Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

OMG....WOWWIE.....Prachtige DH

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: OMG....WOWWIE.....Prachtige DH

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

frank1985 schreef:
Mireillevdw schreef:Vandaag weer een prachtige reu ontdekt :I: :I: :I: :
Oskar z Milberku
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vreselijk ! Wat een lelijke kop heeft die hond.
De kleur is dat wel weer mijn ding.
Ja, misschien dat hij mij daarom in eerste instantie wel heel erg aansprak. Die zwarte tonen zijn zo mooi diepzwart. Varghoss is ook zo mooi donkergrauw... :I: Maar ook best wel fors van bouw. Flinke poten, kop e.d., maar wel een langere snuit dan Oskar en geen hanglippen.
Charles, jouw reu vind ik wel erg mooi. Ook prima in proportie, naar mijn mening. Dat deze uit westlijnen komt, zou ik niet denken als je hem zo ziet.
Ik heb gelezen dat de Tsjechische lijnen ontzettend prettige honden zijn, mits je door hun stugge karakter heen kunt prikken.

Wel wil ik even zeggen: Een Duitser is geen Mechelaar. DHs zijn nu eenmaal forser gebouwd.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mireillevdw schreef:Wel wil ik even zeggen: Een Duitser is geen Mechelaar. DHs zijn nu eenmaal forser gebouwd.
Klopt en ook geen molossers. Het moet een mooie tussenweg zijn. Die kleur grauw vind ik trouwens wel prachtig, dat mooie diepe grauw!
Perry en Noah

Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

duitse herder schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef:Die is inderdaad heel mooi Inge. Alleen die polsen, dat vind ik persoonlijk zó storend...
ja, vind ik ook hoor maar in de wetenschap dat me altijd wel iets erg stoort aan een dh valt deze me héél erg mee :ok: .
Ik dacht eerst dat het een reu was, maar het is dus een teef :oohja: Van mij mag er dus een fijnere kop op
Die hond sprong er voor mij ook uit, en ik dacht ook dat het een reu was.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

renee-uk schreef:wat mij zo irriteert als het hier op het forum om dh's gaat is dat die beesten altijd perfect moeten zijn.
alsof alle forummers U hondjes hebben die zonder uitzindering allemaal tot in de kleinste details voldoen aan de rasbeschrijving.

ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik dat niet geloof ;)

:E:

en zo zal er op veel andere rassen ook het nodige zijn aan te merken Renee
of de golden is te wit van kleur of heeft een te vierkante kop.
of het labje is te smal gebouwd
of de rug van de teckel is te lang en te zwak
of
of noem maar op.
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Mireillevdw schreef: Ik heb gelezen dat de Tsjechische lijnen ontzettend prettige honden zijn, mits je door hun stugge karakter heen kunt prikken.
Maar pas ook goed op met die Tsjechische lijnen want er zit ook heel veel bagger tussen, zowel qua karakter, qua bouw en/of qua vererving.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mireillevdw schreef: Wel wil ik even zeggen: Een Duitser is geen Mechelaar. DHs zijn nu eenmaal forser gebouwd.
Dat wordt toch nergens beweerd?
Het is geen Mechelaar, maar wél een hérder, en dat zijn nu eenmaal géén doggen qua koptype.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

renee-uk schreef:wat mij zo irriteert als het hier op het forum om dh's gaat is dat die beesten altijd perfect moeten zijn.
alsof alle forummers U hondjes hebben die zonder uitzindering allemaal tot in de kleinste details voldoen aan de rasbeschrijving.

