Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rood kitten katertje, nee hoor, het is dus een poesje!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Rood kitten katertje, nee hoor, het is dus een poesje!

Ongelezen bericht door meriam »

Ik heb hier een kat die niesziekte heeft gehad in het nest.
Deze was al wel genezen toen ik haar meekreeg (14weken)
Maar heeft er 2 traanbuizen die niet werken aan over gehouden waardoor er constant traanvocht om dr ogen zit wat ik elke dag moet schoonmaken maar wat natuurlijk wel irriteerd
Ik hoop voor je dat die van jou dit er niet aan overhoud is harstikke vervelend voor haar, maar ook niet bepaald fijn die bruine vlekken op je meubels en muren
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja niesziekte is een virus he, en dat moeten ze zelf overwinnen. Het kan inderdaad chronisch worden. Mijn andere 4 katten hebben ook niesziekte gehad, in 2010 en toen heb ik ze 6 weken antibiotica moeten geven voor het over was. Twee van mijn oudere katten hebben het daarna nog eens gehad, was wel zo weer over toen met tien dagen antibiotica. En mijn oudste kat die laatst overleden is, kreeg het ook weer terug een week voor haar overlijden. Ik had mijn katten er niet voor in laten enten omdat ze al jaren binnen leefden. Toen gingen we verhuizen waar ze wel buiten konden en kregen ze het prompt, tja, mijn schuld dus. Maar Willy had het al toen we haar kregen. Ik laat haar nu wel inenten voor alles als ze beter is, maar dan kan ze het nog terug krijgen. En inderdaad problemen aan keel/neus/oren/ogen krijgen/houden.

Het is natuurlijk vervelend dat ze ziek is, maar ik had echt niet zo voor ogen dat kittens meestal ziek zijn en verkeerd gesexed worden. Er is wel wat veranderd hoor. Ik ging er vanuit dat mensen wel wat weten van kittens, maar dat was erg optimistisch blijkbaar. Ik heb er niet eens aan gedacht om te kijken welk geslacht ze was. Dat ze niesziekte kon hebben, tja dat wist ik want dat hebben kittens vaak, ik zag dat ze een klein beetje snotjes in haar ogen had, maar echt heel weinig. De oogjes waren helder, de neus was schoon en de oren ook. Ze heeft niet geniest toen we daar waren. Ze was te mager, dat zag ik wel en ik vond haar tandvlees te bleek, ze had namelijk vlooien. Toch heb ik haar meegenomen, ja, ik wist niet zeker dat ze niesziekte had namelijk. En ik kan wel zorgen voor een mager katje, gewoon naar de DA en wat TLC. Op zich is dat niet zo veranderd: dat kittens te mager zijn en vlooien hebben. Ik heb dat voor lief genomen, misschien omdat ik ervaring heb met katten verzorgen en dat niet zo'n punt vind. Maar ik snap wel dat sommige mensen dat gek vinden, ik heb er niet zo in detail over nagedacht en voorbereid op het vinden van een kitten want ik draai er mijn hand niet voor om als die er eenmaal is. Ik heb trouwens twee jaar geleden nog een kitten gehaald (haha, was ik alweer vergeten) dat is onze Cesar, en die was wel gratis en helemaal gezond.

Vanwege Willy zat ik te denken aan zelf een nestje beginnen trouwens, want zo lever je toch geen kitten af. Zou ik me voor schamen. Maar ik had er geen weet van dat de 'markt' zo'n bereput is geworden. En daar begeef ik me liever niet, in bereputten. Ik bedoel, ze zeggen altijd dat je een kitten bij een gewoon gezin op moet halen, die zijn het gezondst. Niet in de dierenwinkel dus. Nou, dat kan dus ook al niet meer blijkbaar. En raskatten hebben mijn voorkeur nu eenmaal niet, dus waar moet je dan een gezond kitten vandaan halen? In asiels hebben ze meestal geen kittens, hier in Noord Holland tenminste niet. Maar goed, misschien is dat ook wel veranderd, daar heb ik niet naar gekeken eigenlijk.

Maar Willy is in ieder geval actief en eet, poept en plast goed. Dus ik heb goeie hoop dat haar immuunsysteem wel gaat winnen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Hier zitten de asiels over een paar weken bomvol met kittens. :(:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Re: Rood kitten katertje, is het wel een katertje?

Ongelezen bericht door luna2906 »

Fizgig schreef:Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een meisje was. Ze komt steeds spinnend naar me toe, wil echt geknuffeld worden en dat had ik niet met mijn katertje die nu 2 is. Die was alleen maar woest aan het spelen, wilde nooit geknuffeld worden. Maar goed, dat kan karakter zijn. Ik vind haar ogen meisjesogen, ik zie ook meestal aan de ogen of het een kat of poes is. Vind ik wel een verschil in te zien, puntiger aan de hoekjes ofzo.
Ik heb een poes van nu 9 maanden en dat is een krengetje. Die is helemaal niet knuffelig. Ja, eventjes en na 10 seconden hangt ze in je oorbel, hand, haar, lip; eigenlijk alles wat binnen grijpbereik is :mrgreen:

Ik zou je katje trouwens weg houden bij andere katten met die niesziekte! Het is wel een knapperd trouwens!
toots schreef:ik snap eigenlijk wel meer dingen niet. je ging een katertje halen, kwam met een poesje thuis dit wist je zelf niet. .
Lijkt me inderdaad moeilijk te missen. Het schijnt wel eens vaker voor te komen trouwens, bij katten. De da dacht dat wij daar ook bij hoorden. "Wist je wel dat het een poesje is?" "Ja, heus, maar mijn vriend heeft haar Albert genoemd." "En hij wist dat het een poesje was?" "Ja..." :oeps:
Fizgig
Zeer actief

Ze had inderdaad niesziekte kunnen krijgen van mijn andere katten, dat klopt, maar ze begon meteen met niezen toen we thuis waren gekomen. Die blaar kan ook niet onstaan in zo korte tijd. Mijn katten hebben nu nergens last van trouwens, maar het kan wel overgedragen worden evengoed inderdaad. Maar ja, dan zou ik nooit meer een kitten kunnen introduceren natuurlijk, want die zijn nog niet ingeënt als je ze ophaalt. Dat kan pas met 12 weken. Op marktplaats zijn trouwens alleen raskittens te vinden van 12 weken en ouder. Veruit de meeste zijn 7-8 weken.

Hihi, ze heeft ook al bij mij in mijn gezicht gehangen met de nageltjes, ik heb een paar gaatjes. Ze speelt echt wild! Ik hou mijn andere katten alleen nu even bij haar weg inderdaad. Geen idee welk virus mijn oude katten al hadden, dat kunnen er meerdere zijn en wie weet hadden ze haar virus nog niet. Niesziekte kan door verschillende virussen worden overgebracht dus ja, uit elkaar houden is nu het beste. Ze vinden er toch niks an. Ik dacht dat Cesar erg enthousiast zou zijn want die is heel speels. Maar nu Willy er is, is meneer ineens veranderd in een waardige katerheer. Ik denk dat hij het goeie voorbeeld wil geven. En hij vindt haar stom, nu weet ik waarom want het is een meisje, hihi.
luna2906
Zeer actief

Fizgig schreef:Ze had inderdaad niesziekte kunnen krijgen van mijn andere katten, dat klopt, maar ze begon meteen met niezen toen we thuis waren gekomen.
Ik bedoelde met name dat ze het al had kunnen hebben en nu kan overdragen op je andere katten. De enting tegen niesziekte geeft lang geen garanties, dus ook geënte katten kunnen het krijgen.
Fizgig
Zeer actief

O ik dacht dat je met een inenting het wel kon voorkomen, nou lekker is dat. Ik moet toch eens gaan bijspijkeren over katten enzo, zit veel te veel hier, haha.
luna2906
Zeer actief

