Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van brok naar KVV
Moderator: moderatorteam
- Jippie21
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shihtzu
- Aantal honden: 1
Van brok naar KVV
Hoi allemaal!
Heb een boel topics doorgespit, maar nog niet echt antwoorden gevonden op mijn vraag..
Over 2 maanden ben ik weer terug in NL., en ik wil mijn hond vanaf dan eigenlijk op KVV zetten... Iedereen zegt dat dit beter is, en ik denk dan eigenlijk ook: waarom niet?
Mijn buurman heeft een slagerij en gaf regelmatig botten waar ie op kon kauwen en kopvlees.
Voordat ik vertrok naar Bonaire voor 4 maanden gaf ik hem elke avond kopvlees met groente en schapenvet (schapenvet 2x in de week een theelepeltje), overdag kreeg ie gewoon brok van Prins of Purina Pro Plan.
Mijn hond is een Shih-tzu x Malteser en weegt 7 kg (hij is vrij groot uitgevallen haha)..
Hoeveel KVV moet ie per dag eten, van welk merk.... en hoeveel kost dat ongeveer per week/maand? (ben een studentje, haha)..
En hoe moet ik de overstap maken? Want ik neem aan dat ik vast niet in 1x kan stoppen met brokken.
Groetjes!
Heb een boel topics doorgespit, maar nog niet echt antwoorden gevonden op mijn vraag..
Over 2 maanden ben ik weer terug in NL., en ik wil mijn hond vanaf dan eigenlijk op KVV zetten... Iedereen zegt dat dit beter is, en ik denk dan eigenlijk ook: waarom niet?
Mijn buurman heeft een slagerij en gaf regelmatig botten waar ie op kon kauwen en kopvlees.
Voordat ik vertrok naar Bonaire voor 4 maanden gaf ik hem elke avond kopvlees met groente en schapenvet (schapenvet 2x in de week een theelepeltje), overdag kreeg ie gewoon brok van Prins of Purina Pro Plan.
Mijn hond is een Shih-tzu x Malteser en weegt 7 kg (hij is vrij groot uitgevallen haha)..
Hoeveel KVV moet ie per dag eten, van welk merk.... en hoeveel kost dat ongeveer per week/maand? (ben een studentje, haha)..
En hoe moet ik de overstap maken? Want ik neem aan dat ik vast niet in 1x kan stoppen met brokken.
Groetjes!
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Re: Van brok naar KVV
Ik zou gewoon gelijk helemaal overstappen op KVV. Smuldier (pens- of vlees-)compleet is heel goed te betalen en makkelijk verkrijgbaar (rond 60 cent per bakje van 400 gram). Ik zou beginnen met een half bakje per dag en kijken of hij aankomt of afvalt, aan de hand daarvan kun je de hoeveelheid bijstellen.
- Jippie21
- Vaste gebruiker
Dankjewel! Ik lees alleen dat Smuldier niet heel goed schijnt te zijn?Tallie schreef:Ik zou gewoon gelijk helemaal overstappen op KVV. Smuldier (pens- of vlees-)compleet is heel goed te betalen en makkelijk verkrijgbaar (rond 60 cent per bakje van 400 gram). Ik zou beginnen met een half bakje per dag en kijken of hij aankomt of afvalt, aan de hand daarvan kun je de hoeveelheid bijstellen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Smuldier is prima. Beter kan altijd natuurlijk, en voor een kleine hond kost je dat de kop ook niet 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jawel hoor dat kan prima, ik ben van de een op de andere dag overgestapt van brok op Smuldier.Jippie21 schreef: En hoe moet ik de overstap maken? Want ik neem aan dat ik vast niet in 1x kan stoppen met brokken.
Groetjes!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn jongste hond is nu bijna 2 jaar. Heeft vanaf 3 weken tot ruim 1 jaar oud alleen maar Smuldier gehad. Daarna een combi van Lotgering en Smuldier en nu alleen Lotgering. Maar puur en alleen omdat dit voor mij op dit moment het goedkoopste is en ze ook nekken, penslappen etc. kunnen leveren.Jippie21 schreef:Dankjewel! Ik lees alleen dat Smuldier niet heel goed schijnt te zijn?Tallie schreef:Ik zou gewoon gelijk helemaal overstappen op KVV. Smuldier (pens- of vlees-)compleet is heel goed te betalen en makkelijk verkrijgbaar (rond 60 cent per bakje van 400 gram). Ik zou beginnen met een half bakje per dag en kijken of hij aankomt of afvalt, aan de hand daarvan kun je de hoeveelheid bijstellen.
