Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel rontgenstraling gehad, tips?
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Veel rontgenstraling gehad, tips?
Lekker makkelijk joh hoef je sávonds het ligt niet aan te doen. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nee dat kan volgens mij niet, die straling doet meteen zijn 'schade', is niet iets wat lang blijft hangen ofzo.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Opbergen in een zoutmijn wil helpen tegen besmetting.sbientje schreef:nee dat kan volgens mij niet, die straling doet meteen zijn 'schade', is niet iets wat lang blijft hangen ofzo.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jeannettebo
- Zeer actief
Kan je niks tegen doen, maar er is ook niks aan de hand. Geen zorgen over maken. Je hondje krijgt hier niks van
Ik heb 8 jaar als rontgenlaborant gewerkt en ben nu stralingsdeskundige
Ik heb 8 jaar als rontgenlaborant gewerkt en ben nu stralingsdeskundige

-
Lillith
- Zeer actief
Jodium...moesten we niet allemaal aan het keukenzout bij die plof in Rusland. 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat is radioactieve fallout en dat is iets heel anders dan rontgenstraling. Rontgenstraling is een vorm van elektromagnetische straling (zoals licht ook is) en blijft dus niet hangen. Het wordt opgenomen, gereflecteerd of doorgelaten...Lillith schreef:Jodium...moesten we niet allemaal aan het keukenzout bij die plof in Rusland.
- Jeannettebo
- Zeer actief
je haalt nu 2 dingen door elkaar, radioactieve stoffen die ioniserende straling uitzenden en rontgenstraling die opgwekt wordt in een apparaat.Lillith schreef:Jodium...moesten we niet allemaal aan het keukenzout bij die plof in Rusland.
Jodium neem je in zodat je schildklier geen radioactief jodium opneemt en zodiende lekker blijft stralen in je lichaam.
Rontgenstraling is weg zodra de foto is gemaakt, je spreekt over miliseconde. Daarna is er gewoon geen straling meer.

-
Lillith
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:je haalt nu 2 dingen door elkaar, radioactieve stoffen die ioniserende straling uitzenden en rontgenstraling die opgwekt wordt in een apparaat.Lillith schreef:Jodium...moesten we niet allemaal aan het keukenzout bij die plof in Rusland.
Jodium neem je in zodat je schildklier geen radioactief jodium opneemt en zodiende lekker blijft stralen in je lichaam.
Rontgenstraling is weg zodra de foto is gemaakt, je spreekt over miliseconde. Daarna is er gewoon geen straling meer.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Met rontgenstraling moet je altijd zo denken, zo min mogelijk, maar niet bang zijn er voor. Er moet zeg maar altijd een reden zijn om een foto te maken. Zelfs met een ct scan geldt dat. Daar staan zo'n 1000 foto's tegenover qua stralingsbelasting.
Een zwangere vrouw wordt echt onder de ct gelegt als ze haar verdenken van longembolie. De kans dat er iets gebeurt met het kind door straling is zeer klein. de standaard kansen op afwijkingen zijn veeeeeel groter
Een zwangere vrouw wordt echt onder de ct gelegt als ze haar verdenken van longembolie. De kans dat er iets gebeurt met het kind door straling is zeer klein. de standaard kansen op afwijkingen zijn veeeeeel groter

- CKS
- Zeer actief
Het is wél een goed excuus om even een weekje naar het strand te gaan, dat dan wel weer 
(Hier worden artsen of laboranten die 'teveel' straling te verwerken hebben gekregen altijd even naar de kust gestuurd, maar dat zal te maken hebben met de achtergrondstraling die hier op 2240 meter hoogte altijd wat sterker aanwezig is dan op zeeniveau.)
Kees
(Hier worden artsen of laboranten die 'teveel' straling te verwerken hebben gekregen altijd even naar de kust gestuurd, maar dat zal te maken hebben met de achtergrondstraling die hier op 2240 meter hoogte altijd wat sterker aanwezig is dan op zeeniveau.)
Kees
Laatst gewijzigd door CKS op 20 apr 2012 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
dat ligt er natuurlijk weer aan welk strandCasey schreef:Het is wél een goed excuus om even een weekje naar het strand te gaan, dat dan wel weer
Kees
als wij naar jou strand komen vangen we meer straling dan dat de hond heeft gehad met die 7 foto's

- CKS
- Zeer actief
Gelukkig zeg jij net zelf dat dat niets uitmaaktJeannettebo schreef: als wij naar jou strand komen vangen we meer straling dan dat de hond heeft gehad met die 7 foto's
Kees
- Jeannettebo
- Zeer actief
dat klopt, maar mensen zijn vaak banger voor foto's dan vliegen, terwijl ze er niet bij stil staan dat ze bij vliegen vaak wel meer vangen.Casey schreef:Gelukkig zeg jij net zelf dat dat niets uitmaaktJeannettebo schreef: als wij naar jou strand komen vangen we meer straling dan dat de hond heeft gehad met die 7 foto's![]()
Kees
Ik zou het ook niet laten hoor als ik het vliegtuig kan pakken naar zo'n warm strand, ondanks mijn beroep

- CKS
- Zeer actief
Weet ikJeannettebo schreef: dat klopt, maar mensen zijn vaak banger voor foto's dan vliegen, terwijl ze er niet bij stil staan dat ze bij vliegen vaak wel meer vangen.
Ik zou het ook niet laten hoor als ik het vliegtuig kan pakken naar zo'n warm strand, ondanks mijn beroep
Kees
- Jeannettebo
- Zeer actief
arm kind, maar idd, die foto gaat echt geen invloed hebben op de gezondheid van het kind(van beide kinderen)Casey schreef:Weet ikJeannettebo schreef: dat klopt, maar mensen zijn vaak banger voor foto's dan vliegen, terwijl ze er niet bij stil staan dat ze bij vliegen vaak wel meer vangen.
Ik zou het ook niet laten hoor als ik het vliegtuig kan pakken naar zo'n warm strand, ondanks mijn beroepGeheel terzijde: een vriendin van me is kinderarts en die heeft mij een keer een prachtige röntgenfoto cadeau gedaan van een 14-jarig meisje met overgewicht en buikrampen...
Je ziet schitterend hoe het schedeltje aan het indalen is
De röntgenlaborante kreeg zowat een hartverzakking na het ontwikkelen van de foto maar uiteraard niets aan de hand
![]()
Kees
Maar goed er zijn wel meer fabeltjes en achterhaalde ideëen rond rontgenstraling

- CKS
- Zeer actief
Ze is bepaald de enige niet: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... ners.dhtmlJeannettebo schreef: arm kind,
Kees
- Jeannettebo
- Zeer actief
en maar zeiken dat we het zo slecht hebben hier. Ik ben dan toch blij dat ik hier opgegroeid ben en niet daar