Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer een hond castreren?
Moderator: moderatorteam
- Jippie21
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shihtzu
- Aantal honden: 1
Wanneer een hond castreren?
Hoi allemaal,
Ik heb een 2 jarige shih tzu kruizing, hij is heel erg lief en soms ook wat onderdanig naar andere honden toe...
Nu was ik een aantal maanden geleden bij de dierenarts en hij zei dat ik castratie moest overwegen omdat ik toch geen nestje met Jip ga maken en omdat Jip last heeft van groene druppels. (ik vind ze veel op mijn bed, best vies...)
Ook zei ie dat als je castreert, de kans kleiner is op prostaatkanker oid bij de hond.
Nu ben ik zelf niet zo'n groot voorstander van castratie aangezien ie niet eens heel vervelend is, behalve als ie een loops teefje ziet.... Maar goed, die 1 of 2 loopse teefjes die je per jaar tegen komt?
Ook likt ie heel erg veel aan plas buiten, ontzettend vies... Dan gaat ie zo klappertanden, dan zeg ik altijd 'foei' en dan trek ik hem weg...
Wat vinden jullie? Moet ik Jip laten castreren, zodat hij ''de gevoelens niet meer heeft waar ie toch niks mee kan''?
Ik heb een 2 jarige shih tzu kruizing, hij is heel erg lief en soms ook wat onderdanig naar andere honden toe...
Nu was ik een aantal maanden geleden bij de dierenarts en hij zei dat ik castratie moest overwegen omdat ik toch geen nestje met Jip ga maken en omdat Jip last heeft van groene druppels. (ik vind ze veel op mijn bed, best vies...)
Ook zei ie dat als je castreert, de kans kleiner is op prostaatkanker oid bij de hond.
Nu ben ik zelf niet zo'n groot voorstander van castratie aangezien ie niet eens heel vervelend is, behalve als ie een loops teefje ziet.... Maar goed, die 1 of 2 loopse teefjes die je per jaar tegen komt?
Ook likt ie heel erg veel aan plas buiten, ontzettend vies... Dan gaat ie zo klappertanden, dan zeg ik altijd 'foei' en dan trek ik hem weg...
Wat vinden jullie? Moet ik Jip laten castreren, zodat hij ''de gevoelens niet meer heeft waar ie toch niks mee kan''?
-
tineke
Re: Wanneer een hond castreren?
Nee dat zou ik in jouw geval niet laten doen.
Het gedrag wat jij beschrijft is gewoon des honds.
Ik zou er als ik jou was dus niet voor kiezen , niet in de laatste plaats ook om de vacht die jouw hond ongetwijfeld zal hebben en die behoorlijk kan veranderen,ten nadele, door een castratie.
Het gedrag wat jij beschrijft is gewoon des honds.
Ik zou er als ik jou was dus niet voor kiezen , niet in de laatste plaats ook om de vacht die jouw hond ongetwijfeld zal hebben en die behoorlijk kan veranderen,ten nadele, door een castratie.
Laatst gewijzigd door tineke op 14 mei 2012 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Jippie21 schreef:Hoi allemaal,
Wil helemaal niet zeggen dat Jip die gevoelens helemaal niet meer heeft na castratie, hier in het bos loopt er iemand met een Jack Russel en die is speciaal gecastreerd omdat hij achter de loopse teefjes aan gaat, nou dat doet hij nog steeds.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Lees dit anders even door, daar staan alle pro's en con's van castreren duidelijk op een rijtje:
http://www.eenhoornleijn.nl/castratie.htm
(site is van Marjoleine, een forumlid hier)
Het klinkt alsof je hond een voorhuidontsteking heeft. Castratie kan daar tegen helpen, maar een heleboel andere, veel minder drastische middeltjes ook! Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op voorhuidontsteking vind je een hoop topics met goede tips.
http://www.eenhoornleijn.nl/castratie.htm
(site is van Marjoleine, een forumlid hier)
Het klinkt alsof je hond een voorhuidontsteking heeft. Castratie kan daar tegen helpen, maar een heleboel andere, veel minder drastische middeltjes ook! Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op voorhuidontsteking vind je een hoop topics met goede tips.
-
Loraine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Onze hond druppelde enorm...vond het overal beneden. Bij het schudden was ik er gewoon vies van. Spettert overal heen. Deuren, kasten, was soms zelfs vies van de koffie.
