Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zien jullie
Moderator: moderatorteam
Re: Wat zien jullie
Geen idee maar ik zou het niet fijn vinden en niet toestaan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik heb hem uitgezet,veel te enthousiast is ie,ik kreeg er de kriebels van.
franse bull van mijn zusje is ook zo,probeert ook te rijden op mijn oudste zoontje,ik mot het niet hoor,zij ook niet gelukkig maar prettig vind ik het niet.
En ik geloof niet dat er kwaad achter zit maar ik zie het wel fout gaan omdat het zomaar om kan slaan,mensen en honden communiceren nou eenmaal anders.
franse bull van mijn zusje is ook zo,probeert ook te rijden op mijn oudste zoontje,ik mot het niet hoor,zij ook niet gelukkig maar prettig vind ik het niet.
En ik geloof niet dat er kwaad achter zit maar ik zie het wel fout gaan omdat het zomaar om kan slaan,mensen en honden communiceren nou eenmaal anders.
ik vind het er niet vriendelijk uit zien en ik vind het te ruw gaan.
blijkbaar zag de moeder dat ook want op laatst trekt ze de hond er aan de halsband bij weg.
blijkbaar zag de moeder dat ook want op laatst trekt ze de hond er aan de halsband bij weg.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
weg bij die baby.
het zal allemaal best wel lief zijn hoor maar de verhoudingen kloppen niet in mijn ogen en ik zou met mijn kind, of welk kind dan ook, van zn leven geen risico nemen.
het zal allemaal best wel lief zijn hoor maar de verhoudingen kloppen niet in mijn ogen en ik zou met mijn kind, of welk kind dan ook, van zn leven geen risico nemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Veel te veel in de opwinding. Zo lebbert Nelson een konijn af waarvan hij weet dat hij het niet mag opeten. Geen onderdanig lief gedrag ieder geval en ik vind het uitermate onprettig om te zien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Eventjes ok....maar zodra die hond stopt, komt er een hand en moet de hond, naar mijn idee, weer voetjes likken enz.....Vind het op deze manier niet goed. Kan beter spontaan een keer gebeuren.
Heb er zelf op deze manier geen goed gevoel van...niet vals of zo, maar wordt opgedrongen.
Heb er zelf op deze manier geen goed gevoel van...niet vals of zo, maar wordt opgedrongen.
- Karinkv
- Actief
- Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij - Aantal honden: 2
Er is nog een vervolfilmpje, het komt helemaal goed met die twee. Maar ik ben het met je eens, het ziet er eng uit

Karin
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Wat een klier, zou ik ook absoluut afgekapt hebben
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vind de hond veel te opdringerig. Niet weten wat hij ermee aan moet.
Zou van mij niet mogen.
Zou van mij niet mogen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit denk ik ook. Ik zou het niet toestaan in ieder geval. Veel te druk allemaal.eefje+huig schreef: En ik geloof niet dat er kwaad achter zit maar ik zie het wel fout gaan omdat het zomaar om kan slaan,mensen en honden communiceren nou eenmaal anders.
Je zou die mevrouw trouwens eens moeten wijzen op dit topic. Gaat ze vast heel blij mee zijn, gezien haar commentaar bij het filmpje

