Ik zou graag willen weten hoeveel voer ik onze pup moet geven. Ze is vier maanden en weegt nu 9 kilo. Is dat dan 5-10% van haar lichaamsgewicht nu ze nog zoveel groeit?
Ze krijgt nu nog bij het gastgezin lam en rijst brokken. Kan ze kan veilig over op diepvries vlees? Ze is namelijk snel aan de diarree van vettig eten?
En daarnaast een belangrijke vraag. Over 2 weken gaan we een weekje op vakantie met de boot. Uiteraard gaat ze mee. Maar ik kan haar daar geen diepvries voer geven omdat we uiteraard geen vriezer hebben haha. Zal ik beter wachten dan tot na de vakantie?
En haar nu dus brokvoer geven.?
Ohja hoe zit het met de combi van hondenkoekjes. Die mag ze toch wel hebben in combi met diepvries vers vlees?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diepvries voer
Moderator: moderatorteam
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mix geadopteerd uit Portugal
- Aantal honden: 1
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Re: diepvries voer
dumbledore schreef:Ik zou graag willen weten hoeveel voer ik onze pup moet geven. Ze is vier maanden en weegt nu 9 kilo. Is dat dan 5-10% van haar lichaamsgewicht nu ze nog zoveel groeit?
Ze krijgt nu nog bij het gastgezin lam en rijst brokken. Kan ze kan veilig over op diepvries vlees? Ze is namelijk snel aan de diarree van vettig eten?
En daarnaast een belangrijke vraag. Over 2 weken gaan we een weekje op vakantie met de boot. Uiteraard gaat ze mee. Maar ik kan haar daar geen diepvries voer geven omdat we uiteraard geen vriezer hebben haha. Zal ik beter wachten dan tot na de vakantie?
En haar nu dus brokvoer geven.?
Ohja hoe zit het met de combi van hondenkoekjes. Die mag ze toch wel hebben in combi met diepvries vers vlees?
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je PUP
Je pup voeren doe je op het oog, en niet wat er op de verpakking staat, toch is dit wel handig om de eerste keren aan te houden,
te schraal meer geven/ te dik minder geven vrij simpel, bij een pup valt het redelijk snel op, ook kan je bij de meeste dierenspeciaalzaken of Dierenartsen gratis wegen(Bij de dierenarts kan makkelijk zijn, om de hond al vast te laten wennen aan de omgeving)
Een pup kan je zo op KVV zetten, een oudere brokken hond kan je er bijvoorbeeld eerst koken water over heen gieten(LET OP:Dat er dan natuurlijk geen botjes in zitten)
http://www.voerwijzer.com/artikelen/geb ... ijzing-kvv
Voor de vraag over je boot vakantie, misschien een advies om Renske te geven gedurende 3 weken?, dit is gestoomd vlees en kan zonder vriezer meegenomen worden,
zodat je weet hoe ze hier op reageert?
Koekjes mogen ze hebben in combi met vers vlees, maar ik zou als beloning voor iets gedroogds gaan?? ((Alhoewel Yosh zit vol zit te eten met Dobey koekjes van Oh my DOG)
Welke KVV wil je gaan voeren?
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
De link ging verkeerd hierboven, dit is de goede
http://www.voerwijzer.com/versvlees/beg ... rmatie-kvv
In koekjes zit vaak graan en soms ook suiker. Je mag het best geven, als je kvv voert, maar als je gezondere snoepjes wilt geven, kijk dan goed naar de ingredienten, of nog beter: koop pure gedroogde producten.
http://www.voerwijzer.com/versvlees/beg ... rmatie-kvv
In koekjes zit vaak graan en soms ook suiker. Je mag het best geven, als je kvv voert, maar als je gezondere snoepjes wilt geven, kijk dan goed naar de ingredienten, of nog beter: koop pure gedroogde producten.
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
En al een keuze kunnen maken
?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zou het hondje (een week of wat) na jullie vakantie op ander voer over zetten.
Ze heeft, op korte termijn, al met heel veel andere nieuwe dingen te maken en dat alleen al kan invloed hebben op haar gehele gestel en maag en darmen. Ga jezelf maar na, 9 van de 10 keer spelen je darmen op bij (on)verwachte situaties. Dat is bij honden niet anders. Het voer dat ze gewent is, is dan in ieder geval nog even gewoon voor haar.
Mijn volwassen honden krijgen +/- 20 gram kvv per kilo, voor een pup zou ik beginnen met 30 gram per kilo lichaamsgewicht. Afhankelijk van hoe het gaat e.e.a. naar boven of beneden aanpassen.
Ze heeft, op korte termijn, al met heel veel andere nieuwe dingen te maken en dat alleen al kan invloed hebben op haar gehele gestel en maag en darmen. Ga jezelf maar na, 9 van de 10 keer spelen je darmen op bij (on)verwachte situaties. Dat is bij honden niet anders. Het voer dat ze gewent is, is dan in ieder geval nog even gewoon voor haar.
Mijn volwassen honden krijgen +/- 20 gram kvv per kilo, voor een pup zou ik beginnen met 30 gram per kilo lichaamsgewicht. Afhankelijk van hoe het gaat e.e.a. naar boven of beneden aanpassen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018