Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokken
Moderator: moderatorteam
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
- Aantal honden: 1
brokken
Ons hondje Amy krijgt momenteel Royal canin mini adult brokken. Hier doet ze het goed op, goed op gewicht en prima ontlasting.
De laatste zak die wij kochten had een nieuwe verpakking en ook een gedeeltelijk andere inhoud lijkt het wel. Brokken zijn wat vettiger en ruiken nu ontzettend naar graan. Wij zijn er niet helemaal meer tevreden over en ook Amy lijkt deze brokken minder lekker te lijken.
Nu zijn wij dus op zoek naar andere brokken maar omdat ik door het bomen het bos niet meer zie ben ik benieuwd met welk merk brokken jullie goede ervaringen hebben?
Het gaat om een jack russell terriër dus het liefst een merk met ook kleinere brokjes.
Bedankt!
De laatste zak die wij kochten had een nieuwe verpakking en ook een gedeeltelijk andere inhoud lijkt het wel. Brokken zijn wat vettiger en ruiken nu ontzettend naar graan. Wij zijn er niet helemaal meer tevreden over en ook Amy lijkt deze brokken minder lekker te lijken.
Nu zijn wij dus op zoek naar andere brokken maar omdat ik door het bomen het bos niet meer zie ben ik benieuwd met welk merk brokken jullie goede ervaringen hebben?
Het gaat om een jack russell terriër dus het liefst een merk met ook kleinere brokjes.
Bedankt!

-
little_birdy
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): mechelse herdeXbordercollie
Re: brokken
thuis voeren wij nu taste of the wild,
80 % vlees
doet de pup het heel erg goed op
80 % vlees
doet de pup het heel erg goed op
- dagmar88
- Zeer actief
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Laatste keer werdt er niet zo positief op gereageerd, maar omdat je nieuw bent wil ik het graag nog een keer proberen, spreekt KVV je eventueel aan of wil je echt alleen en uitsluitend BROK voeren??? en welkom op het forum 
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
KVV spreekt me op zich wel aan alleen omdat wij vaak op pad zijn met de hond wil ik sowieso ook brokken blijven voeren. Brokken zijn nu eenmaal makkelijker mee te nemen en houdbaarder dan de gemiddelde kvv. Nu wordt ze in het weekend wel regelmatig verwend met rodi.

-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Orijen is een goede brok en heeft kleine brokjes.
Goed dat je afwisselt met kvv!
Goed dat je afwisselt met kvv!
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Wij voeren kjen's maar ik heb een kieskeurige hond die bijna niks lekker vind.
Dit dus ook al niet meer. Hiervoor gaven wij ook Royal canin.
Maar sinds ik weet dat er rotzooi inzit. Bijvoorbeeld afval van de mars fabriek of afval van oude filmrolletjes ben ik gestopt met geven.
Ook is het geblazen voer. Dat slecht verteerd, en boven in de maag blijft drijven.
En dus snel kans krijgen op maag torosie. Kjen's is geperst voer, en zit alleen de voeding in die ze nodig hebben. Dus geen rotzooi van afval en graan.
Kijk even op: http://www.dierenboer.nl/page9.php
Daar zie je wat geblazen en geperst voer inhoud
Maar sinds ik weet dat er rotzooi inzit. Bijvoorbeeld afval van de mars fabriek of afval van oude filmrolletjes ben ik gestopt met geven.
Ook is het geblazen voer. Dat slecht verteerd, en boven in de maag blijft drijven.
En dus snel kans krijgen op maag torosie. Kjen's is geperst voer, en zit alleen de voeding in die ze nodig hebben. Dus geen rotzooi van afval en graan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
geblazen voersemmyboy schreef:Wij voeren kjen's maar ik heb een kieskeurige hond die bijna niks lekker vind.
Ik ken wel geexpandeerde brok maar geblazen
als een fabrikant het heeft over geblazen voer dan zou ik al heel snel afhaken....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Je blaast de ingrediënten aan elkaarmalinois schreef:geblazen voerda's de eerste keer dat ik dat hoor... wat is geblazen voer als ik vragen mag?
als een fabrikant het heeft over geblazen voer dan zou ik al heel snel afhaken....
Misschien komt het hier weg:
Bron: KlikNa productie wordt het vlees verpakt en direct in een shockvriezer geplaatst. Dit houdt in dat het vlees diepgevroren wordt bij een temperatuur van -38 graden Celcius. Hierbij wordt er een koude wind door de vriezer geblazen om het product zo snel mogelijk diep te vriezen. Hierdoor wordt de goede kwaliteit en versheid behouden.
Daar gebruiken ze wel de term 'blazen'
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
brokken
Enkel is waar jij t over hebt diepvries voer ipv brokluna2906 schreef:Je blaast de ingrediënten aan elkaarmalinois schreef:geblazen voerda's de eerste keer dat ik dat hoor... wat is geblazen voer als ik vragen mag?
als een fabrikant het heeft over geblazen voer dan zou ik al heel snel afhaken....![]()
Misschien komt het hier weg:
Bron: KlikNa productie wordt het vlees verpakt en direct in een shockvriezer geplaatst. Dit houdt in dat het vlees diepgevroren wordt bij een temperatuur van -38 graden Celcius. Hierbij wordt er een koude wind door de vriezer geblazen om het product zo snel mogelijk diep te vriezen. Hierdoor wordt de goede kwaliteit en versheid behouden.
Daar gebruiken ze wel de term 'blazen'
- Yosh
- Actief
JoyAmy schreef:KVV spreekt me op zich wel aan alleen omdat wij vaak op pad zijn met de hond wil ik sowieso ook brokken blijven voeren. Brokken zijn nu eenmaal makkelijker mee te nemen en houdbaarder dan de gemiddelde kvv. Nu wordt ze in het weekend wel regelmatig verwend met rodi.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Het gedeelte diepgevroren lijkt me het probleem, en het is ook zwaarder dan brok.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Maar hoe lang denk je dat KVV diepgevroren blijft als je het niet in de vriezer kunt houden omdat je onderweg bent?Yosh schreef:JoyAmy schreef:KVV spreekt me op zich wel aan alleen omdat wij vaak op pad zijn met de hond wil ik sowieso ook brokken blijven voeren. Brokken zijn nu eenmaal makkelijker mee te nemen en houdbaarder dan de gemiddelde kvv. Nu wordt ze in het weekend wel regelmatig verwend met rodi.ik zie het probleem niet, zou jij mij het probleem van veel op PAD kunnen uitleggen??, en KVV is diepgevroren langer houdbaarder dan de meeste brokken.
- Yosh
- Actief
Neem aan dat je niet dagelijks op vakantie ben, en ook gewoon s'ochtends en s'avonds thuis komt, daarom vroeg ik of ze het probleem van op PAD kon uitleggen,luna2906 schreef:Maar hoe lang denk je dat KVV diepgevroren blijft als je het niet in de vriezer kunt houden omdat je onderweg bent?Yosh schreef:JoyAmy schreef:KVV spreekt me op zich wel aan alleen omdat wij vaak op pad zijn met de hond wil ik sowieso ook brokken blijven voeren. Brokken zijn nu eenmaal makkelijker mee te nemen en houdbaarder dan de gemiddelde kvv. Nu wordt ze in het weekend wel regelmatig verwend met rodi.ik zie het probleem niet, zou jij mij het probleem van veel op PAD kunnen uitleggen??, en KVV is diepgevroren langer houdbaarder dan de meeste brokken.
mocht dit natuurlijk wel zo zijn heb ik niks gezegd
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
semmyboy schreef:Wij voeren kjen's maar ik heb een kieskeurige hond die bijna niks lekker vind.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Dat van die maagtorsie en een specifieke broksoort is volgens mij niet bewezen, wat wel bewezen is is dat honden op vers voer minder kans hebben op een maagtorsie.semmyboy schreef:Wij voeren kjen's maar ik heb een kieskeurige hond die bijna niks lekker vind.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- Yosh
- Actief
Selene schreef:semmyboy schreef:Wij voeren kjen's maar ik heb een kieskeurige hond die bijna niks lekker vind.
Daar zie je wat geblazen en geperst voer inhoudHeb je hier een bron van?
Zou ook graag de bron willen zien, over de mars fabriek??? , en filmrolletjes uhmm waar moet ik hierbij aan denken?,
want ik neem aan dat er in de Mars fabriek geen chocolaatjes gemaakt worden zoals ik ze ken
- Domor
- Zeer actief
De oude filmrolletjes is nieuw voor mij. Wel is mars en rc van dezelfde eigenaar, samen met nog een hoop andere merken.
http://www.mars.com/global/brands/petcare.aspx (en bovenaan staan meer tabbladen)
En er zullen vast en zeker reststoffen van de voedingsindustrie gebruikt worden in de brokken.
Mijn gok is toch wel dat die meer richting de pedigree dan de royal canin gaan.
Op zich is royal canin namelijk een goed opgebouwde brok die een reputatie te houden heeft.
http://www.mars.com/global/brands/petcare.aspx (en bovenaan staan meer tabbladen)
En er zullen vast en zeker reststoffen van de voedingsindustrie gebruikt worden in de brokken.
Op zich is royal canin namelijk een goed opgebouwde brok die een reputatie te houden heeft.
- dagmar88
- Zeer actief
Dan gok je toch verkeerd, want meer dan hele goede marketing is het niet. Prijs kwaliteit verhouding is rukDomor schreef:De oude filmrolletjes is nieuw voor mij. Wel is mars en rc van dezelfde eigenaar, samen met nog een hoop andere merken.
- Domor
- Zeer actief
Het is niet mijn manier van brok bouwen, maar op zich is het een goede brok.
Ze pakken als basis graan en gaan dan net zolang dingen toevoegen totdat het voer in balans is met de voedingsstoffen die zij voor dat type in gedachten hebben. En ik zeg niet dat het de hemel is, onze hond is recentelijk van rc afgehaald op mijn advies en overgestapt naar acana. Maar het is een goed opgebouwde brok. Of de brok dan daadwerkelijk top is, is een heel ander verhaal. En pedigree is in mijn ogen toch echt een (veel) lagere kwaliteit brok dan rc.
