Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glucosamine en chondroitine voor honden....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Glucosamine en chondroitine voor honden....

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik geef Teddy Cetyl M tabletten (daar zit o.a. Cetyl Myristoleaat en glucosamine in) en daar heeft hij veel baat bij.
Toen hij bij ons kwam wonen sprong hij heel veel in vensterbank, dat mag hier niet dus ik heb hem veelvuldig daar vanaf gestuurd en op een gegeven moment hield hij daar ook mee op. Dus ik blij, hij heeft het eindelijk begrepen dacht ik...
Een paar maanden later kwam ik erachter dat hij zeer beroerde heupen heeft met veel artrose en botwoekering aan beide heupkoppen.
Aangezien ik nog niet heel veel pijn bij hem zag ben ik toen eerst begonnen met alleen Cetyl M.
Binnen een week zat meneer weer in de vensterbank...
Inmiddels geef ik er ook pijnstillers (Onsior) bij.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Hutsje schreef:ik zou toch echt een foto maken, van zijn ellebogen en ook meteen van zijn heupen en rug (omdat hij opstartstijfheid heeft). waarom heeft hij dat niet gedaan? als hij een foto maakt kan hij ook meteen zien of er artrose zit (en zo klinkt het wel) en hoe erg het is. ik denk ook aan ed, eigenlijk. sterkte ermee, het is niet leuk om je hond zo te zien.

Ed heb ik het ook met hem over gehad....maar volgens hem zou Quibus er dan al op jongere leeftijd last van moeten hebben gehad....het schijnt dat dat nogal veel bij jongere honden naar boven komdt net als HD......mijn vorige hond had HD en die begon met 9 maanden al te klooien met kreupeheid. :-?
Ook zou hij dan slechter moeten lopen volgens de dierenarts....en hij voelde een lichte verdikking in de elleboog....foto's maken had niet gekund omdat ik er na een wandeling heen ben gegaan en hij toevallig tijd had om Quibus te onderzoeken...voor foto's zou het mannetje in een roes moeten....hij is ook niet continu kreupel en vaak moet je ook echt goed kijken om te zien dat hij niet helemaal zuiver loopt....en er komdt bij dat hij toch nog wel regelmatig met Mutzie wil spelen.
Ik heb zelf het idee om eerst te gaan kijken wat Glucosamine en Chondroitine voor hem kan betekenen.....in die tussentijd hou ik hem goed in de gaten en mocht ik er dan nog twijfels over hebben dan gaan we er uiteraard alsnog foto's van laten maken......ik wil het eerst even laten bezinken zodat ik weer rustig na kan denken zonder dat ik me gek laat maken door allemaal enge verhalen( niet lullig bedoelt hoor :W: )
Groetjes Alie.

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Quibus schreef:
Hutsje schreef:ik zou toch echt een foto maken, van zijn ellebogen en ook meteen van zijn heupen en rug (omdat hij opstartstijfheid heeft). waarom heeft hij dat niet gedaan? als hij een foto maakt kan hij ook meteen zien of er artrose zit (en zo klinkt het wel) en hoe erg het is. ik denk ook aan ed, eigenlijk. sterkte ermee, het is niet leuk om je hond zo te zien.

Ed heb ik het ook met hem over gehad....maar volgens hem zou Quibus er dan al op jongere leeftijd last van moeten hebben gehad....het schijnt dat dat nogal veel bij jongere honden naar boven komdt net als HD......mijn vorige hond had HD en die begon met 9 maanden al te klooien met kreupeheid. :-?
Ook zou hij dan slechter moeten lopen volgens de dierenarts....en hij voelde een lichte verdikking in de elleboog....foto's maken had niet gekund omdat ik er na een wandeling heen ben gegaan en hij toevallig tijd had om Quibus te onderzoeken...voor foto's zou het mannetje in een roes moeten....hij is ook niet continu kreupel en vaak moet je ook echt goed kijken om te zien dat hij niet helemaal zuiver loopt....en er komdt bij dat hij toch nog wel regelmatig met Mutzie wil spelen.
Ik heb zelf het idee om eerst te gaan kijken wat Glucosamine en Chondroitine voor hem kan betekenen.....in die tussentijd hou ik hem goed in de gaten en mocht ik er dan nog twijfels over hebben dan gaan we er uiteraard alsnog foto's van laten maken......ik wil het eerst even laten bezinken zodat ik weer rustig na kan denken zonder dat ik me gek laat maken door allemaal enge verhalen( niet lullig bedoelt hoor :W: )
dat snap ik heel goed. het is alleen niet zo dat hij er al veel eerder last van zou moeten hebben. het kan erfelijk zijn, maar hij kan het ook op latere leeftijd door bv trauma hebben gekregen. ik wil je niet bang maken maar als ik het zo hoor bij hem heeft hij wel last van artrose. daar kun je heel goed gluco/chondro voor geven maar de oorzaak haal je niet weg. als dit bv ed/hd is of een los botfragment wordt het alleen maar erger terwijl dit door een opeartie ms weggehaald kan worden.
persoonlijk zou ik het gewoon willen weten, zeker omdat hij opstartstijfheid heeft. dan kun je er rekening mee houden. als hij slechte heupen heeft hoeft dit helemaal niet te betekenen dat hij niks meer mag maar je kunt er wel rekening mee houden door te gaan fietsen oid.
mijn huts heeft een knieprobleem gehad (kniebandscheur), ben bij 3 das geweest die alleen niet wilden opereren. de 3e adviseerde fietsen en dat heeft heel goed geholpen. ze was toen 4. dit heb ik gedaan, in het begin 2 keer daags en later 1 keer daags. moest ook geen dag overslaan want dat zag ik meteen, toen ze 9 was is de band helemaal ingescheurd en toen heb ik haar wel laten opereren.toen bleek dat de hele miniscus weg was. achteraf had ik haar beter meteen kunnen laten opereren.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Hutsje schreef:
Quibus schreef:

