer wilt spelen en energie heeft..is toch belangrijker
fijn dat ie weer wilt spelen en energie heeft..is toch belangrijker

- Thea49
- Vaste gebruiker
Ja ik vind ook het allerbelangrijkste dat hij zich prettig voelt en gelukkig is.
Maar ik heb het toch een behoorlijke tijd geprobeert en in die tijd kreeg hij echt geen brokjes.
Gelukkig is hij niet afgevallen (ja mss 2 kilo maar dat was toch teveel
)
Maar ik heb het toch een behoorlijke tijd geprobeert en in die tijd kreeg hij echt geen brokjes.
Gelukkig is hij niet afgevallen (ja mss 2 kilo maar dat was toch teveel

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik kwam erachter dat Bruno en Shelly ook liever brokken eten. Ik geef ze die nu ook, want dan eten ze elke dag gewoon hun bordje leeg. Ik wissel soorten af, zoals cavom en marcus muhle. En dan een-twee keer in de week pens smuldier en dat gaat er dan in als koek. Sommige barf-hapjes blijf ik geven maar ben wel minder dingen aan het uitproberen want ze vinden het best, nou ik dan ook.
-
blondie
- Zeer actief
Ik zou niet weten wat ze hier het liefst eten, ja biefstuk denk
Brokken gingen er vaak met smaak in, maar niet iedere brok was goed voor ze. Was ook weer hondafhankelijk. Van de ene kregen ze jeuk, bij een ander vond ik de ontlasting slecht etc. Hier gaat het rauwe er goed in, maar ook niet alles. En mijn ene hond was geen vers gewend, en had dat niet goed gegaan had ik hem ook gewoon op brok gehouden, hij zag er toen ook prima uit en at het met smaak. Hier gaat het wel goed op vers en ik laat het dus maar zo. Maar had er geen problemen in gezien om ze alleen brok te geven.
Brokken gingen er vaak met smaak in, maar niet iedere brok was goed voor ze. Was ook weer hondafhankelijk. Van de ene kregen ze jeuk, bij een ander vond ik de ontlasting slecht etc. Hier gaat het rauwe er goed in, maar ook niet alles. En mijn ene hond was geen vers gewend, en had dat niet goed gegaan had ik hem ook gewoon op brok gehouden, hij zag er toen ook prima uit en at het met smaak. Hier gaat het wel goed op vers en ik laat het dus maar zo. Maar had er geen problemen in gezien om ze alleen brok te geven.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Als het werkt, prima toch?
Boomer wil ook geen vlees.. ja, als wij het eten, maar zelf iedere dag? Echt niet.. Hij wilde uiteindelijk alleen maar gehakt en kip en daar red je het niet mee. Dus voor hem brokken en zo af en toe wat gehakt of kip.
Boomer wil ook geen vlees.. ja, als wij het eten, maar zelf iedere dag? Echt niet.. Hij wilde uiteindelijk alleen maar gehakt en kip en daar red je het niet mee. Dus voor hem brokken en zo af en toe wat gehakt of kip.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Boy terug op brokken
precies!renee-uk schreef:bij mijn honden heeft de ommezwaai naar vers wel goed uitgepakt, maar ik had ze zo weer terug gezet op de brokken als dat niet het geval was geweest.
Hier thuis had ik er 1 die brok toch ook wel vond kunnen. Oké, niet de discussie aangegaan, maar brok gaan voeren, gezegd "wil t 2 mnd proberen, want 6 weken vind ik minimaal om ander voer te testen, dus dan is 2 mnd ruim"
Inmiddels staat alles weer op vlees, enkele aangevuld met brok (de harde werkers). Hij heeft t verschil nu zelf ervaren...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik geef je groot gelijk hoor Thea, het belangrijkste is dat Boy het er goed op doet, als dat nou brokken is, is dat prima 
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Duidelijk toch? Voer is pas goed voer als je hond het er goed op doet.
Ik heb er hier eentje op half brok / half diner staan. De andere kreeg sinds bijna een half jaar alleen kvv maar zijn vacht is bagger en hij heeft beduidend minder energie. Hem heb ik sinds deze week dus ook maar weer op half brok/half kvv gezet en ik ben benieuwd of dat gaat schelen.
