Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedoor
Moderator: moderatorteam
-
Bazooka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Meerdere rassen
- Aantal honden: 8
Bloedoor
Bij mijn vorige herder heb ik het 2 maal laten behandelen maar het kwam weer snel terug. Omdat het op oudere leeftijd was hebben we besloten er niks meer aan te doen en verschrompelde het oor en ze heeft nooit meer last gehad van het oor. Nu heeft mijn 6 jarige herder er ook last van, ze heeft geen ontsteking of zo. Nu is mijn vraag behandelen of niet? Heeft iemand wel goede ervaringen met het behandelen van een bloedoor? En is dit gedaan met narcose? Mijn herder kan hier erg slecht tegen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Bloedoor
Mijn vorige hond is niet behandeld, nooit meer last van gehad.
Wel ervaring met succesvolle behandeling uit de tweede hand.
Hond van mijn vriendin.
Ging zonder narcose en is daarna niet meer terug gekomen.
Wel ervaring met succesvolle behandeling uit de tweede hand.
Hond van mijn vriendin.
Ging zonder narcose en is daarna niet meer terug gekomen.
- kipo
- Zeer actief
Zolang de zwelling niet aan de basis van het oor zit, kun je kiezen om niet te behandelen. Als het wel dicht aan de oorbasis zit, heb je kans dat de gehoorgang vernauwd of zelfs dichtgedrukt wordt door de frommels die in het oor trekken en dan krijg je weer heel makkelijk oorontstekingen, omdat het vuil en oorsmeer niet wegkan. Bij sommige honden wordt het oor wel gevoeliger als je het laat schrompelen, het kraakbeen 'kreukt' mee en dat voelt niet altijd prettig.
Aanprikken en leeg laten lopen helpt soms wel, soms niet. De enige manier om daarachter te komen, is uitproberen. Bij mijn hond hielp het ook niet, die is wel geopereerd, omdat ik (een beetje) hoop had, dat het oor na operatie weer zou staan, maar helaas, het is een flapoortje gebleven.
Aanprikken en leeg laten lopen helpt soms wel, soms niet. De enige manier om daarachter te komen, is uitproberen. Bij mijn hond hielp het ook niet, die is wel geopereerd, omdat ik (een beetje) hoop had, dat het oor na operatie weer zou staan, maar helaas, het is een flapoortje gebleven.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
hier ook een bloed oor
1x leeg lagen zuigen (dat is zonder roesje of narcose ofzo) maar is terug gekomen
opereren doen we niet ( kan ook niet goed tegen narcose)
nu behandelen we alleen nog met homeopatie en ziet er nu zo uit :

1x leeg lagen zuigen (dat is zonder roesje of narcose ofzo) maar is terug gekomen
opereren doen we niet ( kan ook niet goed tegen narcose)
nu behandelen we alleen nog met homeopatie en ziet er nu zo uit :

-
Bazooka
- Vaste gebruiker
Het zit onder aan haar oor, daar zat het bij mijn vorige hond ook. Dat is toen aan geprikt onder narcose want dat was geen schatje bij de dierenarts en toen ze schudde met haar kop liep het weer vol. Dit gebeurde bij de tweede keer ook. Heb er naar laten kijken en laat het maar zo het is een actieve hond die dagelijks in het water zit en dus ook flink schud. Masseer het en let goed op dat het oor schoon is.
-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Mijn hond is 4 weken geleden geopereerd aan een bloedoor. Haar hele oorflap zat vol bloed. Ik heb het 2x laten leegzuigen (zonder roesje of narcose, maar het is ook een heel makkelijke hond) maar voordat we thuis waren zat het oor al weer voor een deel vol. Omdat haar gehoorgang werd afgesloten en ze er zichtbaar heel veel last van had heb ik besloten te laten opereren. Of ik het nog een keer zou doen weet ik niet. Ze heeft ondanks de pijnstillers zoveel pijn en ongemak gehad dat ik haar een paar keer valium heb gegeven om haar in ieder geval even rust te geven. Ook is haar oor binnen in en aan de buitenkant gaan ontsteken waardoor ze nu aan haar 4e AB kuur begonnen is. Sinds afgelopen maandag zijn de hechtingen er uit en mocht haar kap weer af. Het oor is nu nog steeds dikker als het andere oor en ik kan alleen maar hopen dat het niet weer zo vol bloed loopt.
Als het niet echt medisch noodzakelijk is zou ik er niets aan laten doen.
Als het niet echt medisch noodzakelijk is zou ik er niets aan laten doen.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

-
Muk
Ik zou het laten opereren, de kans dat het dan terugkomt is vele malen kleiner.
-
sylviawallie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes
onze fransje luna heeft ook een behoorlijk bloedoor , vorige week leeglaten prikken , maar het is nu wederom net zo dik als vorige week , opereren is voor ons ook niet echt een optie omdat luna ( uit ervaring) slecht op narcose reageerd , hier wachten we het ook maar af , ze heeft we leen spuit gekregen en oordruppels die dien ik dagelijks toe om het oor goed schoon te houden .
Moet zeggen dat ze er wel last van heeft , het oor is ook erg dik , het is gewoon moeilijk om de juiste keuze te maken , je hoort zo vaak dat het toch weer terug komt .
gr sylvia
Moet zeggen dat ze er wel last van heeft , het oor is ook erg dik , het is gewoon moeilijk om de juiste keuze te maken , je hoort zo vaak dat het toch weer terug komt .
gr sylvia
-
Marion.
2x bloedoor, bij dezelfde hond. 2x niets gedaan (ze klapperde ook niet, had er ook geen last van), en niets aan de hand. Nog steeds mooie hangflappers. Het is de rechterhond in mijn onderschrift trouwens, en het oor waar je tegenaan kijkt.
-
Bazooka
- Vaste gebruiker
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Haar oor gaat beter, het word al dunner en ze heeft er geen last van gelukkig. Ben blij dat we dit hebben besloten want ik gok zomaar dat dit niet het laatste bloedoor zal zijn.
Haar oor gaat beter, het word al dunner en ze heeft er geen last van gelukkig. Ben blij dat we dit hebben besloten want ik gok zomaar dat dit niet het laatste bloedoor zal zijn.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
op de website van dr. westerhuis staat een beschrijving welke homeopatische middelen je kunt geven bij een bloedoor. Dit heb ik 2 x met Zingaro gedaan (allebei zijn oren). Je voelde wel iets van kreukels in zijn oren, maar je zag het niet.