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oeh nee. Straks pakt hij het kindje voordat moeder het doet..
Ushi kan zo aan haar kluif gaan likken en doen als ze denkt dat pasha hem af wil pakken.
Ushi kan zo aan haar kluif gaan likken en doen als ze denkt dat pasha hem af wil pakken.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind het er op zich niet ontzettend verontrustend uitzien, wel onprettig. Die hond geeft blijk van weinig respect. Vooral ten opzichte van de nasale filmer. Hij probeert elk contact met die vrouw te vermijden, op een negatieve manier.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Karinkv
- Actief
- Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Deze hond is een tikje onzeker over de situatie vind ik. En schiet ook door in dwangmatig gedrag maar laat zich daar wel in sturen. Het zijn geen kwade bedoelingen maar onzekerheid en ook weer heel erg graag willen. Ken dat wel bij dit soort honden.
Ik zou het alleen niet zomaar toelaten. Dat gelik kietelt enorm en zo'n klein kind kan dat niet goed aan geven. Maar wie weet mag de hond normaal ook niet zo door blijven likken.
Ik zou het alleen niet zomaar toelaten. Dat gelik kietelt enorm en zo'n klein kind kan dat niet goed aan geven. Maar wie weet mag de hond normaal ook niet zo door blijven likken.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik zie speels gedrag zonder kwade bedoelingen, maar dan wel veel te lomp en hard voor zo'n klein kind. Ik snap dan ook niet dat ouders het toestaan. Het kan ook heel makkelijk om slaan. Kindje zal maar per ongeluk een vingertje in het oog van de hond stoppen ofzo. Dan is mams niet snel genoeg denk ik met die camera in haar handen
Ik vind trouwens ook dat hondjelief bijzonder weinig aandacht besteed aan het baasje, ervan uitgaande dat de filmer ook het baasje is. Lijkt me geen heel goede verstandhouding en daarom alleen al heel onwenselijk met kleine kinderen.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het er niet uitzien alsof de hond verkeerde bedoelingen heeft, maar vind hem wel te opdringerig, ik zou dat ook niet toestaan - zeker het duwen tegen de baby niet en het steeds maar blijven doorgaan.
(nee vervolgfilmpje niet gekeken)
(nee vervolgfilmpje niet gekeken)
- iones
- Zeer actief
Ik heb de indruk dat de hond geen kwaad in de zin heeft maar ook niet helemaal zeker is in de situatie waar die zich in bevindt. En het onzekere uit zich in iets te opdringerig gedrag. De hond is niet voorzichtig, ietwat lomp. Ik zie het wel gebeuren dat als het kind straks gaat lopen, dat ze omver gelopen wordt door de hond.
Ik denk echter dat als de hond en de baby goed gemanaged worden samen, dat het wel goed komt.
Ik heb het vervolgfilmpje niet gezien. Er is gevraagd te oordelen op wat je in het eerste filmpje ziet en dat is wat ik doe.
Ik denk echter dat als de hond en de baby goed gemanaged worden samen, dat het wel goed komt.
Ik heb het vervolgfilmpje niet gezien. Er is gevraagd te oordelen op wat je in het eerste filmpje ziet en dat is wat ik doe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Het is net of ik Bailey bezig zie met onze kat.
Ik sta dit dus niet toe. Vindt het opdringerig en respectloos overkomen. Bij een baby zou ik het ook zeker niet toelaten.
Ik sta dit dus niet toe. Vindt het opdringerig en respectloos overkomen. Bij een baby zou ik het ook zeker niet toelaten.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik hoefde niet eens te kijken om te weten dat het over een 'nanna-ras' gaat..
Ik zie geen rustige hond in ieder geval, wel een met een voeten-voorkeur
, ik zie het ook niet fout gaan vanaf deze beelden maar goed ik ken de situatie verder niet dus daar ga ik ook niet over oordelen, dat likken kan Napoleon ook zo doen als je bijvoorbeeld een wondje hebt.. maar persoonlijk zou ik geen een hond dit laten doen, of 1 lik en dan klaar en weer rustig graag, hij ziet het kind als zijn eigendom vermoed ik.. als het fout zou gaan zie ik dat eerder fout gaan tussen die vrouw en de hond;)

Ik zie geen rustige hond in ieder geval, wel een met een voeten-voorkeur

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik vind z'n reactie (oren, kijken, bewegen, houding) op de stem van de vrouw heel onprettig. Nog los van het verzenuwde likken waar ik ook heeeeel slecht tegen kan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
tja.
ik weet dat onze buster ook zo een groot hoofd heeft (bulldog hoofd) en dat dingen er heel lomp uit kunnen zien, maar eigenlijk heel precies zijn.
zo is onze Buster dus heel zacht in zijn mond, terwijl het er super lomp uit kan zien.
ik denk niet dat ik dit zelf zo zou toe staan. het ziet er een beetje obsessief uit. aan de andere kant corrigeerd de filmer wel. dus ik denk (hoop) dat die wel weet wat ie doet.
ik weet dat onze buster ook zo een groot hoofd heeft (bulldog hoofd) en dat dingen er heel lomp uit kunnen zien, maar eigenlijk heel precies zijn.
zo is onze Buster dus heel zacht in zijn mond, terwijl het er super lomp uit kan zien.
ik denk niet dat ik dit zelf zo zou toe staan. het ziet er een beetje obsessief uit. aan de andere kant corrigeerd de filmer wel. dus ik denk (hoop) dat die wel weet wat ie doet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ja, nu welKarinkv schreef:Heeft er dan niemand het vervolgfilmpje bekeken?

