Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond eet 'smorgens niet...
Moderator: moderatorteam
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
- Aantal honden: 1
hond eet 'smorgens niet...
Ik had een vraagje;
Onze cocker is nu bijna een jaar oud.
Voorheen at hij smorgens zijn bak voer met smaak leeg.
We hebben hem aangeleerd eerst te wachten anders schrokte hij echt zijn bakje leeg.
Maar nu wil hij 'smorgens eigenlijk niet meer eten!
Soms staat zijn bak tot 15/16u vol (normaal krijgt hij rond 18u zijn 2e maaltijd, maar die slaan we dan maar over.)
Als ik het voer in zijn kong of zijn 'dogpyramide' doe dan gaat hij er wel even mee bezig maar maakt het ook lang niet leeg.
Zou hij dan gewoon 'voldoende' hebben?
Ziek is hij niet. Gebeurd ook dat hij een lekker bot krijgt van de slachter en deze ook soms een dag laat liggen of meerdere dagen.
Terwijl hij wel bijna op het aanrecht zit als het ligt te ontdooien, maar als hij hem dan daadwerkelijk krijgt laat hij hem liggen.
Jullie ideeen?
We hebben hem aangeleerd eerst te wachten anders schrokte hij echt zijn bakje leeg.
Soms staat zijn bak tot 15/16u vol (normaal krijgt hij rond 18u zijn 2e maaltijd, maar die slaan we dan maar over.)
Als ik het voer in zijn kong of zijn 'dogpyramide' doe dan gaat hij er wel even mee bezig maar maakt het ook lang niet leeg.
Ziek is hij niet. Gebeurd ook dat hij een lekker bot krijgt van de slachter en deze ook soms een dag laat liggen of meerdere dagen.
Terwijl hij wel bijna op het aanrecht zit als het ligt te ontdooien, maar als hij hem dan daadwerkelijk krijgt laat hij hem liggen.
Jullie ideeen?

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: hond eet 'smorgens niet...
Als jouw hond goed op gewicht is zou ik me er niet druk om maken, je zult dan wel te veel eten geven.

- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
denk ook dat je teveel geeft. Onze pup schrokte eerst ook altijd zijn eten naar binnen. Op een dag had hij ook geen zin om te eten en sloeg een paar dagen 1 maaltijd over. Tot ik dus hier ook de tip kreeg om minder te voeren en nu is hij weer net zo gek op zijn eten als voorheen. Laat nu nooit een bakje voer staan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Hmm wij hebben hetzelfde probleem een beetje, maar halen het voer weg na 10 minuten. Na een uurtje nog eens proberen, dan niet dan komt het 's avonds er extra door de kvv 
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Als ik vaker dan 1x per dag voer begint mijn hond ook te mieren met haar eten. Dus ze krijgt lekker 1x per dag, laat op de avond haar bak eten en dan eet ze met smaak 
- Dona85
- Actief
Oke, dat stelt me gerust!
De groei is natuurlijk ook wel klaar dus hij zal ook wel minder nodig hebben.
Maar ja, zelf eet je natuurlijk 3 keer per dag dus als hij dan maar 1x eet vind je dat voor jezelf wel raar!
En je denkt nog dat het aan het voer ligt ofzo...
De groei is natuurlijk ook wel klaar dus hij zal ook wel minder nodig hebben.
Maar ja, zelf eet je natuurlijk 3 keer per dag dus als hij dan maar 1x eet vind je dat voor jezelf wel raar!
En je denkt nog dat het aan het voer ligt ofzo...

- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom laat je zn bak zo lang staan? hier is het 10 minuten, niet eten... volgende keer beter.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het is nog nooit gebeurd dat hier een kerngezonde hond zijn/haar voer niet binnen 1 minuut op heeftKruimel53 schreef:Hier 5 minuten ...
Mijn herders aten vroeger ook vanaf een maand of 9 1x daags. De IJzen zijn natuurlijk een stuk kleiner, Logi was een maand of 6 toen hij zelf aangaf dat hij geen ontbijt meer wilde. Wat je zelf al schrijft, de echte groei heb je dan wel gehad dus ze hebben gewoon minder nodig. Van minder geven zal hij niet gelijk van de graat vallen dus dat zou ik proberen. Eten erin proberen te praten terwijl hij eigenlijk geen honger heeft wil nog wel eens tot echt eetproblemen leiden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
moonsparkle
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
En wat als je hond niet meer wil eten terwijl hij er wel wat bij kan hebben? Die van mij heeft al een tijd hetzelfde voer in altijd dezelfde bak en hoewel hij nooit een snelle eter was at hij wel achter elkaar door. Nu pakt hij het eruit, kauwt het en gooit het naast de bak. Hij eet uiteindelijk wel een deel op maar aangezien hij al best dun is zie ik liever dat het gewoon op gaat. De bak gelijk weghalen heb ik ook een tijdje geprobeert maar dat helpt niet en bovendien ben ik dan echt bang dat hij te mager gaat worden.
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Ik heb ook zo'n lastige eter. Als pup zijnde at hij ' s morgens, maar sinds een paar maanden ben ik overgegaan op 1x eten. Hij hoeft ' s morgens echt niets. Daarnaast krijgt hij veel minder eten dan wat er op die overzichten staat. Sam is ongeveer 7,5 kg, volgens de lijstjes zou hij ongeveer 175 gr eten moeten, hij krijgt tussen de 100 en 125 gr. De ene keer is zijn eten binnen 30 sec op en de andere keer ruikt hij trekt zijn neus op en loopt weg. Dat eten.....pffff....ik word er af en toe moedeloos van. Ik zou als ik jou was overstappen op 1x eten, dan kweek je honger en eten ze smakelijker....al gaat dat bij mij niet altijd op, haha....

Sammy 31-08-2010
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hond heeft gewoon voldoende. Als hij een lekker bot laat liggen zou ik zelfs zeggen te véél.Dona85 schreef:Ik had een vraagje;
Jullie ideeen?
-
miekmiek
eens met mijn voorgangers. zodra mijn honden niet staan te springen voor hun eten is er OF iets mis OF ze krijgen teveel. Maar goed, ze krijgen hier ook maar 1x per dag eten.
- Dona85
- Actief
Ja dat heb ik nu ook, hij is behoorlijk schraal zeg maar.moonsparkle schreef:En wat als je hond niet meer wil eten terwijl hij er wel wat bij kan hebben? Die van mij heeft al een tijd hetzelfde voer in altijd dezelfde bak en hoewel hij nooit een snelle eter was at hij wel achter elkaar door. Nu pakt hij het eruit, kauwt het en gooit het naast de bak. Hij eet uiteindelijk wel een deel op maar aangezien hij al best dun is zie ik liever dat het gewoon op gaat. De bak gelijk weghalen heb ik ook een tijdje geprobeert maar dat helpt niet en bovendien ben ik dan echt bang dat hij te mager gaat worden.
Ik heb een paar weken terug inderdaad wel na 5/10 min. zijn bak weggehaald, maar dan moet hij halverwege de dag soms gal spugen omdat er niets in zijn buik zit...

-
Lindsey
- Zeer actief
En wat voer je dan? Hier laten ze nooit wat staan, het is in een mum van tijd op. (1,2 nanoseconden ongeveer)
Ze krijgen 1 x per dag een maaltje (vers).
Meestal kunnen ze zich de luxe veroorloven voer te laten staan. Behalve als het 'mental' is. Ik ken een hond die niet eet als de baas een paar dagen weg is. Dan hongert hij.
Ze krijgen 1 x per dag een maaltje (vers).
Meestal kunnen ze zich de luxe veroorloven voer te laten staan. Behalve als het 'mental' is. Ik ken een hond die niet eet als de baas een paar dagen weg is. Dan hongert hij.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Mijn hond had ook moeite met 's ochtends eten en dat kwam doordat ze dan misselijk was door een lege maag. Nu krijgt ze eerst een droge boterham en dan een uur later de brok en lust ze het wel. Ze heeft ook niet meer overgegeven sinds ze de boterham krijgt.
Weet niet of dat jou helpt aangezien jouw hond pas in de middag misselijk lijkt te worden?
Weet niet of dat jou helpt aangezien jouw hond pas in de middag misselijk lijkt te worden?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Dona85
- Actief
@lindsey hij krijgt brok en int weekend vers
@pinguin20 Dat is wel een goed idee, gewoon een boterham! kan nooit geen kwaad natuurlijk is zijn buik toch niet meer zo leeg!
Ga het morgen proberen
@pinguin20 Dat is wel een goed idee, gewoon een boterham! kan nooit geen kwaad natuurlijk is zijn buik toch niet meer zo leeg!
Ga het morgen proberen