Fizgig schreef:O ik dacht dat je met een inenting het wel kon voorkomen, nou lekker is dat. Ik moet toch eens gaan bijspijkeren over katten enzo, zit veel te veel hier, haha.
Een enting geeft wel bescherming, maar niet tegen alle 'ziekmakende' factoren. Niet voor alle varianten is een entstof. Bescherming wel, maar niet volledig dus. In dat kader zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de katten niet bij de nieuweling laten.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Fizgig schreef: Maar ja, dan zou ik nooit meer een kitten kunnen introduceren natuurlijk, want die zijn nog niet ingeënt als je ze ophaalt. Dat kan pas met 12 weken. Op marktplaats zijn trouwens alleen raskittens te vinden van 12 weken en ouder. Veruit de meeste zijn 7-8 weken.
Dat kan al veel eerder: 8/9 weken! En als je ze dan dus met 12 weken ophaald heb je gewoon een geënte kitten.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fizgig schreef:Ja niesziekte is een virus he, en dat moeten ze zelf overwinnen. Het kan inderdaad chronisch worden. Mijn andere 4 katten hebben ook niesziekte gehad, in 2010 en toen heb ik ze 6 weken antibiotica moeten geven voor het over was. Twee van mijn oudere katten hebben het daarna nog eens gehad, was wel zo weer over toen met tien dagen antibiotica. En mijn oudste kat die laatst overleden is, kreeg het ook weer terug een week voor haar overlijden. Ik had mijn katten er niet voor in laten enten omdat ze al jaren binnen leefden. Toen gingen we verhuizen waar ze wel buiten konden en kregen ze het prompt, tja, mijn schuld dus. Maar Willy had het al toen we haar kregen. Ik laat haar nu wel inenten voor alles als ze beter is, maar dan kan ze het nog terug krijgen. En inderdaad problemen aan keel/neus/oren/ogen krijgen/houden.

Het is natuurlijk vervelend dat ze ziek is, maar ik had echt niet zo voor ogen dat kittens meestal ziek zijn en verkeerd gesexed worden. Er is wel wat veranderd hoor. Ik ging er vanuit dat mensen wel wat weten van kittens, maar dat was erg optimistisch blijkbaar. Ik heb er niet eens aan gedacht om te kijken welk geslacht ze was. Dat ze niesziekte kon hebben, tja dat wist ik want dat hebben kittens vaak, ik zag dat ze een klein beetje snotjes in haar ogen had, maar echt heel weinig. De oogjes waren helder, de neus was schoon en de oren ook. Ze heeft niet geniest toen we daar waren. Ze was te mager, dat zag ik wel en ik vond haar tandvlees te bleek, ze had namelijk vlooien. Toch heb ik haar meegenomen, ja, ik wist niet zeker dat ze niesziekte had namelijk. En ik kan wel zorgen voor een mager katje, gewoon naar de DA en wat TLC. Op zich is dat niet zo veranderd: dat kittens te mager zijn en vlooien hebben. Ik heb dat voor lief genomen, misschien omdat ik ervaring heb met katten verzorgen en dat niet zo'n punt vind. Maar ik snap wel dat sommige mensen dat gek vinden, ik heb er niet zo in detail over nagedacht en voorbereid op het vinden van een kitten want ik draai er mijn hand niet voor om als die er eenmaal is. Ik heb trouwens twee jaar geleden nog een kitten gehaald (haha, was ik alweer vergeten) dat is onze Cesar, en die was wel gratis en helemaal gezond.

Vanwege Willy zat ik te denken aan zelf een nestje beginnen trouwens, want zo lever je toch geen kitten af. Zou ik me voor schamen. Maar ik had er geen weet van dat de 'markt' zo'n bereput is geworden. En daar begeef ik me liever niet, in bereputten. Ik bedoel, ze zeggen altijd dat je een kitten bij een gewoon gezin op moet halen, die zijn het gezondst. Niet in de dierenwinkel dus. Nou, dat kan dus ook al niet meer blijkbaar. En raskatten hebben mijn voorkeur nu eenmaal niet, dus waar moet je dan een gezond kitten vandaan halen? In asiels hebben ze meestal geen kittens, hier in Noord Holland tenminste niet. Maar goed, misschien is dat ook wel veranderd, daar heb ik niet naar gekeken eigenlijk.

