Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schijnzwanger, niet eten KVV?
Moderator: moderatorteam
- Wiets
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Schijnzwanger, niet eten KVV?
Dag allemaal,
Jody is ong. 4 weken geleden loops geweest. Daarna heeft ze 2 weken super gegeten en sinds 1,5 week eet ze bijna niks meer.
Haar tepels zijn enorm opgezet, maar verder vertoont ze geen ander gedrag. Ze is actief en tja eigenlijk merk ik niet zoveel aan haar.
Ze eet trouwens wel andere 'dingen', zoals beloningsbrokjes, stukje kaas e.d.
Nu denk ik dat ze schijnzwanger is/wordt? Ik las ergens dat iemand dan overstapt van KVV naar brok, omdat dat er wel beter in ging.
Is dit een optie? Ze eet echt nauwelijks, 3 hapjes per dag ofzo...
Morgen moet ik naar de DA omdat ze problemen heeft met haar rug en zal ik daar ook informeren. Maar hier zijn vast mensen met
ervaringen met schijnzwangerschap en niet eten?!
Dus tips zijn welkom!
Jody is ong. 4 weken geleden loops geweest. Daarna heeft ze 2 weken super gegeten en sinds 1,5 week eet ze bijna niks meer.
Haar tepels zijn enorm opgezet, maar verder vertoont ze geen ander gedrag. Ze is actief en tja eigenlijk merk ik niet zoveel aan haar.
Ze eet trouwens wel andere 'dingen', zoals beloningsbrokjes, stukje kaas e.d.
Nu denk ik dat ze schijnzwanger is/wordt? Ik las ergens dat iemand dan overstapt van KVV naar brok, omdat dat er wel beter in ging.
Is dit een optie? Ze eet echt nauwelijks, 3 hapjes per dag ofzo...
Morgen moet ik naar de DA omdat ze problemen heeft met haar rug en zal ik daar ook informeren. Maar hier zijn vast mensen met
ervaringen met schijnzwangerschap en niet eten?!
Dus tips zijn welkom!
Groeten Wietske, Jody & Badu

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Re: Schijnzwanger, niet eten KVV?
Ik vind het een beetje vroeg voor schijnzwangerschap, meestal heb je dat na een week of 8-10.
Kan het niet van de problemen (pijn?) in de rug komen?
Groetjes, Marjan
- Wiets
- Actief
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het lijkt wel alsof ze alles wel wil eten totdat ze haar neus in de voerbak steekt.
Heb eerder een topic geopend, ze heeft soms een raar hupsje als ze rent in galop. In draf is niks te zien en loopt ze goed.
Ben 2 weken geleden naar de DA geweest, om te kijken of het iets was met haar poten of heup. Dat was allemaal prima,
totdat hij haar rug ging checken. Op 2 plekken reageerde ze en hij dacht er bijv. een hond op het verkeerde moment op
haar rug terecht is gekomen. Na deze 10 dagen rust en ontstekingsremmers is dat hupsje er af en toe nog steeds en moeten we morgen foto's maken.
Ze heeft het al een tijdje maar ook normaal gegeten in die tijd, dus vandaar dat ik denk dat het door iets anders komt?
Ze laat ook absoluut niet zien dat ze pijn heeft, behalve dat hupsje af en toe...vind het lastig uitleggen. Het lijkt een beetje
op het hupsje van een jack russel.
Heb eerder een topic geopend, ze heeft soms een raar hupsje als ze rent in galop. In draf is niks te zien en loopt ze goed.
Ben 2 weken geleden naar de DA geweest, om te kijken of het iets was met haar poten of heup. Dat was allemaal prima,
totdat hij haar rug ging checken. Op 2 plekken reageerde ze en hij dacht er bijv. een hond op het verkeerde moment op
haar rug terecht is gekomen. Na deze 10 dagen rust en ontstekingsremmers is dat hupsje er af en toe nog steeds en moeten we morgen foto's maken.
Ze heeft het al een tijdje maar ook normaal gegeten in die tijd, dus vandaar dat ik denk dat het door iets anders komt?
Ze laat ook absoluut niet zien dat ze pijn heeft, behalve dat hupsje af en toe...vind het lastig uitleggen. Het lijkt een beetje
op het hupsje van een jack russel.

-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Ja ervaring .. ik heb al mijn principes overboord gezet toen ze slecht bleef eten en heb blikvoer gekocht.
Dat was het enige dat ze nog een beetje at.
Maar het kan ook aan haar rug liggen of een combinatie daarvan .. sterkte morgen.
Dat was het enige dat ze nog een beetje at.
Maar het kan ook aan haar rug liggen of een combinatie daarvan .. sterkte morgen.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Misschien wil ze wel eten als je de voerbak wat hoger zet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Wiets
- Actief
Gonnie, ivm haar rug bedoel je? Haar voerbak zit in zo'n standaard en ze hoeft niet te bukken om bij haar eten te kunnen.
Of is het om een andere reden dat je dat aan geeft?
Of is het om een andere reden dat je dat aan geeft?

