Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help: narigheid na een bot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Help: narigheid na een bot

Ongelezen bericht door Ody »

Ik had gisteren van de slager 2 botten meegekregen voor de honden, wat een traktatie.
Vanmorgen kom ik boven en ligt het hele huis vol met braaksel en stukjes bot. Na een telefoontje met manlief blijkt dat hij vanmorgen vroeg ook al kots had geruimd. Ody voelt zich duidelijk heel beroerd en ligt met kleine oogjes op haar kussen. Als ik bij haar kom begint ze licht te bibberen. Ze wil niets eten en ook niets drinken.
Sira heeft helemaal nergens last van, loopt vrolijk rond en heeft gewoon haar eten op.
Ik maak me best een beetje zorgen, want als Ody niet wil eten voelt ze zich echt beroerd. Hoe lang kan ik dit nog aankijken of kan ik iets doen om haar te helpen?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
dagmar88
Zeer actief

Re: Help: narigheid na een bot

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kruimel53 schreef:Was dat zo'n runderknook, zo'n stuk koeienpoot? Daar komen nare harde stukken af die slecht verteren. Ik heb ervaren barfers maar van zo'n ding zouden ze ook goed ziek kunnen worden.
Ik zou zelf naar de dierenarts gaan en liefst ook een foto laten maken. Het kan er langs een of andere natuurlijke weg uit komen maar stel dat er echt iets klem zit, dan ben je er maar beter zo vroeg mogelijk bij.
Dat dus.
Sterkte er mee!
Ody
Zeer actief

Ik denk dat het een kniestuk was van een koe, rauw natuurlijk.
Ze krijgt vaker barf en heeft nooit problemen met bot, maar nu zit het echt niet lekker. :ugh:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

bij een duitse herder waar ik op paste, die had dezelfde symptomen.
zijn darmen waren geperforeerd door dat rotbot wat ik gekocht had bij de dierenzaak.
ik vind altijd dat je niet snel genoeg kan gaan als je hond zich zo beroerd voelt.
hoe is het nu?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kruimel53 schreef:Was dat zo'n runderknook, zo'n stuk koeienpoot? Daar komen nare harde stukken af die slecht verteren. Ik heb ervaren barfers maar van zo'n ding zouden ze ook goed ziek kunnen worden.
Ik zou zelf naar de dierenarts gaan en liefst ook een foto laten maken. Het kan er langs een of andere natuurlijke weg uit komen maar stel dat er echt iets klem zit, dan ben je er maar beter zo vroeg mogelijk bij.
Helaas dit dus.

Zo jammer dat slagers van niets weten maar goed.. het is aan een hondenbaas om te weten wat wel en niet gegeven kan worden.

Doorgaans zijn "botten die van de slager gekregen zijn" helemaal geen goed idee.

Maar doen hoor; even langs de dierenarts voor fotoś!

Suzanne
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

hoe gaat het ermee???
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ik ben toch maar naar de dierenarts geweest, het zat me toch niet lekker. Ze bleef zo ontzettend spugen. Gelukkig geen enge obstructies, maar wel een keiharde drol met botstukjes aan het einde van haar dikke darm. Hij zat nog niet ver genoeg om hem eruit te pulliken, dus moest ik oraal paraffine geven. Ook heeft ze een injectie gekregen tegen het spugen en een injectie antibiotica.
Vanmiddag werd ze al rustiger, veel geslapen en een beetje yoghurt op. ´s Avonds wilde ze wel een beetje vlees en net bij het uitlaten kwam er al een behoorlijk stuk uit. :cheer:
Ik weet alleen niet zeker of alles eruit is, dus ik twijfel of ik haar vanavond nog een keer ga pesten met paraffine, want dat vind ze echt vreselijk smerig.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

kenji heeft dit ook gehad maar bij hen lagen zijn darmen stil, alles zat vast met verpulvert bot, hij had enorm veel pijn, en lag van achter in de tuin enorm te bibberen, braakte ook heel de tijd, ben toen direct naar dierenkliniek gereden en hebben ze foto genomen.

ik had hem zo'n bot gegeven maar normaal kwabbeld hij het niet helemaal op, nu had hij s'nachts dus wel heel dat bot opgegeten

Hij kreeg toen ook parafine olie en ik moest thuis nog om de 2 uur bijgeven, de dag erna weer terug gegaan naar dierenkliniek en zagen ze dat zijn darmen terug wat op gang waren en alles beetje verschoven was, de dierenarts heeft zoveel mogelijk er uit gehaald via zijn anus en de rest is er zo uitgekomen, de parafineolie kwam er nog paar dagen erna gewoon uit zijn achterste gelopen

een vriendin van mij haar hond is gestorven aan stukken bot dat vast zat en de darmen had geperforeerd, ze heeft hem nog laten opereren maar het was te laat, dag erna stierf hij, 6 jaar was hij maar

hier krijgen ze nooit geen bot meer, alleen nog mergpijpen van de slager
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lekker pens geven, dat stimuleert ook en het is smakelijker dan paraffine ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Marjoleine schreef:Lekker pens geven, dat stimuleert ook en het is smakelijker dan paraffine ;)
hahahahaha.... voor de hond dan :mrgreen:
Ody
Zeer actief

Vandaag weer een normale drol, dus het lijkt erop dat ze gisterenavond toch alle ellende uitgepoept heeft. :cheer:
Ze is nog wel een beetje slapjes, maar dat is ook niet zo raar na al dat overgeven. De andere botten heb ik in de kliko gepleurd, die krijgen ze nooit meer. Hier alleen nog maar ´normale´ barf, maar het is jammer dat het hier zo slecht in kleine hoeveelheden verkrijgbaar is. :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ody schreef:Vandaag weer een normale drol, dus het lijkt erop dat ze gisterenavond toch alle ellende uitgepoept heeft. :cheer:
Ze is nog wel een beetje slapjes, maar dat is ook niet zo raar na al dat overgeven. De andere botten heb ik in de kliko gepleurd, die krijgen ze nooit meer. Hier alleen nog maar ´normale´ barf, maar het is jammer dat het hier zo slecht in kleine hoeveelheden verkrijgbaar is. :ugh:
Bij caroba wordt vanaf 25 euro gratis bezorgd. Misschien dat je daar wat barf spulletjes uit kunt zoeken.
Fijn dat het weer beter gaat. :ok:

Heb je het bottendocument wel eens gelezen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ody schreef:Vandaag weer een normale drol, dus het lijkt erop dat ze gisterenavond toch alle ellende uitgepoept heeft. :cheer:
Hoi,
dan zou je je 's op een rauwvoerforum kunen melden en vragen om mee te doen met groepsbestellingen! ;-)

Verstandig overigens; van die botten.... !

Wellicht een goed idee de slager nog in te lichten dat hij dat ook aan anderen niet meer geeft?

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”