Maar Willy is in ieder geval actief en eet, poept en plast goed. Dus ik heb goeie hoop dat haar immuunsysteem wel gaat winnen.
omg.

het is echt niet de noormaalste zaak van de wereld hoor dat kittens de niesziekte hebben
en ook niet dat je dan hier komt klagen over de mensen waar je haar vandaan hebt.
voor iemand die al eens een nesje gehad heeft zelf.
weet je echt te weinig , ik hoop dat je toen wel katers en poesjes van elkaar onderscheiden hebt .
laat die ervaring maar achterwegen hoor :wink:

en het feit dat je daar gezien hebt dat ze een snotneusje enzo had terwijl je eigen katten ook de niesziekte gehad hebben, en haar dan toch mee nemen. dan toch hier gaan klagen dat gaat er slecht in eerlijk gezecht.

neem het dan ook zoals je zegt voor lief .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

luna2906 schreef:
Fizgig schreef:Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een meisje was. Ze komt steeds spinnend naar me toe, wil echt geknuffeld worden en dat had ik niet met mijn katertje die nu 2 is. Die was alleen maar woest aan het spelen, wilde nooit geknuffeld worden. Maar goed, dat kan karakter zijn. Ik vind haar ogen meisjesogen, ik zie ook meestal aan de ogen of het een kat of poes is. Vind ik wel een verschil in te zien, puntiger aan de hoekjes ofzo.
Ik heb een poes van nu 9 maanden en dat is een krengetje. Die is helemaal niet knuffelig. Ja, eventjes en na 10 seconden hangt ze in je oorbel, hand, haar, lip; eigenlijk alles wat binnen grijpbereik is :mrgreen:

Ik zou je katje trouwens weg houden bij andere katten met die niesziekte! Het is wel een knapperd trouwens!
toots schreef:ik snap eigenlijk wel meer dingen niet. je ging een katertje halen, kwam met een poesje thuis dit wist je zelf niet. .
Lijkt me inderdaad moeilijk te missen. Het schijnt wel eens vaker voor te komen trouwens, bij katten. De da dacht dat wij daar ook bij hoorden. "Wist je wel dat het een poesje is?" "Ja, heus, maar mijn vriend heeft haar Albert genoemd." "En hij wist dat het een poesje was?" "Ja..." :oeps:
toen wij Binky gingen halen. was het eerste wat ik deed kijken of het wel een mannetje was. die vrouw moest er om lachen . maar je hebt pas zekerheid als je even kijkt he. en echt katje omhoog houden en kijken zo gebeurd.

vieze oogjes en oortjes willen niet altijd een ziekte betekenen kan wel (het komt wel vaak voor dat ze oorontsteking of oormijt hebben) dat is gewoon te overzien maar vind wel dat dat verteld moet worden en dat de fokker of thuis fokker de da daarvoor bezocht moet hebben. maar een snotneusje ernaast dan moeten wel de alarm bellen gaan rinkelen.

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Aangezien het gros van de rode katjes katers zijn, snap ik de verwarring wel, hoor.
En op stress reageren katten ook vaak direct.

Nee, Fizgig had handiger kunnen zijn, en ja, de meeste mensen met kittens weten er inderdaad geen pest van.
Dus zo raar vind ik dat niet allemaal.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Fizgig schreef:Ze had inderdaad niesziekte kunnen krijgen van mijn andere katten, dat klopt, maar ze begon meteen met niezen toen we thuis waren gekomen. Die blaar kan ook niet onstaan in zo korte tijd. Mijn katten hebben nu nergens last van trouwens, maar het kan wel overgedragen worden evengoed inderdaad.
Niesziekte kan binnen 8 uur dodelijk zijn, dus een blaar kan binnen een paar uur opkomen; ze kan het dus gewoon van je eigen katten hebben gekregen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat iemand niet snapt dat dit soort dingen bij kittens hetzelfde werkt als met pups op MP snap ik dan absoluut niet ;-(

Je vraagt er op deze manier om om bedonderd te worden en met een ziek kitten te worden opgescheept.