Bij de 1e hond gebeurde dit pas op oudere leeftijd.
De keuze was ook iets makkelijker daar maar 1 bal was ingedaald. Daarna het druppelen over. Scheelt veel.
Bij de 1e hond gebeurde dit pas op oudere leeftijd.
De keuze was ook iets makkelijker daar maar 1 bal was ingedaald. Daarna het druppelen over. Scheelt veel.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Loraine dus jij vond de keuze om je hond met 1 bal te laten castreren makkelijker omdat hij maar 1 bal had???
Ik zou hem in jou geval ook niet laten castreren Jippie. Je zou eventueel kunnen spoelen met kamillethee. Als hij al zo onderdanig is....
Ik zou hem in jou geval ook niet laten castreren Jippie. Je zou eventueel kunnen spoelen met kamillethee. Als hij al zo onderdanig is....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
S@ndr@
- Zeer actief
wanneer, tja, als het nodig is.
Is het dat in jou geval, ik zou zeggen van niet.
maar goed, mijn hond slaapt dan ook niet op bed
Is het dat in jou geval, ik zou zeggen van niet.
maar goed, mijn hond slaapt dan ook niet op bed
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Ik zou hem ook niet laten helpen.
Ook vanwege de bovengenoemde redenen.
Ook vanwege de bovengenoemde redenen.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik krijg niet de indruk dat jij of je hondje hier last van hebben.
dus dan zou ik het ook niet doen geloof ik.
dus dan zou ik het ook niet doen geloof ik.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
spoelen met kamillethee werkt prima tegen de groene druppels, oftewel een voorhuidonsteking.
kamillethee zetten, af laten koelen, in een spuit zonder naald opzuigen, tuitje maken van je hondjes voorhuidje, kamillethee erin spuiten en er weer uit laten lopen.
eventueel herhalen als de ontsteking erg is
een week lang elke dag even doen en je bent van de groene druppels af.
als je een toch al wat onderdanig hondje castreert heb je grote kans dat andere reuen op hem gaan rijden en dan kunje leuk wandelen ook wel vergeten.
denk eerlijk gezegd dat dat erger is dan die paar druppels waar je vrij makkelijk vanaf komt.
kamillethee zetten, af laten koelen, in een spuit zonder naald opzuigen, tuitje maken van je hondjes voorhuidje, kamillethee erin spuiten en er weer uit laten lopen.
eventueel herhalen als de ontsteking erg is
een week lang elke dag even doen en je bent van de groene druppels af.
als je een toch al wat onderdanig hondje castreert heb je grote kans dat andere reuen op hem gaan rijden en dan kunje leuk wandelen ook wel vergeten.
denk eerlijk gezegd dat dat erger is dan die paar druppels waar je vrij makkelijk vanaf komt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jippie21
- Vaste gebruiker
Dankjulliewel voor de tips wat de groene druppels betreft.
Hij heeft het niet zo erg dat de druppels eruit druppelen ofzo, we vinden gewoon groene vlekjes op ons dekbed... Dat vind ik wel vies.
Hij heeft het niet zo erg dat de druppels eruit druppelen ofzo, we vinden gewoon groene vlekjes op ons dekbed... Dat vind ik wel vies.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
toch maar even spoelen dan, als het nog niet zo erg is is het ook sneller overJippie21 schreef:Dankjulliewel voor de tips wat de groene druppels betreft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jippie21
- Vaste gebruiker
Als ik een sprei over mijn bed ligt gaat ie doodleuk op mijn kussen liggen haha.. Maar hij slaapt nu inderdaad niet meer bij mij op bed, alleen vind ik dat zelf zo lekker!Tara schreef:Dan leg je toch een sprei over je bed? Of je laat hem niet meer op bed slapen.Jippie21 schreef:Dankjulliewel voor de tips wat de groene druppels betreft.
Hoe simpel kan het zijn...
-
Loraine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Had ook veel info van internet gehaald hieromtrent. Advies ingewonnen, ook op div fora, net als deze TS. Leek mij dus verstandiger op dat moment. Bij alleen druppelen had ik daar wel info over ingewonnen.Sanne!! schreef:Loraine dus jij vond de keuze om je hond met 1 bal te laten castreren makkelijker omdat hij maar 1 bal had???
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes