Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baby baardjes

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

baby baardjes

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik kweek met baardagamen en ondertussen is er weer een leg uit het ei gekomen. blijft een super leuk gezicht hoor! ik wil dit even met jullie delen.

mama is druk bezig met het leggen van haar eieren.
Afbeelding

de eerstje baby baardjes steken hun koppies uit het ei.
Afbeelding

tadaaaaa, daar zijn ze dan......(florida orange/citrus/het. hypo pastel)
Afbeelding

mooie mama na een vermoeiende leg (hypo pastel)
Afbeelding

ook een andere leg is druk bezig om uit te komen. dit baardje is een holdback dame van dezelfde ouders alleen uiteraard al een paar maandjes ouder. (florida orange/citrus/het. blood translucent)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: baby baardjes

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Oh wat leuk! Ben wel benieuwd naar een overzichtsfoto van je bak(ken).
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

ik heb idd meerdere bakken. ik hou mijn volwassen vrouwen bij elkaar in een terrarium maar de mannen hebben hun eigen terra. de mannen vechten elkaar dood als ze bij elkaar zitten en als een man in het vrouwen terra zit, krijgen de vrouwen te weinig rust. ik laat mijn vrouwen maar 1 keer per jaar dekken. bij uitzondering 2 keer per jaar. ik zal wel even foto's gaan maken hihi
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dit is mijn vrouwen bak met daarboven de kweekbakjes.
Afbeelding

de vrouwen bak met daarin peach, sierra, sunflower en hope
Afbeelding

dit zijn de kweekbakken. in de eerste zitten 3 holdbacks(die rode van de vorige foto's), de tweede staat leeg, de derde zitten de nakweekjes in van de vorige foto's en de laatste is een kweekbak en die baardjes zijn vandaag geboren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dan nu de mannen en 1 vrouwtje die nog te jong en klein is voor in de vrouwen bak(de bak rechts boven word momenteel verbouwt, komt een nieuwe voorkant in). links boven zit het jonge vrouwtje. de mannen, gaia, jolly en drako en het vrouwtje flame.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de broedstoof waar dus op dit moment 1 baardje net uit het ei is gekomen. vers van de pers hihihi
Afbeelding

wie het leuk vind om de baardagamen zelf beter te kunnen zien kan ook op mijn site kijken. daar staan ze allemaal duidelijker op de foto
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

leuk, mijn dochter heeft luipaard gekko's. Vind ik ook grappige beestjes. Net als baardagamen. En jong spul is altijd leuk om naar te kijken ;-)
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik ben er niet voor. maar vind je bakken echt gaaf.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dank je wel
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

joh wat leuk :cheer:

ik ben gek van baardjes en als ik dit dan weer zie vraag ik me af waarom ik er nog steeds geen heb :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Sowhey, jij hebt het echt netjes voor elkaar .
Voor mezelf heb ik geen voeling met reptielen en amfibie achtigen, vind ze mooi om te zien maar dan bij een ander.
Wel heel mooi om te zien die foto's.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

ja renee, dat word eraan beginnen dus hihihi :wink:

jammer genoeg is het nog niet helemaal netjes hoor. de vrouwen bak met kweekbakjes er boven hebben we zelf gebouwt. dit is echt zo veel werk en we vinden het zonde om de bakken van de mannen weer weg te doen. bij de mannen bakken komt er nog een ombouw omheen zodat het er wat netter als 1 geheel uit komt te zien.

het zijn echt hele leuke dieren en alles wat ik heb zitten is tam. 1 van de mannen (drako) is niet echt interessant om mee te kweken maar zo lief en gemoedelijk dat hij nu van mijn zoon is.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat doe je met al die baby baardjes eigenlijk? Kun je die gewoon houden of moet je die wegdoen?
Ik vind ze prachtig om te zien en zo te zien heb je hele fijne verblijven voor ze.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat leuk om die kleintjes uit het ei te zien komen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ze zijn zo gaaf hè! Wie weet, toch ooit.... Heb toen cavia's gekozen in plaats van baardagamen, ook wel leuk natuurlijk. :mrgreen:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Gaaf hoor!!
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

de kleintjes worden verkocht zodra ze groot genoeg zijn. meestal is dat na 2 a 3 maanden. rond die tijd kan je een indicatie (geen garantie) geven over het geslacht en weet je zeker dat ze sterk zijn en goed eten. ik verkoop mijn nakweek oa aan een grote winkel en aan particulieren. pas geleden zijn er een aantal verkocht op de beurs. ik zat er niet zelf maar wil dat wel gaan doen in de toekomst. de baardjes die het mooist op kleur zijn gaan dan mee en de rest naar de winkels. ook importeurs hebben regelmatig intresse.
nu zitten de mini's nog in een klein terrarium van 60 x 30 en op keukenrolpapier. dit is omdat als ze nu al groter gehuisvest worden ze te veel moeite hebben met het vangen van hun eten. ze moeten dit nog leren en happen dan ook regelmatig nog mis. daardoor hou ik ze ook nog niet op zand want ze zouden te veel binnen krijgen waardoor ze weer verstoppingen krijgen. als ze iets ouder zijn gaan ze over naar een 60 x 60 terra en gaan ze op zand. ook hebben ze hierin wat meer klimmogelijkheden. de holdbacks gaan dan naar een 80 x 50 terra.