Sorry, maar ik kan daar met mijn pet niet bij. Zelfs iemand als ik, die NUL weet van kittens snap dat je die (in de basis) net zo min van MP moet halen als pups; 99% zal broodfok of stommiteit zijn van de "fucker".

Suzanne
Fizgig
Zeer actief

Wauw weer wat geleerd, ik wist niet dat niesziekte binnen 8 uur dodelijk kon zijn. Tja, waar ze het ook heeft opgelopen, ze heeft het nu. Dus geef ik haar medicijnen en zorg dat ze goed eet en drinkt. Meer kan ik nu ook niet doen. Het had handiger gekund allemaal inderdaad, toch ben ik erg blij met Willy. Denk wel dat ze gaat genezen.

Ja en over marktplaats zijn al vaker discussies geweest, je moet het kaf van het koren zien te scheiden he. Deze keer niet gelukt. Bij Shelly en Bruno ging dat beter. Ik vind dat marktplaats iets is geworden wat niet meer weg te denken is uit de Nederlandse samenleving dus ik vind dat ze wat meer credit verdienen dan ze hier krijgen hoor. Het is niet allemaal ellende en broodfok. Er zijn ook gewoon gezinnetjes die hun kittens erop zetten, die prima gezond zijn en waar je niet hoeft te kijken of het geslacht wel klopt. Niet zo negatief mensen. Maar goed, je ziet wel dat gewone gezinnen er dus ook 100 euro voor gaan vragen, maar dat is volgens mij vanwege de broodfokkers die er nog meer voor vragen. Die mensen zien ook dat andere kittens ook duur worden verkocht, en iedereen wil natuurlijk leuk op vakantie kunnen dit jaar. Ben ik het niet mee eens, maar wat doe je eraan? Nooit meer een dier via marktplaats, vind ik ook onzin. Vroeger kwam je via via aan een kitten, maar tegenwoordig zijn er veel minder mensen die aan nestjes doen, denk ik, dus als je niemand kent met een nestje, en er zit niks in het asiel, is marktplaats de enige optie.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Toch even neerzetten:
een kitten kost hier in het asiel €115,- inclusief:
2x inenting 2x40=80
ontworming 5?
ontvlooiïng 6?
castratie 60/100.

Dus in totaal ben je bij een particulier altijd al meer kwijt, zelfs als je de kitten gratis krijgt.

En dan heb je nog 3 weken nazorg, mocht kitten ziek worden kun je kosteloos naar de dierenarts.

De nestjes beginnen al weer binnen te stromen en over een week of 6 puilen de gastgezinnen weer uit!
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

sbientje schreef:
StormenRoxy schreef:is het nie zo dat rooie katten nooit vrouwtjes zijn?
of was dat bij lapjes katten dat dat alleen maar vrouwtjes zijn

wat een schatje
dat laatste is waar

rooien zijn vaak katers, maar het hoeft niet.. een poes kan ook zeker rood zijn :)

of het een kater of een poes is durf ik niet te zeggen.. het lijkt op allebei. Ik gok kater, omdat het bij een poes toch wat dichter op elkaar zit, zo lijkt het op de plaatjes iig :D

nee hoor is niet waar, wij hebben hier in de opvang drie schildpad( variant van lapje) in de opvang gehad en dat waren echt drie katers, het is wel zo dat dat een gen defect is en dat deze niet vruchtbaar zijn.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

En zo is dat....
En ik word soms een beetje moedeloos van al die mensen om mij heen die pretnestjes fokken.
Praten als Brugman, helpt allemaal niets.

Het ergste argument vond ik wel: "Ik zie het als een goede leerervaring voor mijn zoontje". :kotz:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Sorry, maar ik kan daar met mijn pet niet bij. Zelfs iemand als ik, die NUL weet van kittens snap dat je die (in de basis) net zo min van MP moet halen als pups; 99% zal broodfok of stommiteit zijn van de "fucker".
Nee, dat zal wel weer niet. Jij hebt het inlevingsvermogen van een aardappel.