Ik heb er hier eentje op half brok / half diner staan. De andere kreeg sinds bijna een half jaar alleen kvv maar zijn vacht is bagger en hij heeft beduidend minder energie. Hem heb ik sinds deze week dus ook maar weer op half brok/half kvv gezet en ik ben benieuwd of dat gaat schelen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind wel dat je heel gemakkelijk álles causaal in verband brengt met het voer op zich. Andere factoren kunnen ook een rol spelen natuurlijk
Maar ik ben ook niet van het tegen de klippen op werken hoor, het moet leuk blijven
Maar ik ben ook niet van het tegen de klippen op werken hoor, het moet leuk blijven
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, wat een goede voeding is, hangt van de hond af, en niet van het etiket,
dat beweer ik al jaren.
van mij heb je dus gewoon lekker gelijk .
geniet van je blije hond
van mij heb je dus gewoon lekker gelijk .
geniet van je blije hond
- Thea49
- Vaste gebruiker
Nou zijn snelheid heeft hij (nog) niet terug het werden zelfs ruim 7 sec.
Maar niets is verandelijker dan hond en mens.
Zoals sommige van jullie wel weten.
Was Boy weer terug op brok omdat hij dus echt geen vlees wou eten.
Hij werd weer vrolijker. Dus ik was ook tevreden en had zoiets van nou jongen dan jij op de brok wel TOTW.
Maar vorige week merkte ik ineens dat hij zijn brokken s'middags weer niet wou opeten en hij werd wat magerde. En hij at geen kippennekken meer. Die hij gelijk met zijn brok kreeg. Een paar weken geleden begon hij s'morgens vroeg met spugen van gal. :(Toen ben ik begonnen met sávonds laat nog 1 handje brokken en dan spuugde hij niet.
PFFF wat moet ik nu weer met je dacht ik.
Ik was in de keuken vlees aan het portioneren voor Bency en ineens merk ik dat Boy ook in de keuken zat.
Dus ik dacht gooi stukje vlees (paard) naar je toe. Normaal als ik vers vlees aan hem gaf of gooide ving hij het niet en liep snel weg.
Nu ving hij het en at het ook nog op. Nou ja zal wel vergissing zijn. Ik weer een stuk voor hem houden en ja hoor hap slik weg.
Dus Boy kreeg die middag spiervlees met 2 kippennekkken en een beetje yoghurt erover. Alles ging snel op.
Volgende dag weer wat vlees (kip) en ja hoor ook dat ging erin.
Dus derde dag ik dacht geef je s'morgens kippennekken met wat vlees. Neee mooi niet hij draait zich om en liep weg. Okay dan geef ik je je bak met brokken en ja hoor lekker gegeten.
Dus meneer blieft s'morgens geen vlees maar brokken en s'middags geen brokken maar vlees. En als hij s'middags vlees heeft gegeten spuug hij s'morgens niet.
Tot nu toe eet hij 4 vleessoorten. Kipfilet,Kalkoenfilet,rund en paard.
Hertevlees moest ie weer niet. Ga morgen hazesnijzels proberen. Maar op het moment ben ik al tevreden dat ik er meer soorten inkrijg dan de vorige x. Alleen botwerk blijft nog echt bij kippennekken.
Maar ik ga dit nu gewoon weer een tijd aankijken en langzaam uitbreiden.
Ook krijg hij nog 1 of 2x per week kvv voorlopig en 1 pensdag. En heel mss kan ik hem ooit zover krijgen dat hij bv 1x per dag in de middag 1 maaltijd krijg. En dus wel alleen versvoer.
En ja hij zal me wel aan het trainen zijn, maar zolang dat er naar lijd dat hij toch regelmatig vlees wil eten vind ik het best.
Maar niets is verandelijker dan hond en mens.
Zoals sommige van jullie wel weten.
Was Boy weer terug op brok omdat hij dus echt geen vlees wou eten.
Hij werd weer vrolijker. Dus ik was ook tevreden en had zoiets van nou jongen dan jij op de brok wel TOTW.
Maar vorige week merkte ik ineens dat hij zijn brokken s'middags weer niet wou opeten en hij werd wat magerde. En hij at geen kippennekken meer. Die hij gelijk met zijn brok kreeg. Een paar weken geleden begon hij s'morgens vroeg met spugen van gal. :(Toen ben ik begonnen met sávonds laat nog 1 handje brokken en dan spuugde hij niet.
PFFF wat moet ik nu weer met je dacht ik.
Ik was in de keuken vlees aan het portioneren voor Bency en ineens merk ik dat Boy ook in de keuken zat.
Dus ik dacht gooi stukje vlees (paard) naar je toe. Normaal als ik vers vlees aan hem gaf of gooide ving hij het niet en liep snel weg.
Nu ving hij het en at het ook nog op. Nou ja zal wel vergissing zijn. Ik weer een stuk voor hem houden en ja hoor hap slik weg.
