Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voetballennnn
Moderator: moderatorteam
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Voetballennnn
Afspuiten?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Die zullen ze afmaken, hoe hard het ook is...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ja och maar we weten waar we het voor doen hé, het is wél voetbal hoor
Na het voetballen gaan we gewoon door met honden en katten de straat weer opschoppen, is die straat zo weer aangevuld.

Na het voetballen gaan we gewoon door met honden en katten de straat weer opschoppen, is die straat zo weer aangevuld.

- kipo
- Zeer actief
Het probleem is, wat mij betreft, dat het niemand een hol kon schelen hoeveel straathonden er liepen en dat al zeker niemand er iets aan ging doen. Hooguit een buitenlandse stichting die probeert op de gloeiende plaat te druppelen. Nu komt er ineens wereldwijde belangstelling naar het land toe en zijn de straathonden ineens een probleem en moeten ze a la minuut verdwijnen, want stel je toch eens voor.
Dit gebeurt nu in de Oekraine, vorige keer was het ? (ik weet het niet meer, ook een groot sportevenement). Het alternatief zou zijn geweest om hier niet al jaren de ogen voor te sluiten, maar voorlichting geven, castratieprojecten opzetten, asielen openen etc.
Moet er dan toch nu iets gebeuren, dan zie ik ook dat massale ruimingen het meeste effect gaan hebben, maar regel het dan wel een beetje humaan.
Dit gebeurt nu in de Oekraine, vorige keer was het ? (ik weet het niet meer, ook een groot sportevenement). Het alternatief zou zijn geweest om hier niet al jaren de ogen voor te sluiten, maar voorlichting geven, castratieprojecten opzetten, asielen openen etc.
Moet er dan toch nu iets gebeuren, dan zie ik ook dat massale ruimingen het meeste effect gaan hebben, maar regel het dan wel een beetje humaan.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Vorige x was Griekenland
- kipo
- Zeer actief
dat dacht ik, maar ik wist het niet zeker. Blijft hetzelfde, veel te lang helemaal niks doen en als de wereld ineens gaat toekijken, extreme maatregelen nemen.MariskaB schreef:Vorige x was Griekenland
- Jekki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): JR terrier, Bullterrier
In Rusland duizenden honden worden op straat afgemaakt....

- MissZoef
- Actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
afschuwelijk! 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Wat is er afschuwelijk, dat er duizenden honden op straat leven of dat ze afgemaakt worden?
Het probleem met dit soort opruim acties vind ik vaak dat ruimen een synoniem lijkt voor "doodmartelen".
Het probleem met dit soort opruim acties vind ik vaak dat ruimen een synoniem lijkt voor "doodmartelen".
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou ik denk ook niet erg aan rozewolken tafereeltjes, maar in dit soort situaties ontspoort het maar al te makkelijk in geintjes als: een hond (honden) gebruiken als schietschijf, of pups als voetbal. Of het ongeïnteresseerd in een (hele hete, of juist hele koude) bewaarplaats flikkeren van de dagoogst totdat je genoeg honden bij elkaar hebt om de vrachtauto die de koolmonoxide mag produceren te starten. Waarbij de honden natuurlijk zonder eten -en met een beetje pech ook zonder drinken- op het bereiken van het economisch verantwoorde punt mogen wachten.Inge O schreef:het één is een gevolg van het ander, dus allebei.Ennath schreef:Wat is er afschuwelijk, dat er duizenden honden op straat leven of dat ze afgemaakt worden?
Ondertussen is het wel jammer dat media en goegemeente het pas errug... gaan vinden als er stapels lijken te zien zijn.
alsof je het iemand kwalijk kan nemen dat daarbij niet meteen aan rozewolkentafereeltjes gedacht wordt.Het probleem met dit soort opruim acties vind ik vaak dat ruimen een synoniem lijkt voor "doodmartelen".
Ik weet ook wel dat vangen en afmaken in dit soort situaties het beste en meest humane is wat je kan doen, maar ik heb mijn twijffels wel vaak bij de humaniteit van de aanpak.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Ik denk bij dit soort beelden van: Leuk hé Voetballen en andere grote sportevenmenten.
Eerst jaren lang zwerfhonden laten zwerven en dan komt een sportevenment eraan dan moet ze ineens allemaal van de straat en vooral op onhumane manier aan hun einde komen, want mocht er een sportman/supporter een raar beeld krijgen als ze deze honden tegenkomen.
En dat we zeker niet onze ogen moeten sluiten voor dit soort taferelen. En voor hun op moeten komen.
Eerst jaren lang zwerfhonden laten zwerven en dan komt een sportevenment eraan dan moet ze ineens allemaal van de straat en vooral op onhumane manier aan hun einde komen, want mocht er een sportman/supporter een raar beeld krijgen als ze deze honden tegenkomen.
En dat we zeker niet onze ogen moeten sluiten voor dit soort taferelen. En voor hun op moeten komen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Kells schreef:Helaas is de praktijk anders. In Hongarije gebeurde hetzelfde vanwege een hondententoonstelling. De show werd niet massaal geboycot. Naja, showtitels zijn natuurlijk belangrijker!Yvet schreef:Ik denk bij dit soort beelden van: Leuk hé Voetballen en andere grote sportevenmenten.
Inderdaad

Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje