Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Levensgevaarlijk die retrievers
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Levensgevaarlijk die retrievers
Een retriever heeft een baby verscheurd in de VS. Het drama had plaats toen de moeder van de baby met een van haar kinderen naar de dokter ging.
De vader lag met een van de kinderen te slapen. De moeder trof bij thuiskomst haar baby zwaargewond aan en belde de hulpdiensten. De baby werd nog overgebracht naar een ziekenhuis waar het kort na zijn aankomst overleed. Volgens lijkschouwer Chris Nisbet was het zwaar toegetakeld en moet een lijkschouwing nu uitmaken of de baby al dood was voor de hond een beentje van de baby afrukte. 'Ik moet jullie met droefheid het overlijden van de baby melden. Dit is een van de zwaarste dagen uit mijn loopbaan. Ik ben al meer dan twintig jaar aan de slag als lijkschouwer en dit is een van de zwaarste en moeilijkste zaken ooit', laat Nisbet in een geschreven mededeling weten, die het ook nog over 'een nachtmerrie' had.
De moeder was met haar kind van zeven naar de dokter toen het drama zich voltrok in de verbouwde woonwagen in Summerville, South Carolina. De vader lag in bed te slapen met hun kind van drie en de baby zat in een stoeltje. De politie zoekt nu uit wat er precies gebeurd is. Feit is dat de baby niet in de slaapkamer was bij de vader toen de hond aanviel. "Het is verschrikkelijk. Meer kan en wil ik niet zeggen. Het onderzoek is nog volop aan de gang", aldus sheriff L.C. Knight. De kinderen van 3 en 7 werden in bescherming genomen. De aanklagers volgen de zaak op de voet en de politie verwacht dat het onderzoek volgende week afgerond is waarna er een klacht geformuleerd kan worden.
Nog volgens de sheriff had de familie twee honden in huis en was de retriever die de baby verscheurde nog maar recent in huis gehaald.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... baby.dhtml
De vader lag met een van de kinderen te slapen. De moeder trof bij thuiskomst haar baby zwaargewond aan en belde de hulpdiensten. De baby werd nog overgebracht naar een ziekenhuis waar het kort na zijn aankomst overleed. Volgens lijkschouwer Chris Nisbet was het zwaar toegetakeld en moet een lijkschouwing nu uitmaken of de baby al dood was voor de hond een beentje van de baby afrukte. 'Ik moet jullie met droefheid het overlijden van de baby melden. Dit is een van de zwaarste dagen uit mijn loopbaan. Ik ben al meer dan twintig jaar aan de slag als lijkschouwer en dit is een van de zwaarste en moeilijkste zaken ooit', laat Nisbet in een geschreven mededeling weten, die het ook nog over 'een nachtmerrie' had.
De moeder was met haar kind van zeven naar de dokter toen het drama zich voltrok in de verbouwde woonwagen in Summerville, South Carolina. De vader lag in bed te slapen met hun kind van drie en de baby zat in een stoeltje. De politie zoekt nu uit wat er precies gebeurd is. Feit is dat de baby niet in de slaapkamer was bij de vader toen de hond aanviel. "Het is verschrikkelijk. Meer kan en wil ik niet zeggen. Het onderzoek is nog volop aan de gang", aldus sheriff L.C. Knight. De kinderen van 3 en 7 werden in bescherming genomen. De aanklagers volgen de zaak op de voet en de politie verwacht dat het onderzoek volgende week afgerond is waarna er een klacht geformuleerd kan worden.
Nog volgens de sheriff had de familie twee honden in huis en was de retriever die de baby verscheurde nog maar recent in huis gehaald.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... baby.dhtml
- Valerie
- Zeer actief
Re: Levensgevaarlijk die retrievers
Had ik pitbull in de titel moeten zetten 

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Afschuwelijk, wat een drama.
Maar wat een knurft, om te gaan slapen en de baby alleen te laten bij de honden
Maar wat een knurft, om te gaan slapen en de baby alleen te laten bij de honden

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Hm. Trailertrash, dus. Ma weg en pa ligt in bed te ronken terwijl de baby van 3 mnd alleen in een stoeltje in een andere ruimte zit. De hond hadden ze net.De moeder was met haar kind van zeven naar de dokter toen het drama zich voltrok in de verbouwde woonwagen in Summerville, South Carolina. De vader lag in bed te slapen met hun kind van drie en de baby zat in een stoeltje.
Ik weet wel weer even voldoende.