- Wiets
- Actief
Nou, er zijn vorige week foto's gemaakt en haar rug ziet er prima uit! Zowel de DA als wij waren opgelucht om dat te zien op de foto's.
De DA is verder gaan vragen, want voelde nu wel een verdikking (milt?) en op de foto was dat ook te zien.
Eet ze vreemde dingen van straat? Nee, maar de laatste tijd wel veel hout, wat ze eerder alleen kapot beet.
Rekt en strekt ze veel? Ja, maar dat doet ze eigenlijk altijd wel.
Gaapt ze veel? Ook, maar kan niet zeggen of het meer is dan normaal.
Enz. enz. hij vermoedde dat er wellicht een ontsteking ergens in haar buik zit. Maar wilde niet direct actie ondernemen, omdat
ze geen pijn vertoont als hij haar uitvoerig aan het bevoelen was. Kreeg Zintac mee omdat ze wellicht hierdoor niet lekker is en niet
wil eten. Heb dit nu bijna een week geprobeerd, maar het werd alleen maar erger (qua niet eten). Kreeg een tip van iemand om eens
een klein beetje kattenvoer (vanwege het luchtje) toe te voegen en ze at vanavond als een dolle haar bak leeg.
Kan dit kwaad? Het was echt een minimale hoeveelheid. Kan het te maken hebben met haar hormonen, dat de lucht vh KVV haar nu niet
aanstaat?
De DA is verder gaan vragen, want voelde nu wel een verdikking (milt?) en op de foto was dat ook te zien.
Eet ze vreemde dingen van straat? Nee, maar de laatste tijd wel veel hout, wat ze eerder alleen kapot beet.
Rekt en strekt ze veel? Ja, maar dat doet ze eigenlijk altijd wel.
Gaapt ze veel? Ook, maar kan niet zeggen of het meer is dan normaal.
Enz. enz. hij vermoedde dat er wellicht een ontsteking ergens in haar buik zit. Maar wilde niet direct actie ondernemen, omdat
ze geen pijn vertoont als hij haar uitvoerig aan het bevoelen was. Kreeg Zintac mee omdat ze wellicht hierdoor niet lekker is en niet
wil eten. Heb dit nu bijna een week geprobeerd, maar het werd alleen maar erger (qua niet eten). Kreeg een tip van iemand om eens
een klein beetje kattenvoer (vanwege het luchtje) toe te voegen en ze at vanavond als een dolle haar bak leeg.
Kan dit kwaad? Het was echt een minimale hoeveelheid. Kan het te maken hebben met haar hormonen, dat de lucht vh KVV haar nu niet
aanstaat?

- Wiets
- Actief
Inge, heb je een ander advies? Serieus hoor. Maar ze wordt erg mager na inmiddels bijna 3 weken nauwelijks eten.
Heb ook al ander KVV geprobeerd, maar dat heeft weinig/geen effect. En idd ze is al erg kieskeurig, dus dit is ook geen langer termijn oplossing.
Heb ook al ander KVV geprobeerd, maar dat heeft weinig/geen effect. En idd ze is al erg kieskeurig, dus dit is ook geen langer termijn oplossing.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Wat ik bedoel is inderdaad de schijnlactatie.Inge O schreef:de schijnzwangerschap begint (logischerwijs) onmiddellijk na de loopsheid, waar jij op doelt is dan schijnlactatie maar het één hoeft niet noodzakelijkerwijs samen te gaan met het ander.Nawosh schreef:Ik vind het een beetje vroeg voor schijnzwangerschap, meestal heb je dat na een week of 8-10.
dus ja, het kan best dat een teef zich anders gedraagt ergens tijdens die twee maanden.
Toch hebben de meeste mensen het over deze periode volgens mij wanneer ze het over schijndracht hebben.
Maar inderdaad, als je het correct wilt zeggen is het schijnlactatie
Groetjes, Marjan
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Pompidou is ook schijnzwanger.Nawosh schreef:Ik vind het een beetje vroeg voor schijnzwangerschap, meestal heb je dat na een week of 8-10.
@TS... het enige wat ik je als tip mee kan geven is afleiding. Beweging voornamelijk, en niet te veel mee gaan in het gedrag. 3 weken niet eten zou mij ook wat te lang zijn moet ik eerlijk zeggen. Dan desnoods idd maar met die kattenvoer er bij. Als ze dat wel eet, prima.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Wiets
- Actief
Bedankt!
Moet ook zeggen dat ik lang (voor mijn doen) heb volgehouden met de gedachte dat ze wel gaat eten...Maar ze wilde gewoon echt niet!
En om nou Zintac te blijven geven, terwijl het niks helpt, staat me ook tegen.
Ze krijgt veel beweging, zeker 3 uur per dag. Lopen, rennen, fietsen en spelen met andere honden en met ons. Heb ook nieuwe oefeningen
meegekregen op de nieuwe cursus afgelopen zaterdag. Ook in een ander losloopgebied 20 km verderop wezen lopen. Leuk was het zeker! Nieuwe omgeving, andere hondjes en baasjes
. Maar qua eten maakt dat niet uit helaas.
Blijf dit eventjes proberen, maar idd is er een kans dat ze nog kieskeuriger wordt
.
Moet ook zeggen dat ik lang (voor mijn doen) heb volgehouden met de gedachte dat ze wel gaat eten...Maar ze wilde gewoon echt niet!
En om nou Zintac te blijven geven, terwijl het niks helpt, staat me ook tegen.
Ze krijgt veel beweging, zeker 3 uur per dag. Lopen, rennen, fietsen en spelen met andere honden en met ons. Heb ook nieuwe oefeningen
meegekregen op de nieuwe cursus afgelopen zaterdag. Ook in een ander losloopgebied 20 km verderop wezen lopen. Leuk was het zeker! Nieuwe omgeving, andere hondjes en baasjes
Blijf dit eventjes proberen, maar idd is er een kans dat ze nog kieskeuriger wordt

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Inderdaad. Beweging (veel meer dan ze gewend is), schraal houden (veel minder dan je normaal geeft), steun geven maar niet meegaan in het tutten en verder kun je niks anders doen.
Hier is momenteel het voer gehalveerd en de beweging verdubbeld.
En ze is nog zwaar van d'r padje. Maar minder dan ze anders zou zijn.
Hier is momenteel het voer gehalveerd en de beweging verdubbeld.
En ze is nog zwaar van d'r padje. Maar minder dan ze anders zou zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Maar wel opletten dat ze niet te dun wordt uiteraard
...
Desnoods heel rot, maar dan maar dwangvoeding als ze echt niks meer blieft.
Ik heb het met Lune gehad toen ze een nest had dus niet schijnzwanger, maar tijdens de zoogperiode dat ze niks at. Op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan haar dwangvoeren, en hoe stom ook, als ik dat deed, at ze daarna wel goed. Soms kunnen ze juist ook door het helemaal niet meer eten ook geen honger meer hebben / misselijk zijn.
Ik heb het met Lune gehad toen ze een nest had dus niet schijnzwanger, maar tijdens de zoogperiode dat ze niks at. Op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan haar dwangvoeren, en hoe stom ook, als ik dat deed, at ze daarna wel goed. Soms kunnen ze juist ook door het helemaal niet meer eten ook geen honger meer hebben / misselijk zijn.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Wiets
- Actief
Wow, dat lijkt me heftig zeg! Zeker als een hond zwanger is en ze moet écht! Kan me voorstellen dat je over moet gaan op dwang, maar
leuk is anders
.
Hoop toch echt dat het hier niet nodig is. Vraag me af of het zo kan zijn dat ze door de hormonale veranderingen de geur van haar KVV niet trekt?
Maar goed, morgen proberen we het gewoon weer met een beetje kattenmeuk...
En ik ga niet mee met tutten, dat zit er bij mij niet echt in (qua persoonlijkheid).
In ieder geval, bedankt voor jullie reacties!
leuk is anders
Hoop toch echt dat het hier niet nodig is. Vraag me af of het zo kan zijn dat ze door de hormonale veranderingen de geur van haar KVV niet trekt?
Maar goed, morgen proberen we het gewoon weer met een beetje kattenmeuk...
En ik ga niet mee met tutten, dat zit er bij mij niet echt in (qua persoonlijkheid).
In ieder geval, bedankt voor jullie reacties!

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, uiteraard.Suuz! schreef:Maar wel opletten dat ze niet te dun wordt uiteraard...
Daar dacht ik even niet aan omdat als er hier een maaltijd overgeslagen wordt, de volgende naar binnen geschrokt wordt of ze drie weken niet gegeten heeft
And few will ever climb
- Wiets
- Actief
Waar ik al bang voor was...gemengd met kattenvoer moet ze nu ook nauwelijks. Heb ander KVV gehaald, wat ze eerder ook kreeg; Darf.
Dit gaf ik vanavond maar ook geen interesse. Haar tepels zijn echt enorm, maar verder merk ik niets aan haar. Ze is actief, krijgt ook veel beweging en is wel vrolijk. Weet het even niet meer....Misschien toch een brok proberen tijdelijk? En welke dan?
Of gewoon laten gaan en hopen dat ze niet al te veel afvalt?
Ze lust wel de beloningssnoepjes en bijv. kaas tijdens de training graag...
Dit gaf ik vanavond maar ook geen interesse. Haar tepels zijn echt enorm, maar verder merk ik niets aan haar. Ze is actief, krijgt ook veel beweging en is wel vrolijk. Weet het even niet meer....Misschien toch een brok proberen tijdelijk? En welke dan?
Of gewoon laten gaan en hopen dat ze niet al te veel afvalt?
Ze lust wel de beloningssnoepjes en bijv. kaas tijdens de training graag...

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik voer ze juist een dag of 2-3 niet als ze schijnzwanger zijn, dan gaat het vaak rap over....