Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveelheid voor pup
Moderator: moderatorteam
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
Hoeveelheid voor pup
Anthira krijgt bij ons kvv van Lupa te eten. De eerste paar dagen heeft ze smuldier gehad omdat de lupa nog niet geleverd was. Ze krijgt zo'n 500 gram per dag. Overal staat dat de aanbevolen hoeveelheid zo ongeveer 50 gram per kg lichaamsgewicht moet zijn. Ze weegt nu ongeveer 7,5 kg. (Straks naar de dierenarts en dan wegen we haar weer). Dat is toch ongeveer 375 gram als ik het goed heb uitgerekend. Maar zelfs nu met 500 gram heeft ze nog echt wel honger volgens mij. Krijgt ze genoeg, te veel of moet ze juist meer krijgen? Lastig hoor, een puppy 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hoeveelheid voor pup
Jeffy schreef:Anthira krijgt bij ons kvv van Lupa te eten. De eerste paar dagen heeft ze smuldier gehad omdat de lupa nog niet geleverd was. Ze krijgt zo'n 500 gram per dag. Overal staat dat de aanbevolen hoeveelheid zo ongeveer 50 gram per kg lichaamsgewicht moet zijn. Ze weegt nu ongeveer 7,5 kg. (Straks naar de dierenarts en dan wegen we haar weer). Dat is toch ongeveer 375 gram als ik het goed heb uitgerekend. Maar zelfs nu met 500 gram heeft ze nog echt wel honger volgens mij. Krijgt ze genoeg, te veel of moet ze juist meer krijgen? Lastig hoor, een puppy
pups mogen hier eten wat ze willen, Inno is nu 11 weken weegt rond de 10 kilo & eet circa 750 gram op een dag (zonder beloningen gerekend, dat is ook nog wel een 250 gram denk ik zo maar), maar hij ziet er ook niet uit of hij wat te kort komt....
- Jeffy
- Zeer actief
Bij de fokker kregen ze ook zoveel ze wilden zeg maar. Maar in hoeverre overvoer je ze dan niet op deze leeftijd? Zullen ze zich niet gewoon te vol eten? Ze krijgt ook wat buiten de kvv natuurlijk, af een toe een koekje, een pensstaafje, een handje brokjes, je zou zeggen dat dat genoeg zou zijn. Maar ja, als ze honger heeft is dat misschien toch niet het geval. Ze ziet er verder ook prima uit hoor. Morgen is ze 9 weken.
Ik wil het graag goed doen
Ik wil het graag goed doen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
een pup mag best een extra randje hebben, maar idd niet te vet zijn, dat slepen ze ook maar weer mee....
kijk hier gewoon naar de pup, Inno stond de eerste tijd op 2x daags 500 gram, maar het ging niet op & hij heeft een grootgenoeg vetrandje,
nu krijgt hij dus 1x 750 gram en gaat het netjes op,
voorlopig blijft hij hier dan ook op staan, dan bouwen we vanzelf de hoeveelheid voer af tov zijn gewicht...beloningen & snoepgoed lust hij altijd wel...
kijk hier gewoon naar de pup, Inno stond de eerste tijd op 2x daags 500 gram, maar het ging niet op & hij heeft een grootgenoeg vetrandje,
nu krijgt hij dus 1x 750 gram en gaat het netjes op,
voorlopig blijft hij hier dan ook op staan, dan bouwen we vanzelf de hoeveelheid voer af tov zijn gewicht...beloningen & snoepgoed lust hij altijd wel...
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Hier krijgt mijn Hollander pup (10weken) ongeveer 650gram per dag.
Ze zal ongeveer 9kg weken.
Ze zal ongeveer 9kg weken.
- Jeffy
- Zeer actief
Dan denk ik dat ik haar nog maar wat meer geef. Zal het ook nog uitmaken hoevaak ze eten krijgt? We geven haar nu nog 4 keer per dag. Vooral omdat ze eten zo leuk vind, dus zo vaak mogelijk 
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Ik geef ze twee keer, 's ochtends kvv en 's avonds krijgt ze NRV.Jeffy schreef:Dan denk ik dat ik haar nog maar wat meer geef. Zal het ook nog uitmaken hoevaak ze eten krijgt? We geven haar nu nog 4 keer per dag. Vooral omdat ze eten zo leuk vind, dus zo vaak mogelijk
Ik schakel normaal heel snel over op 1keer, als ik zie dat de pup in kwestie er klaar voor is.
(deze is dat nog niet)
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
- Aantal honden: 1
Ik las ergens anders het volgende schema:
4x tot 3 maanden
2x tot 6 maanden
vanaf dan 1x
Ik zit ook een beetje te kijken hoeveel je nou moet geven, maar ik denk dat het inderdaad ook gewoon kijken naar de pup is. We gaan het hier over 2,5 week beleven
4x tot 3 maanden
2x tot 6 maanden
vanaf dan 1x
Ik zit ook een beetje te kijken hoeveel je nou moet geven, maar ik denk dat het inderdaad ook gewoon kijken naar de pup is. We gaan het hier over 2,5 week beleven

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Agostini schreef:Ik geef ze twee keer, 's ochtends kvv en 's avonds krijgt ze NRV.Jeffy schreef:Dan denk ik dat ik haar nog maar wat meer geef. Zal het ook nog uitmaken hoevaak ze eten krijgt? We geven haar nu nog 4 keer per dag. Vooral omdat ze eten zo leuk vind, dus zo vaak mogelijk
Ik schakel normaal heel snel over op 1keer, als ik zie dat de pup in kwestie er klaar voor is.
(deze is dat nog niet)
dat dus & het voordeel van minder vaak per dag voeren is dat ze voller zit & dus minder gefocussed (misschien) op voer zal zijn...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lui als ik ben jat ik even de tekst va mijn eigen website 
Bij voeding is het altijd belangrijk te blijven letten op de hond:
Wordt hij mager? Wordt hij te vet? Zijn de ribben nog goed voelbaar of zijn ze zelfs zichtbaar? Of is er geen rib meer te bekennen?
Er zijn uiteraard wel richtlijnen om je op te oriënteren.
Voor zowel BARF als KVV kunnen de volgende hoeveelheden worden aangehouden:
Pups en jonge honden: 50-70 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Volwassen honden: 20 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
En die hoeveelheden bepaal je dus door te kijken naar je hond.
Bij voeding is het altijd belangrijk te blijven letten op de hond:
Wordt hij mager? Wordt hij te vet? Zijn de ribben nog goed voelbaar of zijn ze zelfs zichtbaar? Of is er geen rib meer te bekennen?
Er zijn uiteraard wel richtlijnen om je op te oriënteren.
Voor zowel BARF als KVV kunnen de volgende hoeveelheden worden aangehouden:
Pups en jonge honden: 50-70 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Volwassen honden: 20 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
En die hoeveelheden bepaal je dus door te kijken naar je hond.
- Jeffy
- Zeer actief
Ik ken de theorieën maar vind het soms lastig om dat in de praktijk uit te voeren
Want ze zijn toch niet binnen een dag of twee te dik of te dun? De ribben zijn voelbaar. Zichtbaar is wat lastig want ze is zo'n pluisebol
Maar goed, we geven wat meer en kijken hoe dat gaat.
Maar goed, we geven wat meer en kijken hoe dat gaat.