Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik of mijn kat iets verkeerds gegeten hebben, want ik heb niks raars gehad en mijn kat komt niet buiten en eet dus alleen haar normale voer. Van Oor kan ik me wel voorstellen dat ze buiten in de bosjes ergens iets verkeerds gegeten heeft, maar niet dat ze iets gegeten heeft dat Kiki en ik ook hebben gegeten. Van mijn eten kan het ook niet geweest zijn, want daar kunnen zowel Kiki als Oor niet bij.
Dus een virus lijkt me voor de hand liggender. Maar bestaat dat wel? Niet dat ik me overigens direct ernstige zorgen maak ofzo hoor. Maar ik vond het zo frappant dat het bij ons alledrie tegelijk gebeurt!
Bij Kiki lijkt het inmiddels gelukkig over, bij mij was het sowieso niet zo erg. Oor heeft het wel flink te pakken. Ze heeft zelfs al 3x in huis gekakt vandaag, omdat ze er schijnbaar geen controle over heeft. Want het is zo dun, het lijkt op (en ruikt naar) gier, iig is het echt goor. Ze komt verder gelukkig niet ziek over ofzo. Buiten wil ze ook gewoon als normaal rennen en spelen. Wel eet ze veel gras, en dat kotst ze er vervolgens natuurlijk weer uit.
Ik vroeg me dus af of ik haar iets kan geven om het te verminderen. Norrit bijvoorbeeld ofzo, of rijst? Of moet ik gewoon haar haar voer geven zoals altijd en wachten tot het over gaat?
Voor degenen die het complete verhaal willen lezen teneinde mee te leven met mij (gedeelde smart is halve smart!), hieronder vind je het in geuren en kleuren. Niet aan te raden als je aan het eten bent
Vannacht: ik kruip in bed. Is het hele bed nat. Wat blijkt? Ondergezeken! Door Kiki vermoedelijk, want toen ik in de badkamer kwam: stront. Diarreekak van Kiki. Over de randen van haar bak en bij de muren omhoog. Snap dat ze dan niet meer in dr bak wilde piesen. Wel jammer dat ze vervolgens mijn bed uitkoos. Niet prettig om in een poel van pies te liggen. Want omdat ze het onder de dekens gedaan had had ik het pas door toen ik er goed en wel in lag. Dolletjes. Omdat het inmiddels half 3 's nachts was kon ik deze domper niet heel goed verwerken maar ik ging er van uit dat ik dat na een goede nachtrust vanzelf wel kon.
Enfin: bed afgehaald, matras omgedraaid, vuilniszak er op, opnieuw opgemaakt, en gaan slapen onder een stapel laffe fleecedekentjes. Naja, "geslapen", want echt in diepe slaap kwam ik niet. Door mijn hoofd maalde steeds de vraag: 'hoe krijg ik mijn matras in vredesnaam schoon?' En: 'is een nieuw dekbed niet verschrikkelijk duur?' Bovendien waren de fleecedekentjes te koud. Daar ging mijn goede nachtrust.
Vanmorgen: werd wakker omdat Oor lekker over mijn kleren stond te kotsen. Mijn stapel met net gewassen kleding dus. Ik heb het erg druk gehad de laatste tijd dus dat waren ook direct mijn enige schone kleren. Wat een slecht begin van de dag! Maargoed, dit was nog wel te overzien. Ik had goede moed dat ik na het opruimen ervan een normale en productieve dag zou gaan hebben.
Dus: loop ik naar de woonkamer om de zooi op te ruimen, trap ik midden in een onwijs grote verse hoop stront. Het rook naar gier, het voelde als gier en zag er uit als gier. En het was echt VEEL. Gadverdamme! Mijn goede hoop van even begon inmiddels toch wat scheuren te vertonen.
Vervolgens: ik de kattenbak verschoond, badkamer geboend, kots opgeruimd, gier opgeruimd, vloer gedweild, balkondeur wijd open, en ik kon eindelijk douchen. Fris gewassen en wel was ik blij dat de zooi weg was en verheugde ik mij op mijn inmiddels welverdiende (want uitgestelde) ontbijt.
Kom ik de badkamer uit: EEN HEEL SPOOR. Van mn balkondeur naar de slaapkamerdeur zigzaggend door de hele woonkamer. Beginnend met een onwijze plens diarreegier, en dan via groene graskots naar gele plassen gal. Dit ga je niet menen.... Oor en Kiki zaten op de bank samen ietwat timide naar mij te kijken. Neeee! Die hele bende was verdorie net schoon! Mijn humeur kelderde a la minute tot onder het vriespunt.
Uiteindelijk: ook die zooi opgeruimd, mn dekbed buiten uitgehangen, de hoes van het matras gewassen, en het matras op het balkon te luchten gezet. Het matras zelf bleek gelukkig droog te zijn gebleven dus die hoes had zijn werk erg goed gedaan. Ik was opgelucht. Alles bleek toch nog mee te vallen. Inmiddels had ik wel heel erg honger, maar de ellende was tenminste voorbij.
Vanmiddag: ik stond in de badkamer toen ik het hoorde: regen. Ik de badkamer uit om het matras binnen te halen: STRONT. Zit Oor gewoon midden voor de balkondeur te kakken! Nouja kakken, het kwam er waterdun in grote golven uit. Dus ik stront opruimen, maar ondertussen waren matras en dekbed dus wel mooi doorweekt. Dit was zo'n beetje het punt waarop ik het maar op heb gegeven. Vandaag is gewoon mislukt en niet meer te fixen. Murphey is een verschrikkelijk vervelende vent en die nare god schijt ook altijd maar op 1 hoop. Ik denk dat ik maar het internet af ga struinen naar leuke halsbanden ofzo. Dwangmatig emotioneel geld uitgeven, altijd tijdelijk een schijnbaar goede oplossing! Dus als iemand nog een leuke website met originele hondenhalsbandjes weet....?