Dus Boy kreeg die middag spiervlees met 2 kippennekkken en een beetje yoghurt erover. Alles ging snel op.
Volgende dag weer wat vlees (kip) en ja hoor ook dat ging erin.
Dus derde dag ik dacht geef je s'morgens kippennekken met wat vlees. Neee mooi niet hij draait zich om en liep weg. Okay dan geef ik je je bak met brokken en ja hoor lekker gegeten.
Dus meneer blieft s'morgens geen vlees maar brokken en s'middags geen brokken maar vlees. En als hij s'middags vlees heeft gegeten spuug hij s'morgens niet.
Tot nu toe eet hij 4 vleessoorten. Kipfilet,Kalkoenfilet,rund en paard.
Hertevlees moest ie weer niet. Ga morgen hazesnijzels proberen. Maar op het moment ben ik al tevreden dat ik er meer soorten inkrijg dan de vorige x. Alleen botwerk blijft nog echt bij kippennekken.
Maar ik ga dit nu gewoon weer een tijd aankijken en langzaam uitbreiden.
Ook krijg hij nog 1 of 2x per week kvv voorlopig en 1 pensdag. En heel mss kan ik hem ooit zover krijgen dat hij bv 1x per dag in de middag 1 maaltijd krijg. En dus wel alleen versvoer.
En ja hij zal me wel aan het trainen zijn, maar zolang dat er naar lijd dat hij toch regelmatig vlees wil eten vind ik het best.

-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
Ja daar zijn ze goed in he, het trainen van de baasjes, hier ook zo'n hond die wel vlees eet maar niet alles, fazant blieft hij niet, en wat zei ik: Och arme, lust gij dat eten niet? Hahaha
life is good
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn honden lusten ook niet alles. Dat mag toch?
Ik lust zelf ook niet alles
Ja, als ze barsten van de honger vast wel, maar ik vind dat ook niet nodig.
Dus hier een hond die geen hert of kalkoen blieft, sowieso geen wild wil.
Gemalen vis gaat wel, maar hele vis weer niet, nou en?
Dan krijgt die toch wat anders?
Ik heb er ook een die alles eet trouwens en de rest zit er tussenin.
Ze zullen me best trainen maar waarom zou ik ze lopen dwingen en uithongeren omdat ik vind dat ze iets moeten eten? Wat een onzin.
Ik lust zelf ook niet alles
Ja, als ze barsten van de honger vast wel, maar ik vind dat ook niet nodig.
Dus hier een hond die geen hert of kalkoen blieft, sowieso geen wild wil.
Gemalen vis gaat wel, maar hele vis weer niet, nou en?
Dan krijgt die toch wat anders?
Ik heb er ook een die alles eet trouwens en de rest zit er tussenin.
Ze zullen me best trainen maar waarom zou ik ze lopen dwingen en uithongeren omdat ik vind dat ze iets moeten eten? Wat een onzin.
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
Tja, ik gaf hem de tartaartjes die eigenlijk voor de kids waren, maar idd als hij het niet lust gooi het weg en wat er nog van in de vriezer ligt geef ik dan aan een vriendin met klikohonden.
life is good
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef ze hier ook wat ze graag eten. En wissel enorm veel af (nrv, kvv, brok).
dat moeten eten wat ik ze geef of anders eten ze maar niet, is niet aan mij besteed.
dat moeten eten wat ik ze geef of anders eten ze maar niet, is niet aan mij besteed.
- xara
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Waaro geef je yogurt over het vlees , omdat hij het lekker vind of omdat het goed is?
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ze liepen allemaal langzamer die wedstrijd, daar zou ik mij dus geen zorgen over maken hoorThea49 schreef:Nou zijn snelheid heeft hij (nog) niet terug het werden zelfs ruim 7 sec.
- Thea49
- Vaste gebruiker
Ja vooral omdat hij dat lekker vind. Als ie eenmaal gewoon alles goed eet. (uitgezonderd wat ie echt niet lust) dan zal ik dat wel verminderen.xara schreef:Waaro geef je yogurt over het vlees , omdat hij het lekker vind of omdat het goed is?
Maar een klein beetje yoghurt is denk ook wel goed vooor ze.
Ja Wendy idd wel stabiel en hij heeft niet alle rondes gelopen. Maar ik merkte toch dat het niet echt lekker ging en dat was al langer aan de gang.
Vandaar dat ik toen weer terug op brok ging. Maar ja Boy vertelde mij toen weer dat ie toch vlees lekkerder vond

- annet l
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik heb er hier ook zo eentje die het beter doet op brokjes,
dit was mijn verhaal:
Sinds 4 weekjes is Rowan over van de kvv op de brok,
Helemaal tegen mijn gevoel in maar het zij zo.