Mensen hebben katten en die laten ze lopen en ze gaan er standaard vanuit dat je ze pas hoeft te laten castreren rond het jaar, als dat al moet.
Dat is domweg onwetendheid.
Broodfokkerij bij htk's? Doe niet zo achterlijk.
Die katten komen drachtig thuis en vaak merken ze het pas als het beest al 7-8 weken heen is.
Het enkele expres-nest is bij htk's echt zeldzaam.
En al die briefjes in de supermarkt, die zijn domweg omdat al die mensen niet opletten.
En ja, dat is dom. Maar het is niet vergelijkbaar met honden en de meeste mensen hebben geen flauwe notie van de cyclus van een kat. En de voorlichting is ruk, dus zo raar is dat niet. Ze halen een kitten bij iemand die ook zo aan die kittens is gekomen, dus hoe moeten ze dat weten?
ZaZa schreef:Dus in totaal ben je bij een particulier altijd al meer kwijt, zelfs als je de kitten gratis krijgt.
Nee, want mensen enten één keer (als ze dat al doen) en castreren hooguit. En ze redeneren niet zo: ze willen een kitten en dan zelf beslissen wat ze ermee doen.
Net als bij honden.
En neem het ze eens kwalijk?
Ik moet die bemoeizucht ook niet, met als enig verschil dat ik wél tijdig castreer.
En eerlijk gezegd vind ik de meeste asiels niet zo klantvriendelijk, al is het allemaal goed bedoeld.
Maar als ik daar kom is het om iets aan te schaffen en als mensen dan allemaal eisen stellen en onbeschofte vragen stellen, tja. Dan haal ik er dus wel een van MP.

(Niet dat dat hoeft trouwens, wij hebben altijd krijgertjes).

Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik heb een kater(via een stichting gehad) en die heeft het eerste halfjaar alleen maar gesnotterd door de niesziekte,die nam ik "gezond" mee naar huis maar niesziekte is net zoiets denk ik als kennelhoest,als de weerstand niet goed zit steekt het de kop op.
Fizgig
Zeer actief

Mijn katten zijn ook allemaal geholpen, en de mannen al jong, met 7-8 maanden. Als je kat buiten kan komen, vind ik dat wel zo sociaal. Als ze krols zijn, houden ze de hele wijk wakker en ze bevruchten de poezen natuurlijk. Ik heb zelf ook één oeps-nestje gehad met de poes die net overleden is op 16-jarige leeftijd. Da's lang geleden, ik weet nog dat ik nogal blut was en geen geld had voor haar sterilisatie. Ik heb haar toen nog even aan de anticonceptiepil gehad, want dat kon ik wel betalen. Helaas piepte ze aan het eind van haar krols-zijn de deur uit toen ik een vuilniszak buiten zette. Maar goed, ik heb de drie kittens toen zelf gehouden, dat zijn mijn lieverds die nu 13 zijn en ik heb daar geen spijt van gehad. Ik wilde ze niet overdoen aan anderen, ik was veels te dol op ze geworden!

Dus misschien ben ik niet de aangewezen persoon om aan een nestje te beginnen, want ik hou ze toch vast allemaal, haha. Maar ik ben zeker niet zo dat ik denk: leuk, een nestje. Ik dacht alleen, misschien kan ik het wel goed doen, zodat mensen een echt gezond htk-kitten kunnen krijgen. Ik zou nooit Willy krols de straat op laten gaan, zo van, go girl! Neuh, dan zou het met een kater moeten die hier blijft wonen. Maar goed, dat doe ik dus maar niet. Maar ik blijf balen dat je nergens gewoon een gezond kitten kunt ophalen zonder allerlei toeren uit te halen. Gewoon iets spontaan doen en je niet zoveel zorgen maken, is er niet meer bij tegenwoordig.

