Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Operatie van bloedoor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Operatie van bloedoor

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Mijn teefje van bijna 10 jaar oud heeft in december voor de 1e keer een bloedoor gekregen. Ik heb dat leeg laten zuigen bij de dierenarts, hij heeft er iets ingespoten voor de stolling en het bloedoor trok weer goed weg. Ruim 2 weken geleden had ze ineens toch weer een volgelopen oor en afgelopen donderdag was het zo vol dat ze er ook echt last van had. Weer naar de dierenarts die er ruim 50 ml vocht uit gehaald heeft. Het oor was nog niet helemaal leeg maar de druk was er in ieder geval af. Weer het spul er in gespoten voor de stolling en dit keer ook een verband om haar hoofd tegen het schudden. Het verband heb ik er vrijdagmiddag af gehaald omdat het oor erg warm aanvoelde en helaas zat het ook al weer een heel eind vol met bloed. Vandaag heb ik weer gebeld naar de dierenarts want het oor zit weer net zo vol als donderdag en ze heeft er weer zichtbaar last van. De dierenarts wil haar straks weer zien en dan beslissin of ze op korte termijn geopereerd moet worden of niet.

Heeft iemand ervaring met deze operatie? En nog belangrijker, heeft ze dan geen kans meer op het opnieuw vollopen van het oor?
Ik wil haar uiteraard helpen waar ik kan maar om haar nu te laten opereren als de kans heel groot is dat het toch weer mis gaat, daar heeft niemand iets aan (behalve de dierenarts dan).
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Operatie van bloedoor

Ongelezen bericht door M@scha »

sam is bij mij meerdere keren leeggezogen én geopereerd en het blijft soms terugkomen. nu doen we er helemaal niks meer aan en gaat het vanzelf weg al duurt dat wel even.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik heb 2 honden (newfoundlanders) er aan laten opereren en na het leeghalen worden er dan hechtingen door het oor heen gezet zodat er minder kans op vollopen is als er weer een bloedvat springt door te heftig schudden.......
Naderhand hebben beide honden er nooit meer last van gehad !
Sandra
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mijn hond is ook geopereerd aan het oor.
ik heb er zelf bij geassisteerd.
daarna ging het goed en het is mooi genezen.
het was een lokale verdoving en hij was heel braaf (vertrouwde mij ook blindelings).
daarna nooit meer volgelopen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:sam is bij mij meerdere keren leeggezogen én geopereerd en het blijft soms terugkomen. nu doen we er helemaal niks meer aan en gaat het vanzelf weg al duurt dat wel even.
Miep heeft 2x een bloedoor gehad (maar geen 50 ml denk ik :eek: , misschien was het een rijksdaalder op haar oor). Beide keren hebben wij ook niets gedaan en afgewacht, en het is vanzelf weggetrokken. Maar goed, zij heeft er beide keren geen last van gehad, dus wij konden ook afwachten.

Ik hoop dat je nog verhalen krijgt van mensen met ervaring, want een verschrompeld oor bij zo'n mooie hangflapper lijkt me helemaal niets :cry:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb een keer een dierenarts een hond zien opereren (op tv) die een bloedoor had, die dierenarts naaide knopen aan weerszijden van de oorflap en naaide het oor boven op de kop vast en dat is daarna helemaal goedgekomen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Helen1974
Vaste gebruiker

Ik ben net bij de dierenarts geweest en morgen wordt mijn meissie geopereerd :cry: Er wordt een S vormige snee in haar oor gemaakt en de hele binnenkant wordt schoongemaakt. Daarna wordt haar hele oor door en door gehecht waardoor er geen nieuw bloedoor meer kan ontstaan als het goed is.

Ik wilde een foto van haar oor hier bij zetten maar het lukt me niet helaas. Haar hele oorflap is gevuld met bloed/vocht, het gaat dus niet om een klein stukje oor, vandaar dat ze morgen meteen geopereerd wordt, dit gaat uit zichzelf niet weg jammer genoeg.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sterkte morgen. :roos:
De honden met een bloedoor die ik ken zijn geopereerd en dat is goed gegaan. Bij eentje is het daarna nog een keer voorgekomen, daarna niet meer.
Helen1974
Vaste gebruiker

Toch gelukt om de foto's hier te krijgen.

Zo dik was haar oor:
Afbeelding

Het oor stond ook helemaal van haar hoofd af.
Afbeelding

En zo zag ze er gisteren uit toen ze weer thuis was:
Afbeelding

Morgen moet het verband er af, ik heb al wel gezien wat er onder zit, gisteren schudde ze namelijk haar oor onder het verband uit. Als het verband er af is zal ik nog even een foto hier neerzetten van het resultaat.
Nu maar hopen dat het het allemaal waard is geweest en dat het nu ook weg blijft.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hopelijk blijft het inderdaad weg. Gelukkig is de operatie goed gegaan.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het goed is gegaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ach gut....gaat het nu goed met je hond, sterkte :roos:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hou op schei uit, mijn vorige teef had dat ook en het bleef terugkomen, leeghalen en maar herhalen, opereren wilde we niet want dat is best heel pijnlijk wat de d.a. zei, uiteindelijk is het wel weggegaan maar is het oor helemaal in elkaar gekrompen, ze had er geen pijn aan verder meer.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”