Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppybak ipv kranten?
Moderator: moderatorteam
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Re: Puppybak ipv kranten?
Ik koop altijd vlasstrooisel voor de stal van mijn mijn ponies bij de welkoop. Daar betaal ik zo'n €9,- voor. Hennep vezel is duurder en qua volume minder.
Vlas neemt ook beter vocht op vind ik, plus dat het minder hard en stekelig aanvoelt.
Vlas neemt ook beter vocht op vind ik, plus dat het minder hard en stekelig aanvoelt.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja ach al mijn pups zijn groot geworden bij de fokker op houtvezel...Tara schreef:Zaagsel bevat veel schadelijke stoffen, en ik zou mijn pups er beslist niet op willen hebben.Dianavdberkt schreef:wat ik altijd doe is de onderbak van een puppyren gebruiken. deze eerst bedekken met krant en daarboven op Zaagsel. super gewoon. zaagsel geeft wel rommel maar absorbeert alles.
Klikklik!
En zelfs nu 1 van mijn volwassen honden heb ik dit op de bodem liggen in de schuur ivm vocht (vooral in de winter) op de vloer. Ligt wel een houten vlonder maar wil liever op de betonnen vloer liggen.
Nooit een hond gehad die daar last van heeft gehad.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja brood bevat ook kankerverwekkende stoffen net als chips... dus als je het zo bekijkt kunnen we beter maar stoppen met leven....Tara schreef:Ik zei toch ook dat IK mijn pups er beslist niet op zou willen hebben?malinois schreef:tja ach al mijn pups zijn groot geworden bij de fokker op houtvezel...Tara schreef:Zaagsel bevat veel schadelijke stoffen, en ik zou mijn pups er beslist niet op willen hebben.Dianavdberkt schreef:wat ik altijd doe is de onderbak van een puppyren gebruiken. deze eerst bedekken met krant en daarboven op Zaagsel. super gewoon. zaagsel geeft wel rommel maar absorbeert alles.
Klikklik!
En zelfs nu 1 van mijn volwassen honden heb ik dit op de bodem liggen in de schuur ivm vocht (vooral in de winter) op de vloer. Ligt wel een houten vlonder maar wil liever op de betonnen vloer liggen.
Nooit een hond gehad die daar last van heeft gehad.
Wat een ander doet moet hij zelf weten, maar ik doe het niet.
Of een hond er wel of niet wat van krijgt vind ik niet eens zo relevant, het is een feit dat zaagsel schadelijke stoffen bevat.
Zo hebben we allemaal wat, ik doe weer niet moeilijk over een mergpijp geven.

buiten lopen is ook levensgevaarlijk met al die uitlaatgassen... snap je wat ik bedoel?
Kijk dat je het niet wil gebruiken alla, maar ik geloof dus niet in het 'oh zo slecht zijn' er van terwijl het al eeuwen gebruikt wordt bij dieren.
Ja als de pups de hele zaagselbaal gaan opeten dat zal minder zijn denk ik... maar ik heb dat nog nooit een pup zien doen. Mijn volwassen hond zal misschien wel wat zaagsel binnenkrijgen wat er aan de penslappen blijft hangen maar ik mis niet enorme bergen zaagsel dus ik ga er ook vanuit dat ie het niet zo geweldig vind als hoofdvoedsel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Was aan het Google n en kwam dit topic tegen. Heb je dit nog geprobeerd Tara? Met wat voor bodembedekking en beviel het?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ushi's fokker doet het tegenwoordig ook, met houtkorrel geloof ik. Zij is enthousiast!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Van die kattenbak houtkorrels? Lijkt me wel een aardige optie. Die vallen toch alleen uit elkaar zwellen niet op?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Misschien is russel rabbit bedding nog iets? Dat is van stro gemaakt maar dan super zacht. Wordt veel voor knaagdieren gebruikt omdat zaagsel inderdaad niet zo gezond is (wist ik ook niet).
http://www.petsplace.nl/knaagdier/bodem ... g~M-530106
http://www.petsplace.nl/knaagdier/bodem ... g~M-530106
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
lor1_1984 schreef:Ligt eraan welke je gebruikt.fes/lou schreef:Van die kattenbak houtkorrels? Lijkt me wel een aardige optie. Die vallen toch alleen uit elkaar zwellen niet op?
Plosp(l)an valt uit elkaar, Cat's Best Eco Plus vormt klonten.
Cat's best is toch ook geen standaard houtkorrel? Gewoon een eigen merk houtkorrel voldoet prima. Valt uit elkaar zodra het nat is.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik weet niet of het een probleem is voor pups, vooral omdat het maar een klein stukje is waar je de bodembedekking wilt leggen, maar wel iets om rekening mee te houden misschien.
Vooral houtzaagsel en dergelijken zijn erg stoffig. Daarvan kunnen ze denk ik last krijgen van hun ogen en neus.
Misschien valt het wel mee omdat je het maar in een klein stukje legt.
Tamme ratjes kunnen bijvoorbeeld helemaal niet tegen dat spul en zullen er problemen van krijgen.
Er bestaat ook spul wat minder stoffig is, dat staat er dan meestal op.
Alhoewel ik dus wel voor natuurlijk spul zou gaan. Ik heb voor mijn ratjes bijvoorbeeld hennep strooisel (ja echt
).
Natuurlijk en helemaal niet stoffig.
Vooral houtzaagsel en dergelijken zijn erg stoffig. Daarvan kunnen ze denk ik last krijgen van hun ogen en neus.
Misschien valt het wel mee omdat je het maar in een klein stukje legt.
Tamme ratjes kunnen bijvoorbeeld helemaal niet tegen dat spul en zullen er problemen van krijgen.
Er bestaat ook spul wat minder stoffig is, dat staat er dan meestal op.
Alhoewel ik dus wel voor natuurlijk spul zou gaan. Ik heb voor mijn ratjes bijvoorbeeld hennep strooisel (ja echt