Toen Rowan als pup bij ons kwam kreeg hij RC en was het een normale pup in gedrag.
wij zijn toe meteen overgegaan op kvv van naturis alle smaken en later afgewisseld met CB duck prins en zelfs een poosje barf,
maar hoe ouder Rowan werd hoe slomer hij begon teworden.
tja eerst hadden we het niet echt door maar op een gegeven moment was het echt erg,
geen zin om te wandelen, alijd achter je aan lopen te sjokken en als je even stil stond ging hij liggen.
zijn spierontwikkkeling ging niet goed hij bleef slap in zijn poten ook na het spelen of inspanning trillen op de poten.
kotsen op een lege maag , gras poep stenen en zand eten .
niet meer uit zijn mand komen om je te begroeten
Tot op een zaterdag hij speelde met een americaanse buldog van 8 jaar oud met athrose,
na het spelen loopt deze hond vrolijk voor zijn baas uit naar huis en ik moest rowan bijna dragen ik was boos teleurgesteld maar vooral erg verdrietig.
We dachten ..of Rowan is niet gezond HD of wat met zijn hart noem maar op ..of zijn voeding .
Dus heb ik zaterdag's een zak RC opgehaald en ben meteen begonnen tot onze verbazing wou rowan zondag's savonds lopen en verder dan normaal.
s'maandag was het hek van de dam een rondje waar ik normaal een half uur over deed liep hij nu in 20 minutjes van af toen gaat het steets beter
Ook met het spelen laat hij zich niet meer vallen maar blijft staan .
hij groeit in zijn spieren omdat hij beter loopt. hij loopt nu lekker op een drafje met je mee of voor je uit met de rol lijn .
Zijn vacht was wat minder mooi hij is wat doffer dat is jammer maar als dat alles is .
Rowan krijgt nu pro plan wand de RC is wel erg zout 2 bakken water op een dag
Hij zit nu anderhalve week op proplan en het gaat echt supper goed , zijn vacht begint te glimmen en hij krijgt steets meer energie.
dit was mijn verhaal:
Toen Rowan als pup bij ons kwam kreeg hij RC en was het een normale pup in gedrag.
wij zijn toe meteen overgegaan op kvv van naturis alle smaken en later afgewisseld met CB duck prins en zelfs een poosje barf,
tja eerst hadden we het niet echt door maar op een gegeven moment was het echt erg,
geen zin om te wandelen, alijd achter je aan lopen te sjokken en als je even stil stond ging hij liggen.
zijn spierontwikkkeling ging niet goed hij bleef slap in zijn poten ook na het spelen of inspanning trillen op de poten.
Tot op een zaterdag hij speelde met een americaanse buldog van 8 jaar oud met athrose,
na het spelen loopt deze hond vrolijk voor zijn baas uit naar huis en ik moest rowan bijna dragen ik was boos teleurgesteld maar vooral erg verdrietig.
We dachten ..of Rowan is niet gezond HD of wat met zijn hart noem maar op ..of zijn voeding .
Dus heb ik zaterdag's een zak RC opgehaald en ben meteen begonnen tot onze verbazing wou rowan zondag's savonds lopen en verder dan normaal.
s'maandag was het hek van de dam een rondje waar ik normaal een half uur over deed liep hij nu in 20 minutjes van af toen gaat het steets beter
hij groeit in zijn spieren omdat hij beter loopt. hij loopt nu lekker op een drafje met je mee of voor je uit met de rol lijn .
Zijn vacht was wat minder mooi hij is wat doffer dat is jammer maar als dat alles is .
Hij zit nu anderhalve week op proplan en het gaat echt supper goed , zijn vacht begint te glimmen en hij krijgt steets meer energie.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Ik merk bij mijn 3 honden ook dat het beter is brok erbij te geven, met alleen kvv worde ze dun, hongerig en hebben minder spiermassa, had dit niet verwacht maar vooral bij men herder viel het erg op dat ze dun werd, erg zwakke achterpoten kreeg en dit door elke ochtend kvv te eten en s'avonds brokken, het was voor haar niet genoeg, ik ben ook begonnen met meer brokdagen in te lassen en af en toe een kvv dag en ze is veel beter nu, sterker, iets dikker geworden en ze eet veel liever brok dan kvv, de andere honden doen het ook goed op voornamelijk brok en af en toe kvv maaltijdjeannet l schreef:Ik heb er hier ook zo eentje die het beter doet op brokjes,
dit was mijn verhaal: