Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien en tekenmiddelen, ik kap ermee!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Vlooien en tekenmiddelen, ik kap ermee!

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lillith schreef:
->Chanty<- schreef:
nomo schreef:
->Chanty<- schreef:Knoflook is een fabel, werkt alleen bij hele grote hoeveel heden en dat kan een hond niet hebben.
Ik gebruik alleen natuurproducten zoals tea tree, lavendel en neem olie, deze combi werkt erg goed :-)
Morris krijgt elke dag al zo'n schapenvet met knoflook bonbon. Gewoon omdat hij het lekker vind (ik de geur iets minder) :engel: Helaas vinden de teken knoflook ook wel lekker en die blijven er niet mee weg.

Wat voor combi gebruik jij precies? Tea Tree heb ik wel eens voor een konijn gebruikt, maar staat me nog iets bij dat dat nooit onverdund op de huid mag?
Ik doe in een leeg spray flesje appel azijn, daar in doe ik 10 druppels tea tree, 20 druppels lavendel en 2 theelepels neemolie.
ff schudden voor het gebruik en over de hond sprayen :wink:
Wat voor olie is dat, neemolie :scratch:
Ik gebruik alleen lavendelolie met water.
http://www.neem-holland.nl/neem-holland ... 01&lang=NL
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik zit ook te dubben of ik de honden nog ga behandelen. Vorig jaar werd Trudy helemaal niet lekker na het toedienen van een pipetje Advantix. En dat was echt geen stress. Ze werd binnen een half uur heel sloom en keek lodderig uit haar ogen. Ik heb haar onder de douche gezet en met hondenshampoo gewassen.
En Bloem had twee dagen na het pipetje twee grote hotspots, precies op de plekken waar ik het toegediend had. Dat kan geen toeval zijn.
Agnes had helemaal nergens last van.
Misschien toch alleen maar omgevingsspray gebruiken en verder kammen, kammen en kammen. Lijkt mij het beste bij mijn honden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

->Chanty<- schreef:
Lillith schreef:
->Chanty<- schreef:
nomo schreef: Morris krijgt elke dag al zo'n schapenvet met knoflook bonbon. Gewoon omdat hij het lekker vind (ik de geur iets minder) :engel: Helaas vinden de teken knoflook ook wel lekker en die blijven er niet mee weg.

Wat voor combi gebruik jij precies? Tea Tree heb ik wel eens voor een konijn gebruikt, maar staat me nog iets bij dat dat nooit onverdund op de huid mag?
Ik doe in een leeg spray flesje appel azijn, daar in doe ik 10 druppels tea tree, 20 druppels lavendel en 2 theelepels neemolie.
ff schudden voor het gebruik en over de hond sprayen :wink:
Wat voor olie is dat, neemolie :scratch:
Ik gebruik alleen lavendelolie met water.
http://www.neem-holland.nl/neem-holland ... 01&lang=NL
Thanks...geen water begrijp ik?
Ik weet dat het niet oplost maar wel geleidt, wel makkelijk te sprayen...
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

Gisteren kwam ik m'n oude boekje tegen, Het Huishoudboek van OT en Sien ( schrijfster Greet Buchner) vlooien- worden zoveel mogelijk met een natgemaakte vlooienkam verwijdert. De vloeren worden ten tijde van een vlooienplaag gedweild met water en aluin. 1 kilo aluin op 10 liter water. Ook gestampte korianderzaden in mand helpen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