Ik heb dan wel U hondjes maar die voldoen geen van allen op alle punten voor de volle 100% aan de rasstandaard, en ik ben reëel genoeg om dat ook gewoon heel eerlijk onder ogen te zien hoor. :lol1:
Dat neemt niet weg dat als iemand foto's plaatst van een voor haar ideaal type Duitser, het op welk forum dan ook niet vreemd is dat daar een discussie over ontstaat. Dat zou net zo goed gebeuren wanneer ik een foto plaats van een voor mij ideaal type Laekense Herder, hoewel dat misschien wat moeilijker is omdat de gemiddelde forummer wat minder vaak in contact komt met of een erg uitgesproken mening heeft over mijn ras, in tegenstelling tot de meningen over de Duitse Herder.
Ik begrijp op zich jouw irritatie wel deels hoor, omdat het nu eenmaal heel vaak zo is dat een Duitse Herdertopic verzandt in een glijbaanrug-discussie. Maar daar gaat het hier helemaal niet over. Alleen over het feit wat mensen te grof vinden, en wat niet. En daar hebben mensen die heel veel ervaring hebben met Duitse Herders (zoals Diana en Charles) net zo goed een mening over die ze ventileren als relatieve leken zoals ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach toe nou suzanne, als het niet over de glijbaanrug gaat dan gaat het wel over de zwakke polsen en als het dat niet is, is er wel weer iets mis met de kleur of de kop of voor mijn part het puntje van de staart.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

ik denk dat inge wel aangeeft wat de tendens is en ja als dh eigenaar en liefhebber irriteert me dat behoorlijk.
denk ook dat er weinig rassen zijn waaraan zoveel topics gewijd zijn en waaraan zoveel eisen gesteld worden.
nou ik heb nieuws voor jullie er zijn geen perfecte honden, ook niet in andere rassen!
Inge O schreef:ja, vind ik ook hoor maar in de wetenschap dat me altijd wel iets erg stoort aan een dh valt deze me héél erg mee :ok:
maar ik ben alweer weg hier hoor, ik ken het nu wel zo'n beetje ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 14 mei 2012 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

renee-uk schreef:ach toe nou suzanne, als het niet over de glijbaanrug gaat dan gaat het wel over de zwakke polsen en als het dat niet is, is er wel weer iets mis met de kleur of de kop of voor mijn part het puntje van de staart.
Maar Renée, er wordt toch niets geschreven dat niet klopt? Ik ken de rasstandaard van de Duitse Herder niet maar kan me niet voorstellen dat zwakke polsen iets is dat in de standaard beschreven wordt als gewenst.
Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iets wat bij een ras verbeterd zou kunnen worden (in mijn beleving althans), niet geschreven mag worden omdat het om een ras gaat wat qua exterieur behoorlijk onder vuur ligt en sommige eigenaren geïrriteerd raken als daarover geschreven wordt.

Als hier door het halve forum geschreven zou worden dat de Laekense Herder wel héél erg divers is in zijn verschijning, dan ga ik écht niet steigeren hoor. Trouwens, het ís al vaak zat opgemerkt en het klopt ook nog, dus waarom zou ik me daar persoonlijk door aangevallen voelen?
En dan wordt in een topic als deze maar vergeten dat er ook genoeg positief commentaar gegeven wordt op foto's van honden die hier geplaatst worden. :19:
renee-uk
Zeer actief

goed hoor, zoals ik al zei
ik ben alweer weg ;)
Afbeelding

CharlesvdBerkt
Zeer actief

Even dan voor de leken een deel uit de rasstandaard:

KOP.
De kop is wigvormig, in overeenstemming met de lichaamsgrootte (ongeveer 40% van de schofthoogte), zonder plomp of overstrekt te zijn, in het totaal droog en tussen de oren matig breed.
Het voorhoofd is van voren en van opzij gezien slechts weinig gewelfd en zonder of slechts met zwak aangeduide middengroef.
De verhouding tussen bovenschedel en gezichtsgedeelte bedraagt 50% - 50%.
De breedte van de bovenschedel komt ongeveer overeen met de lengte van de bovenschedel.
De bovenschedel gaat (van boven gezien) van de oren tot de de punt van de neus, gelijkmatig verkleinend via een schuin verlopende, niet scherp gevormde stop over in het wigvormig verlopende gezichtdeel (vang) van de kop.
Boven- en onderkaak zijn krachtig ontwikkeld. De neusrug is recht, een dip of welving is niet gewenst.
De lippen zijn strak, goed sluitend en van donkere kleur.