het blijft erg leuk om de kleintjes te zien klungelen
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

ze zijn zeker leuk! vooral de gezichten als je in de supermarkt loopt en er net een koppie uit je jas komt. heb dat 1 keer gehad. het mannetje die nu van mijn zoon is zat thuis bij me. hij klemde zich helemaal vast en wilde niet van me af. afijn, dan maar mee boodschappen doen. ze moeten wel warm blijven dus mijn jas er goed over heen. in de suppermarkt stak hij zijn koppie boven mijn jas uit. je moet de gezichten van die mensen daar dan eens zien.................. schitterend.

cavia's zijn ook leuk. mijn dochter heeft er 1.
dagmar88
Zeer actief

:ok: Zo, die zitten er keurig bij!

Heb een tijdje voor het koppeltje van m'n buurjongen gezorgd.
In het begin vond ik ze maar eng en helemaal het voeren, maar na een tijdje ben ik echt wel op ze gesteld geraakt :lol1:

Helaas heb ik er hier geen plaats voor, anders wist ik het wel.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

mocht je ook toch baardjes willen let dan heel erg goed op waar je ze vandaan haalt. winkels hebben over het algemeen geen certificaten. zonder certificaat weet je niet hoe oud ze zijn, of het geen inteeld is etc. helaas zijn er veel kwekers die zieke dieren verkopen. zeker als je er niet heel erg veel verstand van hebt is dat ook vrij moeilijk om dat zelf te zien. laat je erg goed informeren! een goede kweker neemt de tijd om al je vragen te beantwoorden! ook als je vragen hebt na je aanschaf moet een kweker je netjes en uitgebreid te woord staan. ik heb zelf zo langzamerhand aardig wat ervaring met kwekers. zowel goede als slechte ervaringen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo dat ziet er mooi en verzorgd uit voor je beesten.
Maar ik schrok hoe groot die eieren zijn ivt de moeder ,of lijkt dat zo.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

op zich valt dat nog wel mee. de eieren groeien in de stoof nog zo'n 2 tot 3 keer zo groot. ivt het formaat van de moeder is de totale massa van de eieren wel groot. de vrouwtjes zijn helemaal opgeblazen als ze tegen de leg aan zitten en je kan de eitjes dan ook zien en voelen. als ze gelegd heeft is ze aardig magertjes en heeft overal een wat gerimpelde huid. dit eet ze vlak na de leg wel weer snel bij. deze leg gaf 21 eieren. meestal geeft een leg tussen de 15 en 30 eieren. waar ik altijd meer van sta te kijken is het formaat van de baardjes ivt de groote van het ei als ze uitkomen.

ik vind jullie reacties echt heel erg leuk om te lezen. als er meer vragen zijn stel ze gerust!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat is een behoorlijk aantal 30 eieren.
Vreten ze hun eigen jongen op dat je ze in de stoof legd.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

baardagamen zien bijna alles wat beweegt aan voor voer en eten ook bijna alles wat tussen hun ogen past kwa formaat. jonge baardjes zullen ze dan ook opeten. als de baardagamen volwassen zijn hebben ze een bredere kop dan wanneer ze in de groei zijn. zolang ze in de groei zijn moet je eigenlijk altijd de vuistregel aan houden dat je nooit baardagamen bij elkaar zet die meer als 5cm in lengte verschillen.
dat is echter niet de reden dat je de eieren in een stoof moet leggen. baardagamen zijn woestijn dieren en leven dan ook in een relatief droge omgeving. de eieren hebben een hoge luchtvochtigheid nodig nl zo'n 90%. in de natuur zal een vrouwtje haar eieren op een vochtige plek leggen waar ze ook een kuil graaft en de eitjes weer bedekt. daar zal de grond ook vochtig blijven. in een terrarium is dat bijna niet te doen omdat je geen laag zand van 20 cm in je terra hebt en je niet met een grondwaterpijl zit. ook moet de temperatuur voor eieren constant zijn nl een graad of 29. in een terrarium is de temperatuur in de koude hoek zo rond de 26 graden en onder de warmtespot mag dat op lopen tot dik 45 graden. de lampen branden zo'n 14 uur per dag. als de lampen uit staan mag de temperatuur zakken tot zo'n 18 graden.
dagmar88
Zeer actief