nomo schreef:
Anne&Taar schreef:het duurt 24 uur voordat het middel zich over het lichaam verspreid heeft. Dat je hond zo reageert op die druppels geloof ik niets van. Hoogstens de stress van het toedienen; en dat is een stress die je met trainen kan verminderen. Dat heeft met die druppels niets te maken.
Dat jij het niet geloofd moet je zelf weten :wink: maar ik weet toch heel zeker dat het met stress niks te maken heeft. Heb zelfs wel eens een pipetje gegeven terwijl hij lag te slapen. En ook dan begint na ongeveer een kwartier de ellende.
Er zijn ook heel veel dingen die een stuk stressvoller zijn dan zo'n pipetje. En daar reageert hij totaal niet op. Bij dingen die hij niet leuk vindt gaat hij als het klaar is hoogstens verontwaardigd op zijn kussen liggen.
Dat het 24 uur duurt voor het spul over het hele lichaam is verspreid klopt wel, maar dat houdt natuurlijk niet in dat eventuele reacties dan pas na 24 uur kunnen optreden.
Het middel zit na 10 minuten domweg niet in zijn lichaam, niet eens locaal, het ligt gewoon nog op zijn huid. Dat heeft nog geen enkel effect, hoogstens een kriebel.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Anne&Taar schreef:
nomo schreef:
Anne&Taar schreef:het duurt 24 uur voordat het middel zich over het lichaam verspreid heeft. Dat je hond zo reageert op die druppels geloof ik niets van. Hoogstens de stress van het toedienen; en dat is een stress die je met trainen kan verminderen. Dat heeft met die druppels niets te maken.
Dat jij het niet geloofd moet je zelf weten :wink: maar ik weet toch heel zeker dat het met stress niks te maken heeft. Heb zelfs wel eens een pipetje gegeven terwijl hij lag te slapen. En ook dan begint na ongeveer een kwartier de ellende.
Er zijn ook heel veel dingen die een stuk stressvoller zijn dan zo'n pipetje. En daar reageert hij totaal niet op. Bij dingen die hij niet leuk vindt gaat hij als het klaar is hoogstens verontwaardigd op zijn kussen liggen.
Dat het 24 uur duurt voor het spul over het hele lichaam is verspreid klopt wel, maar dat houdt natuurlijk niet in dat eventuele reacties dan pas na 24 uur kunnen optreden.
Het middel zit na 10 minuten domweg niet in zijn lichaam, niet eens locaal, het ligt gewoon nog op zijn huid. Dat heeft nog geen enkel effect, hoogstens een kriebel.
Ik heb 1 van mijn vorige honden een keer met frontline ingespoten en binnen het kwartier lag hij te stuiptrekken, dus het kan wel degelijk. Die heb ik direct onder de douche gezet.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

sterker nog zelfs ik reageer op de frontline terwijl ik het echt niet op mezelf smeer. Ben er echt allergisch voor, ben overgestapt naar advantage en dat gaat goed
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik gebruik al jaren geen vlooien/tekenmiddel meer en ze hebben nooit vlooien. Wel heel af en toe een teek, maar daar controleer ik gewoon regelmatig op. Vroeger had ik een hond die erg vaak teken had en die gaf ik 's zomers biergistpillen, dat scheelde een heel stuk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Angel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Angel »

giepske schreef:Hier wordt karnemelk gebruikt, is goed voor vacht, darmen en tegen vlooien en teken.
Krijgen ze een bepaalde zuurgraad in het bloed wat ze niet lekker vinden.
Suc6!!

stomme vraag misschien maar hoeveel karnemelk moet je geven dan per dag aan een hond die 30 kilo weegt?
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik zit ook echt te twijfelen wat ik ga doen qua vlooienbestrijding. Senna heeft een vlooienallergie dus ik moet toch wat. Ik gaf de honden altijd Advantage pipetten. Maar waar ik een beetje van geschrokken ben, Milo schudde zich meteen na het toedienen uit, vlak bij mijn oven van roestvrij staal. Daar zitten nu dus gewoon vlekken op die ik er niet uit krijg. En dat dan op de huid van je dier, hmmm...
Misschien ga ik toch voor de Seresto band, alleen jammer dat daar nog zo weinig van bekend is. Lastig hoor....klote parasieten.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Anne&Taar schreef:
nomo schreef:
Ik heb een kat gehad die binnen een kwartier reageerde hoor , kwijlen als een gek, helemaal niet lekker.
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

jores schreef:de nieuwe band, seresto, is 8 maanden werkzaam tegen vlooien, teken en luizen. Ik heb er een voor onze Tristan, duie krijgt hotspots van de scalibor. Van de seresto heeft hij geen last, is speciaal zo gemaakt dat als er tijdens spelen wat achter blijft hangen de band los gaat.

Tristan speelt veel maar nog nooit wat gebeurt (ook bij de anderen niet met hun scaliborbanden)
1 van mijn honden kreeg van deze band enorme jeuk. Heb het twee dagen aangekeken, maar is nu dus weer uit.

Ik was ontzettend tevreden van Scalibor, maar doordat wij met een klein kindje (13maanden) zitten, is dat dit jaar geen optie.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Hier ook geen vlooien, teken of wormenmiddelen meer. Ik kijk ze goed na en tot nu toe al jaren geen vlooien en wormen gehad. Teken wel, maar daar kijk ik ze goed op na, dus die pluk ik er meteen vanaf.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”