dat snap ik heel goed. het is alleen niet zo dat hij er al veel eerder last van zou moeten hebben. het kan erfelijk zijn, maar hij kan het ook op latere leeftijd door bv trauma hebben gekregen. ik wil je niet bang maken maar als ik het zo hoor bij hem heeft hij wel last van artrose. daar kun je heel goed gluco/chondro voor geven maar de oorzaak haal je niet weg. als dit bv ed/hd is of een los botfragment wordt het alleen maar erger terwijl dit door een opeartie ms weggehaald kan worden.
persoonlijk zou ik het gewoon willen weten, zeker omdat hij opstartstijfheid heeft. dan kun je er rekening mee houden. als hij slechte heupen heeft hoeft dit helemaal niet te betekenen dat hij niks meer mag maar je kunt er wel rekening mee houden door te gaan fietsen oid.
mijn huts heeft een knieprobleem gehad (kniebandscheur), ben bij 3 das geweest die alleen niet wilden opereren. de 3e adviseerde fietsen en dat heeft heel goed geholpen. ze was toen 4. dit heb ik gedaan, in het begin 2 keer daags en later 1 keer daags. moest ook geen dag overslaan want dat zag ik meteen, toen ze 9 was is de band helemaal ingescheurd en toen heb ik haar wel laten opereren.toen bleek dat de hele miniscus weg was. achteraf had ik haar beter meteen kunnen laten opereren.

Ja gezien de klachten is het bijna zeker dat hij artrose heeft en dat is al shit genoeg natuurlijk...de DA denkt zelf dat het geen ED is maar ik hou het uiteraard goed in de gaten want mijn beestjes zijn mij echt wel heilig.......ik wil in eerste instantie toch voor de glucosamine en chondroitine gaan en kijken hoe het dan gaat.....mocht het wel erger worden dan wil ik zekers foto's laten maken....en ja je blijft nu eerst natuurlijk wel onzeker.....dus ik moet mijn hoofd eerst even koel houden en niet gelijk in paniek raken.

Waarom wouden die Dierenartsen Huts niet opereren eigenlijk?
Groetjes Alie.

Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

malinois schreef:
flatcoat schreef:
malinois schreef:mn honden niet maar ik zelf wel, als ik ze 2 dagen vergeten ben (vakantie of trainen of wat dan ook) dan voel ik het direct... dan breek ik bijna bij mn knieën af... als ik ze gewoon 2 x daags slik geen problemen.
Mijn man gebruikt het ook al jaren en heeft er zeker baat bij ...... Dat het gebruik van gluco e.d. discutabel is, is al vaak aan de orde geweest maar zolang er mensen zijn die het kunnen verwoorden dat ze er baat bij hebben is het "niet geschoten, altijd mis" bij dieren zeker van toepassing.
precies ik zou het ook zo geven indien nodig, dezelfde die ik dan zelf heb overigens.