Lijkt me sterk dat zo'n situatie zich voordoet wanneer je niet onder invloed bent.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Haha, nee. Maar je wekte bij mij een andere verwachting door deze titel aangezien het woord 'levensgevaarklijk' hier juist vaak ironisch wordt bedoeld. Pas toen ik het wilde aanklikken zag ik dat het in dier en leed stondValerie schreef:Had ik pitbull in de titel moeten zetten

- Valerie
- Zeer actief
Dat is verplaatst zonder mijn toestemmingEsther12 schreef:Haha, nee. Maar je wekte bij mij een andere verwachting door deze titel aangezien het woord 'levensgevaarklijk' hier juist vaak ironisch wordt bedoeld. Pas toen ik het wilde aanklikken zag ik dat het in dier en leed stondValerie schreef:Had ik pitbull in de titel moeten zetten

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wat een vreselijk verhaal
Maar inderdaad zeggen de omstandigheden weer meer dan genoeg!

Maar inderdaad zeggen de omstandigheden weer meer dan genoeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dat kind moet toch geschreeuw hebben van de pijn en paps lag te slapen 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
daar is geen toestemming voor nodig. het hoort in deze hoek. kannutniehellupenValerie schreef:Dat is verplaatst zonder mijn toestemmingEsther12 schreef:Haha, nee. Maar je wekte bij mij een andere verwachting door deze titel aangezien het woord 'levensgevaarklijk' hier juist vaak ironisch wordt bedoeld. Pas toen ik het wilde aanklikken zag ik dat het in dier en leed stondValerie schreef:Had ik pitbull in de titel moeten zettenik heb het in algemeen gezet. Ik ben anti dier en leed.

- Renee1966
- Zeer actief
Of hij had Rage syndrome.Nanna schreef:Valt me nog mee dat het een retriever was. Meestal heeft dit slag vechthonden.
Maar je ziet maar dat ze een retriever net zo gek kunnen krijgen
- Renee1966
- Zeer actief
Een vreetkickNanna schreef:Of hij was net zo hard aan de stuff als zijn baasRenee1966 schreef:Of hij had Rage syndrome.Nanna schreef:Valt me nog mee dat het een retriever was. Meestal heeft dit slag vechthonden.
Maar je ziet maar dat ze een retriever net zo gek kunnen krijgen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Triest hoor , met je kind naar dde dokter terwijl je andere kind thuis aan stukken word getrokken.
Wat een gruwel en trauma omdat te zien bij thuiskomst.
Wat een gruwel en trauma omdat te zien bij thuiskomst.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die andere hond zal wel een kutpitbull zijn geweest die de Golden de schuld heeft gegeven.Renee1966 schreef:Een vreetkickNanna schreef:Of hij was net zo hard aan de stuff als zijn baasRenee1966 schreef:Of hij had Rage syndrome.Nanna schreef:Valt me nog mee dat het een retriever was. Meestal heeft dit slag vechthonden.
Maar je ziet maar dat ze een retriever net zo gek kunnen krijgen.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Staat volgens mij nergens dat het zo'n meitoxine-geval is, Keesbouvierpoedel schreef:Die andere hond zal wel een kutpitbull zijn geweest die de Golden de schuld heeft gegeven.Renee1966 schreef:Een vreetkickNanna schreef:Of hij was net zo hard aan de stuff als zijn baasRenee1966 schreef: Of hij had Rage syndrome..

Ga niet ontkennen dat er verknipte retrievers zijn (van alle 6 soorten). Denk dat er bij elk ras rotte appels zijn.

