Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppenfabriek heeft het NIET voor elkaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Puppenfabriek heeft het NIET voor elkaar

Ongelezen bericht door Marion. »

Waarschijnlijk een pup verkocht, en ook nog een familiecrisis veroorzaakt. Dat eerste aan mijn moeder voor €450,= (terwijl het aan de telefoon €250,= zou zijn) en het tweede tussen zusjelief en ik :ugh:

Kom vanmiddag thuis, moeder is weg maar dat is niet raar. Ik ga naar het toilet, vul mijn waterflesje weer en doe de deur weer op slot. Roept mijn tante naast ons mij. "Marion, kom eens! Je raadt nooit wat ze aan het doen zijn.... kijken naar een pup!" Op zich komt dat niet helemaal uit de lucht vallen, ze geeft het al een tijdje aan dat ze er zin in heeft (en ik heb zelfs al contact met Alma hierover gehad), maar het was vandaag wel heel ineens. Heeft zus op marktplaats zulke leuke boomertjes gezien, en daar zijn ze nu heen. Naar Huissen.

"Neeeee, niet naar Huissen! Lako?" Dat wist ze niet, maar we moesten maar even naar andere tante Diny lopen (die woont aan de andere kant naast ons). Wij daarheen, en uiteraard had die tante - die is ook gek op honden - de link bewaard van de advertentie. Geen naamsvermelding, maar uiteraard wel schattige plaatjes en een mooi verhaal. En een telefoonnummer. Nou ja, 1 seconde zoeken en mijn vrees bleek waarheid. En nu? "Bellen naar dat nummer!", zegt hondenlievende tante en ze beent gelijk naar de kamer om de telefoon te pakken. Ik bel, krijg de vent aan de lijn en ik vraag naar mevrouw Overbeek. Ze zat daar ook in de ruimte want ik kreeg haar gelijk aan de telefoon. Ik vertelde haar dat ze daar alsjeblieft geen hond moest kopen. Dat er parvo-pups vandaan komen, en dat ze met honderden tegelijk in een vrachtwagen hier naar Nederland worden gehaald vanuit de Oostbloklanden. Eigenlijk was mijn moeder heel snel overtuigd, en ze zei ook gelijk tegen die vent "Nou, mijn dochter vind het geen goed idee dus het gaat niet door". Nou ja, zij was natuurlijk beduusd, ik stond te trillen op mijn benen, en de verbinding werd verbroken.

Drie seconden later gaat mijn mobiel, zuslief. Ik moest niet zo belachelijk doen, en niet menen dat ik overal verstand van had. Dit was geen puppenfabriek, dit was een hartstikke mooi huis en goed schoon, niks aan de hand. En ze was kwaad. Nog een keer zei ze dat ik belachelijk deed en vervolgens "ik hang op".
Nog drie seconden later gaat de telefoon van tante - waarmee ik dus die man had gebeld - zuslief giftig op tante "Heb jij Marion gebeld???" Dus tante heel rustig en bedeesd verteld hoe het was gegaan, haar opmerking dat ik niet moest menen dat ik overal verstand van had pareerde met "als één van ons verstand van honden heeft is het Marion wel", en ze heeft ook nog het allereerste verhaaltje van de eerste hit die ik vond voorgelezen (en dat was over een pup met parvo)... Maar het mocht niet baten. Ook tegen tante zei ze dus "ik hang op", en liet ons in stlte achter. "Er was niet met haar te praten", zei tante ook.