Maar inderdaad, bij pups zijn de misstanden, in mijn ogen tenminste, nog veel erger. Kittens worden niet per vrachtwagen uit Oostbloklanden naar Nederland toe gereden. Ook zijn er meer ziektes die ze kunnen hebben, zonder dat je iets aan ze ziet aan de buitenkant. Ze zijn ook duurder natuurlijk. Toch snap ik het niet helemaal hoor, want katten en honden hebben twee maal per jaar jongen en ze zijn net zo succesvol in de voortplanting en net zo populair als huisdier.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier is het zo dat je een kitten uit het asiel haalt dan zijn ze 2 x ingeënt en moeten nog 1 keer. Ook krijg je een bon mee voor castratie/sterilisatie. Dus als jij bijv. via MP een kitten koopt (voor zeg maar 50 euro), of zelfs voor niets krijgt ben je altijd goedkoper uit als je hem in het asiel haalt en netjes in (wilt) laten enten en helpen.
Daarbij komt dat er al genoeg EK kittens rondstruinen.
Ik ben helemaal voor '2de hands' dieren.
Alles is hier uit asiel/opvang en ik ben er blij mee.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
kooi
Zeer actief

Dat asielmedewerkers niet altijd even klantvriendelijk zijn is een invoelbare vorm van beroepsdeformatie.

Zij worden voortdurend geconfronteerd met de naarste vormen van diéronvriendelijkheid en het leed dat daar uit voortvloeit.

Daarnaast is het zwaar werk en wordt het slecht betaald.
Ik zeg: :flower:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Eens met tara.

als je als mederweker het zo zwaar vind en ook zo slecht betaald dan is er ook iets verkeerd denk ik.

je zit er toch voor de dieren en om die een zo goed mogelijk thuis te kunnen geven. hier komt wel eerlijkheid bij kijken.

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Yup, eens met Tara.
Ik heb overigens jaren in een asiel gewerkt hoor, dus ik weet hoe dat is.
Maar ik wens ook niet de maat te worden genomen door de medewerkers. Ga heen, zeg.
Ze horen blij te zijn met een klant in plaats van die onbeschoft te bejegenen.
Want laten we eerlijk zijn: als ik een kat wil, ben ik gewoon een klant.

Afbeelding

Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Fizgig schreef:Mijn katten zijn ook allemaal geholpen, en de mannen al jong, met 7-8 maanden. Als je kat buiten kan komen, vind ik dat wel zo sociaal. Als ze krols zijn, houden ze de hele wijk wakker en ze bevruchten de poezen natuurlijk. Ik heb zelf ook één oeps-nestje gehad met de poes die net overleden is op 16-jarige leeftijd. Da's lang geleden, ik weet nog dat ik nogal blut was en geen geld had voor haar sterilisatie. Ik heb haar toen nog even aan de anticonceptiepil gehad, want dat kon ik wel betalen. Helaas piepte ze aan het eind van haar krols-zijn de deur uit toen ik een vuilniszak buiten zette. Maar goed, ik heb de drie kittens toen zelf gehouden, dat zijn mijn lieverds die nu 13 zijn en ik heb daar geen spijt van gehad. Ik wilde ze niet overdoen aan anderen, ik was veels te dol op ze geworden!

Dus misschien ben ik niet de aangewezen persoon om aan een nestje te beginnen, want ik hou ze toch vast allemaal, haha. Maar ik ben zeker niet zo dat ik denk: leuk, een nestje. Ik dacht alleen, misschien kan ik het wel goed doen, zodat mensen een echt gezond htk-kitten kunnen krijgen. Ik zou nooit Willy krols de straat op laten gaan, zo van, go girl! Neuh, dan zou het met een kater moeten die hier blijft wonen. Maar goed, dat doe ik dus maar niet. Maar ik blijf balen dat je nergens gewoon een gezond kitten kunt ophalen zonder allerlei toeren uit te halen. Gewoon iets spontaan doen en je niet zoveel zorgen maken, is er niet meer bij tegenwoordig.