- dagmar88
- Zeer actief
- Renee1966
- Zeer actief
Die meth-lab 

- dagmar88
- Zeer actief
Renee1966 schreef:Die meth-lab

- Renee1966
- Zeer actief
Ik ook niet, man moet behoorlijk onder invloed geweest zijn, dat hij niet wakker geworden is.dagmar88 schreef:Renee1966 schreef:Die meth-labHet is natuurlijk niet grappig, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zonder drugs/alcohol/zware medicijnen voor elkaar krijgt.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
dan was het kind van 3 zeker ook onder invloeddagmar88 schreef:Renee1966 schreef:Die meth-labHet is natuurlijk niet grappig, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zonder drugs/alcohol/zware medicijnen voor elkaar krijgt.

maar uhm begrijp ik nou verkeerd uit de tekst, dat de lijkschouwer het overlijden van de baby moest melden?

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat vind ik ook vreemd, dat ook de peuter niets heeft gehoord. Mss is de baby met stoel en al gevallen en was buiten bewustzijn of mss zelfs overleden toen de hond zich op t ukje stortte. Dat hoop ik dan maar voor de babyBrowny schreef:dan was het kind van 3 zeker ook onder invloeddagmar88 schreef:Renee1966 schreef:Die meth-labHet is natuurlijk niet grappig, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zonder drugs/alcohol/zware medicijnen voor elkaar krijgt.
heel vreemd verhaal
![]()
maar uhm begrijp ik nou verkeerd uit de tekst, dat de lijkschouwer het overlijden van de baby moest melden?

Laatst gewijzigd door Naima op 24 apr 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ja dat begrijp je goed, je kan helemaal in stukjes over de weg verspreid liggen: je bent pas dood als de bevoegde instantie zegt dat je dood bent . De lijkschouwer in dit gevalBrowny schreef:dan was het kind van 3 zeker ook onder invloeddagmar88 schreef:Renee1966 schreef:Die meth-labHet is natuurlijk niet grappig, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zonder drugs/alcohol/zware medicijnen voor elkaar krijgt.
heel vreemd verhaal
![]()

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
kom op nanna je kunt het.... nog even en het was weer een klapkaakNanna schreef:Ik ga er zomaar van uit dat het een stamboomloos geval wasBranka schreef:
Ga niet ontkennen dat er verknipte retrievers zijn (van alle 6 soorten). Denk dat er bij elk ras rotte appels zijn.Ik denk niet dat mensen die in een trailer wonen een dure rashond willen betalen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Nanna schreef:De klapkaakretrieverrenee-uk schreef:kom op nanna je kunt het.... nog even en het was weer een klapkaakNanna schreef:Ik ga er zomaar van uit dat het een stamboomloos geval wasBranka schreef:
Ga niet ontkennen dat er verknipte retrievers zijn (van alle 6 soorten). Denk dat er bij elk ras rotte appels zijn.Ik denk niet dat mensen die in een trailer wonen een dure rashond willen betalen.
Apporteert keurig netjes afgescheurde babypootjes bij je

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Je laat je baby toch niet in een kinderstoel alleen achter in een kamer en dan al helemaal niet met een hond en zeker niet met een hond die je nog niet lang hebt.
Elke hond bijt en een retriever kan ook een hoop schade aanrichten. Vind het een hele rare situatie.
Elke hond bijt en een retriever kan ook een hoop schade aanrichten. Vind het een hele rare situatie.
- krullie
- Zeer actief
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... slept.html
ik lees volgens mij dat er 2 honden aanwezig waren.
hoe weten ze dan welke hond het was?
ik lees volgens mij dat er 2 honden aanwezig waren.
hoe weten ze dan welke hond het was?
- renee-uk
- Zeer actief
het is in elk geval een fraai staaltje journalistiek:
Dorchester County Coroner Chris Nisbet said the boy was bitten and dismembered, but he refused to answer additional questions about the infant's injuries.
He said he hopes an autopsy scheduled for Saturday will determine if the boy was dead before the dog dismembered him, the Associated Press reported.
en een stukje verder
Aiden died at the hospital shortly after he arrived.
Dorchester County Coroner Chris Nisbet said the boy was bitten and dismembered, but he refused to answer additional questions about the infant's injuries.
He said he hopes an autopsy scheduled for Saturday will determine if the boy was dead before the dog dismembered him, the Associated Press reported.
en een stukje verder
Aiden died at the hospital shortly after he arrived.

- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1