En nu? Geen idee. Uiteraard was ik de rest van de dag zeer opgefokt, en ik moest moeite doen om glimlachend de pakjes af te geven. Of mijn moeder nu een pup heeft weet ik niet, maar met 2 enthousiaste kleindochters plus mijn mega-eigenwijze zus erbij, denk ik dat de kans groot is. En ik gun haar meer dan de wereld een leuke hond/pup, maar niet van daar. Alsjeblieft niet van daar :jank: :jank: :jank:
Ik weet zeker dat mijn moeder enorm in tweestrijd zit/zat, maar het is natuurlijk geen eerlijke tweestrijd het was 3 tegen 1. Plus die puppenogen van dat kleintje dat ze al uitgezocht hadden. Als mijn moeder mij vanavond niet belt, dan bel ik haar wel. Leg ik haar heel rustig uit wat er allemaal aan de hand is, en waarom deze kennel zo berucht is.
Maar met zus weet ik niet wat ik moet. De manier waarop ze vanmiddag tegen me te keer ging (we liggen elkaar niet, maar omwille van mijn ouders/moeder gedogen we elkaar), laat ik me niet zomaar welgevallen. Voorlopig heb ik er geen enkele trek in om haar te zien. Misschien dat ik haar alleen maar een linkje ga geven van Tros Radar, nog niet zo lang geleden was er toch een uitzending over Lako? Kan die alleen even zo snel niet vinden. Of misschien is het maar gewoon beter dat ik me een tijdje afzijdig hou. Er smeult nu iets in mij wat bij het minste of geringste kan ontploffen.
Laatst gewijzigd door Marion. op 05 mei 2012 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)
Aantal honden: 1

Re: Lako heeft het weer voor elkaar

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Ik zou je moeder vanavond toch maar even bellen, anders heb je gewoon geen rust. Ik ken het :D . Hopelijk heeft je moeder naar jou geluisterd en niet naar je zus en de smekende oogjes van de kleinkinderen. Heeft ze wel een pup gekocht? Dan maar het beste ervan hopen :U: .
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
Marion.

Zeeuws meisje schreef:Ik zou je moeder vanavond toch maar even bellen, anders heb je gewoon geen rust. Ik ken het :D . Hopelijk heeft je moeder naar jou geluisterd en niet naar je zus en de smekende oogjes van de kleinkinderen. Heeft ze wel een pup gekocht? Dan maar het beste ervan hopen :U: .
Ja, dat laatste absoluut hoor, dat hoop ik ook. En ik zal haar ook moeten bellen, want anders slaapt ze vannacht zelf ook niet. Met mijn zus zal ze de boel al wel uitgepraat hebben, want Huissen is toch snel een half uur in de auto. Alleen zal ik daar niet mooier uit het verhaal komen, gok ik zo :(:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pfffff, daar word je idd niet vrolijk van :(:
Met een beetje mazzel is er geen pup :ok:
Wel een familie-crisis, maar ach dat went op den duur ook wel :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Echt wel balen, met de beste intentie deel je je zorg en dan krijg je zoiets..................

Ik hoop maar dat er geen pup is 'genomen/gekocht'...................
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Balen Marion. Ik kan mij voorstellen dat je het nu even gehad hebt met je zuster. Hopelijk is je moeder zelf zo verstandig geweest daar geen pupje te kopen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Shit zeg....duimen maar dat er geen pup is :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik hoop dat je moeder er geen pup heeft gekocht. En mocht het wel zo zijn, dat het hondje gezond is. Mijn zus zou ik de eerste tijd ook mijden.
Marion.

Natuurlijk heb ik haar net even gebeld. Tijdens de finale van mijn favoriete programma Australian Masterchef. Maar ik had geen rust.

En neeeeeeeeeeeeeee, ze heeft de pup niet gekocht :cheer: :cheer: :cheer:
Ze stond al met de pinpas klaar, toen ik dus blijkbaar belde. En ondanks zus en smekende kleindochter-ogen heeft ze nee gezegd. O, wat ben ik blij. Wat ben ik blij! En nu ga ik helpen zoeken naar een leuk particulier boomer-nestje of asielhondje wat niet zo erg verhaard (Alma/Tineke, dat jullie het maar weten).

Zus zal me nu vast en zeker vervloeken, en nichtjes ook, maar dat kan me even helemaal niets schelen. Gosh, wat een opluchting. Als iemand nog tips heeft voor nestjes of kleine kruising herplaatsers hou ik me aanbevolen.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Gelukkig heeft ze het niet gedaan :) zijn genoeg pups of hondjes te vinden die van een betere afkomst komen :)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Pluim voor je moeder en voor jou!!!
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

Verstandig dat je gebeld hebt, ik weet zeker dat als ik in jou schoenen had gestaan dat ik precies hetzelfde zou hebben gedaan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Goed zo ,knap van je moeder dat ze toch heeft afgehaakt terwijl ze het pupje waarschijnlijk al in haar handen had :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Elly* schreef:Pluim voor je moeder en voor jou!!!
Sluit ik me bij aan!
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Lol ik had dat nog niet gepost en we zaten hetzelfde programma te kijken :P