Hij is HD en ED vrij en wordt bijna dagelijks behoorlijk fysiek belast.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jippie21
- Vaste gebruiker
Ok, nou goed... Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor betere kwaliteit vlees, ik had de website van Lotgering ook al veel voorbij zien komen inderdaad! Dus dat is wel goed? Misschien dat ik gewoon daar wat bestel, al denk ik dat Jip met 1 krat 2 maanden doet.... (misschien wel langer)
Zijn er ook nog betere KVV merken behalve Smuldier en Lotgering? Iets wat je in de dierenwinkel kunt kopen bijv?
Zijn er ook nog betere KVV merken behalve Smuldier en Lotgering? Iets wat je in de dierenwinkel kunt kopen bijv?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is er niet goed aan Smuldier en Lotgering dan? Smuldier kun je in de super kopen.Jippie21 schreef:Ok, nou goed... Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor betere kwaliteit vlees, ik had de website van Lotgering ook al veel voorbij zien komen inderdaad! Dus dat is wel goed? Misschien dat ik gewoon daar wat bestel, al denk ik dat Jip met 1 krat 2 maanden doet.... (misschien wel langer)

- Jippie21
- Vaste gebruiker
Weet ik niet, Smuldier zitten conserveermiddelen in toch? Of valt dat wel mee?malinois schreef:wat is er niet goed aan Smuldier en Lotgering dan? Smuldier kun je in de super kopen.Jippie21 schreef:Ok, nou goed... Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor betere kwaliteit vlees, ik had de website van Lotgering ook al veel voorbij zien komen inderdaad! Dus dat is wel goed? Misschien dat ik gewoon daar wat bestel, al denk ik dat Jip met 1 krat 2 maanden doet.... (misschien wel langer)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
welke dan?Jippie21 schreef:Weet ik niet, Smuldier zitten conserveermiddelen in toch? Of valt dat wel mee?malinois schreef:wat is er niet goed aan Smuldier en Lotgering dan? Smuldier kun je in de super kopen.Jippie21 schreef:Ok, nou goed... Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor betere kwaliteit vlees, ik had de website van Lotgering ook al veel voorbij zien komen inderdaad! Dus dat is wel goed? Misschien dat ik gewoon daar wat bestel, al denk ik dat Jip met 1 krat 2 maanden doet.... (misschien wel langer)
Complete maaltijd op pens basis
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Voedingsanalyse: Toevoegingen:
Ruw vet 13.5% Vit.A 6300 I.E.
Ruw eiwit 14.1% Vit.D3 660 I.E
Ruwe as 1.8% Vit.E 22 I.E
Ruwe celstof 2.0%
Calcium 0.5% Voedingsadvies: +/- 30 gram per kilo
Fosfor 0.3% lichaamsgewicht, afhankelijk van leeftijd
Koper 0.07%
Mulder Diervoeding voegt geen geur-, kleur- en smaakstoffen noch conserveringsmiddelen toe.
http://www.diervoeding.com/nl/producten/producten.html

- Jippie21
- Vaste gebruiker
Ohmalinois schreef:welke dan?Jippie21 schreef:Weet ik niet, Smuldier zitten conserveermiddelen in toch? Of valt dat wel mee?malinois schreef:wat is er niet goed aan Smuldier en Lotgering dan? Smuldier kun je in de super kopen.Jippie21 schreef:Ok, nou goed... Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor betere kwaliteit vlees, ik had de website van Lotgering ook al veel voorbij zien komen inderdaad! Dus dat is wel goed? Misschien dat ik gewoon daar wat bestel, al denk ik dat Jip met 1 krat 2 maanden doet.... (misschien wel langer)
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Ruwe celstof 2.0%
Koper 0.07%
Mulder Diervoeding voegt geen geur-, kleur- en smaakstoffen noch conserveringsmiddelen toe.
http://www.diervoeding.com/nl/producten/producten.html
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jippie21 schreef:Ohmalinois schreef:welke dan?Jippie21 schreef:Weet ik niet, Smuldier zitten conserveermiddelen in toch? Of valt dat wel mee?malinois schreef: wat is er niet goed aan Smuldier en Lotgering dan? Smuldier kun je in de super kopen.
Ruwe celstof 2.0%
Koper 0.07%
http://www.diervoeding.com/nl/producten/producten.htmlwist ik dus niet, dankjewel! Dan ga ik voor Smuldier, makkelijk te verkrijgen en iig beter als brok!