aman.en.don schreef:mocht je ook toch baardjes willen let dan heel erg goed op waar je ze vandaan haalt. winkels hebben over het algemeen geen certificaten. zonder certificaat weet je niet hoe oud ze zijn, of het geen inteeld is etc. helaas zijn er veel kwekers die zieke dieren verkopen. zeker als je er niet heel erg veel verstand van hebt is dat ook vrij moeilijk om dat zelf te zien. laat je erg goed informeren! een goede kweker neemt de tijd om al je vragen te beantwoorden! ook als je vragen hebt na je aanschaf moet een kweker je netjes en uitgebreid te woord staan. ik heb zelf zo langzamerhand aardig wat ervaring met kwekers. zowel goede als slechte ervaringen.
:wink: Ik ben sowieso tegen op het houden van veel diersoorten in winkels.
Een van de beestjes van mijn buurjongen was ook duidelijk niet in orde. Stuk staart er af, veel minder actief dan de andere.
Als laatste overgebleven in de winkel en dat vond hij zielig :roll:
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Heb je er nog een redelijke afzetmarkt voor? Want je wordt ermee overrompeld tegenwoordig he. Overkweekt zelfs soms.
Mooie bakken !!! Ben jaloers!
Ik heb vooral gedumpte baardagamen lopen. helaas zijn mensen na 2 jaar die beestjes wel eens beu...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

prachtige bakken zeg, heel leuk om te zien!!! Ik hou wel van die uit de hand gelopen hobbies. :mrgreen:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

op zich is het niet heel erg dat er een stukje staart mist. het gebeurt nog wel eens dat je een bijtertje in het nest hebt die zich regelmatig vergist en een hapje staart neemt als die die ziet bewegen of een hapje teen. dat zegt verder niks over de gezondheid van een diertje. helemaal voorkomen kan je zo'n bijtertje niet maar je kan wel een hoop voorkomen door voor voldoende voedsel te zorgen. veelal blijven deze diertjes idd als laatste over omdat mensen ze niet willen. ook zijn alle baardjes anders. net zo als je luie honden hebt heb je ook luie baardjes. overigens wil ik hier niet mee zeggen dat het betreffende baardje niet ziek was maar dat die dingen alleen ook niet kunnen zeggen dat ie wel ziek is/was.
ik ben het wel met je eens dat baardjes in de winkel lang niet altijd de gezondste zijn. vooral volwassen expemplaren mankeren vaak iets of zijn al aardig op leeftijd. winkels nemen die vaak gratis in en verkopen ze weer. ik lever alleen jonge en gezonde nakweekjes aan winkels waarvan ik weet dat ze er echt verstand van hebben. hou er in winkels wel rekening mee dat je er over het algemeen meer betaald als bij een kweker. om mezelf als voorbeeld te nemen, ik heb een deal met een goeie winkel waar ze veel en verschillende reptielen verkopen. omdat ze vaak en grotere aantallen afnemen reken ik 20 euro per diertje. hun verkopen ze weer voor 59 (of meer maar dat weet ik niet zeker). dezelfde diertjes verkocht ik particulier voor 30 euro.
over het algemeen worden er in de winkels ook wildkleuren verkocht. soms gekruist met 1 ouder met kleur. fel gekleurde diertjes zal je er dus ook niet heel veel vinden.

op zich is er best wel markt voor maar je moet dan of met felle kleuren kweken of met baardjes met een interessant gen. wildkleurtjes raak je aan de straatstenen niet kwijt. het ligt daarnaast ook aan de contacten die je hebt. als je het alleen van particuliere verkoop moet hebben raad ik heel erg af om een complete leg uit te broeden. laat dan liever 2 eieren uit komen.
ik lever zoals ik al zei ook aan de betere winkels. daar verkoop ik de baardjes aan die niet bijzonder gekleurd zijn of zichtbaar gen hebben. de echt fel gekleurde raak je wel kwijt. zoiezo heb ik ook nog een exporteur achter de hand die eventueel baardjes over koopt voor de export.

gedumpte baardjes zijn ook super leuk maar over het algemeen niet geschikt voor de kweek. ik heb hier ook 1 vrouw zitten waar dan toevallig wel mooie kleur, leuk gen en leuk papier bij zat maar haar nagels zijn bijna allemaal zo kort afgeknipt door een vorige eigenaar dat ze niet meer terug groeien. dit is dus niks erfelijks en met haar word wel gekweekt. dat is de moeder van de eieren op de foto's bovenaan. vreselijk lief dier.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Prachtig zeg :ok:
Ik heb ook baardjes gehad, heerlijke beesten!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

wat geven jullie super leuke complimenten. allemaal heel erg bedankt! ik word er helemaal vrolijk van.
ik heb op mijn site net een gastenboek geopend. ik zou het heel erg leuk vinden als jullie daar een berichtje achter zouden willen laten!
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

achhh wat schattig die kleintjes..en wat een leuke foto.zo net dat koppie uit het ei
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

het kost idd stroom maar het ligt er helemaal aan welke lampen je gebruikt. je hebt lampen van 100 w die bijvoorbeeld even veel warmte geven als een 50 w lamp. het is dan maar net voor welke lamp je kiest.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”