Ik zie een hond die wat nerveus in deze situatie, kan zijn omdat het hem opgedrongen is, kan zijn door de camera, kan zijn omdat de baby op de grond zit.
Ik zie geen slechte bedoelingen bij de hond, meer dat hij op dit moment niet weet wat hij met de situatie aan moet.
Ik zie geen slechte bedoelingen bij de hond, meer dat hij op dit moment niet weet wat hij met de situatie aan moet.
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
Welke van de 1000 filmpjes?Karinkv schreef:Heeft er dan niemand het vervolgfilmpje bekeken?
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Daarbij doet het er ook niet toe, want Nanna's vraag was gericht op dit filmpje, niet op het vervolgfilmpje.foxalert schreef:Welke van de 1000 filmpjes?Karinkv schreef:Heeft er dan niemand het vervolgfilmpje bekeken?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Al die foto's achter elkaar bedoel je?Karinkv schreef:Heeft er dan niemand het vervolgfilmpje bekeken?
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zoveel moeite doet om een punt te maken in de trand van: "Kijk, ik kan het hoofd van mijn kind in een krokodillenbek stoppen. Dus alle krokodillen zijn lief"

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb hem ook uitgezet omdat ik er de kriebels van krijg. Geen respect inderdaad voor de intieme kring van de baby, en het lijkt mij dat die een flinke intieme kring horen te hebben, gecreërd door de ouders. Dit gedrag zie ik inderdaad ook bij Bruno en Shelly en mijn kitten van 2 maanden, als ik ze niet zou stoppen. Voetjes en oortjes likken want die ruiken zo lekker. Dat gaat dus te ruw. Bruno is ook heel zacht in de bek, hij laat alles vallen wat je hem aangeeft en je voelt alleen lip. Maar met die tong van hem likt hij het kittentje omver. Hij is wel lief, maar eigenlijk te lief, bovendien kan dit likgedrag ook overgaan in prooidrift, in mijn ogen. De konijnen wil hij ook wassen, maar dat mag niet want als ze gaan rennen, zegt hij vast 'hap', al is het vanuit instinct. Zou het dus ook niet uitproberen bij een baby. En wat een vreselijk stem!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind het geen prettig gezicht;het gaat op dit filmpje goed maar deze hond zou naar mijn idee best weleens echt vervelend kunnen worden als het kind ouder is.Ze is nu dus 20 maanden?
Goed uitkijken en geen seconde alleen laten met het kind,zoals dat met alle honden hoort.
Goed uitkijken en geen seconde alleen laten met het kind,zoals dat met alle honden hoort.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Mijn kinderen worden ook wel eens belebberd door de honden en dat ziet er anders uit als de bull dat doet, of de terrier.
De terrier doet dingen iets gedrevener; lijkt op wat de pitbull in het filmpje doet.
Wat me zeker niet bevalt, is dat de nee van de baas, voor de hond hier niet betekent dat ie wat anders moet gaan doen.
De terrier doet dingen iets gedrevener; lijkt op wat de pitbull in het filmpje doet.
Wat me zeker niet bevalt, is dat de nee van de baas, voor de hond hier niet betekent dat ie wat anders moet gaan doen.
Wiel
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
wat ik raar vind is dat ze hem corrigeert, de hond stopt waarmee hij bezig is en vervolgens moet hij weer gaan likken. Lijkt me nogal verwarrend. Onze hond kan ook zo enthousiast likken als je hem de kans geeft en je moet inderdaad uitkijken. Ik zit altijd naast de hond als we kleine kinderen over de vloer hebben en het kind wil de hond aaien. Ik zit dan tussen de hond en het kind. Zodat als het mis gaat ik gelijk iets kan doen. En dan nog blijf ik het griezelig vinden hoor. Het blijft een dier en kinderen kunnen erg onbezonnen reageren.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd