Vervang jij dan ook de hele maaltijd voor kippennekken? Hier is het meestal maar 1 dag dunne ontlasting. Ik merk het ook meteen aan ze, ze blijven een uur zitten poepen en gaan heel vaak zitten omdat ze aandrang hebben. Maar het is niet zo dat het eruit spuit ofzo hoor hierTessaThomas schreef:Wij hebben hetzelfde probleem, al een aantal keer na kippennekken meerdere dagen echt diarree? Ik lees dus even mee!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kippennekkenen ontlasting
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: kippennekkenen ontlasting
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Ik zou het dan kapot slaan met een hamer.Demi schreef:Ze lust op zich alles, mits ze het kan kauwen. Ik zal eens wat van bovenstaande gaan halen voor haar (en vuilnisvat AmyMinhie schreef:Slagers hebben misschien wel kipkarkassen en op de markt kan je zoiets vaak ook wel halen.
Wat je verder nog meer kunt proberen qua bot zijn: eendennekken, kipkarkas, eendkarkas, konijnkarkas, parelhoenkarkas, kwartel, duif, kleine gans, zalmlijf/kop. Dit vind ik toch relatief wel zachte botten (mits ze het lust natuurlijk.)). Het is bij Izzy toch proberen. Kan ze het niet kauwen, is het dan handig om het kleiner te knippen, of is het gevaarlijk als ze het ineens doorslikt?
Ach ja, ik maak me hier niet druk om. De ziekte van Aujeszky (wat een rotwoord) komt zo goed als niet meer in Nederland voor.Yosh schreef:Zal dan wel het liefst voor een Islamitische slager gaan of Kippen poelier, wegens de mogelijkheid van besmetting door varkensvlees, maar dat ook gewoon overbezorgdheid zijn.Minhie schreef:Slagers hebben misschien wel kipkarkassen en op de markt kan je zoiets vaak ook wel halen.
Wat je verder nog meer kunt proberen qua bot zijn: eendennekken, kipkarkas, eendkarkas, konijnkarkas, parelhoenkarkas, kwartel, duif, kleine gans, zalmlijf/kop. Dit vind ik toch relatief wel zachte botten (mits ze het lust natuurlijk.)

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zijn een stuk groter, ik heb ook kippennekken gehad van Lotgering maar dat was dus 1 hap en weg, nu de eendennekken van Lotgering en daar moeten ze echt op kauwen.Demi schreef:de kippennekken kauwen ze allebei wel goed hier. Ik kan er ook niet mee zitten hoor met die ontlasting, het viel me alleen op dat ze het beide hadden nadat ze nekken gegeten hadden, eendennekken zijn die wat groter? Dat kan ik ook eens bestellen dan, moet Izzy weer wat meer kauwenmalinois schreef:precies ik kan me er ook niet druk over maken. Kippennekken vind ik niks, zijn me veel te klein daarom hier eendennekken.Tamara. schreef:Kippenpoten kan ook heel goed. Of inderdaad karkas en als die echt kaal is, lekker wat spiervlees gevenik zou mij ook niet zo druk maken over de ontlasting op de nekken. Hier is de ontlasting ook slapper bij sommige dingen. En eeen keer iets te veel bot, kan ook geen kwaad, is goed voor de anaalklieren
niet té veel bot maar iets meer
soms hebben ze ook wat dunnere ontlasting na de nekken en soms niet, hetzelfde na een penslap... ik kan er eigenlijk niet mee zitten. Wij hebben toch ook niet altijd knalharde ontlasting?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ok bij de volgende bestelling iig eendennekken en ik ga kijken voor wat karkassen en die sla ik dan wel eerst plat. denk dat Izzy ze anders niet kan eten. En voor mn vuilnisvat zal ik eens kijken voor wat groters om te kauwen, vreet alles en kauwt ook netjes gelukkig
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Nee, vervang niks. Geef alleen kippennekken bijvoorbeeld 's middags en dan 's avonds kvv. Of andersom. Erg apart dus (nu is ze wel gevoelig hoor)Demi schreef:Vervang jij dan ook de hele maaltijd voor kippennekken? Hier is het meestal maar 1 dag dunne ontlasting. Ik merk het ook meteen aan ze, ze blijven een uur zitten poepen en gaan heel vaak zitten omdat ze aandrang hebben. Maar het is niet zo dat het eruit spuit ofzo hoor hierTessaThomas schreef:Wij hebben hetzelfde probleem, al een aantal keer na kippennekken meerdere dagen echt diarree? Ik lees dus even mee!