Voorhand.
De voorste ledematen zijn van alle zijden bezien recht en van voren bezien absoluut parallel. Schouderblad en opperarmbeen zijn van gelijke lengte en door middel van krachtige bespiering vast tegen het lichaam gelegen. De hoeking van schouderblad en opperarm bedraagt in het ideale geval 90 °, doorgaans tot 110 °.
De ellebogen mogen noch in stand noch in de beweging uitgedraaid worden en evenmin naar binnen gedrukt zijn.
De onderarmen zijn van alle zijden bezien recht en absoluut parallel staande ten opzichte van elkaar, droog en vast bespierd. De voormiddenvoet heeft een lengte van ongeveer eenderde van de onderarm en heeft een hoeking met deze van ongeveer 20 ° tot 22 °. Zowel een te schuin staande voormiddenvoet (meer dan 22 °) als een te steil staande voormiddenvoet (minder dan 22 °) beïnvloeden de gebruiksgeschiktheid, in het bijzonder het uithoudingsvermogen.
De poten zijn rond, goed gesloten en gewelfd. De voetzolen zijn hard maar niet bros. De nagels zijn krachtig en van donkere kleur.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

LongFields schreef:
Mireillevdw schreef: Wel wil ik even zeggen: Een Duitser is geen Mechelaar. DHs zijn nu eenmaal forser gebouwd.
Dat wordt toch nergens beweerd?
Het is geen Mechelaar, maar wél een hérder, en dat zijn nu eenmaal géén doggen qua koptype.
Nee, maar sommige mensen zien de koppen van een DH het liefst wel erg smal...., zodat ze bijna op een Mechel gaan lijken....en tja.....dat vind ik nu geen DH....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mireillevdw schreef: Nee, maar sommige mensen zien de koppen van een DH het liefst wel erg smal...., zodat ze bijna op een Mechel gaan lijken....en tja.....dat vind ik nu geen DH....
Ik ook niet. :F:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

CharlesvdBerkt schreef:Even dan voor de leken een deel uit de rasstandaard:

KOP.
De kop is wigvormig, in overeenstemming met de lichaamsgrootte (ongeveer 40% van de schofthoogte), zonder plomp of overstrekt te zijn, in het totaal droog en tussen de oren matig breed.
Het voorhoofd is van voren en van opzij gezien slechts weinig gewelfd en zonder of slechts met zwak aangeduide middengroef.
De verhouding tussen bovenschedel en gezichtsgedeelte bedraagt 50% - 50%.
De breedte van de bovenschedel komt ongeveer overeen met de lengte van de bovenschedel.
De bovenschedel gaat (van boven gezien) van de oren tot de de punt van de neus, gelijkmatig verkleinend via een schuin verlopende, niet scherp gevormde stop over in het wigvormig verlopende gezichtdeel (vang) van de kop.
Boven- en onderkaak zijn krachtig ontwikkeld. De neusrug is recht, een dip of welving is niet gewenst.
De lippen zijn strak, goed sluitend en van donkere kleur.