Maar inderdaad, bij pups zijn de misstanden, in mijn ogen tenminste, nog veel erger. Kittens worden niet per vrachtwagen uit Oostbloklanden naar Nederland toe gereden. Ook zijn er meer ziektes die ze kunnen hebben, zonder dat je iets aan ze ziet aan de buitenkant. Ze zijn ook duurder natuurlijk. Toch snap ik het niet helemaal hoor, want katten en honden hebben twee maal per jaar jongen en ze zijn net zo succesvol in de voortplanting en net zo populair als huisdier.
Omdat je voor een stuiver op de eerste rang wilt zitten...waarom moet een kitten niets kosten?
Is een kat niets waard vraag ik me echt af na al dit gekweel.. :ugh:
Een nestje HTK moet net zo goed ontwormd worden en een inenting krijgen.
Al die katten liefde maar er niets vanaf weten, ik vind het ronduit zielig....
zeker voor de katjes die zo worden behandeld en veels te vroeg de deur uitgaan :jank: :piew:

Oh, katten hebben een andere cyclus dan honden ze zijn veel vaker krols. :oeps: :mann:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Welnee, er zijn zat mensen die een nestje hebben van hun poes en waar niks mis mee is.
Kijk straks maar in de supermarkt.

Er zijn nu eenmaal veel meer katten dan honden, katten kunnen zich hier ook goed in het wild handhaven, honden nauwelijks. Dus ja, zo gaat dat nou eenmaal.
Het meest is het dus onbenul van mensen en geen broodfok. Op htk-kittens loop je echt niet binnen hoor.
Ik denk dat dit ook een typisch gevalletje onbenul is, dat is wel een probleem, daar moet je dus voor oppassen.
Mensen beseffen niet dat katten ontwormd moeten en niet met 6 weken weg kunnen.
En die enting, daar doen ze ook niet ingewikkeld over.En dat "helpen" ook niet, laat staan dat ze gechipt worden.
Zo is dat nou eenmaal met katten.

Afbeelding

Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Marjoleine schreef:Welnee, er zijn zat mensen die een nestje hebben van hun poes en waar niks mis mee is.
Kijk straks maar in de supermarkt.

Er zijn nu eenmaal veel meer katten dan honden, katten kunnen zich hier ook goed in het wild handhaven, honden nauwelijks. Dus ja, zo gaat dat nou eenmaal.
Het meest is het dus onbenul van mensen en geen broodfok. Op htk-kittens loop je echt niet binnen hoor.
Ik denk dat dit ook een typisch gevalletje onbenul is, dat is wel een probleem, daar moet je dus voor oppassen.
Mensen beseffen niet dat katten ontwormd moeten en niet met 6 weken weg kunnen.
En die enting, daar doen ze ook niet ingewikkeld over.En dat "helpen" ook niet, laat staan dat ze gechipt worden.
Zo is dat nou eenmaal met katten.
Het zijn geen wilde konijnen...maar het zal wel, vooral geen goede voorlichting geven :F:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Het zijn geen wilde konijnen...maar het zal wel, vooral geen goede voorlichting geven :F:
Nee, het zijn geen wilde konijnen.

Maar mensen halen hun kittens van mensen die ermee omgaan zoals ik hierboven omschrijf.
Dus je kan voorlichten tot je een ons weegt, dat gaat niet helpen.
Dat wordt namelijk al 40 jaar of zo gedaan. En het helpt nog steeds niet.
Zo is dat gewoon met katten. En zolang er geen Martin Gaus voor katten komt blijft het zo.

Afbeelding

roes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door roes »

Ptje schreef:Rooie katten kunnen ook vrouwtjes zijn al komt dat vrij weinig voor.
Wat lapjeskatten betreft wordt dat wel gezegd ja maar dat zou ik zo niet weten.
Zelf heb ik een rooie poes gehad en een lapjes kater .. dierenarts zei inderdaad ook dat een lapjes kater niet vaak voorkomt. Napoleon, was een geval apart, hij was de kleinste uit zijn nest, zijn nestgenoten waren overigens allemaal zwart/wit. Grappig was wel dat hij eigenlijk in alles een beetje achterliep en niet kon mauwen maar alleen "auwen" haha en ook dat pas nadat hij gecastreerd was. Hij was een babbelaar die je overal volgde en zo makkelijk bij de dierenarts. Toen hij verstopt zat vanwege blaasgruis kon de dierenarts er zonder roesje of opengehaalde armen een katheter inbrengen om te spoelen. Zelden zo een lieve en makkelijke kat gehad !

Voor Willy maakt het overigens niet uit of hij/zij poes of kater is .. Willy is gewoon een heerlijke rooie wervelwind :)
Veel plezier !
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”