smoekie schreef:DebbieZ schreef:Ugh, bultjes zijn vervelend. Zo onzeker altijd. Balen dat Sjefke ook weer moet, maar ze is hartstikke fit, dus dat zal vast heel goed gaan. Ze moet maar een voorbeeld nemen aan Joep!
Afhankelijk van de leeftijd zeg ik persoonlijk dat je er (van die bultjes) gewoon vanaf moet blijven. Mijn ervaring daarmee is dat eenmaal "eraan" gezeten (geprikt) te hebben gaat het (indien kwaadaardig) heel snel (overlijden hond)
Hond van mijn moeder heeft er ook "zat" maar gezien haar leeftijd (9) ze verder "niks" veranderd is of heeft laten we het "lekker" zitten. Te bang dat het ineens te snel "fout" afloopt omdat men erin heeft zitten prikken.
Duimen draaien iig mee voor Sjefke dat het gewoon een "stom" vetbultje is

Er wordt niet in geprikt Smoek.

Het is ook geen vetbultje, dat heeft mijn dierenarts al bekeken en ligt niet in de lijn der verwachting op die plek, en hoe het daar voelt.
Als het bultje duidelijk gegroeid is zal het verwijderd gaan worden als de dierenarts de conditie van Sjefke als vitaal beoordeelt (wat ik wel verwacht). Dit hebben we al uitgebreid doorgesproken de eerste keer dat ik met Sjefke voor dat bultje en een bult onder haar oksel langs ben geweest. Daar is nog een topic over in Medisch ergens.
Als het niet snel groeit laten we het gezien Sjefkes leeftijd gewoon zitten. Als het wel gegroeid is zal het verwijderd worden en opgestuurd. Mocht het foute boel zijn dan ga ik met haar niet een heel traject in van nog verder weghalen (en weer een operatie), of chemo/bestraling of iets dergelijks. Dan kijken we gewoon per dag hoe het gaat. Maar ze is nog goed genoeg om het weg te laten halen zodat wanneer het gewoon een cyste is of een goedaardige tumor ze nog een hele tijd mee kan zonder hinder te krijgen van een groter wordende bult bij haar tepel.