Voorhand.
De voorste ledematen zijn van alle zijden bezien recht en van voren bezien absoluut parallel. Schouderblad en opperarmbeen zijn van gelijke lengte en door middel van krachtige bespiering vast tegen het lichaam gelegen. De hoeking van schouderblad en opperarm bedraagt in het ideale geval 90 °, doorgaans tot 110 °.
De ellebogen mogen noch in stand noch in de beweging uitgedraaid worden en evenmin naar binnen gedrukt zijn.
De onderarmen zijn van alle zijden bezien recht en absoluut parallel staande ten opzichte van elkaar, droog en vast bespierd. De voormiddenvoet heeft een lengte van ongeveer eenderde van de onderarm en heeft een hoeking met deze van ongeveer 20 ° tot 22 °. Zowel een te schuin staande voormiddenvoet (meer dan 22 °) als een te steil staande voormiddenvoet (minder dan 22 °) beïnvloeden de gebruiksgeschiktheid, in het bijzonder het uithoudingsvermogen.
De poten zijn rond, goed gesloten en gewelfd. De voetzolen zijn hard maar niet bros. De nagels zijn krachtig en van donkere kleur.
Bedankt voor het plaatsen. :ok:
Wat de kop betreft zit ik denk ik wel aardig goed met wat mij te grof/zwaar lijkt.
Dat van de voormiddenvoet wist ik niet, dat daarover een minimale en maximale hoeking in de standaard beschreven staat.
Ik begrijp alleen niet zo goed hoe dat dan rijmt met het eerste deel wat over de voorhand gaat, dat de voorste ledematen van alle zijden bezien recht zijn. Dat klopt dan toch niet, of maak ik een denkfout?
Heb je misschien een plaatje van een ideale hoek van de voormiddenvoet van een Duitse Herder?
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Ik zie me toch dingen voorbij komen :piew: Mijn DH zal vast niet aan het schoonheidsideaal voldoen en keurmeester zullen wel walgen van haar. Maar die van mij kan wel rennen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

LongFields schreef: Heb je misschien een plaatje van een ideale hoek van de voormiddenvoet van een Duitse Herder?
wel heb ik dit voor je gevonden
Afbeelding

en dat plaatje staat op: http://www.duitse-herder.nl/fotopagina_ ... _index.htm
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hier ene plaatje met wat maten

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bedankt Charles en Elly!

Frank, ik vind jouw Duitse Herder hartstikke mooi!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die gewenste hoeking in de polsen is toch heel normaal ? Die hoek is gewoon nodig voor voldoende vering.
Daar voldoet die ene hond iig niet aan. Natuurlijk is dat maar 1 foutje maar in dit geval wel een hele overduidelijke en iets wat nadelig kan zijn voor de hond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Afbeelding

dat was de kop van onze duitser vroeger.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe kom je daar nu bij dat ze perfect moeten zijn ? Jij trekt je alles zo persoonlijk aan wat gezegd wordt over de DH. Ik begrijp heus wel dat het vervelend is als een gewoon foto topic uitmondt in een glijbaanruggen discussie. Maar in dit topic (in het hondenrassen hoekje) wordt door iemand aangegeven dat het zo'n geweldige DH is. Bij de andere foto's vraagt ze zelf wat anderen ervan vinden.
Ik heb inderdaad allemaal U honden (op 1 na en die show ik dus niet en ga ik ook nergens aan lopen prijzen als een geweldige PN ook al is dat wel) maar die voldoen inderdaad geen van alleen voor 100% aan de rasstandaard, ze zijn niet perfect. Maar wel _in de grote details_. De grote details zijn toch wel erg belangrijk als je het over een ras hebt. Dat is namelijk het type. Als een DH op een molosserkruising gaat lijken met zelfs een expressie die niet meer lijkt op een DH gaat er iets mis.
Een oor die niet goed staat, een kleurtje of een rare aangezette staart is in mijn ogen een klein detail. Extreem doorgezakte polsen zijn bij elke hond maar vooral een werkhond in mijn ogen een zeer ernstige fout.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
renee-uk
Zeer actief

echt sirene als er ooit prijzen worden uitgereikt voor schijnheiligheid win jij de grootste beker :ok:

en nou laat ik me hier echt niet meer zien :zwaai
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

renee-uk schreef:echt sirene als er ooit prijzen worden uitgereikt voor schijnheiligheid win jij de grootste beker :ok:

en nou laat ik me hier echt niet meer zien :zwaai
Wat flauw zeg... Eerst een enorme en vooral niet onderbouwde zwieper uitdelen, en dan je snor drukken, of in ieder geval zeggen dit te doen.
Bij mij deed je dat (op de zwieper na) ook al, terwijl hetgeen ik schreef gewoon om een weerwoord van jou met jouw visie erin vroeg. Heel jammer vind ik dit.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

