Saskia Stark schreef:Met Heavy geen balletje op het einde hoor. Ze is een super zoeker, en met balletje gaan ze alleen maar trekken en racen om op het einde te komen. Een hond moet iedere voetstap geconcentreerd willen uitwerken omdat het spoor opzich interessant is. Niet het einde! Ook geen balletje na afloop geven, gewoon einde = klaar. Je kan zonder balletje ook wel laten weten dat je trots bent op haar, maak er geen party van want dan worden ze hektisch op het spoor. Houdt die feestjes maar voor je appel.
nochtans laat je hier wel uitschijnen dat het voor iedere hond zo is en dat ze door het leggen van een balletje op het einde, gaan trekken aan de riem en niet meer speuren.
Als je daarmee weet om te gaan, dan gebeurt dat niet.
heeft niets met zwakke hond of niet willen speuren of gebrek aan drift te maken zoals hier nu beweert wordt.
of dat een hond niet technisch zou speuren.
Dat JIJ ze door zo te speuren, niet technisch weet te krijgen, of niet onder controle kunt houden, betekent niet dat een ander dat niet kan of de manier ineens niet correct of minderwaardig is.
Maar zoals ik al eerder zei, laat maar hoor. Ik doe wel even verder zoals ik bezig ben, op die manier speuren levert al 3 jaar op rij een WK plaats op voor Gucci, dus zo slecht zal het niet zijn