Natuurlijk en helemaal niet stoffig.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
de fokker van mijn honden heeft nu ook zo`n wasmachinebak met houtkorrels gebruikt en ik ga dat ook doen met het eerste nest wat gaat komen. gewoon houtkorrels van plosplan of linda. valt uit elkaar is niet klompvormend en zwelt niet op.
ellen
ellen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bodembedekking voor fretten en vogels van Corbo gebruikt. Dat zijn korrels van de binnenkant van maiskolven. Ruikt niet. Ik vind het ideaal spul.
Het vormt geen klonten en het wordt geen gruis. Je kunt de poep er makkelijk uitscheppen en de pies trekt gewoon in de korrels maar die worden niet zacht terwijl de geur van de pies wel opgenomen wordt.
Het vormt geen klonten en het wordt geen gruis. Je kunt de poep er makkelijk uitscheppen en de pies trekt gewoon in de korrels maar die worden niet zacht terwijl de geur van de pies wel opgenomen wordt.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Hier eten ze de korrels op , vind ik toch niet zo'n fijn idee, ik doe de celstofmatjes en onder de vetbedden kranten voor extra absorptie. als ik kranten nodig heb vraag ik gewoon of de pupkopers die langs komen oude kranten mee willen nemen . en met 6.5-7 weken dan gaan alle kranten papieren dingen eruit want dan bedenken ze dat versnipperen heel leuk is
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier gaan ze op 4 weken naar de buitenpuppykennel met zandbak eigenlijk voor hetzelfde principe. Het grootste deel van de ren is beton, binnen rubber stal matten en dus een zandbak waar ze in no-time zuiver op zijn.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Hoe doen jullie dat dan met die houtvezel....liggen de pups dan niet in huis?
Mij lijkt dan heel je huis onder het zaagsel te hebben liggen.
Ik gebruikte altijd kranten,maar door een tip op fb heb ik bij mijn laatste nest waterdichte onderleggers aangeschaft.
En wat een uitkomst!!
Ze zijn te wassen op 90 graden,werkt echt super!
Geen vieze stinkende kranten meer.
Ik leg over de onderleggers een 1000 dingen matje v.d action.
Ik gebruikte altijd kranten,maar door een tip op fb heb ik bij mijn laatste nest waterdichte onderleggers aangeschaft.
En wat een uitkomst!!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Hoe doen jullie dat dan met die houtvezel....liggen de pups dan niet in huis?
En wat een uitkomst!!
En wat een uitkomst!!

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Wij hebben de bak van een draadbench gebruikt. Daar een omlijsting omheen gemaakt zodat de rand net iets hoger was en het zaagsel niet overal heen vloog.
Die bak stond aan de einde van de kamer kennel/kamer ren en paste daar precies tussen.
Zelfs toen ze al wat ouder waren (7 weken) renden de meesten de ren weer in naar de bak om daar hun behoefte te doen
Die bak stond aan de einde van de kamer kennel/kamer ren en paste daar precies tussen.
Zelfs toen ze al wat ouder waren (7 weken) renden de meesten de ren weer in naar de bak om daar hun behoefte te doen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Hier eten ze de korrels op , vind ik toch niet zo'n fijn idee, ik doe de celstofmatjes en onder de vetbedden kranten voor extra absorptie. als ik kranten nodig heb vraag ik gewoon of de pupkopers die langs komen oude kranten mee willen nemen . en met 6.5-7 weken dan gaan alle kranten papieren dingen eruit want dan bedenken ze dat versnipperen heel leuk is
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
nova scotia duck tolling retriever - Aantal honden: 2
Van zodra ze de kist uit konden, heb ik een deel met kranten bedekt, en een deel vetbed. Op de kranten een grote lage kattenbak met zeezand. Elke dag een krant minder gelegd, en heel veel (bij het wakker worden, na het eten) op de bak gezet. Na een week gingen ze allemaal op de bak. En toen ze buiten gingen, gingen ze direct netjes in de zandbak hun behoeftes doen. (hoek voorzien met zeezand, alleen maar voor hun behoeftes te doen.)