Moderator: moderatorteam

Ongeveer 3 cm.grover schreef:Ja ik zou ook zeggen een soort torretje of kever ofzo.. Hoe groot is ie?
En ik maar denken dat je een grapje maakte.Elly* schreef:Ik denk dat het de wespen boktor is. Of een andere kever.
Waar zie je me voor aanfoxalert schreef:En ik maar denken dat je een grapje maakte.Elly* schreef:Ik denk dat het de wespen boktor is. Of een andere kever.![]()
:
Is die niet heel schadelijk voor de bomen? Een paar jaar geleden werden alle bomen in een straal van zo'n 50 meter gerooid omdat er ergens een boktor was gevonden.Elly* schreef:Waar zie je me voor aanfoxalert schreef:En ik maar denken dat je een grapje maakte.Elly* schreef:Ik denk dat het de wespen boktor is. Of een andere kever.![]()
:![]()
Ik wist in welke richting ik zoeken moest en toen gegoogled op boktor. Dan vind je allerlei plaatjes en zoek je de meest gelijkende er uit.
Dat scheelt, ik heb deze tor ook wel eens hier in de buurt gezien, vandaar.Elly* schreef:Sommige (larven van) boktorren kunnen schadelijk zijn. Maar niet alle soorten zijn dat.
In 2010 is in een nieuwbouwwijk in H. een Oost-Aziatische boktor gevonden die wel schadelijk voor bomen was.