Daar sloeg het gok ook op, niet op de volgende regel. (of is het in jouw ogen logischer als ze de restproducten met weinig voedingswaarde en hogere belasting in rc gaan stoppen in plaats van in pedigree?)
Ze pakken als basis graan en gaan dan net zolang dingen toevoegen totdat het voer in balans is met de voedingsstoffen die zij voor dat type in gedachten hebben. En ik zeg niet dat het de hemel is, onze hond is recentelijk van rc afgehaald op mijn advies en overgestapt naar acana. Maar het is een goed opgebouwde brok. Of de brok dan daadwerkelijk top is, is een heel ander verhaal. En pedigree is in mijn ogen toch echt een (veel) lagere kwaliteit brok dan rc.
Daar sloeg het gok ook op, niet op de volgende regel. (of is het in jouw ogen logischer als ze de restproducten met weinig voedingswaarde en hogere belasting in rc gaan stoppen in plaats van in pedigree?)
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Welkom hier op het forum als je je verder wilt verdiepen in KVV / Barf maar ook brokken vergelijken kijk dan eens op http://www.voerwijzer.com
Op zich hoeft het voeren van vers niet te betekenen dat je niet op vakantie kan inmiddels zijn er voeder die net zo makkelijk te voeren zijn en toch dezelfde eigenschappen van vers hebben zoals luchtgedroogd voer en gevriesdroogd voer.
Op zich hoeft het voeren van vers niet te betekenen dat je niet op vakantie kan inmiddels zijn er voeder die net zo makkelijk te voeren zijn en toch dezelfde eigenschappen van vers hebben zoals luchtgedroogd voer en gevriesdroogd voer.
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
Yosh schreef:Neem aan dat je niet dagelijks op vakantie ben, en ook gewoon s'ochtends en s'avonds thuis komt, daarom vroeg ik of ze het probleem van op PAD kon uitleggen,luna2906 schreef:Maar hoe lang denk je dat KVV diepgevroren blijft als je het niet in de vriezer kunt houden omdat je onderweg bent?Yosh schreef:JoyAmy schreef:KVV spreekt me op zich wel aan alleen omdat wij vaak op pad zijn met de hond wil ik sowieso ook brokken blijven voeren. Brokken zijn nu eenmaal makkelijker mee te nemen en houdbaarder dan de gemiddelde kvv. Nu wordt ze in het weekend wel regelmatig verwend met rodi.ik zie het probleem niet, zou jij mij het probleem van veel op PAD kunnen uitleggen??, en KVV is diepgevroren langer houdbaarder dan de meeste brokken.
Met op pad bedoel ik dat wij vaak hele dagen/weekenden weg zijn met hond en en dus geen beschikking hebben over koelkast of vriezer. Dus dan zijn brokken toch wel heel handig ivm houdbaarheid.
Ik zal me van het weekend eens gaan verdiepen in de sites die jullie allemaal hebben aangedragen. Heb al even gekeken maar wil echt even de tijd nemen om naar mijn idee goed voer te kopen. Bedankt daarvoor.

- Yosh
- Actief
Kijk als je hele weekenden weg bent, is het inderdaad lastiger om KVV te geven, maar vergeet niet dat je met KVV ook gewoon brokken dagen kan houden,JoyAmy schreef:Yosh schreef:Neem aan dat je niet dagelijks op vakantie ben, en ook gewoon s'ochtends en s'avonds thuis komt, daarom vroeg ik of ze het probleem van op PAD kon uitleggen,luna2906 schreef:Maar hoe lang denk je dat KVV diepgevroren blijft als je het niet in de vriezer kunt houden omdat je onderweg bent?Yosh schreef:ik zie het probleem niet, zou jij mij het probleem van veel op PAD kunnen uitleggen??, en KVV is diepgevroren langer houdbaarder dan de meeste brokken.
Met op pad bedoel ik dat wij vaak hele dagen/weekenden weg zijn met hond en en dus geen beschikking hebben over koelkast of vriezer. Dus dan zijn brokken toch wel heel handig ivm houdbaarheid.
Ik zal me van het weekend eens gaan verdiepen in de sites die jullie allemaal hebben aangedragen. Heb al even gekeken maar wil echt even de tijd nemen om naar mijn idee goed voer te kopen. Bedankt daarvoor.
veel succes met het vinden van de brok, we horen het vast wel als je iets op het oog heb
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een weekend lukt nog wel hoor als je het bevroren meeneemt. Ik doe het ook altijdJoyAmy schreef:Yosh schreef:Neem aan dat je niet dagelijks op vakantie ben, en ook gewoon s'ochtends en s'avonds thuis komt, daarom vroeg ik of ze het probleem van op PAD kon uitleggen,luna2906 schreef:Maar hoe lang denk je dat KVV diepgevroren blijft als je het niet in de vriezer kunt houden omdat je onderweg bent?Yosh schreef:ik zie het probleem niet, zou jij mij het probleem van veel op PAD kunnen uitleggen??, en KVV is diepgevroren langer houdbaarder dan de meeste brokken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

[/url]