En ik denk er eigenlijk pas aan dat ik ze vergeten ben als ik de pijn voel... dus niet andersom eerst aan denken en dan pijn hebben.
Mag ik vragen welke jij gebruikt? Ik wil ze voor mezelf ook gaan proberen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ja ik geef het mijn honden, en heb al hele goede resultaten gezien bij vele honden. Zelf heb ik het ook gebruikt en merkte veel verschil.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik gebruik ze ook van het kruidvat.
zowel voor mezelf als voor de hond.
voor de hond maak ik er wel poeder van.
en ze zijn nu in de aanbieding, dus ik ga morgen weer ff voorraad inslaan. :wink:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zit ook al heel lang te dubben of het voor Branco misschien heilzaam zou wezen... en ook ik word niet zekerder van alle wisselende berichten.
En hoe doseer je zo'n glucosamine-pil? Hoeveel zou een hond van 16 kg moeten/mogen hebben?
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

miriam schreef:
malinois schreef:
flatcoat schreef:
malinois schreef:mn honden niet maar ik zelf wel, als ik ze 2 dagen vergeten ben (vakantie of trainen of wat dan ook) dan voel ik het direct... dan breek ik bijna bij mn knieën af... als ik ze gewoon 2 x daags slik geen problemen.
Mijn man gebruikt het ook al jaren en heeft er zeker baat bij ...... Dat het gebruik van gluco e.d. discutabel is, is al vaak aan de orde geweest maar zolang er mensen zijn die het kunnen verwoorden dat ze er baat bij hebben is het "niet geschoten, altijd mis" bij dieren zeker van toepassing.
precies ik zou het ook zo geven indien nodig, dezelfde die ik dan zelf heb overigens.

En ik denk er eigenlijk pas aan dat ik ze vergeten ben als ik de pijn voel... dus niet andersom eerst aan denken en dan pijn hebben.
Ik bestel de gluco en chrondro bij www.glucosamine.com Reden hiervoor is dat er geen onnodige toevoegingen zijn zoals allerlei vitamientjes e.d. die het produkt alleen maar nog duurder maken terwijl ik niet om toevoegingen vraag.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
miriam
Zeer actief

flatcoat schreef:
miriam schreef:
malinois schreef:
flatcoat schreef: Mijn man gebruikt het ook al jaren en heeft er zeker baat bij ...... Dat het gebruik van gluco e.d. discutabel is, is al vaak aan de orde geweest maar zolang er mensen zijn die het kunnen verwoorden dat ze er baat bij hebben is het "niet geschoten, altijd mis" bij dieren zeker van toepassing.

Ik bestel de gluco en chrondro bij www.glucosamine.com Reden hiervoor is dat er geen onnodige toevoegingen zijn zoals allerlei vitamientjes e.d. die het produkt alleen maar nog duurder maken terwijl ik niet om toevoegingen vraag.

Oke, dankje. Ik zal eens gaan kijken. :wink:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miriam schreef:
malinois schreef:
flatcoat schreef:

deze: https://online.kruidvat.nl/product/5100 ... 0000000170
wel die met msm zonder msm werkte hier een stuk slechter. Vraag me niet waarom. Heb toen deze een keer gekocht omdat de andere uitverkocht was en daar merkte ik direct verschil mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miriam
Zeer actief

malinois schreef:
miriam schreef:
malinois schreef:
flatcoat schreef: Mijn man gebruikt het ook al jaren en heeft er zeker baat bij ...... Dat het gebruik van gluco e.d. discutabel is, is al vaak aan de orde geweest maar zolang er mensen zijn die het kunnen verwoorden dat ze er baat bij hebben is het "niet geschoten, altijd mis" bij dieren zeker van toepassing.

deze: https://online.kruidvat.nl/product/5100 ... 0000000170
wel die met msm zonder msm werkte hier een stuk slechter. Vraag me niet waarom. Heb toen deze een keer gekocht omdat de andere uitverkocht was en daar merkte ik direct verschil mee.
De link werkt niet....zijn het die van het kruidvat zelf?
Maar wel fijn...dan kan ik eerst die proberen...bedankt.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Om de gewone medicatie tegen artrose tot een minimum te beperken, heb ik onze oudje Max een drietal jaar Vetri-Joint 40 gegeven (zie http://www.newpharma.be/apotheek/ecupha ... etten.html ).

Daarin zit naast glucosamine en chondroïtine ook MSM, selenium, Vit. C & E, zink en curcuma longa.

Het eerste jaar heb ik hem daardoor volledig pillenvrij kunnen houden, maar na verloop van tijd wel moeten besluiten om toch medicatie bij te geven aan een minimale onderhoudsdosis.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

flatcoat schreef:Ja, mijn flatcoat heeft dat jarenlang gekregen ivm artrose. Onze ervaring was goed. We hebben toen contact gehad hierover met www.glucosamine.com
omdat we specifiek het e.e.a. wilden weten over het toedienen aan dieren.
Mijn vorige hond kreeg ook chrondoitine en glucosamine, bestelde ik ook op die site en heb ook persoonlijk contact met ze gehad ivm het toedienen bij dieren.
Naar mijn idee werkte dit echt super bij mijn hond.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”