Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schurft?
Moderator: moderatorteam
- Oreo
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Jack Russel
schurft?
Oreo is nu 2 jaar en heeft nooit eerder huidproblemen gehad. Ik zag zojuist dat hij een klein langwerpig kaal plekje op zijn oor heeft . Toen ik verder op onderzoek uitging vond ik een tweede plekje.
Na wat onderzoek op het internet kwam ik uit op schurft. Het liefst race ik nu meteen naar de dierenarts maar weet iemand misschien of dit ook thuis te behandelen is?
Na wat onderzoek op het internet kwam ik uit op schurft. Het liefst race ik nu meteen naar de dierenarts maar weet iemand misschien of dit ook thuis te behandelen is?
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: schurft?
Ik zou persoonlijk eerst naar de dierenarts gaan, die kan je uitsluitsel geven welke plekken het echt zijn, voordat je onnodig gaat behandelen tegen iets dat het niet is.
-
yvonne dl
- Zeer actief
de da kan er een afkrabsel van halen en zie gelijk wat het is.
zelf niet gaan dokteren en schurft is vaak besmettelijk he
zelf niet gaan dokteren en schurft is vaak besmettelijk he
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Gewoon morgen de DA bellen en langs gaan. Die kan bepalen óf het schurft is en welke of wat anders. Dit soort zaken kan je het best meteen gericht gaan behandelen en niet gaan klungelen met HTK-middeltjes.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat dus; gewoon ff langs de DA.
Hou de hond voorlopig wel ff weg van andere honden; schurft is besmettelijk. Wat oook hoe dan ook een goed idee is is het wassen van kleden ed. waar de hond vaak op ligt. Dan kan hij in ieder geval zichzelf niet besmetten.
Let ook op jezelf; het is ovedraagbaar op mensen.
Het kan nog beslist van alles zijn; maar laat dat gewoon ff door de DA vaststellen.
Kijk wel uit met medicatie; als het echte klassieke schurft zou zijn helpen alleen heftige dingen die ook weer niet altijd goed voor de hond zijn. Goed overleggen!
Suzanne
Hou de hond voorlopig wel ff weg van andere honden; schurft is besmettelijk. Wat oook hoe dan ook een goed idee is is het wassen van kleden ed. waar de hond vaak op ligt. Dan kan hij in ieder geval zichzelf niet besmetten.
Let ook op jezelf; het is ovedraagbaar op mensen.
Het kan nog beslist van alles zijn; maar laat dat gewoon ff door de DA vaststellen.
Kijk wel uit met medicatie; als het echte klassieke schurft zou zijn helpen alleen heftige dingen die ook weer niet altijd goed voor de hond zijn. Goed overleggen!
Suzanne
-
Neeltje
Nogmaals, gewoon naar de DA.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ben je inmiddels naar de DA geweest en wat zei die?
Suzanne
Suzanne