LongFields schreef:
Mireillevdw schreef: Nee, maar sommige mensen zien de koppen van een DH het liefst wel erg smal...., zodat ze bijna op een Mechel gaan lijken....en tja.....dat vind ik nu geen DH....
Ik ook niet. :F:
Dat vind ik dus zonde aan mijn eigen hond. Ze is wel heel smal en ik snap wel dat mensen vragen of het een kruising Mechelaar is. Ik vind grover/breder erg mooi, zolang het niet weer doorslaat.

Dat is meteen het moeilijke, niet doorslaan. En dan bedoel ik naar alle kanten. De hond van Charles vind ik érg mooi, die andere te grof.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooi koppie, Marleen!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

TessaThomas schreef: Dat vind ik dus zonde aan mijn eigen hond. Ze is wel heel smal en ik snap wel dat mensen vragen of het een kruising Mechelaar is. Ik vind grover/breder erg mooi, zolang het niet weer doorslaat.
Ik vind jouw hond toch een echte Duitser om te zien, zou er geen Mechelaarbloed in verwachten. Haar kop zou iets grover kunnen misschien, maar het is wel een echt tevenhoofd, én een echt herderhoofd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Elly* schreef:Mooi koppie, Marleen!
De dag voor hij werd ingeslapen, want ook in de jaren '80 was hdal een behoorlijk probleem. Deze hond had HD D en mocht net 8 jaar worden...
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

LongFields schreef:
TessaThomas schreef: Dat vind ik dus zonde aan mijn eigen hond. Ze is wel heel smal en ik snap wel dat mensen vragen of het een kruising Mechelaar is. Ik vind grover/breder erg mooi, zolang het niet weer doorslaat.
Ik vind jouw hond toch een echte Duitser om te zien, zou er geen Mechelaarbloed in verwachten. Haar kop zou iets grover kunnen misschien, maar het is wel een echt tevenhoofd, én een echt herderhoofd.
Ze is qua bouw heel smal en toen ze kwam was ze ook nog eens heel licht. Daarbij lopen er hier in het dorp een aantal van die brede spierbonken, dus viel het helemaal op. We krijgen ook vaak de vraag of ze nog jong is. :D

Door dit topic heb ik naar Tessa haar polsen gekeken, maar die lijken ook wel beetje te gehoekt. Voor zover ik dat als totale leek kan zien dan. Ik vind die rasstandaard al moeilijk om te lezen en voor te stellen. :oeps:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

TessaThomas schreef:
LongFields schreef:
Ze is qua bouw heel smal en toen ze kwam was ze ook nog eens heel licht. Daarbij lopen er hier in het dorp een aantal van die brede spierbonken, dus viel het helemaal op. We krijgen ook vaak de vraag of ze nog jong is. :D

Door dit topic heb ik naar Tessa haar polsen gekeken, maar die lijken ook wel beetje te gehoekt. Voor zover ik dat als totale leek kan zien dan. Ik vind die rasstandaard al moeilijk om te lezen en voor te stellen. :oeps:
Die van jou heeft juist een mooie tevenuitstraling! Als ik met Noah en Tuana loop, krijg ik wel eens de vraag of het moeder en zoon zijn :oeps: Alleen moet ik voortaan dan vragen wie de reu is haha ik gok Tuana
Noah vind ik een mooie kop hebben, je ziet duidelijk dat ze een teef is:
Afbeelding
Kon even geen betere foto vinden

Edit nog een betere foto
Afbeelding
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”