Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te mager

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Te mager

Ongelezen bericht door SannePP »

Ons opvanghondje Easy uit Bulgarije is hier nu bijna 2 weken en ze is nog geen gram aangekomen. Ondanks dat ze 3 keer per dag brokken krijgt en allerlei lekkere tussendoortjes, kun je haar ribbertjes nog duidelijk zien en steken haar heupkommen ook nog te veel uit.
Nu krijgt ze wel veel beweging, vergeleken met de tijd dat ze in Bulgarije was. Dus misschien verbrand ze al haar voeding meteen weer?
Ze is nu 6 maanden oud ongeveer.

Afijn, morgen gaat ze naar haar nieuwe baasjes toe en ik wil eigenlijk wel een goed advies mee kunnen geven over hoe ze nu toch wat meer spek kan gaan kweken. Iemand tips?
RIP Cena :roos:
    Sarah5
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
    Berner Sennen x Beagle
    Aantal honden: 2

Re: Te mager

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Meerdere kleine porties per dag voeren (voor het gemak neem ik even aan dat ze is ontwormd en onderzocht op eventuele ziektes) veel kwalitatief hoogwaardig voer geven.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Sarah5 schreef:Meerdere kleine porties per dag voeren (voor het gemak neem ik even aan dat ze is ontwormd en onderzocht op eventuele ziektes) veel kwalitatief hoogwaardig voer geven.
    Ze is idd ontwormt en ziektevrij.
    Zou je nog vaker dan 3 keer per dag voeren dan? en dan wel dezelfde totaalhoeveelheid aanhouden of ook meer geven?
      Sarah5
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
      Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik zou echt voor 5 a 6 kleine maaltijden per dag gaan en inderdaad ook de totaalhoeveelheid opschroeven (zeker als ze het nog steeds graag eet en het haar niet gaat tegenstaan)
      doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ik heb hier uit Spanje een Galgo gehad die te mager was een een opvangertje (=blijverdje geworden), die ik 1 extra maaltijd per dag gaf, de galgo was volwassen en kreeg in plaats van 2 x per dag 3 x en Binky gaf ik ook 3 x. Het duurde wel een paar weekjes, maar daarna zag je dat ze goed bijkwamen. Een pup zou ik 4 maaltijden geven en dan in totaal 1/3 of 1/4 meer voer geven. Met wat lekkers ernaast komt het vast binnen een paar weken goed. Stress neemt sowieso ook af en zo'n verandering moet ie ook weer verwerken.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Oke, dan schroef ik haar maaltijden op naar 4x daags en zal ik dat morgen ook doorgeven aan haar nieuwe gezin.
      Zijn er nog tussendoortjes die aan te raden zijn?
        laeken
        Zeer actief
        Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gewoon goed voeren en je geen zorgen maken. Stel je eens voor dat we graatmagere pubers bommen vol calorien zouden gaan geven. Is dat gezond? Nee, niet bepaald. Een hondje van 6 maanden dat gezond is en goed eten krijgt is gewoon prima zoals het is. Niks aan doen. Eva was net een spin in die periode. Hele lange stelten en de heupen staken eruit. Nu is ze prachtig. Dat is de groei en de energie. Ik woog zelf ook 15 kilo minder dan mannen met mijn lengte. Zonder dat ik langer ben geworden ben ik inmiddels 15 kilo aangekomen. Vanzelf. Door volwassen te worden en dat gaat er met dat hondje ook gebeuren. Nu volproppen geeft gewoon een vette pup. Elke hond die te mager is kan gewoon rustig aankomen op goed voer zonder daarin te overdrijven. Dan gaat het langzaam en op de gezonde manier. Ik zou persoonlijk alleen bij zieke honden dergelijke bommen aan energie voeren :19:
        Afbeelding
        Demi
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
        Aantal honden: 4
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Wil je geen vlees voeren? Hier kwamen ze enorm aan van de lam/rijst van Lotgering. Ook de andere varianten worden ze erg snel dik van als ik niet oplet met wat ik geef.
        Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
        crutz
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
        Aantal honden: 7
        Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd, ik zou zeggen over op vlees...
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Maar zowel ik als haar nieuwe gezin hebben niet de ruimte voor grote hoeveelheden vlees, dus het worden gewoon brokken. Ik voer nu al wel het voer dat het nieuwe gezin ook gaat geven: carocroc puppy.
        Ik denk dat Laeken wel een punt heeft... Het komt vanzelf. Daar vertrouw ik dan maar op haha
          Fizgig
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik kijk even op de hondenbrokvergelijkingssite en caracroc heeft 50% graan, erg veel dus in vergelijking met andere brokken. Marcus mühle heeft 26% graan en is vergelijkbaar in prijs.
          Saar2012
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Dog Lovers Gold heeft geen granen is ook heel betaalbaar
          Afbeelding
          Pauline
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Hollandse herder
          Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

SannePP schreef:Maar zowel ik als haar nieuwe gezin hebben niet de ruimte voor grote hoeveelheden vlees, dus het worden gewoon brokken.
          dit lees ik wel vaker, maar ik snap nooit waarom dat een argument is om dan maar helemaal geen vlees te voeren. Een paar pakjes Smuldier of Rodi, of enkele kippepoten, passen toch wel in iedere koelkast?
          Hier ook geen grote vriesruimte, en de hond eet gewoon (bijna) iedere avond vlees.
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Pauline schreef:
          SannePP schreef:Maar zowel ik als haar nieuwe gezin hebben niet de ruimte voor grote hoeveelheden vlees, dus het worden gewoon brokken.
          dit lees ik wel vaker, maar ik snap nooit waarom dat een argument is om dan maar helemaal geen vlees te voeren. Een paar pakjes Smuldier of Rodi, of enkele kippepoten, passen toch wel in iedere koelkast?
          Hier ook geen grote vriesruimte, en de hond eet gewoon (bijna) iedere avond vlees.
          Omdat ik vind dat je het goed moet doen, en anders niet. Hier krijgen ze zo af en toe wel vlees. Verse zalmkop, pens of een rol carnibest. Maar ik ben niet het type mens dat iedere dag of om de dag naar de winkel gaat omdat de honden vlees moeten eten.
            mum
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Breng ze mar hier, ik geef vlees, miss lust zij wat hij laat liggen?
            life is good
            mum
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

SannePP schreef:
            Pauline schreef:
            Omdat ik vind dat je het goed moet doen, en anders niet. Hier krijgen ze zo af en toe wel vlees. Verse zalmkop, pens of een rol carnibest. Maar ik ben niet het type mens dat iedere dag of om de dag naar de winkel gaat omdat de honden vlees moeten eten.
            ik ook niet hoor, maar mn vriezertje puilt uit
            life is good
            Pauline
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): Hollandse herder
            Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

SannePP schreef:Omdat ik vind dat je het goed moet doen, en anders niet. Hier krijgen ze zo af en toe wel vlees. Verse zalmkop, pens of een rol carnibest.
            Oh, maar dan is het toch goed.
            Plaats reactie

Terug naar “Voeding”