Beter dat ze niet zo'n pupjuh heeft gekocht.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

heeft iemand een link naar dat programma?
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ooo, gelukkig geen pup, je moet wèl indruk gemaakt hebben op je moeder zeg, dat ze onder die omstandigheden nee kon blijven zeggen :E: En nu maar hopen dat er gauw een leuk gezond pupje op jullie pad komt. Succes en hoera voor je moeder!
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat knap van je moeder dat ze de pup niet heeft gekocht! Nu maar op zoek naar een leuk hondje voor je moeder.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat een geluk dat je op tijd was met bellen en dat je moeder naar je geluisterd heeft. en je zus, tja.....
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh wat fijn marion en wat knap van je moeder :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Gelukkig :ok:
Afbeelding
Marion.

tineke schreef:Goed zo ,knap van je moeder dat ze toch heeft afgehaakt terwijl ze het pupje waarschijnlijk al in haar handen had :ok:
Echt wel hè? Ik ben zo verschrikkelijk trots op haar. Ik weet niet of ik dat zelf had gekund. Nu kreeg ze tijdens het telefoontje van mij weer aanloop dus hebben we opgehangen, maar zondag gaat ze de hele dag met ons mee met de trein naar Haarlem. Dus genoeg tijd om rustig te praten.
Ik belde ook met een heel benepen stemmetje blijkbaar, en zij zei gelijk "nee, als jij het geen goed plan vind dan doe ik het dus niet" (hoe kon ik anders denken?). Beide tante Diny's hadden blijkbaar ook al verteld dat ik een beetje overstuur was. Tja, het voordeel of het nadeel van tussen familie wonen? In mijn ogen voordeel.

Oh, en Lijn.... vandaag heb ik het met mijn moeder dus niet over jouw ouders gehad. Wel een pakje weggebracht naar iemand met jouw achternaam, op de G Johanninkweg 1 in Megchelen. Zus van je vader misschien?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

oh gelukkig heeft je moeder naar je geluisterd!!
:pop:
Marion.

O, en "thuis" is voor mij ons huis, maar ook nog steeds het huis van mijn ouders.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:O, en "thuis" is voor mij ons huis, maar ook nog steeds het huis van mijn ouders.
En je zus even laten afkoelen. Bij is thuis niet meer thuis omdat ze verhuisd zijn :mrgreen: ik ga nu bij pa en ma op visite. Het huis voelt nog niet als "thuis" zoals ik dat in het vorige huis had waar ik ben opgegroeid.
Ben erg benieuwd wat voor pup je mams gaat krijgen nu er gericht gezocht gaat worden :ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:cheer: verander je de titel nog...
Lako heeft het NIET voor elkaar :lol1:
Marion.

pooh schreef:oh gelukkig heeft je moeder naar je geluisterd!!
Kleine zus is nu echt heel erg boos op mij denk ik, maar so be it. Ik ben verschrikkelijk blij. En trots op mijn moeder. En ik hoop dat we heel snel een maatje voor haar kunnen vinden. Het is haar zo gegund.
Marion.

Lillith schreef::cheer: verander je de titel nog...
Lako heeft het NIET voor elkaar :lol1:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ga ik nu doen :cheer: :cheer: :cheer:
Marion.

blondie schreef:
Marion. schreef:O, en "thuis" is voor mij ons huis, maar ook nog steeds het huis van mijn ouders.
En je zus even laten afkoelen. Bij is thuis niet meer thuis omdat ze verhuisd zijn :mrgreen: ik ga nu bij pa en ma op visite. Het huis voelt nog niet als "thuis" zoals ik dat in het vorige huis had waar ik ben opgegroeid.
Ben erg benieuwd wat voor pup je mams gaat krijgen nu er gericht gezocht gaat worden :ok:
Het huis van mijn ouders is door mijn vader/oom en familie eigenhandig gebouwd. Het is dus gewoon echt mijn thuis. Ons eigen huis ook hoor, maar het huis van mijn ouders is ook nog steeds "zullen we vanmiddag naar mijn huis gaan?" :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Lako heeft het NIET voor elkaar

Ongelezen bericht door Emma »

pppfffft, dat is nog net goed afgelopen.
knap hoor van je moeder :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”