Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update, geen vraag meer maar mijmeringen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vraag over zout en braken

Ongelezen bericht door grover »

Watten zou ik bij Ollie ook nog wel naar binnen krijgen, verstopt in yoghurt of smeerworst.. Maar ik ben niet zo van het 'zelf dokteren' dus ik ben allang blij dat de kliniek hier gewoon 24/7 dienst heeft. Heb al eens eerder op vrijdagavond half 12 bij de DA gestaan, en toen was ik errug blij dat ik gewoon bij de eigen kliniek terecht kon.

Hopelijk heeft Saar trouwens geen nadelige effecten meer ondervonden van ofwel de leverworst ofwel het zout?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Casey schreef:In welke verhouding bij welk gewicht ongeveer?
Steekt niet zo heel nauw, zeg maar 1 mL per kg gewicht. Herhalen na 20 minuten indien nodig. Wel oppassen dat je de 3% versie hebt (voor wondontsmetting) en niet de harenbleekversie ;) die is veel geconcentreerder.
Dit moet je natuurlijk nooit 'voor de grap' doen en je hond houdt er een stevige buikpijn aan over maar het is wel een veilige en véél effectievere manier dan zout.[/quote]
Ik heb even het flesje gecheckt (en ik weet dat Pieter die op Lanzarote heeft gekocht voor zijn dichte oor, dus oepssss ook al een jaar of ehhh zowat 20 geleden hahaha). Maar die is dus inderdaad 10%, maar echt serieus niet gebruik als haarbleek. Pieter is ook geen Limburger trouwens :mrgreen:

Ik ga morgen een drogist langs, en er gaat een flesje 3% in de hondenla. Dankjewel.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

moosje schreef:Hoe krijg je in vredesnaam watten bij je hond naar binnen?
Ik drenkte ze destijds in yoghurt.
Ze vond het héérlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara. schreef:Mensen kunnen je altijd blijven verbazen, ook positief :mrgreen:
Haha, bizar dit topic!

Het eerste topic over "die man" heb ik dus blijkbaar in 2011 geopend (wat kort geleden nog maar!)
Marion. schreef in december 2011 schreef:En zo heb ik hem vandaag gewoon ook echt genoemd :ugh:

Vroeger woonde hij in de bejaardenflatjes hier, die ze gesloopt hebben. Op zich liepen we daar niet vaak, misschien eens per 2 jaar ofzo dat we tussen die flatjes doorliepen. Maar àls we daar voorbij liepen (en de dames alles allang gedaan hadden en alleen maar aan het snuffelen waren) kwam hij steevast naar buiten stampen met over beide handen een houten klomp. "Wég hier met die klote-honden, ik zàl je!!!". Zwaaiend en slaand met zijn klomphanden, en ook nog klompen aan zijn voeten en achter me aan komen stampen.
Zijn flatje is gesloopt, alsmede dus "zijn" grond er omheen. Tegenwoordig woont hij dichter bij ons. Namelijk vast aan het legale losloopveldje naast ons huis. Meestal komen we daar als eerste, en doen ze daar alles al. Dat mag gewoon. Als het in de weg ligt ruim ik het ook nog op. Maar soms bedenkt Saar zich dat ze voor die flatjes langs naar het grote veld wil, en dan kuieren we dus - al snuffelend de buurtkrant lezend - voor die flat langs. Komt die ouwe gek ineens weer uit een deur gestormd. Wég hier met die klote honden! "Meneer, ik denk er niet aan. Dit is niet uw grond en wij mogen hier ook lopen".

"Oprotten! Of ik gooi een emmer water over ze heen!"

"Nou, doet u dat dan maar meneer, dan krijgt u de emmer water net zo hard weer terug. Over uw eigen kop, in uw nieuwe huisje. Ouwe gek!"

Had inmiddels gedacht dat meneer allang onder de zoden lag, maar helaas is hij weer back in town.
Afijn. Inmiddels was die ouwe gek een beetje gek geworden op Saar en Miep. Saar wilde er altijd langs lopen. Mocht meestal ook even bij de meneer naar binnen om te checken of de poesjes binnen waren. Meneer kwam de laatste anderhalf jaar in elk geval altijd even naar buiten om de dames - vooral Saar - even te kroelen. Hij vond mij ook altijd stom, want ik wilde nooit dat de honden daar naar binnen gingen om 'poesjes te checken' :ugh:
"Van uw man mogen ze altijd wel los!"

Op de dag dat we Saar hebben laten inslapen, ben ik ze 's ochtends toen ik gedouched was achterna gegaan, om die laatste wandeling nog samen te maken. Ook toen kwam meneer even naar buiten, en vertelde Saar dat de kauwstripjes op waren maar dat hij zo naar de Lidl zou gaan en er morgen dus weer snoepies waren. Natuurlijk had ik toen al een baksteen op de maag, maar die meneer nog maar even niet wijzer gemaakt. Even later, toen we vlakbij huis waren, zwaaide hij vanaf zijn fiets. Hij ging richting Lidl.

Volgende dag lagen er inderdaad 2 kauwstripjes klaar, maar er was maar 1 hond. Maar Miep nam direct Saar's honneurs waar en ging voor meneers voordeur staan (normaal deed zij dat nooit, alleen Saar ging naar binnen; Miep ging alleen een aai en een snoeppie halen en dan kwam ze weer snel naar mij toe).

En meneer heeft nu nog steeds 2 snoeppies klaarliggen. En Miep gaat poesjes checken. En die krijgt 2 snoeppies. De schlaukipf.

Maar goed, Tamara. Jij had dus gelijk. Mensen blijven je verbazen. Ook naar de positieve kant :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Update, geen vraag meer maar mijmeringen

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een mooie wending heeft dit verhaal :D
Lief
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”