Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedijs?
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Bloedijs?
Nav een topic over een ijsmachine zat ik te denken, ik gooi altijd het "bloed" wat in de bak blijft staan na het ontdooien van Lotgering over het voer.
Maar als ik daar nu van de zomer ijsblokjes van maak ter verkoeling blijven de goede stoffen dan nog wel bruikbaar voor de hond?
Wie weet dat?
Maar als ik daar nu van de zomer ijsblokjes van maak ter verkoeling blijven de goede stoffen dan nog wel bruikbaar voor de hond?
Wie weet dat?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- krullie
- Zeer actief
Re: Bloedijs?
lijkt me wel als je het snel invriest.
ik doe dat als het zomers warm is met het vocht van de kipfilet.
ze vinden het heerlijk.
ik doe dat als het zomers warm is met het vocht van de kipfilet.
ze vinden het heerlijk.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ieuw. Ik weet het niet maar het lijkt me wel heel erg vies. Ik zou eerder het leksap van een zak hart nemen, denk ik, dat is echt puur bloed. Maar ik denk dat ik ze eerder gewone ijsblokjes zou geven in de zomer van water. Of je vult een tupperware met water en dan geef je een heel blok ijs. Kunnen ze lekker op kluiven.
- Selene
- Zeer actief
Waarom ieuw? Ze eten het normaal toch ook? Gewoon een ijsje met een lekker smaakje lijkt meFizgig schreef:Ieuw. Ik weet het niet maar het lijkt me wel heel erg vies. Ik zou eerder het leksap van een zak hart nemen, denk ik, dat is echt puur bloed. Maar ik denk dat ik ze eerder gewone ijsblokjes zou geven in de zomer van water. Of je vult een tupperware met water en dan geef je een heel blok ijs. Kunnen ze lekker op kluiven.

-
Marion.
Lijkt me een heel prima idee! Ik geef ze hier ook regelmatig gewone ijsblokjes (alleen water) als het uitdrogend weer is (ze drinken bij ons niet veel). Smaakje bloed eraan is alleen maar prima, en alles aan stofjes wat behouden blijft is meegenomen toch?
- Selene
- Zeer actief
Dat leek mij ook! Vroeg me alleen af of er stofjes behouden blijven of dat het kapot vriest. Nu ik er over nadenk, we vriezen mensenbloed ook in en dat dienen we toe, dan zal het wel meevallen met het verlies toch?Marion. schreef:Lijkt me een heel prima idee! Ik geef ze hier ook regelmatig gewone ijsblokjes (alleen water) als het uitdrogend weer is (ze drinken bij ons niet veel). Smaakje bloed eraan is alleen maar prima, en alles aan stofjes wat behouden blijft is meegenomen toch?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja inderdaad. Ach, als je van poetsen houdt is spuitkak wel weer een uitdaging 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Marion.
Ik heb geen idee. Maar in dit geval zeg ik, "er kan niets kapot". In ijsblokjes zit gewoon niets (over ranja-ijsblokjes denk ik niet eens na voor mijn honden), en of ze nu dat bakje Lotgering uitlikken of later met wat water in ijsvorm krijgen waar ze nog een half uurtje mee bezig zijn... keuze lijkt me duidelijkSelene schreef:Dat leek mij ook! Vroeg me alleen af of er stofjes behouden blijven of dat het kapot vriest. Nu ik er over nadenk, we vriezen mensenbloed ook in en dat dienen we toe, dan zal het wel meevallen met het verlies toch?Marion. schreef:Lijkt me een heel prima idee! Ik geef ze hier ook regelmatig gewone ijsblokjes (alleen water) als het uitdrogend weer is (ze drinken bij ons niet veel). Smaakje bloed eraan is alleen maar prima, en alles aan stofjes wat behouden blijft is meegenomen toch?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb hier vaker gelezen dat honden van ijs of sneeuw aan de dunne gaan. Maar heb ook gelezen dat dat een broodje aap is. Je kunt toch wel wat ijsblokjes geven? Het is gewoon bevroren water. Ik snap niet hoe je daarvan aan de diarree kunt raken?
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
De cellen in bloed gaan wel degelijk kapot als je ze in vriest
In de cellen zelf ontstaan kleine kristallen, die de cel kapot maken. Of dat ook iets úit maakt denk ik niet- het is niet zo dat de hond het nodig heeft om te overleven, het is een extraatje in dit geval..
Bloed bij transfusies bevat óf alleen serum (zonder bloedcellen) of is behandeld zodat de kristallen niet in de bloedcellen kunnen vormen.
Ik zou zelf geen ijsblokjes maken van bloed, maar als je het eens uit wilt proberen.. Laat even weten hoe ze het vinden
Bloed bij transfusies bevat óf alleen serum (zonder bloedcellen) of is behandeld zodat de kristallen niet in de bloedcellen kunnen vormen.
Ik zou zelf geen ijsblokjes maken van bloed, maar als je het eens uit wilt proberen.. Laat even weten hoe ze het vinden
- Selene
- Zeer actief
Dank voor je antwoordAyronna schreef:De cellen in bloed gaan wel degelijk kapot als je ze in vriestIn de cellen zelf ontstaan kleine kristallen, die de cel kapot maken. Of dat ook iets úit maakt denk ik niet- het is niet zo dat de hond het nodig heeft om te overleven, het is een extraatje in dit geval..
Ik ga het als het warmer is zeker uitproberen, een ijsblokje per keer he?! Niet een heel blok ijs